Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

İlk Vitesli Motosiklet ve Trafik Tavsiyeleri + Motivasyon Mesajlarınız

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    05 Şubat 2023
    Herkese merhaba hayırlı akşamlar,İstanbul trafiğinde 5500km scooter tecrübesinden sonra vitesli motosiklete geçmeye karar verdim,ehliyeti aldım fakat pratik yapma şansım olmadı bunu boş bir alanda 1 hafta içerisinde trafiğe yavaş yavaş çıkarak hallediceğimi düşünüyorum sizin düşünceleriniz nelerdir,korkum vs yok istanbul trafiğinide az çok gördüm. (5500km)

    Motosiklet olarak aklımda Pulsar ns200 yeni kasa var fakat vites göstergesi olmaması beni biraz iikileme sokuyor açıkcası ilk motorum olucak ve trafikte stop etmek istemem,tanıdıklarım alışırsın diyor fakat çok uzun süredir sürüp arada unutup stop ettiren çok tanıdığımda var

    2. seçeneğim nk 250 yakışıklı ve teknolojik göstergesi kafa rahatlatıyor ancak şuan da fiyatı en düşük 80.000 bazı bayiler 85.000 yazdı bile.Ns200 72.500 fiyatıyla daha çekici geliyor.

    Sizce hangi motor tercih edilmeli vites göstergesi sorunu aşılabilir mi,kafam rahat bir şekilde sık pratikle 1 hafta da çözebilir miyim bu işi ehliyeti almış biri olarak,Yorumlarınızı bekliyorum,Sürekli düşünmek insanı gerçekten yıpratıyor bir an önce harekete geçip icraate dökülmeli akıldaki sorular


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    29 Haziran 2020
    Şehir
    zonguldak
    Motosikleti
    duke 390
    Kisiden kisiye degisir ben ara ara hangi vitesteyim bakiyorum ekrana...
    Scooter ile normal motoru. Surus donus dinamigi farkli.lastik taban genisligi ve jant capi yuzinden.
    Normal motorun hakimiyeti daha guvenli scooterdan.
    Arabadan aliskinsan ve aklini kullanirsan kisa surede cozersin.
    Tabiki bilen birininde yon gostermesi sureci hizlandirir.
    Ben kisisel olarak ns200 leri sevmiyorum.
    Nk 150 ve 250 cok cagdas ve cekici gozukuyor.sahsen nk alirdim.
    Cf moto 250xl yede bak

  3. #3
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Bir günlük kapalı alanda hakimiyet eğitimi almanız çok faydanıza olur. Motoru yatırıp da kırılan parçaların masrafından ucuza gelecektir.
    1996furkan bunu beğendi.

  4. #4

    Üyelik
    13 Mayıs 2015
    Şehir
    istanbul üsküdar
    Motosikleti
    yamaha tracer 700 2016
    uzun km.ler boyunca cb 125 ve cbf 150 kullandim.gosterge varmis yada yokmus hic vites gostergesini dert etmedim.bana gore motosikleti devrinde kullandigin zaman (performansli yada yavas farketmez) hangi viteste oldugunun bir onemi yok.

  5. #5

    Üyelik
    17 Eylül 2020
    Motosikleti
    domicik 400 ug
    hep derim otomatik vites araba veya motor fark etmez kullanan biri çok rahat manuele alışır. alışması gerekir önyargı yapmaz ve korkunun üzerine giderse.
    motor sürmeyi/araba sürmeyi biliyorsun. trafiği biliyorsun tek geri kalan şey sadece vitese alışmak.

    alışırsın.
    vites göstergesine gelirsek. ilk motorum göstergesizdi hiç ihtiyaç duymadım bakmaya ama bazen insan ister istemez haddine olmadan hızının aslında son hız olduğunu bilmesine rağmen belki allah katından bir vites daha gelebilir diye cesur bir hamlede bulunuyor. sonra tavana tosluyor.
    işte o noktada dur bi tavana toslamiyim bakayım kaçıncı vitesteyim demek için gösterge bakabiliyorsun başka bir amacı yok göstergenin.
    ogzcngdk ve MFTaşkıran bunu beğendiler.

  6. #6

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    -5000km bir anlam ifade etmiyor. Nasıl bir 5000km olduğu o 5000km'de ne öğrenildiği falan çok ucu açık şeyler. Süremezsin edemezsin demiyorum asla, bunu unut diyorum.

    - Vites göstergesi bir motosiklette kafana takacağın son şey olsun. Hangi viteste olduğunu sana gösteren bir ekran yok diye sürüşte sıkıntı çekiyorsan motosiklet sürmeyi yeniden değerlendirmen lazım demektir. Çok beylik bir laf oldu ama öyle, şu an "olsun ya daha iyi" dediğini biliyorum, olsun tabii zararı yok ama olmamasının da bir önemi yok. Gereksiz yere bakmana sebep olabilir de diyebilirim ama artık çok varsayımsal konular olur. Ama mesela ben bir iki kere sorun yaşadım "hangi vitesteyim" diye bakmaya kalktığım için.

    - Bir de genel olarak bir haftada motosikletle ilgili hiç bir şeyi çözemezsin. Pratik yapman gereken bir konu varsa devamlı yapmalısın. Vitese alışmak diyorsan o da bir hafta sürecek bir şey değil. Geniş alanı olan otobüs durağı falan bir yer bulup orada elini ayağını alıştırırsın.

  7. #7
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    cf moto gec ns 200 seni üzmez.

    vites göstergesi gereksiz, zaten ona bakarak sürüyorsan bir yerde eksiğin var demektir.

    gerekli olan boş göstergesi o da ns200 de var. stop ettiren arkadaşlarını tebrık etmek lazım bu nedenle

  8. #8

    Üyelik
    02 Aralık 2020
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    RKS WİNNER 200
    Pulsar NS200 iyidir Hero Hunk 150 de güzeldir vites göstergesini kafaya takmana gerek yok zamanla alışıyorsun önemli olan boş vites göstergesi o da bütün motorlarda var zaten.

  9. #9
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    Öncelikle merhaba dostum, ns200 veya nk 250 ikisinden birisini alıp yoluna devam edebilirsin sorun yaşayacağını sanmıyorum. En fazla 1 hafta alışma sürecin olur daha sonra rahatça sürersin. vites göstergesi olmasına gerek yok, yine zamanla hangi viteste olduğunu hızından anlayabiliyorsun. Boş vites göstergesi olması yeterli.

  10. #10
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Pulsar 200 biraz daha piyasa işi motor, Nk 250 ise daha hoş görünümlü bir motor. İstanbul'da 2 motorun da iyi servisleri var. Pulsar'ın yedek parça konusu daha iyi yönetiliyor. 2 motorun da performansı ve yakıt tüketimi arasında atla deve fark yok.

    Seçeceğiniz motor ne olursa olsun muhakkak lastikleri yenileyin ve de kendini kanıtlamış bir kurumdan kapalı alan hakimiyet eğitimi alın. Ben size 2 günlük Honda Güvenli Sürüş 1 eğitimini tavsiye ediyorum. Asla ama asla eğitim almadan kendi kendinize boş alanda çalışma yapmaya kalkmayın. Yanlış bir temel oluşturmak bence daha sıkıntılı.

    Bu iş videolarla olabilecek, öğrenilebilecek kadar kolay bir iş de değil. Bence biraz para dökmek gerekiyor.
    espresso ve 1996furkan bunu beğendiler.

  11. #11
    1996furkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ağustos 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CF MOTO 250CLX
    Burada değerli abilerimiz varken bize düşmez ama kanka o nickle seni 3 ay sonra yanlayancak teker yapacak bir potansiyel görüyorum lütfen yapma tek tavsiyem budur


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler