selamlar herkese, yokuşun eğimine göre 1 veya 2.viteste iniyorum ama 1.viteste inerken alt motor patlayacakmışçasına kompresöre biniyor, bunun bi zararı olur mu? motor modeli 100'lük cub.
selamlar herkese, yokuşun eğimine göre 1 veya 2.viteste iniyorum ama 1.viteste inerken alt motor patlayacakmışçasına kompresöre biniyor, bunun bi zararı olur mu? motor modeli 100'lük cub.
Ey Büyük Atatürk!
Açtığın yolda, gösterdiğin hedefe durmadan yürüyeceğime ant içerim.
kendi motorum için konuşuyorum... yüklü yüksüz 10 teker kamyon da kullandım... 18 tona kadar...
hepi topu 180 kg benim motor... neden kompresyon ile motoru yorayım...
freni yoklayarak, hızımın gerektiği vites ile güvenli şekilde inerim... düşük vites, yüksek devir ile inmem...
varsın gitsin fren balatası... ( 3 yıldı,r 20.000 km dir hala bitmedi brentalar)...
Kompresyonda inmenin hiçbir zararı yok , sadece vites küçültüp zart diye maneti bırakmamak lazım, sürekli frenle inmektense kompresyona bindirmek tüm taşıtlar için daha emniyetlidir , eskiler şöyle derdi "yokuşu çıktığın viteste in"
evet ,en doğrusu ,hangi vitesde çıktıysan ya da çıkacaksan onunla in.
bursevi
küçükçekmece - cennet arası yokuşta bi kere 2 den 1'e atacağıma boşa atmıştım motoru durduramayıp yuvarlandım. Kralı gelsin debriyaja basarak motoru indiremez oradan :D, bazı yerlerde daha emniyetli olduğu kanısındayım.
Motorda ve arabalarda yolun eğimine göre en düşük 2.veya 3.viteste motor freni yaptırırım. 1.viteste motoru yormaya gerek yok.
Motosikletinizin freni zayıfsa kesinlikle motor freni ile desteklemenizi öneririm, bir zamanlar kullandığım Cg'nin frenleri ön ve arka kampanaydı dururken aklı bin karayı seçmemek için motor freni ile destekleyip etkili frenleme yapabiliyordum, malesef motosiklet gariban olunca haliyle frenleride gariban oluyor o yüzden bu tür motorlarda can güvenliği için motor freni yapmak dahada sağlıklı olacaktır.
Yolun gerektirdiği vitesi kullanın. Gaz kolu ve vitesi fren maneti olarak kullanabilirsiniz. Fren ile hız düşürme alışkanlığına sahipseniz riskli zeminlerde kayma ihtimaliniz fazla olur. Vites ve hız beşin ikisidir.
Otomatik vites cup mı yoksa debriyajlımı?
Zararı olmaz fakat debrşyajlı vitesliyse 2 ila 1. vitesin arasında boşluk var çok hızlıysanız 2 den bire atmak şanzuman için ileriye yönelik vites geçme sorunu dişli aşınması tarak kaydırması (şanzuman içinde bir parça) yapabilir.
yorum yazan herkese teşekkürler, önerilerinizi dikkate alacağım. bu sırada ön ve arka freni de ufak ufak sıkıyorum tabii.
@bassturbin
cub yarı otomatik hocam.
gazlamadığım sürece vites düşürmüyorum, yokuş var diye vites düşürecek halimiz yok. yokuş aşağı inerken hızım iyiyse yada çok ise gazı bırakırım ve duruma göre fren yaparım, motor kompressyona giriyorsa bu onun problemi, o kompressyona girmesin diye yokuş aşağı debriyaj sıkılmaz.
fakat 0 derece yada daha altında ki havalar özellikle motor freni ile yavaşlıyorum, kışın 0 derecenin altındaki hava istisnadır yani... -3 derece havada işe gittiğimi bilirim... 2018 yılında -3 de işe motorla gidiyorum, giderken arka kampana fren buz tutunca kullanamadım ve koca yolu sadece motor freni ile gitmek zorunda kaldım. işe vardığımda orta sehpa açılmadı, yolda giderken oda buz tutmuş, çatır çutur etti zorlayınca açıldı...
marş motoru buz tutmuş, ayak marşı ile çalıştırdım falan filan...
kardeşim biz motor sürmeye dün başlamadık hani ayıktırayım bak. kardı kışta yanlaya yanlaya motor süren bir motorcuyuz biz, hayvan gibi motor severiz biz.
Kamyonu sanırım sadece bi yerden bi yere düzlükte yürüttünüz. Yoksa hangi vasıta olursa olsun bu şekilde sürülmez. Mesele fren balatasının bitmesi değil. Mesele balatanın ısınması. Kamyonun freni patladı denilen mevzu budur zaten. Balatalar ısınır ve tutmaz. Zaten fren sisteminde hava kaçağı patlama vs olursa kendi kilitler imdatı.
İster düşün... Kendini ister hayale kaptır...Uzar uzar, çünkü hiç sonu yoktur yolların.
Bakarsın aldanmışsın, gördüğün bir seraptır. Sevimli bir hayale açılırken kolların.
yanlış anlaşıldı sanırım... kamyonu tabiki de usulune uygun kullanıyorum... düşük vites, düşük hız, gerektiği yerde eksoz freni...
asıl anlatmak istediğim ağırlık meselesiyle ilgiliydi... ama neyse... herkes kendi bildiği gibi kullansın...
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:10 ----------
yanlış anlaşıldım sanırım...
kamyondan kastım ağırlık meselesi ile ilgiliydi sadece...
ordaki sürüş şeklim motosiklet ile ilgili... kamyon ile alakası yok... neyi nasıl kullanmam gerektiğini çok iyi bilirim...
4 teker gövdemi ,2 teker aklımı alır...
Motor freninin bir zararı yoktur ancak yüksek hızlarda seyrederken küçük vitese atıp debriyaji bırakırsanız motora aşırı derecede yük bindirmiş oluyorsunuz. Böyle olunca uzun vadede zarar verir.
konuya teknik olarak cevap vereceğim. azı karar fazlası zarar.
zincir dediğimiz mevzu ani gerilmelerde malzeme esnemesi kopması veya gevremesi gibi durumlara gark olan bir mevzu.
yani ani yüksek devirlerden bırakma, sık sık bırak gazla bırak gazla yapılırsa ömrü falan yalan olacak bir mevzu.
fakat sert bırakılmayan motor frenleri motorunuza bir zarar vermez.
Haftada 3-4 defa resimdeki yokuşu iniyorum.
Birde bu resmin arkasında 3 kattan fazla bu uzunluk var.
Yol çoğu zaman ıslak olur.
Motor fireni motora zararmış falan palavra.
Evet 1.viteste bu yokuş inmek dişlileri fazlaca zorluyor.
Ama 2.vites ideal.
Ara ara kuruya gelince ince ince fren kullanmak gerek.
Eğer çok ıslaksa hele birde esnaf deterjanlı su dökmüşse tek şans 1.viteste yokuşa başlayıp ince frenlemeyle sonunda çıkmak.
Sadece fren çoğu zaman kaymayla sonuçlanıyor.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)