Eski kasa 600cc ss hakkında
Reklamlar
-
Dostlar selam,
Bir süredir 600cc sınıfındaki makinaların videolarını izliyor ve araştırıyorum. Yerli ve yabancı tüm youtuberların hepsi motoru hep yüksek devirlerde sürüyorlar. Yüksek hız, yüksek devir motorsikletin ömrünü kısalttığını biliyoruz. Malum sitede 2007-2015 arası zx6r ve r6 kmlerine baktığımda ortalama 40-50 bin km sürülmüş oluyor.
Benim merak ettiğim soru şu : 50 bin km olmuş makinalara 250-300 bin lira vermek mantıklı mı? Favoriye attığım ilan 1 hafta sonra satılmış oluyor. Talebin de bu kadar yüksek olması bana biraz garip geliyor.
Bu motosikletleri 2022 yılından sonra satın almış birileri var mı forumda ? Aldığınız makina size ne sıklıkla sorun çıkarttı?
Reklamlar
-
Ben haftada 1 kez motora biniyorum.yilda 3-4 kez uzun yol yapiyorum.toplamda yilda 5 yada 6bin km yol yapiyorum.
Ben orda yazan spor makinalarin kmlerine inanmiyorum.2005 model motor 50binde olurmu.
Benim motor 2014 ve 40binde.8 senede 40bin yapmisim yilda 5bin ediyo.cogu kullanici yilda 10bin yapiyor.
Km gerimi cekiyolar yoksa yeni km saatimi takiyorlar bilmiyorum.
Supersport alacaksan ya tanidik birinden almalisin yada 600-900 cc naked alacaksin benim fikrim bu.zaten nakedlarinda beygiri 80 den basliyo 180e kadar cikiyor.
-
300 mü? Abi 300bin'e ille SS diyorsanız RS660 satılıyor, kafayı mı kırdınız? Aprilia ertesi gün kol bacak çıkarır diye fetişleriniz varsa gidin Street Triple RS bakın, SS'te aradığınız şeylerin %90'ını verir.
Eski supersport alınır mı? Alınır eğer ona bakacak güç ve istek varsa.
KM'ler doğru mu? Çoğunun yanlış ama farketmez, alıp ciddi süre binmek istiyorsan zaten motor yaptırmak zorundasın, km'nin ne olduğunun önemi yok.
Ama nuh nebiden kalma aletlere bugün RS660 bu fiyata satılırken 300bin TL vermek için de çok acayip bir aşka sahip olmak lazım. Ama soru bu değil yani, alınır. Fiyatın ciddi uygun olması lazım ya da takıntılı birinden almak lazım ama ben daha görmedim öyle takıntılı birinden SS ilanı.
-
ckx23 adlı üyeden alıntı
Yerli ve yabancı tüm youtuberların hepsi motoru hep yüksek devirlerde sürüyorlar. Yüksek hız, yüksek devir motorsikletin ömrünü kısalttığını biliyoruz.
4 silindir 600cc SS motor yüksek devirde kullanılmak üzere dizayn edilmiş bir motor. Alt devirlerde zaten ölü. Rölantisi bile yüksek ve düzensiz. Sözde naked Hornet 600'de bile düşük devirde kullanmak mümkün değil.
Strok mesafesi düşük olduğu için de ortalama piston hızı bazı tek ve çift silindir yüksek stroklu motorlardan bile düşük. Motorun ömrü sadece silindir-piston arası aşınmaya bağlı değil tabii ki ama aynı şekilde sadece devre de bağlı değil.
Şahsen 4 silindir 600cc Japon ile yarısı kadar kullanılmış bir BMW ya da Ducati arasında kalsam paramı Japon'a yatırırdım.
-
Bu tarz her konuya ayni seyi yaziyorum. Eski konularima bakin, genelde genc klasiklere biniyorum.
Bir kere kilingroad'ın dedigi gibi hastasindaki motorlar kolay kolay ilana dusmez. 2008 de sifir alindigindan beri hic ilana girmeden 3-4 kere el degistiren, durdugu yerde bile yan yatmasi olmayan racing biliyorum mesela. İlanlardakiler de sans isi tamamen. Ben yaklasik iki hafta once 2006 Busa aldim, 50.000 km de, bi 100-150.000 silmis olsalar bile daha beni bi 50.000 km goturur diye düşündüm. Hic goturmeyip yarin kirilabilir belkide. O yüzden tamamen piyango eski motor isi.
Ama 250-300 verip eski 600luk almanin mantigi yok, 1000lik racing falan anlarim hadi hacim buyuk hiz var falan ama 600 luk eski motor icin 300 gereksiz. 250 bine alacagin 15 yasinda 600 luge hic anlamadan 100.000 daha harcamak zorunda kalabilirsin. Ozamanda sifir rs660, r7 falan almadigina pisman olabilirsin
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:35 ----------
Bir de 600 cc sıkıntılı bir sınıf, ufakla buyuk arasinda bir yerde, tam gecis motoru, patlak olan bir suru ilan vardir. Temiz 1000lik bulma sansi ayni modelde daha yuksek 600 luk racinge gore, ayni modelde hayabusa benzeri motor bulmak daha da kolay 1000lik racinge gore
-
initial-D adlı üyeden alıntı
Bir de 600 cc sıkıntılı bir sınıf, ufakla buyuk arasinda bir yerde, tam gecis motoru
-
killingroad adlı üyeden alıntı
Budur :D rossi zamaninda 125 az 500 cok 250 iyiydi. 2T rulez
-
initial-D adlı üyeden alıntı
Budur :D rossi zamaninda 125 az 500 cok 250 iyiydi. 2T rulez
2T 650cc'ye geçsin MotoGP. Erkek sporu neymiş görelim
-
2005 yılında 0 km aldığım gsxr 600 ben 2007'de sattığımda 19bindi
alan kişi motorun heryerini belleyip 50 binde 2010'da bana geri getirdi almadım, o zamanlar bizim oralarda leş motorları toplayan esnaf aldı km'yi 28 bine çekti şehir dışına anında sattı,
motoru alan kişiden almak isteyen tanıdık çıktı (şehiri hatırlamıyorum ege tarafıydı), beni arayıp eski motorumu alacağını söyledi,'alma' dedim dinlemedi,sen hiç mi binmedin bu motora bunun km'si 15bin dedi. sene 2013-2014, 2 sene bindi en az 20 bin yapmıştır sonra sattı.
2016 ya da 17 motor yeniden istanbul'a dönmüş (kırmızı gsxr 600 zaten 3 tane gelmişti,bunun grenajlarını aliexpress saçma bir kırmızı beyaz grenaj yapmışlardı yani tekti, görür görmez tanıdım) uğradım satıcıya, dedim kaç km full orjinal 19bin km diyor.
pandemi zamanı ilanlarda gördüm 28 bin kmydi. Artık kimbilir nerede ve kaç km'dedir ama temiz 150bini var. Nasıl bir rodaj yaptıysam zımba gibi aletti.
şimdi ilanlara girip benim eski motoru aradım, zaten 5 tane kalmış ancak alayı turşu oğlu turşu bunlara kim canını nasıl emanet ediyor anlamıyorum. Kafası 2008 kuyruğu 2005 olan var, buram buram heryeri dökülenler var. Gururunuzla sorunsuz bajaj dominara binin ama bu hurdaları tamirci değilseniz ve çok büyük bütçeniz yoksa yoksayın.
-
Yaziyoruz da iste illa ss diyorlar.ss aslen pist icin uretilmis.sokajta kullanmak zor.
200 bandinda cok guzel notorlar var.ktm duke 990 ktm duke 690,triumph street triple,trident 600,suzuki sv 650 naked,bmw f800 r ve f800s.
Hepsi birbirinden kaliteli lider motorlar.
İlla 4 silindir sesi istiyorsan 200 bandinda triumph street triple ve speed triple alsan daha iyi.kullnicilari daha mulayim insanlar.
Yazdigim motorlarda tum devir bantlarinda guc ve tork var.sslerde8bin devir alti guc yok yani
Yurtdisinda olsan tabiki sifir ss alip gecersin o baska bir konu )
-
Atincozkan adlı üyeden alıntı
Yaziyoruz da iste illa ss diyorlar.ss aslen pist icin uretilmis.sokajta kullanmak zor.
200 bandinda cok guzel notorlar var.ktm duke 990 ktm duke 690,triumph street triple,trident 600,suzuki sv 650 naked,bmw f800 r ve f800s.
Hepsi birbirinden kaliteli lider motorlar.
İlla 4 silindir sesi istiyorsan 200 bandinda triumph street triple ve speed triple alsan daha iyi.kullnicilari daha mulayim insanlar.
Yazdigim motorlarda tum devir bantlarinda guc ve tork var.sslerde8bin devir alti guc yok yani
Yurtdisinda olsan tabiki sifir ss alip gecersin o baska bir konu
)
Vallahi haklısın. Şehir trafiğine sokup canını çıkarıyorlar motorların. Çoğu ss sürücüsünde mont eldiven dizlik hak getire. Gördüklerimin yarısında kask bile yok. Bu tiplerden alacağın güncel ss bile şüpheliyken eski ss almak hiç akıllı adamın yapacağı iş değil. Onun yerine speed triple rs alsa neredeyse aynı fiyata, o ss leri maymun eder. Oturuşu rahat, güncel ve it gibi de gidiyor. Yurtdışında her türlü alınır çünkü adamlar tüm bakımları servisinde yaptırıyor her parça orjinal.
-
Motor degistircek olsam Suanki sartlarda 210-220 civarina Trident660 alirdim.
-
Atincozkan adlı üyeden alıntı
Yaziyoruz da iste illa ss diyorlar.ss aslen pist icin uretilmis.sokajta kullanmak zor.
200 bandinda cok guzel notorlar var.ktm duke 990 ktm duke 690,triumph street triple,trident 600,suzuki sv 650 naked,bmw f800 r ve f800s.
Hepsi birbirinden kaliteli lider motorlar.
İlla 4 silindir sesi istiyorsan 200 bandinda triumph street triple ve speed triple alsan daha iyi.kullnicilari daha mulayim insanlar.
Yazdigim motorlarda tum devir bantlarinda guc ve tork var.sslerde8bin devir alti guc yok yani
Yurtdisinda olsan tabiki sifir ss alip gecersin o baska bir konu
)
Triple cok iyi bir motor ama 3 silindir. Artik 300e sifir 4 silindir kalmadi zaten
-
Aynen oyle.street triple 105beygir,rs modeli 121 beygir.r6 117 beygir.ayrica street triple daha az yakiyor daha fazla torka sahip.ve tum devirlerse canli.amortisor frenleri en ust duzey.
Speed triple ra varki 150 beygir.
Ayrica street triple 165kg.r6 190 civari.
Neyse konu bu yani.
Ss leri pistte kullanip yaris zevki almak disinda pek fonksiyonu yok aslen.
O ssleri de pistte ktm duke 890 yada 1290 geciyor zaten )
Duke
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:42 ----------
İnitial d 3 silindir gaz tepkimesi viraj giris cikislarinda 4 silindirden daha dengeli
-
Beto87 adlı üyeden alıntı
Yurtdışında her türlü alınır çünkü adamlar tüm bakımları servisinde yaptırıyor her parça orjinal.
Açıkçası ben dahil bir çok insan motosiklet bakımını kendi yapıyor, çünkü motosiklet zaten bir hobi. Parça sıkıntısı yok. Motosikletin üzerinde çalışmak arabadan çok daha kolay. Evler müstakil ve garajları var. Üstelik işçilik fiyatları yüksek (saati en az $100), yerine kalıcı alet edevat almak mantıklı.
Lakin aynı sebeple sıradan eski motosiklete kimse yatırım yapmıyor. Kimse kalkıp 2008 model SS'e 2005 kuyruğu uydurmaz. Çünkü o işin vakit, çaba ya da maliyetine değmez. Çünkü eski motosiklet zaten ucuz bir şey, kim niye ortaya bir ucube çıkarmakla uğraşsın?
-
Ss'in pist dışında pek fonksiyonu yok mu?
Hiç fonksiyonu yok dersek daha doğru.
Bu arada bu 4 silindir furyası esasen en erken bitmesi gereken ama garip şekilde en uzun süre yaşayan furya. Çok yüksek güçlü bir makina ile keskin bir virajdan uzun bir düzlüğe bağlanırken bir tek "sıralı 4 olsa daha iyi olurdu" derdim sanırım.
-
Atincozkan adlı üyeden alıntı
Ss leri pistte kullanip yaris zevki almak disinda pek fonksiyonu yok aslen.
O ssleri de pistte ktm duke 890 yada 1290 geciyor zaten
)
Pistte SD 1290R dahil herhangi bir naked yerine 4 silindir 600cc SS tercih ederim şahsen. Aksini tercih edecek tecrübeli insan da tanımıyorum. Naked ergonomisi trafikte ne kadar rahatsa, SS ergonomisi de pistte o kadar rahat.
-
O SS'leri pistte 890 geçiyor çünkü 890 alan adam görmüş geçirmiş, SS almış, eziyetini çekmiş bırakmış keyfine bakıyor.
SS sahibi muhtemelen daha gencecik..
1290'ı kim niye geçsin. Ben böyle ruh hastası motor görmedim hayatta bulaşmam :D
Yoksa ben ne kapışmalar gördüm, RS660 düzlüklerde geri kaldığı 890'ı tam da SS'in avantajlarını kullana kullana kevgir edebiliyor, o kadar güç tork dezavantajı olduğu halde. hasmet'in dediği gibi SS ergonomisi direk pist için çalışıyor.
-
killingroad adlı üyeden alıntı
Çok yüksek güçlü bir makina ile keskin bir virajdan uzun bir düzlüğe bağlanırken bir tek "sıralı 4 olsa daha iyi olurdu" derdim sanırım.
Aynen. Özellikle arka arkaya virajlarda o yüksek devir aralığının avantajı çok fazla. Çok büyük sürüş gruplarının farklı aktivitelerine katılıyorum. Hızlı tipler genelde 600cc 4 silindir SS tercih ediyorlar. Hızlı sürüşlerde bir süre sonra bilek ve kollarım ağrıyor, keskin virajlarda habire vites değişiminin süspansiyona etkisini gözetmekten adamakıllı zevk alamıyorum. Evet herhangi bir düzde anında geride bırakıyorum ama SDR'ın üstüne sağ elciği çevirmesini bilen maymun da koysak olacağı o zaten...
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Aynen. Özellikle arka arkaya virajlarda o yüksek devir aralığının avantajı çok fazla. Çok büyük sürüş gruplarının farklı aktivitelerine katılıyorum. Hızlı tipler genelde 600cc 4 silindir SS tercih ediyorlar. Hızlı sürüşlerde bir süre sonra bilek ve kollarım ağrıyor, keskin virajlarda habire vites değişiminin süspansiyona etkisini gözetmekten adamakıllı zevk alamıyorum. Evet herhangi bir düzde anında geride bırakıyorum ama SDR'ın üstüne sağ elciği çevirmesini bilen maymun da koysak olacağı o zaten...
biraz da sıralı 4 biraz uyuşuk bir blok olduğu için viraj çıkışında daha kolay şekilde iyi bir hızlanma sağlamak mümkün. Yoksa SDR ile veya TuonoV4 ile o virajdan iyi çıkabilmek biraz daha bileğe iş bindiriyor. Çok iyi tespit, Türkiye'de bunu görmek zor, genelde en zıpçıktılar hep 600cc supersport kullanıyor.
Viraj hızı hemen herşeyden yüksek.
Hızlanma öldürücü/zorlayıcı değil.
Yönlendirme nispeten daha kolay. Çiçek. Bir de heralde daha düşük hacimli motorla büyük abilere kök söktürmek tatmin duygusu veriyor olsa gerek
Amma velakin en son Ari sanırım test etti, Superbike'lar ne işe yarıyor diye, Tuono V4-üstelik Factory değil, Touring olanı, dar bir pistte 1,5 saniye taktı ZX10R'a. Yol değil o bu değil bayağı pist. Ama işte sıralı 4'ün nazının geçtiği yerleri az, hız düşük falan filan.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)