Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Kafayi egzoz ile bozmus motorcular

    REKLAM ALANI
  1. #21
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    V motor bir tane değil.

    Harley'in tek krank pinli 45 derecesinden Honda'nın çift krank pinli 52 derecesine, oradan Kawasaki'nin 50'sine, Vrod'ın 60'ına, KTM'in 75'ine, Ducatinin 90'ına kadar bir sürü çeşidi var. Her birinin sesi, titreşimi, tepkisi acaip farklı.

    Bırakın sadece krank açısıyla oynayarak paralel çift silindirden herhangi bir V motorun sesini birebir elde etmeyi, bir Harley'in sesi bile diğer tüm V2'lerden çok çok farklı.

    V2 tipik kullanım için çok tatlı motor. Hacim yüksek olsa bile motor ince, görüntü olarak ta motosikletin merkezine cuk oturuyor ve orayı dolduruyor. Boxer gibi dışarı silindirler fırlamıyor, yatay 4 gibi dizlerin arasında 4 silindir taşımıyorsun.
    Ben mesela Suzuki Sv650A'da V-motor olmasına rağmen hiç ses duymamıştım. Çok sessiz çalışan bir makineydi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben mesela Suzuki Sv650A'da V-motor olmasına rağmen hiç ses duymamıştım. Çok sessiz çalışan bir makineydi.
    Tek krank pinli 90 derece V2 de tipik 4 silindir gibi düzenli bir motor (mükemmel birincil dengeye sahip.) Genelde kulağa güzel gelen motor sesleri daha düzensiz çalışan dar açılı V2 lerde ortaya çıkıyor. Harley bu konuda ekstrem örnek. 45 derece, acaip dengesiz ve titreşimli, ama bir o kadar da güzel sesi. Rölantide ayrı güzel, hızlanırken ayrı güzel, limitte ayrı güzel.

  3. #23
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    V motor bir tane değil.

    Harley'in tek krank pinli 45 derecesinden Honda'nın çift krank pinli 52 derecesine, oradan Kawasaki'nin 50'sine, Vrod'ın 60'ına, KTM'in 75'ine, Ducatinin 90'ına kadar bir sürü çeşidi var. Her birinin sesi, titreşimi, tepkisi acaip farklı.

    Bırakın sadece krank açısıyla oynayarak paralel çift silindirden herhangi bir V motorun sesini birebir elde etmeyi, bir Harley'in sesi bile diğer tüm V2'lerden çok çok farklı.

    V2 tipik kullanım için çok tatlı motor. Hacim yüksek olsa bile motor ince, görüntü olarak ta motosikletin merkezine cuk oturuyor ve orayı dolduruyor. Boxer gibi dışarı silindirler fırlamıyor, yatay 4 gibi dizlerin arasında 4 silindir taşımıyorsun.
    V olsunda ne olursa olsun , mesela insanlar Ducatilerin seslerini pek sevmezler ama ben genelde seslerini çok seviyorum, hele o Panigale V4'ün MotoGp sesi beni benden alır. 45 derecelik Harley Davidson'un rölentide ve yük altındaki sesi, V-Rod'unda haykırışı bir başkadır. Bana kalırsa tüm V-L-Boxer motorlar bir ayrıcalık bir güzellik benim için.

  4. #24

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tek krank pinli 90 derece V2 de tipik 4 silindir gibi düzenli bir motor (mükemmel birincil dengeye sahip.) Genelde kulağa güzel gelen motor sesleri daha düzensiz çalışan dar açılı V2 lerde ortaya çıkıyor. Harley bu konuda ekstrem örnek. 45 derece, acaip dengesiz ve titreşimli, ama bir o kadar da güzel sesi. Rölantide ayrı güzel, hızlanırken ayrı güzel, limitte ayrı güzel.

    V45 https://www.youtube.com/watch?v=M9qwAlFHkL0
    V90 https://www.youtube.com/watch?v=AG8gSJ9mjAI

    Bana çok benzer geliyor açıkçası. Fark krank konfigürasyonundan çok egzoz tasarımıyla ilgili herhalde. Harley'ler haddinden fazla yüksek ses yapıyor, bence oradaki etkileyicilik faktörü "melodi"den gelmiyor, sesin şiddetinden geliyor gibi...

  5. #25
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    V45 https://www.youtube.com/watch?v=M9qwAlFHkL0
    V90 https://www.youtube.com/watch?v=AG8gSJ9mjAI

    Bana çok benzer geliyor açıkçası. Fark krank konfigürasyonundan çok egzoz tasarımıyla ilgili herhalde. Harley'ler haddinden fazla yüksek ses yapıyor, bence oradaki etkileyicilik faktörü "melodi"den gelmiyor, sesin şiddetinden geliyor gibi...
    Şahsen videolarda Ducatinin traktörümsü sesiyle Harleyin yük altındaki tatlı sesini farkediyorum. Tabii ki patlama ve sübap sesleri de farklı. Bir de Harleyin rölantisi videodaki gibi düzenli değil, kaotik. O da sese ayrı bir karakter katıyor.

  6. #26
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    ne biçim motorcusunuz be, egzoz sesi sevilmez mi püh size ben ne diyeyim.

    şu sese bakar mısın abi kıyamet gibi resmen, 15. saniyeye sarın



    edit: benim suzuki de böyle kükrüyor... bu kükreme değil, bu bambaşka bir şey, nasıl ifade edebilirim bunu bilemedim...

    şiddetli sesleri severim, askerde HK G3 sesine bayılmıştım ama hayvan herifler sadece 5 el ateş etmeye izin verdiler. ilk yaptığım atışı hiç unutmuyorum, o nasıl şiddetli bir patlama öyle, 7.62x51 çapında mermisi var, yan, diğer 7.62 mermilerden farkı barut bölümünün x51 olması...

    mesela keleş mermisi 7.62x39 çapında... aynı boyda ama barut bölümü ufak ve menzili ve etkisi düşük.

  7. #27
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı fatih.met adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ne biçim motorcusunuz be, egzoz sesi sevilmez mi püh size ben ne diyeyim.

    şu sese bakar mısın abi kıyamet gibi resmen, 15. saniyeye sarın

    https://www.youtube.com/watch?v=MBbskqcgs_o

    edit: benim suzuki de böyle kükrüyor... bu kükreme değil, bu bambaşka bir şey, nasıl ifade edebilirim bunu bilemedim...

    şiddetli sesleri severim, askerde HK G3 sesine bayılmıştım ama hayvan herifler sadece 5 el ateş etmeye izin verdiler.
    seviyoruz Fatihcim seviyoruz ama 15 sn seviyoruz

  8. #28

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı fatih.met adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ...
    mesela keleş mermisi 7.62x39 çapında... aynı boyda ama barut bölümü ufak ve menzili ve etkisi düşük.
    Keskin nişancı olmayıp en fazla 100-150m'ye atacaksan (hadi bayağı iyisin diyelim; 200m olsun...) ikisi arasında pek fark yok, ikisi de düşmanı çok başarılı şekilde saf dışı eder. Askerliğini kalaşnikofla yapmış biri olarak daha kompakt, daha taşınabilir/hafif ve daha basit olan kalaşnikofu her zaman tercih ederim.

  9. #29
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    07 Mart 2023
    Belli bir yaştan sonra ben kimsenin yüksek sesten haz duyduğunu düşünmüyorum. Yirmili yaşlarımın başların da o boğazdan bir sürü para verilerek alınan egzozları ilk parça olarak hatta daha motosiklet gelmeden sipariş verip alırdım. Yirmili yaşlarımın sonunda ise daha sessiz bir insana büründüm. Artık mümkünse hiç ses çıksın istemiyor, hatta bu yüzden ara sıra elektrikli modellere göz gezdiriyorum.
    Zaten birde polis sorunsalı var. Hiç dil dökemem bu yaştan sonra kimseye ceza yazmasın diye. Yazarsa da ödemek ağrıma gidiyor. Sonra kolu komşu var. Bildiğiniz mahalle baskısı. Kız arkadaşımda kaldığım gecelerin sabahın da otuz yaşımdan sonra motosikleti sokağın sonuna itip çalıştırıyorum ki komşular uyanmasın, rahatsız olmasın. İnsan yaşlandıkça bilinçleniyor diyeceğim ama ses olayı da biraz zevk. Yine de kimseyi rahatsız etme hakkına sahip olmadığımız için bazı zevklerden feragat etmek yaşın yanında gelen bilincin ufak bir hediyesi işte.
    Kendimde yapmış olmama rağmen sokaktan gecenin bilmem kaçında yüksek sesli bir motosiklet veya araba geçince rahatsız oluyor, bu yüzden artık kimseyi rahatsız etmemeye gayret gösteriyorum. Ettiğim kişileri de bulsam af dilerim vallahi.

    Aynı zamanda sesin trafikte görünürlük sağlayarak kaza riskini azalttığı söylemine de zerre katılmıyorum. Aksine rahatsız olup sıkıştıran insanların da büyük bir risk oluşturduğu düşüncesindeyim. Sessiz ve derinden diyerek iyi sürüşler dilerim.
    espresso ve otopsici bunu beğendiler.


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)