motorcularin kaza / kilometre orani
Reklamlar
-
Arkadaslar,
Bu konuda istatistiki calisma var mi bildiginiz ? Varsa paylasirsaniz iyi olur.
- Motorunuzda veya sizde cidde hasar olduysa,
- Kaza ciddi ama motor veya sizde bisey yok,
- Ciddi sonuclari olabilecek bir kazayi tesaduf eseri(karsi tarafin becerisi,anlik bir karar ile vb..) atlattiysaniz,
Yukardaki durumlarin her birini kaza sayiyoruz ve her bir vukuata 1000 puan veriyoruz.
Mesela,50.000 km toplam tecrubeniz var bir kere kamyonun altina giriyodum nerdeyse diyorsaniniz;
1000/50.000 olur. Yani her bin km de kaza yapma potansiyeliniz benim gozumde 0.02 oluyor.durum boyleyse durumunuz cok fena haa :(
Ozellikle isin icine kilometreyi kattim.adam yilda 4000 km yapiyorsa 10 yildir vukuatsiz olmasi sanildigi kadar dikkate deger degil bence
Utanmadan,cekinmeden doğulari yazmaniz onemli ama.bilimsel bir calisma yapıyoruz burda.
Ovunmek icin falan vukatini yazmayan km sini abartan adama yaziklar olsun,allahindan bulsun.
Reklamlar
-
Sisteminizi tam anlayamadım ama yaklaşık 100 bin km'de 3 kaza yaptım. İlkinde kayalıklara uçup hastanelik oldum, ikincisinde virajda kayıp köprücük kemiğimi kırdım, sonuncusunda 2 şeritli yolda 10 cm genişliğindeki kaygan akıntıya denk gelip yara bere içinde kaldım.
-
Tahmini 60000 km sürüş 2 kaza 10 kadar kaza atlatma 12000 oluyor tahmini yılda ortalama kilometrem 10000 civarı
-
birbilent adlı üyeden alıntı
Sisteminizi tam anlayamadım ama yaklaşık 100 bin km'de 3 kaza yaptım. İlkinde kayalıklara uçup hastanelik oldum, ikincisinde virajda kayıp köprücük kemiğimi kırdım, sonuncusunda 2 şeritli yolda 10 cm genişliğindeki kaygan akıntıya denk gelip yara bere içinde kaldım.
3000/100.000 den 0.03 ! Yuksek oran bence ya..gerci yukarda salih e bakinca..
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:11 ----------
salih dalkıl adlı üyeden alıntı
Tahmini 60000 km sürüş 2 kaza 10 kadar kaza atlatma 12000 oluyor tahmini yılda ortalama kilometrem 10000 civarı
O kadar cok kaza atlattigina pek inanasim gelmiyor,ins dogru degildir
-
Tahminen 140000-150000 yol yapmışımdır. Tek bir kazam var öğrenciyken kuryelik yaptığım sırada bir araç üzerime kırıp beni yan yatırdı, sadece motorun grenajları çizilmişti.
-
35-40 bin km de 1 kere yan yatma.
-
Maalesef doğru daha pazar günü bir araba önüme kırdı maalesef bizim buralarda herkesin motoru var ama kimsenin motora saygısı yok araçtan görmüyorlar adana osmaniye urfa antep maraş hatay buralar motor kullanmak için en tehlikeli yerler bence
-
merhabalar, 2017'de başlayan 6 senelik motosiklet maceram sonucu ilk defa böyle bir istatistiki hesaplama yaptım. ek olarak aşağıda tablo paylaşıyorum, motorlardan da anlayacağınız üzere endurocuyum ve biraz zibidilik var haliyle. bu kazalar sadece trafikte olan ve hatırladıklarım; enduroda, arazide yaptıklarımı hesaplamaya dahil etmedim. pert diye belirttiğim iki kazada da ambulansla hastaneye kaldırılmıştım. umarım çalışmanıza bir nebze olsun faydası dokunur.
özetle ortalama kaza oranım: 0.2
edit: 990 adv ve wr 250 ile iki kazamı daha hatırladığım için 0.23 olarak güncelliyorum :D
-
Toplam 40.000 küsür km tecrübe tek kaza(çok şükür). İlk 5.000 km civarında dönel kavşakta önü, arkası boş olmasına rağmen duran bir menopoz teyze, işe geç kalmamak için biraz acele eden ben ve 40 km/s ile arabaya arkadan girmek. Aslında çarpmadan hemen önce sağa kaçmaya yeltendim ama yaldır yaldır gelen treyleri görünce arabaya çarpmak zorunda kaldım. Motorun tek aynası kırıldı ben de 1 hafta sırt ağrısı çektim.
-
Selam, güzel bir konu olmuş. Teşekkürler Hırbonen.
2008'den bu yana motosiklet kullanmaktayım. 2011' den günümüze de aktif olarak günlük kullanıyorum denebilir. Toplam kilometre bilinmez ama günlük ortalama 100 kilometre dersek, toplam kilometre olarak 500.000 kilometreyi geçmişizdir bu 15' yıllık süreç içinde. Yaptığım tek bir büyük kaza var. Bunun hatıralarını da bedenim de taşıyorum. Kaza sonrası kullandığım motosikletim de ek bilgi olarak hurdaya ayrılmıştı. Bunun dışında her gün hepimiz bir şeyler atlatıyoruzdur ama ciddi diyebileceğim iki seferde tehlikeli kaza atlatmışlığım var.
Söz konusu yaşadığım büyük kaza da araba sürücüsü emniyet şeridine girse de, ben emniyet şeridinden o trafikte neredeyse 200 KM/S ile gittiğim için aslında hata bendeydi. Atlattığım büyük kazalarda ise, ilkin de otoyol da kapalı olan sol şeridi yine hatalı olarak ben yüksek hızlar da kullanıyordum ve önüme çıkan nesnelerin hiç bir suçu yoktur. Diğeri ise yatmaya kalkmaya hiç uygun olmayan bir model ile yine yüksek hızlar da sonunu görmediğim keskin bir sağ viraja girmem den kaynaklı yaşandı. Bu üç anı da ölümcül olabilecek ama bir şekilde ölmediğim olaylardan ibaret. Demem o dur ki hata hepsin de bendeydi, motosikletin herhangi bir suçu günahı yok. Motosiklet tehlikelidir algısı bir kenara, benim gençliğim toyluğum, cehaletim ile alakalı geride kalmış anılar.
Puan oran hesabını bilemeyeceğim ama son 6 7 yıldır da neredeyse hiç sorun yaşamıyor, ciddiye alınacak tehlikeler atlatmıyorum.
Bu 500.000 kilometre için de bir avrupa turu, bir kaç yunan gezisi, bolca karadeniz akdeniz ve ege turları aynı zaman da harika istanbul trafiği mevcuttur. Bir de ek olarak asia tatilin de orada kiralık motosiklet ile gezmeler tozmalar var ama onları dahil etmiyorum.
Tekerleriniz düz bassın, sevgiler.
-
-
Trafikte milyon km devirdim. Kazam yok çok şükür.
-
Rx3 evo ile net 31200 km, ybr125 ile de yaklaşık 14 bin km yaptım. Toplam tecrübem bugün itibariyle 45 bin km diyebilirim. 45 bin km içerisinde 7 kez kaza yaptım. 4 tanesi başka bir araca çarpma şeklinde, diğer üçü kışın buzda ve ıslakta kayıp düşme şeklinde. Araç ile olanlar şöyle oldu; ilkinde sol şerit ile orta şerit arasında giderken soldaki araç sinyalsiz bir şekilde aniden sağa kırdı ve çarptım tutanak tutmadık. İkincisinde göbekten dönerken yolun en sağındaki park halinde duran araç yine bir anda hızlı bir kalkış yaparak dönüp yandan bana çarptı epey hasar vardı tutanak tutuldu haklı çıktım. Üçüncüsünde cadde üzerinde ilerlerken bir sokağın başında kamyon vardı, caddede giden sokağı görmüyordu sokaktan çıkan caddede geleni görmüyordu. Sokaktan çıkan araç kamyonun önünden hızlıca caddeye dalınca ön farın ordan çarptım. Ama oradan bir araç çıkabileceğini hesap ettiğimden çok yavaş gidiyordum. Fakat öyle hızlı dalış yaptı ki refleksim yetersiz kaldı, tutanak tutulmadı. Dördüncüsünde yine yoğun trafikli bir caddede sağdaki park halinde olan araçların ve yolda ilerleyen araçların arasındaki boşluktan gidiyordum. Çat diye üzerime kapı açıldı ve ucundan çarpıp düştüm tutanak tutulmadı. Çok şükür hiç birinden yara almadan kurtuldum.
-
benim yaklaşık 70000 km tecrubem var bu süre zarfında 2 kez kaza yaptım yaklaşık 10 kezde büyük kazadan kıl payı kurtulmuşumdur diye düşünüyorum.
hesaplarsak eğer, 12000/70000 = 0.17 çıkıyor, baya bir tehlike çıktım galiba ben
-
kazanın km veya tecrübe ile ne alakası var ki
2002 de 140 promil alkollü sürücü önümüze kırdı kaza yaptım
2012 de ara sokaktan önüme fırlayan e 36 bmw girdim
2014 te şehir içinde u dönüşü yapan bir dingile çarptım
1990 dan beri motosiklet kullanıyorum 2000 yılında 17 yaşında ilk motosikletimi aldım milyon km yapmadım belki ama yaptığım bütün kazalarda hep karşı taraf hatalı/kusurlu idi hayatımda birçok marka model cc motosiklet kullandım ölene kadar da kullanacağım
yani siz tecrübeli veya çok dikkatli kullansanız bile kaza yapabilirsiniz
bakın bu kazada takla atan doblo karşı şerite geçip kendi yolunda giden motosikletçilerin ölümüne sebeb oldu yani motosiklete biniyorsanız kaza/ölüm riski her daim var trafikte en çok kaza yapan araç motosiklet olmasa da ölüm sakat kalma riski çok yüksek
https://www.dailymotion.com/video/x6tc10q
-
F54 adlı üyeden alıntı
kazanın km veya tecrübe ile ne alakası var ki
Neyle ilgisi var peki ? Sans,kader kismet mi hep ?
İsi kuryelik olan ve surekli motor ustunde olan adamla cihangirde gezen hipster motorcunun kaza gecirme riski ayni mi ?
Tecrubeye girmiyorum bile.
-
Sevgili Hırbonen dostum F54' ün demek istediği spesifik olarak " Kaza adı üstünde kazadır. Ve motosiklete bindiğiniz zaman alınan risk ortadadır. 100.000 kilometre kazasız gidilebilecekken. İlk 1'ci kilometrede de kaza yaşabilir. " yani en azından benim algıladığım bu. Tabi ki kilometre oluştukça kaza riski buna eş olarak yol alındığı için artmakta ama kaza olayına sadece cidden kaza mantığı ile bakıldığı zaman olayın kilometre dışında bir boyutu daha ortaya çıkıyor. Birbirinizden farklı düşünceler de değilsiniz, sadece üslup farkı var şuan konuda. Kalkamış seni seviyor. Huzurlu huzurlu, forumda zaman geçirirken içimde ki Salih' i ortaya çıkartmayalım.
-
*İlk motor ile börekçi dükkanına girdim, birkaç hafta sonra da bana ambulans çarptı ve takla attım. Yine ilk motorumla giderken sağımdan bir araç sapağa girmek için bana çarptı ve kaçtı.
*2. motorumda Şile otobanında 140 ile giderken yandan bana köpek çarptı. Yine 2. motorumda Teke dönüşü önümdeki arkadaşın içi geçmiş, düz yolda adam motosikletten düştü ve adamın kafasının üzerinden geçmemek için panik yaptım ve yanlış frenlemeyle sola yapıştım. Yine 2. motorumda sola kıvrılan dar viraja içeriden girdim ve viraj çıkışında durmuş arabayı göremedim, yine panik fren ve soluma yapıştım. 2. motorumun sol tarafını 3 defa yenilemiştim.
*Şu an kullanmakta olduğum motorla da yaz sonu yoldaki yağı görmeyip yere yapışıp sürüklendim.
Ortalama 120.000 km yapmış olsam 3 farklı motor ile kendime göre ciddi diyebileceğim 7 kazam oldu. Bu 7 kazanın ilk 6'sı ilk 50.000 km içinde gerçekleşti.
-
Jeo adlı üyeden alıntı
Sevgili Hırbonen dostum F54' ün demek istediği spesifik olarak " Kaza adı üstünde kazadır. Ve motosiklete bindiğiniz zaman alınan risk ortadadır. 100.000 kilometre kazasız gidilebilecekken. İlk 1'ci kilometrede de kaza yaşabilir. " yani en azından benim algıladığım bu. Tabi ki kilometre oluştukça kaza riski buna eş olarak yol alındığı için artmakta ama kaza olayına sadece cidden kaza mantığı ile bakıldığı zaman olayın kilometre dışında bir boyutu daha ortaya çıkıyor. Birbirinizden farklı düşünceler de değilsiniz, sadece üslup farkı var şuan konuda. Kalkamış seni seviyor. Huzurlu huzurlu, forumda zaman geçirirken içimde ki Salih' i ortaya çıkartmayalım.
aga kaza olayı tamda bu ne kadar önlem alırsan al yolları boşaltmadıktan sonra her kimin ne kadar tecrübesi olsun yada olmasın kaza gerçekleşir
kader kısmet şans vs bu işlerin hepsi hurafe
insan ne kadar çok motosiklete biniyorsa o kadar çok kaza riski olur kurye demiş evet aga ayda 4000 km teker çeviriyor ben ayda 500 km teker çeviriyorum baktığın zaman benden daha tecrübeli ama benim bir yere yetişmek için acelem yok bir noktadan başka bir noktaya gitmek için evden 5 dakika önce çıkarım risk almam olabildiğince defansif kullanırım motosikleti sağ sağlim eve döenbilmek için
hırboya laf anlatmak gibi de bi derdim yok o zaten dediğim dedik çaldığım DÜDÜK bir insan
hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır
-
Jeo adlı üyeden alıntı
Sevgili Hırbonen dostum F54' ün demek istediği spesifik olarak " Kaza adı üstünde kazadır. Ve motosiklete bindiğiniz zaman alınan risk ortadadır. 100.000 kilometre kazasız gidilebilecekken. İlk 1'ci kilometrede de kaza yaşabilir. " yani en azından benim algıladığım bu. Tabi ki kilometre oluştukça kaza riski buna eş olarak yol alındığı için artmakta ama kaza olayına sadece cidden kaza mantığı ile bakıldığı zaman olayın kilometre dışında bir boyutu daha ortaya çıkıyor. Birbirinizden farklı düşünceler de değilsiniz, sadece üslup farkı var şuan konuda. Kalkamış seni seviyor. Huzurlu huzurlu, forumda zaman geçirirken içimde ki Salih' i ortaya çıkartmayalım.
Naber la kalkamis
Olm bilimsel bir arastirma yapıyoruz burda gelip trolleme.
500.000 km misss zaten inanmamistimm
Motoloto ve kivanc34 te sensin muhtemelenn iyi eglenceler ;).
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:29 ----------
F54 adlı üyeden alıntı
aga kaza olayı tamda bu ne kadar önlem alırsan al yolları boşaltmadıktan sonra her kimin ne kadar tecrübesi olsun yada olmasın kaza gerçekleşir
kader kısmet şans vs bu işlerin hepsi hurafe
insan ne kadar çok motosiklete biniyorsa o kadar çok kaza riski olur kurye demiş evet aga ayda 4000 km teker çeviriyor ben ayda 500 km teker çeviriyorum baktığın zaman benden daha tecrübeli ama benim bir yere yetişmek için acelem yok bir noktadan başka bir noktaya gitmek için evden 5 dakika önce çıkarım risk almam olabildiğince defansif kullanırım motosikleti sağ sağlim eve döenbilmek için
hırboya laf anlatmak gibi de bi derdim yok o zaten dediğim dedik çaldığım DÜDÜK bir insan
.
Neyse ya..,biseyler yazacaktim ama gerek yok ;)
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)