Her motor bir gün düşecek. Albert einştayın.
Albert einştayını ben uydurdum ciddi gözüksün diye.
Neyse şakası bir yana geçmiş olsun, dilerim son kazası bu olur.
Her motor bir gün düşecek. Albert einştayın.
Albert einştayını ben uydurdum ciddi gözüksün diye.
Neyse şakası bir yana geçmiş olsun, dilerim son kazası bu olur.
Merhaba, motosiklet durduğu yerde de düşer, seyir halindeyken de düşer. Düşmesi kalkması, çizilmesi, kırılması/hasarlanması gayet normaldir ve normal karşılanmalıdır. Takıntılı olmaya gerek yoktur. Ya yeni parça alırsın takarsın yada ustada tamir ettirirsin. Hiç bir durum çaresiz değildir.
Motosiklete sarı sitedeki ilanlarda baktım gayet güzel görünüyor(sahibi hasarsız eski fotoğraflarından eklemiş ilana ), sahibini aradım " Var mıdır hasarı, düşmesi kalkması, kırık parçası" diye sordum. Sahibi de evet park halinde araç dokunmuş ve olduğu yerde yana devrilmiş dedi. Ön camda ufak bir hasar var ben böyle kullanıyorum, kullanıma engel bir durumu yok şeklinde bilgi alarak motosikleti görmeye gittim.
Motosikleti uzaktan gördüğümde ön camında pek ufak sayılmayacak bir kırık vardı. Enseyi karartmadan motosikleti incelemeye başladım. Sağ 3 grenajda kılcal çatlak ve kırılma, grenaj tırnaklarında kırık vardı. Egsoz koruma kapağında da çizikler mevcuttu. Çizilme yönleri, grenaj hasarının ve camın durumuna baktığımda, evet motosiklet seyir halinde değil, durduğu yerde düşerek bu hasarların oluştuğu açıkça belliydi.
Aracın motor bloğu durumu ve diğer hususlar içime sindi pazarlık yaptım aldım motosikleti. 2. el ön cam, egsoz üzerine Gp Kompozitten çizikleri kapatacak şekilde koruma demiri, motosiklet grenajı tamir eden bir yer ile de anlaşarak bütün görsel hasarları giderdim.
Uzun lafın kısası hasarlı araç da alınır, silindir piston değişmiş, durduğu yerde düşen motosiklette alınır. Yeter ki satan kişi dürüstçe size bunların bilgisini versin.
Her motorumu durduğu yerde bir kez yatırmışımdır.
Yatırmak diyorum çünkü tutamayıp yavaş yavaş yatırma benimkisi.
BN125 le yarışmaya gitmiştim. Merinos Koyunculuğun tamamen çimen bir merası.
Durdum, motoru stop edip yan ayağı açtım. Ayak toprağa batmaya başladı.
Tutayım dedim ama toprak yumuşak olunca yavaşça sola yatırdım.
Yerler çimen olduğu için çizik dahi olmadı.
Inazumaya bindim. Yan ayağı kapattım, motoru çalıştırdım. Tam sol ayağı vites pedalına getirdim vites değiştireceğim derken,
sol ayağıma kıramp girdi. Sol ayağı yere koydum, motor sola yatmaya başladı. Ayaktaki kramptan dolayı yere güç veremedim,
yavaş yavaş motoru yere bıraktım. Fren manetinin ucu yüke dayanamayıp kırıldı. Bunun dışında çizik dahi olmadı.
Xpulse'la benzinciye girip alışveriş yaptım. Çıkışta motora oturdum. Yan ayağı kaldırdım.
Kick startla çalıştırayım dedim. Sol ayağı tam yere koydum, dizimdeki problem nüksetti, güç veremedim.
Motoru yavaşça sola yatırdım.
Çizik dahi olmadı.
Tüm bu yatırmalarda, artçısız ama arka çanta takılı ve içerisi doluydu.
Hepsinde yavaş yavaş sola yatırdım motoru.
Arka çanta olmasaydı muhtemelen motoru tutabilirdim.
Arka çanta kaldıraç etkisiyle bu tür durumlarda daha fazla güç gerektiriyor.
Benim CRF'yi yıkarken hem suyun basıncı hem de ani gelen bir rüzgarın etkisiyle yana düşürmüştüm. Gerçi toprak yolda 2 defa daha durmaya yakın bir hızda düşmüştüm. Motordan illa düşülür. Hatta bir söz vardır "motordan düşmeyen yoktur, henüz düşmemiş vardır" diye.
Yeterki korumalarımız tam olsun, motorun/yolun/kendimizin sınırlarını bilelim. Düşülebilir, kalkıp gülerek yoluna devam edersin. Tekeriniz her dâim düz bassın.
Geçmiş olsun Benimde rüzgarda kılıfla devrildi hasar alıyor gerçekten
Sadece çizikle nasıl kurtarıyorsunuz .Ben 2-3 kere düşürdüm motosikleti durduğu yerde debriyaj maneti ve vites mutlaka yamuluyor . Artık alıştım fort pense ile tutup çekiyorum düzeliyor çok şükür kırılmadı henüz
Benim motorun koruma demiri okadar büyük ki düştüğünde motorun hiç bir yeri yere değmiyor. İki lastik ve koruma demiri üzerinde kalıyor.Hatta koruma demiri büyük aralara giremiyoruz diye bazıları yan çıkıntıları kesiyor.
Bende U dönüşte stop edip yada ağır manevrada 4 5 kere sağa sola yatırdım ama ne manet ne topuz nede peg yere hiç değmedi.
Park halinde geri geri çıkmaya çalışırken tam ayağımın bastığı yere toprak dökülmüş. Ona basınca ayağım kaydı, motorla beraber devrildik. Egzoz koruma sacı hariç çizik olmadı.
Bir başka gün 38 saatlik mesaiden sonra motoru taşımaya gücüm yetmedi saldım yan yattı. Yine egzoz koruma sacı hariç çizilen bir yer olmadı.
Son olarak bir başka gün yan ayağı açtım sanıp motoru yavaşça bırakırken, normalden fazla yatınca tutamadım, beraber yan yattık. Bu sefer hiç bir yerde çizik olmadı. Gp kompozit koruma demiri ve manet korumam olduğu için herhangi bir sıkıntı olmadı bu güne kadar dururken yan yatmalarda. Tek çizilen egzoz koruma sacı oldu.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)