Haklısınız özür dilerim.
Arkadaşlar MT07 ve Tracer700 ün frenleri çok kötü sakın yanaşmayın.
İyi frenlere sahip olmak istiyorsanız Aprilla Tuono 660 alabilirsiniz elektronik anlamda baya dolu. Frenleri kaliteli bakmadım ama brembo kullanıyordur.
Yanlız giderken götünüzü güzel yıkayın beğenmezlerse eliniz boş dönersiniz.
ihtiyacım va bunu konuşmaya, konuyu biraz da hortlatıyorum.
tenere 7 ile şehir içi sürüşte bugün beklediğim frenlemeyi yapamadım. beklediğimden daha uzun sürdü. metzeller lastik, abs, alüminyum topcaseliydim.
daha güvenli bir frenleme bekledim. o tork’a -kullandığım modelde çift kaliper var mı bilmiyorum 2020 model- ve önde çift disk bardı ama ben arkayı sıktım tabi. yine de cfmoto nk250 kadar güven verdi. rks rt250’de dahi arka fren daha iyiydi hissiyatımda.
mt09 frenini hiçbirinde bulamadım şu ana kadar ama tenere’den daha iyisini beklerdim. başlığa yazma sebebim de aynı. tracer 7 nasıl bu noktada? örneklerim hissiyatlı ama yine de sormak istedim.
daha da önemlisi tracer 9’da nasıl acaba. bilhassa tracer 7’den inip tracer 9’a binenler varsa yanıtlarsa, çok memnun olurum. eski kasa tracer’ı soruyorum bu arada. yeni görümümlü haline pek ısınamadım.
bir de son sorum: bu istek ultra fren’i aramak mı demek oluyor?
Sinterlenmiş malzeme ile üretilen balataların farkı yağmurda bariz hissediliyor , standart balatalı bir çok motor kullandım 50 cc Kuba da 650 cc Vstrom da kuru havada ön freni dört parmak çektiğinde arka tekeri yerden kesebiliyor , büyük motorlarda denemedim ama bunu arkada yolcu ve çanta varkende yapabilir , bu kadar sert frenleme de fren merkezi , disk sayısı , kaliper markasından ziyade lastik kalitesi , anlık lastik basıncı , yoldaki yüzey şartları ve amortisör gibi faktörler duruş mesafesini çok daha fazla etkiliyor , konunun ilk sayfasında yazdığım gibi tüm bunlardan daha da fazla önemli olan sürücünün tecrübesidir..
kuru zemin, kuru ve yeni lastikler, artçısızdım. sürüşe yeni çıkmamıştım. 5 yıl kadar olacak motosiklet süreli.
cevaplarınızdan “bu kadar oluyor” diye anladım.
Tenere veya Tracer freni ile MT09 freni karşılaştırmak ve aynı performansı beklemek çok doğru değil esasında. Yukarıda @Nikkfurie değinmiş konuya; Tenere'de çalışma yolu çok uzun ve daha yumuşak bir amortisör var, MT09'da ise çok daha kısa çalışma yoluna sahip daha sert bir amortisör. Frenin tutması için amortisörün kapanması, lastiğe yük binmesi ve dolayısıyla lastikle zemin arasındaki sürtünme kuvvetinin artması gerekir. Uzun bacaklı motosikletlerde bu süreç çok daha uzun sürer, freni de daha progresif sıkmanız gerekir yoksa tekeri kilitlersiniz ve ABS devreye girer.
Uzun lafın kısası: Beklentilerinizi gözden geçirin + fren tekniğini motosikletin özelliklerine göre düzenleyin.
İyiler çok şükür sağlığınıza duacılar biraz abs oldukları için çokta bu aralar gelip gidemiyorlar köyden
çok teşekkürler. bunu gözden kaçırmış olmalıyım. bu da aslında benim yüksek cc anlamında tracer’dan beklentime ters belki de. r25, rt250 sonra nk250; dediğiniz gibi nispeten kısaydı amortisörtler ve çok daha sert ve kısa sürede tepki alıyordum. buna da alıştım.
cb hornet serisinden naked devam mı etsem diye düşünüyordum. tracer sürmeden çok da bir tercihte bulunmasam daha yerinde olacak gibi duruyor. tenere fren ve konfor anlamında bana çok yumuşak geldi. biraz daha sert bir versiyon arıyorum yada belki de amortisör sertleştirme gibi bir ayar özelliği varsa çok beğendiğim tenere burada da beni kazanır.
cyan, nikkfurie teşekkür ediyorum. siteye geldiğimde bu seviyelerde bilgim hiç yoktu. anlattıklarınızı da hiç anlamazdım. galiba doğru yoldayım, artık sorularıma yanıt olan mesajlar atabiliyorum. yüzyüze tanışmak dileğiyle. bir grup buluştuğunuzu biliyorum :D
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)