X ADV'yi özel yapan şey nedir
Reklamlar
-
nc 750x ve x adv'de aynı motor var bildiğim kadarıyla. birisi motosiklet aleminin en sıkıcı üyesi ilan edilmişken diğeri herkesin (bildiğim kadarıyla) çok keyifli bulduğu bir model.
aynı motordan hem çok sıkıcı hem de çok keyifli bir makine çıkaran faktörler nelerdir? şahsen ben de x adv'yi çok güzel bulsam da fiyatından dolayı biraz mantıksız geliyor ve birkaç ay içinde nc 750x dct almış olacağım inşallah bir aksilik olmazsa. sizin fikirlerinizi merak ettim. hem de öğrenme amacıyla soruyorum.
Reklamlar
-
Biri keyifli ve güçlü bir scooter, diğeri keyifsiz ve muadillerine göre güçsüz bir motosiklet.
Yani hem farklı sınıftalar hem de sınıflarına göre x-adv gayet iyi, scooter aleminin kralı tmax kadar olmasa da güzel ve eğlencili olduğu söyleniyor, diğeri de az yakar hesaplı ama eğlenceli de olmayan toyota corolla misali, aslında gayet güzel ama muadillerine göre daha az eğlenceli deniyor.
Scooterdan vazgeçecek olsam yine vitesle falan uğraşmamak için dct'li bir nc düşünebilirdim, derdi tasası yok, yaşıma uygun olur.
-
ooo cok fena soru..resmen bizim cocuklara tokat atmisin bu soruyla.tebrikler.hak ediyolar ama
-
En baş faktör amörtisörleri,kullanılan malzeme kalitesi,göstergesi,hafif arazi uyumu ve dizayn farkları mevcut
-
espresso adlı üyeden alıntı
Scooterdan vazgeçecek olsam yine vitesle falan uğraşmamak için dct'li bir nc düşünebilirdim, derdi tasası yok, yaşıma uygun olur.
benim de motivasyonum vitesle uğraşmadan motosiklet sürmek aslında. başka alternatifi de yok bu anlamda. keşke otomatik v strom, tiger 660 vs olsa diyorum.
-
Neden farklılar sorusunun cevabı, motosikletin bloktan ibaret olmadığının açıklaması.
Ama; birini en sıkıcı diğerini çok eğlenceli ilan eden kim? Bence asıl soru burada.
-
killingroad adlı üyeden alıntı
Neden farklılar sorusunun cevabı, motosikletin bloktan ibaret olmadığının açıklaması.
muhakkak öyle ama burada aynı markanın aynı blokla yaptığı iki motor var ve incelemelere baktığımda x adv kullananlar müthiş keyifli şeyler söylerken nc ile ilgili herkesin ortak fikri sıkıcı ve hantal olduğu yönünde. motosiklette hissi oluşturan şeylerden en önemlisi motor bloğudur herhalde. onu sorguluyorum biraz.
-
freasy adlı üyeden alıntı
muhakkak öyle ama burada aynı markanın aynı blokla yaptığı iki motor var ve incelemelere baktığımda x adv kullananlar müthiş keyifli şeyler söylerken nc ile ilgili herkesin ortak fikri sıkıcı ve hantal olduğu yönünde. motosiklette hissi oluşturan şeylerden en önemlisi motor bloğudur herhalde. onu sorguluyorum biraz.
Tamam ama bunu kim söylüyor, esas soru demem ondan. Türkiye'de insanlardan aldığın yorum ise, he de geç.
Ama MCN'e bakarsan mesela kullanıcı yorumları çok uzak değil NCx ile X-ADV arasında. Elbette X-ADV bir tık daha güzel bir motor daha keyiflidir; ama böyle biri Dünya'nın en kötü motoru diğeri en iyilerinden diye bir şey yok. Özetle söylemek istediğim, x-adv'nin çok abartılması, NC de bu abartılmadan geçti, sonra da sıkıcılığı abartılmaya başlandı. Eğlenceli olsun diye mi yaptılar da sıkıcı diye şikayet ediyorsun =) Benim bir dönem radarımda olan bir motordu, hala da düşünnürüm bir NC alınabilir diye, ama aldığım şeyin ne olduğunu da almadan bilmem lazım. Bizim millet bilmeden alıp alınca ya yerin dibine sokmaya ya da göğe çıkarmaya meraklı.
Bir de neyi nerede konumlandırdığın önemli. Nolursa olsun NC motosiklet, otorunca bir beklenti oluyor. X-ADV ise scooter, "aaa scooter olmasına rağmen nasıl iyi/keyifli vs vs vs " hep bu bişeye rağmen etkisi var.
Motosiklette hissi oluşturan şeylerden "en önemlisi" de blok değil bu arada, bunu sorgulaman güzel.
Öyle olsaydı motosikletteki en zevkli aktivite sapanca 2-99 tayfası gibi otobanda zart zurt gaz çevirmek olurdu. Ama değil di mi?
-
Bence sorunuzun cevabı olarak X-Adv için "müthiş keyifli" diyenler bence maxiscooter sürücüleridir. Çünkü X-Adv, birkaç istisna maxiscooter modeli hariç hepsinden daha kuvvetli. Yine Nc için "sıkıcı ve hantal" diyenler de motoru 750 cc standart bir çift silindir makineyle karşılaştıranlardır diyebiliriz.
-
Hocam, aldıgımız kararlarımızı onaylatma huyumuzdan vazgecmeliyiz bence hepimiz. Sıkıcı da olsa sizin, delici de olsa sizin. Şimdiden kazasız sürüşler, hayırlı ugurlu olsun.
Kendinizce bir katma deger görmüşsünüz ki NC de karar kılmıssınız. Ha bence cok sıkıcı bir motor.. Ama ben kimim ki
-
tommygun adlı üyeden alıntı
Bence sorunuzun cevabı olarak X-Adv için "müthiş keyifli" diyenler bence maxiscooter sürücüleridir. Çünkü X-Adv, birkaç istisna maxiscooter modeli hariç hepsinden daha kuvvetli. Yine Nc için "sıkıcı ve hantal" diyenler de motoru 750 cc standart bir çift silindir makineyle karşılaştıranlardır diyebiliriz.
evet işin özeti bu sanırım. biraz da killingroad'un dediği gibi yurdum insanının fazla uçurma fazla gömme alışkanlığı.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:13 ----------
xtrafrozen adlı üyeden alıntı
Hocam, aldıgımız kararlarımızı onaylatma huyumuzdan vazgecmeliyiz bence hepimiz. Sıkıcı da olsa sizin, delici de olsa sizin. Şimdiden kazasız sürüşler, hayırlı ugurlu olsun.
Kendinizce bir katma deger görmüşsünüz ki NC de karar kılmıssınız. Ha bence cok sıkıcı bir motor.. Ama ben kimim ki
çok teşekkürler hocam. yeterli bilgi topladıktan sonra karar almaya gelince dünya umrumda olmaz o ayrı ama o aşamaya gelene de kadar da herkesin düşüncesini merak ederim derdim onaylanmak değil yani. merak ediyorum neden öyle düşündüğünü insanların.
-
Biri scooter için gayet yeterli ve keyif veren motora sahipken; diğeri beklentiyi veremeyen motora sahip.
-
X-ADV, sıradan sıkıcı scooter kullanıcılarını adventure tarzına yönlendirdiği için ve bu klasmanda pek alternatifi olmadığı için bu motoru eğlenceli yapıyor. Bu noktada scooterın vitessiz olması ile birlikte ağırlık merkezinin aşağıda olması zaten birer avantaj iken ek olarak tel jant ve güzel amortisörlerle birlikte özel bi noktaya konumlanıyor. Haliyle çok zorlu şartlarda enduro yapmayan biri için stabil yollarda kullanılabilecek güzel eğlenceli bir motor olarak tanımlanıyor.
NC'ye bakacak olursak, sıradan bir touring olduğu söylenebilir. Çünkü benzer geometride çok daha eğlenceli, torklu ve kaliteli donanımlara sahip alternatifleri var. Kalkıp bir KTM adventure sahibi olup hem arazide zorlu şartlarda hem de uzun yolda eğlenmek varken neden NC alalım sorusunu doğuruyor akıllarda. Elbette sakin kullanayım ayağımı yerden kessin diyenler olacaktır, ancak eğlenceli ve kaliteli bir sürüş deneyimi için tel jantlı ve kaliteli amortisörle donatılmış tonla alternatifi mevcutken bu modele eğlenceli demek zor olacaktır.
Umarım kendimi ifade edebilmişimdir.
-
_recoo adlı üyeden alıntı
Umarım kendimi ifade edebilmişimdir.
ben ikna oldum teşekkürler.
-
-
İkiside çok abartılıyor,ne xadv abartıldığı kadar iyi nede nc abartıldığı kadar kötü.
İkiside güzel motorlar,sizin beklentinize ve cebinize kalmış bir durum.
Nc'nin bu kadar eleştirilmesinin yanında sınıfında en çok tutulan ve satan olması model olmasıda bu eleştirinin yanlış olduğunun bir göstergesidir.
NC Sınıfında en az yakan,otomatik versiyonu bulunan,ön bagajı olan,en yaygın kurumsal bayi servis ağına sahip,2.eli en hızlı,aksesuar ve parça sıkıntısı olmayan,titreşimsiz olması,uzun blok ömrü sanırım genel tercih sebepleri.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)