20 yaş dolaylarında bir makına alacagınızı düşünün.
Enjeksiyonlu olmasını mı karbüratörlü olmasını mı tercih edersiniz?
yaşlı oldugu için yedek parca sıkıntısı da olacaktır tabi ki.
20 yaş dolaylarında bir makına alacagınızı düşünün.
Enjeksiyonlu olmasını mı karbüratörlü olmasını mı tercih edersiniz?
yaşlı oldugu için yedek parca sıkıntısı da olacaktır tabi ki.
Şu sıralar böyle bir alımın arefesindeyim. Kriterlerimden biri de enjeksiyonlu olması.
Çok spesifik bir amaca hizmet eden, spesifik bir alet olmadıkça karbüratörlü bir içten yanmalı araç alacağımı sanmıyorum.
Kesinlikle karbüratörlü bi motosiklet almazdım. Enjeksiyon sistemi yakıt tüketimi açısından çok daha ekonomik, ayrıca senkron ayarı vb gibi derdi olmaz. Arızası belki daha pahalı çözülebilir ama sonuçta çözülür. Uzun vadede zaten o yakıt tüketimi farkından cebimde kalan para, enjeksiyon ile karbüratör problerindeki tamir bedeli farkını karşılar.
Tabiki enjeksiyonlu ..
Tek kriter bana dersen hysoung alıcam enjeksiyonlumu karbüratörlü mü olsun karbüratörlü al derim çünkü hyo ların efi sistemleri genelde sorunlu idi böyle spesifik bir kaç marka model dışında genel anlamda kesinlikle enjeksiyon derim ..
Soyle de bir durum var.sabit yerde yasiyorsaniz karburator ayarlandimi sorun yok.
Ama mesela yola ciktiniz yukseklik 2bin metre oldu o zaman hava yakit karisimi farklilasiyor motor gucten dusuyor.enjesiyinda ecu surekli degistiriyor bunu.
Arkadas yazmis enjeksiyonun yakit tuketimi daha dusuk.
Tek guzel yonu karburatorlunun calisma sesi guzel.bir de guzel egsoz patlatirsin
Ara gaz verilir vs vs
net karbüratör eski makine ne kadar az elektronik o kadar az dert eski kasa motor toplamış (bir kaç defa ) biri olrak tek kriter bu en kötü farklı marka püskürtmeli karbüratör takarsınız yine enjeksiyon kadar verimli olur
en kötü enjeksiyon, en iyi karbüratörden iyidir.
bence 20 yaşındaki bir motosiklet enjeksiyonluda olsa karbratörlüde olsa yedek parça bulma konusunda değişen bir şey olmaz.
ben her zaman karbratörden yanayım, ne kadar az elektronik o kadar güvenilir bence, özellikle yaşlı motosikletler için.
Bu işler ekonomi meselesi elbet ama 20 senelik makineyi ucuza alsan bile başına çok iş açma potansiyeli var. Karbüratörlü de olsa fark etmez. Kaldı ki Japon'un feriştahı da olsa ölümsüz değil. İyi ustan varsa al, yedek parçaya erişimin varsa al, paran varsa al ama bunlardan biri bile eksikse alma. Kimsenin ismini verip rencide etmek istemem ama çok iyi niyetli bir kardeşimiz geçen gün eski model Japon 4 silindirli motorunun buji fiyatlarının yüksekliğinden şikayetçiydi. Aynı zamanda muadil enjeksiyonlu motorlara göre 100 km.de en az 2 lt fazla benzin tüketmeyi de hesaba katmak gerek. Sen evden işe git-gel günde 100 km yapıyorsan sadece yakıt farkın günde 40 TL, ayda 880 TL. Masrafın değil ödeyeceğin fazladan yakıt farkı 880 TL.
Karbüratörlü ve abs siz motor almam , param yoksa çalışır çabalar beklerim gider biraz daha teknolojik motor alırım..
Enjeksiyonlu tabii ki.
Tamir edemiyorsam binmem. Her daim karbüratör den yanayım. Öyle abartıldığı gibi bi yakıt tüketimi yok zaten.
Herkes enjeksiyon demis, hatta enjeksiyonun en kotusu karbüratör den iyidir demis.
Bir kere o senkron ayari denilen sey sadece karbüratör icin gecerli degil, yasli ve yipranmis enjeksiyonlu makinenin de cok hassas ayara ihtiyaci oluyor.
Karbüratör, bircok degiskene/paramatreye karsi performansindan bir miktar kaybetse de bir sekilde yol almaya devam ediyor. Ama enjeksiyonlu makine hic beklenmedik bir sensor arizasi ile bir anda yolda kalabiliyor
+20 yasinda 4 silindir hava soğutmalı karbüratör de kullandim, 20 yasinda enjeksiyonlu da kullandım. Zaten 15-20 yasinda karbüratörlu makinede senkron diyorsaniz muhtemelen bu 4 silindir bir makinedir ve boyle bir makineye biniyorsaniz zaten yeterince cesursunuzdur ve biraz daha cesaret ve arastirma ile o senkron ayarini kendiniz yapar hale gelebilirsiniz.
Bugun 93 model bir ZZR 1100 un karbüratöruni yurtdisindan bulabilirsiniz, yada tr de custom olarak enjeksiyona dondurebilirsiniz, pahalidir iki yol da evet ama olmaz seyler degil. Ayni sekilde 2000 model enjeksiyonlu ZX-12 nin parcasini sensorunu gene yurtdışından temin edeceginiz icin masraf karbüratörden farkli olmayacaktir, parcayi bulma suresi ve getirtme sekli de cok farkli olmayacaktir.
Profilimden eski konularimda daha fazla detay bulabilirsiniz
Kısaca, karbüratör öcü degildir, korkmayin. Hatta sirali 4 karbüratör cok guzeldir kullanmasi digru ayarlanmissa, ozluyorum
Enjeksiyonlu motorda sensör arızasından kolay kolay çalışmamazlık yapmaz , Tps , krank sensörü , eksantrink sensörü , oksijen sensörü vs bozulsa bile motor ekonomik moddan çıkıp çalışmaya devam ediyor , zaten soğuk motor ısınana kadar bu sensörlerden bazıları devre dışıdır , ısındıktan sonra Ecu bunların sinyallerini değerlendirir..senkron ayarı hakkında da yazılmış , yeni nesil elektronik gaz kelebekleri kendi kendine sürekli senkron ayarı yapar..
Ben yolda kalmaz demiyorum zaten, nekadar az elektronik, okadar az sorun.
Fzs 600 um karbüratörlu idi, tek bozulan seyi tps sensoruydu. Yani karbüratörlu motorda cok ihtiyac varmis gibi koyulan tek sensor. Sadece 1 tane sensor var ve o da kronik arizasi
XX de atesleme yuzunden kesilme yapiyodu, yenilemedigim temizlemedigim sensor kalmadi, sorun immobilizer cikti.
Demek istedigim bu gibi seyler. O karbüratörlerin diyaframi yirtilana kadar makinesi kirilir, dayaniksiz seyler değil okadar eski hacimli motorlarda. Heleki eskilerde her silindire bir karbüratör varken yine diyafram yırtığı ile duzensiz calisir, tekler, alev falan atar egzostan ama bi benzinlige atar adami. Tek silindir motorda kalirsin o ayri
bence bu kişiden kişiye değişir. ben karbüratörlü motorda kullandım, şuanda da enjeksiyonlu kullanıyorum. karbüratörlü motor sanırım biraz daha uğraş isteyebilir hele eskiyse çünkü zamanla karbüratörün içindeki parçaların da bakım ya da değişime ihtiyacı oluyor. ha çok karışık bir sistem değil aslında ama kendin yapabilirsen ne ala ben mesela kendi hava ayarımı kendim yapıyordum söküp dağıtmak kısmet olmadı ama muhtemelen başıma bi arıza gelse onuda yapardım. ben enjeksiyondan yanayım daha yeni teknoloji daha dertsiz, daha az yakıt sarfiyatı.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)