Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Stok Lastik Ve Viraj

    REKLAM ALANI
  1. #1
    kuva.la - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Temmuz 2022
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    250 Duke
    Merhabalar, 125cc Mondial Drift L sahibiyim, ilk motorum ve en buyuk kazam 50km hizda yolun kenarindaki kumda kayip duserek oldu. Uzerinden 3000km gecti ama o zamandir gerek kis kosullari gerek stok lastik korkusundan virajlarda yatmaya korkar oldum Genelde her motorun stok lastiğine kabak derler ama guzel bir lastik almaya da suanlik butce yok malesef. Hazır onumuzde guzel havalar varken sormak istedim. Bu stok lastiklerin ömrü ne kadardır ne zaman aşınırlar? Ve güzel bir lastik takmak istersem ne almalıyım Anlas iyi midir? Aslında ilk zamanlar yol tutusu gercekten cok iyiydi, dusuk yuksek hiz fark etmez motor cok guzel yatabiliyordu hatta fazla yattigimdan orta ayaklik kapali oldugu yerde asfalta surtuyor diye yukari aldirmistim serviste. Simdi ise butun sonbahar kis kullanilmaktan oturu olacak ki arka lastigin uzerindeki dekoratif renkli seritler yok oldu (on lastikte duruyor), lastigin kenarlari da gozume asinmis geliyor surerken asla guvenemiyorum eskisi gibi. Motoru alali daha 4500km oldu, asindigini ve guvenilmeyecegini nasil anlayabilirim? Simdiden tesekkurler


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    rider_oz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mart 2023
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    21' Honda NC750X DCT
    üzerindeki lastikler ne marka? her markada üzerinde çıkan stok lastiklerin performansı tamamen markasına göre. çin malı motorların bir çoğunda geçmişte çok ucuz kötü lastikler çıkarken, son zamanlarda bazı markalarda iyi lastiklerle gelebiliyor. bazı japonlarda da artık maliyetten kaçma sebebiyle çok dandik lastikler de gelebiliyor.
    soğuk havada, stok lastiklerin bir çoğu yaz için sunulması sebebiyle performansı düşük olacaktır. havaların ısınması ile tecrübe edip, sonra değişime karar vermelisiniz bence.

  3. #3
    yamtareroglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mart 2018
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    Satıldı :(
    125 lik Mondial ile virajlarda neden yatmak istediğinizi anlayamamakla beraber SS motorunuz yoksa virajlara yatarak girmeye teşebbüs bile etmeyin bana kalırsa.
    birbilent bunu beğendi.

  4. #4
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    29 Haziran 2020
    Şehir
    zonguldak
    Motosikleti
    duke 390
    motosiklet lastik ömrü ortalama 10-15bin arası.touring lastiklerde 25bine kadar çıkar.spor lastiklerde 5bine kadar iner.
    hamur ömrü 3 senedir.3 sene sonra sertleşir.
    sizin motorunuz spor model olmadıgı için o kategoride performans lastigi üretilkmiyor.
    tavsiyem lastigini değiştir.
    mitas mc50 yada pirelli angel city alsan iyi olur

  5. #5

    Üyelik
    11 Temmuz 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CF Moto CL-X 250 / TVS Jupiter 125
    Aynı motoru kullanıyorum sıfır almıştım üzerinde cst marka lastiklerle geliyor hamuru sert dolasıyla eskimiyor desem yeridir tabi fren performansı ve yol tutuş beklemek hata olur. Kuru asfaltta kaza atlatmıştım ve o hafta cstlerden kurtuldum. Mitas MC50 var şuan tüm kış yağmur çamur demeden kullandım sadece kar olduğunda çıkarmadım motorun resmen kaderi değişiyor. Sana tavsiyem eskimesini beklemeden değiştirmen.Mitas Mc50 yada mc25 serisine bakabilirsin, anlas modellerinden memnun olmayan çok kişi var lastikçiler bile önermiyor ve yerli olmasına rağmen fiyatı yüksek.
    espresso ve kuva.la bunu beğendiler.

  6. #6
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    lastikler sınıfının en iyisi olsa bile 3 yıldan sonra iyice sertleşip tutmaz oluyor, görünürde yepyeni miss gibi lastik desen bile yol tutmuyor.

    Benim xmax michelin city grip ile gelmişti orijinalinde, ilk 3 yıl iyiydi, sonrasında öellikle yağmurlu havalarda çok korkarak sürüyordum, lastik dişleri eskimemiş, daha 5bin km oldu falan deyip değiştirmemiştim, 7bin km civarında bu lastikler 5 yıl olmuş değiştirsen iyi olur tavsiyelerine uyarak değiştirince bambaşka bir motor haline gelmişti. Şimdi 1 yıllık lastiklerle Tomygun'ın köfte yeme gezilerinde peşine takılırken o virajlı yollarda gayet rahat korkmadan sürebiliyorum. Lastik en önemli şeymiş. Gerekirse yemeğimden kısarım yine de alabileceğim en iyi lastiği alırım artık.
    Cyan bunu beğendi.

  7. #7

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Kumda düşmenin lastikle bir ilgisi olmadığını biliyorsundur.
    Stok lastik diye bir şey de yok, her marka başka türlü lastik takıyor. O yüzden stok lastiğin ömrü, aşınma süresi vs gibi şeyler de yok. Konuya komple farklı bir çerçeveden bakmakta fayda olabilir.

    Dekoratif renkli şeritler kayboldu demişsin? Lastiğin renkli şeritleri 2günde erir gider yahu, naylonsa biraz daha uzun sürsün hadi de, bütün kış falan değil.

  8. #8

    Üyelik
    03 Şubat 2012
    2 sene raf taktıktan sonrada 3 sene kullanım ömrü var lastiklerim.Ona göre değişim ve kullanım yapmanız gerekir.

  9. #9
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    07 Mart 2023
    Bizde de bir tane sözde yerli öz de Çin'li 125 var. Lakabı poğaçacı ve tüm görevi iki sokak yukarı giderek alış veriş yapmak. Buna rağmen utanmasa bunu dahi yapamayacak. Neden? Çünkü üstünde yuanxing marka bir lastik var ve kendisi lastik olduğunu kabul edemiyor. Tutunmuyor, güven vermiyor falan fıstık.



    Belli modeller dışında stok lastik ile yol yapılmaz yola gidilmez. Yani gidilir de gidilmez. Gitmemek daha iyidir. Lastik tüm üstünde ki araçları yola bağlayan ana eleman olduğu için değeri ve önemi çok yüksek. O yüzden iyi bir kask nasıl ki almalıyız, ne kullanırsak kullanalım ilk almamız gereken şeyde iyi bir lastiktir. Bir yatarsın iki yatarsın sonra komple yatarsın. Yatarsın kalkmaz. Kalksa durmaz. Hep bir mi acaba yaşatır insana. Çançinçon lastik ile motosiklete binmemek lazım.
    tommygun, kuva.la ve espresso bunu beğendiler.

  10. #10
    kuva.la - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Temmuz 2022
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    250 Duke
    evet gercekten cst lastikler hic guven vermiyor, kac defa yavas hizlarda azcik fazla yatirinca arka bi anda kayip geri toparladi kalbime indi o vesileyle gaz kontrolume cok dikkat etmeye baslamistim ama sorun lastiklermis.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:42 ----------

    yok yanlis anladiniz, ben bu kaymalarla motorla beraber nasil yere cakilabilecegimi kesfettigimi ve o zamandan beri ayriyeten duz asfaltta motor kayacakmis hissi gelmeye basladigindan bahsettim, aslinda bu kaymalari anlatmasam da olurmus biraz laf kalabaligi yapmisim aslinda demek istedigim o zamana kadar duz asfaltta da sacma sapan kayiyordu ama fizik kurallarina ve teknige guvenirsem bir sey olmaz diyordum, simdiyse lastikler hic guven vermiyor. evet stok lastikten kastim naylon cst imis marka oldugunu bile bilmiyordum. renkli serit kisminda ise lastigin kenarlarinda oldugu icin o taraflarin asindigini dusundum cunku oyle 1 2 ayda falan gitmediler tabi muhtemelen alakasiz bir dusunce oldu.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:48 ----------

    mc50 sadece arka lastik olarak mi satiliyor? eger oyleyse on lastigi degismeye gerek yok mu?
    https://www.lastikdeposu.com.tr/mita...-karsilastirma

  11. #11
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Lastikleri set olarak yenilemenizi tavsiye ederim. Eğer ön ve arka farklı marka, model lastikse size sıkıntı yaşatabilir.

    Virajlarda pegleri sürtecek kadar eğilip dönmek görsel olarak çok güzel bir görüntü oluştursa ve karizmamıza karizma katsa da gerçek hayat çok başkadır ve çok tehlikelidir. Hepimizin fukara sümüğü gibi yere yapışması çok kolaydır. Kimimiz benim gibi şanslı olup yerde sürüklenir birşey olmaz, kimimizin vadesi dolmuştur, Allah korusun ilk kazada bacağını bariyer kopartır ve kan kaybından ölür.

    Lastiklerinizi yenileyin. İyi bir lastik de alsanız motorunuzu her yıkamanızda lastik kenarlarınızı bulaşık süngerinin yeşil kısmıyla bir güzel temizleyin, lastik kenarına bulaşan yağ kir çıksın. Lastik basınçlarınızı her hafta kontrol edin, lastik soğukken ölçün ve uygun basınçta olmasına dikkat edin. Bunu da eğer evinizde ölçüm aleti yoksa motoru çalıştırdıktan sonra tahmini ilk 5-6 km boyunca yani lastikler ısınmadan kalibrasyonu mükemmel bir benzin istasyonunun lastik basınç yerinde kitapçık ve kilonuza göre yapın.

    Virajda motor yatıkken yerdeki kum, mıcır, mazot, yağ çoğu sürücü için "Ulan iyi gezdik, tozduk ama buraya kadarmış" demektir. Dikkat edin.

    Mutlaka "motosiklet sürmesini" öğrenmek için geçerli bir kurumdan kapalı alan hakimiyet eğitimi ve sonrasına yol eğitimi alın, arada bir antrenman yapın. 1-2 senede bir ve her yeni motor alışınızda bu eğitimleri tekrarlayın.
    tecrube0, Jeo, killingroad ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  12. #12
    kuva.la - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Temmuz 2022
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    250 Duke
    8 ay civari oldu lastik basincini daha hic kontrol etmedim kenarlari bulasik sungeri ile temizlemeyi deneyecegim, isindirmadan goturebilecegim bir benzinlik olmadigi icin galiba yikayacagim zamana kalacak havasini kontrol etmek

  13. #13

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı kuva.la adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    8 ay civari oldu lastik basincini daha hic kontrol etmedim

    Huysuz albaylık bana nasipmiş.

    Gülünecek bir şey değil bu ama. Ne lastik alayım o oldu bu oldu diye kovalayacağın şeylerden çok daha önemli lastik havası. İyi lastik alıp havasına bakmazsan bir boka yaramaz o lastik.
    tommygun ve espresso bunu beğendiler.

  14. #14
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    29 Haziran 2020
    Şehir
    zonguldak
    Motosikleti
    duke 390
    On lastigide degistirmen lazim.dogru olani ayni model olmasi lazim ama mc50 de 90 90 17 on yok.arkayi mc50 onu pirelli angel city alabilirsin.pilot street alma kotu lastik.
    Eger paran varsa on arka diablo rosso 2 alabilirisin
    .
    Ama one 100 80 17 takman lazim cunku 90 90 17 rosso 2 yok.
    Hem daha iyi olur 100 80 17 daha iyi frenleme ve viraj.

    https://www.motolastik.com/pirelli-d...sso-2-pmk16600

    .

  15. #15
    kuva.la - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Temmuz 2022
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    250 Duke
    farkli degerde lastik uyumsuz olmaz mi? veya bir sorun yaratmaz mi suruste merak ettim

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:34 ----------

    haklisiniz bilgisizlikten asil bakilmasi gereken seyi ihmal etmisim, musait oldugum gun ilk isim havaya bakmak olacak benzinlikteki makinelerin ne kadar farki olue birbirinden bilmiyorum ama bikac psi fark cok onemli degildir herhalde, oyle mi?

  16. #16
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    29 Haziran 2020
    Şehir
    zonguldak
    Motosikleti
    duke 390
    Psi farki tabiki onemli
    .hava az olursa yakit artar,surtunme artar lastik cabuk asinir.fazla olursa yolda ziplar savrulursun.hep ideal degerde olmasi lazim.
    100 80 17 sorun yaratmaz

  17. #17
    tecrube0 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2021
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    ns 160, Dominar 400 Tur Versiyon
    Alıntı kuva.la adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhabalar, 125cc Mondial Drift L sahibiyim, ilk motorum ve en buyuk kazam 50km hizda yolun kenarindaki kumda kayip duserek oldu. Uzerinden 3000km gecti ama o zamandir gerek kis kosullari gerek stok lastik korkusundan virajlarda yatmaya korkar oldum Genelde her motorun stok lastiğine kabak derler ama guzel bir lastik almaya da suanlik butce yok malesef. Hazır onumuzde guzel havalar varken sormak istedim. Bu stok lastiklerin ömrü ne kadardır ne zaman aşınırlar? Ve güzel bir lastik takmak istersem ne almalıyım Anlas iyi midir? Aslında ilk zamanlar yol tutusu gercekten cok iyiydi, dusuk yuksek hiz fark etmez motor cok guzel yatabiliyordu hatta fazla yattigimdan orta ayaklik kapali oldugu yerde asfalta surtuyor diye yukari aldirmistim serviste. Simdi ise butun sonbahar kis kullanilmaktan oturu olacak ki arka lastigin uzerindeki dekoratif renkli seritler yok oldu (on lastikte duruyor), lastigin kenarlari da gozume asinmis geliyor surerken asla guvenemiyorum eskisi gibi. Motoru alali daha 4500km oldu, asindigini ve guvenilmeyecegini nasil anlayabilirim? Simdiden tesekkurler
    Ben 5000 km de mrf naylogrip lastikle arabaya girdim arkadan kaya kaya .Ertesi gün gittim Anlas winter grip 2 aldım .

  18. #18
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı kuva.la adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    8 ay civari oldu lastik basincini daha hic kontrol etmedim kenarlari bulasik sungeri ile temizlemeyi deneyecegim, isindirmadan goturebilecegim bir benzinlik olmadigi icin galiba yikayacagim zamana kalacak havasini kontrol etmek
    Dehşete düştüm. Bu nasıl vurdumduymazlık? Hiç mi canınızı sevmiyorsunuz? En fazla haftada bir basıncı kontrol edilmeli lastiklerin. Hele arka lastikteki az biraz azalma bile yol tutuşunda hiisettiriyor. Öyle çok yüksek hızlarda da değil, 60-70km/saat hızlarda bile belli ediyor kendini. Yapmayın, kıymayın kendinize.
    yamtareroglu bunu beğendi.

  19. #19
    kuva.la - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Temmuz 2022
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    250 Duke
    Peki neye gore ayarlayacagim psi degerini? Herseyi kullanım klavuzuna gore yaparim normalde ama klavuzda hicbirsey belirtmemisler. 90/90-17 on, 130/170-17 arka icin degerler nasil olmali?

  20. #20
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı kuva.la adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Peki neye gore ayarlayacagim psi degerini? Herseyi kullanım klavuzuna gore yaparim normalde ama klavuzda hicbirsey belirtmemisler. 90/90-17 on, 130/170-17 arka icin degerler nasil olmali?
    Motoruna göre değişen bir şey, klavuzda yazıyordur kesin.
    Ben her seferinde klavuzda ne yazdığını unutuyorum, telefondan internetten arayıp buluyorum.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)