Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Motor freni yapmak zararlı mı?

    REKLAM ALANI
  1. #21
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    29 Haziran 2020
    Şehir
    zonguldak
    Motosikleti
    duke 390
    yokuşun eğimine göre 1-2-3-4 vitesler tercih edersiniz.devri yuksek tutup motora çok yuk bindirmemek lazım.varsın eskisin fren balatası zaten ömrü çok uzun


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    01 Şubat 2019
    İkisini birden kullanmak varken neden birini tercih edeyim?

  3. #23
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Alıntı ferhatkars adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yanlış anlaşıldı sanırım... kamyonu tabiki de usulune uygun kullanıyorum... düşük vites, düşük hız, gerektiği yerde eksoz freni...
    asıl anlatmak istediğim ağırlık meselesiyle ilgiliydi... ama neyse... herkes kendi bildiği gibi kullansın...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:10 ----------



    yanlış anlaşıldım sanırım...
    kamyondan kastım ağırlık meselesi ile ilgiliydi sadece...
    ordaki sürüş şeklim motosiklet ile ilgili... kamyon ile alakası yok... neyi nasıl kullanmam gerektiğini çok iyi bilirim...
    Motosikletde öyle sürülmez ama. Uzun bi rampa inişinde balatalar ısınır. Sonra fren tutmaz. Aladağlarda araziden çok uzun bi rampadan inerken viteste inmeme rağmen balata ısınmıştı.

    Kayseri'ye Malatya yolundan girişte bi otomobilin balatalarının alev aldığını gördüm. Rampayı frene basa basa inmiş. Kırmızı ışıkta beklerken alev aldı. Camı açıp bağırdım devam etmesini söyledim. (araç ilerledikçe balata soğur) Yoksa arabayı yakacaktı.
    İster düşün... Kendini ister hayale kaptır...Uzar uzar, çünkü hiç sonu yoktur yolların.
    Bakarsın aldanmışsın, gördüğün bir seraptır. Sevimli bir hayale açılırken kolların.

  4. #24
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR 650F | Honda CB750 Hornet
    devri çok yükseltmedikçe motor freni yapmak normal frene göre daha emniyetli bir iniş sağlar.

  5. #25

    Üyelik
    17 Eylül 2020
    Motosikleti
    domicik 400 ug
    fren her zaman ve her daim şart dik yokuşlarda. istediğin kadar motor freni yap yine yetmeyecek yokuşlar var. artı fren kaydırmaz. bunu da anlamıyorum.
    yokuşa girmeden yokuşta ne kadar fren gerekeceğini anlayabilirsiniz ve daha yokuşa başlamadan frene başlayabilirsiniz veya anlamıyorsanız frene biraz daha fazla basarak girip gittikçe hızınızı fren düşürerek istediğiniz hıza getirebilirsiniz.

    çok dik yokuşlardan bahsediyorum.

    ayriyetten bu çok fren kullanımında frenlerin tutmama olayı motosiklette ve bizim kişisel arabalarımızda oluyor mu yav?
    arabada ben trafikli yokuşta boşta inerim misal. yol zaten zar zor ilerlediği için fren bas bırak bas bırak metodu. duran trafik bildiğin boşta inip sadece fren kullanırım. zamanında sorup soruşturmuştum bizim şahsi arabalarda vs böyle bir şey olmaz kanısına varmıştım.

  6. #26
    Tundzhay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2008
    Şehir
    Momchilgrad...
    vitese yük biner (arabalar için genelde bu muhabbet döner) o yüzden sadece el freninde bırakın viteste bırakmayın diyen cahil bi kesime, yokuş aşarı yüksek devirde de olsa motosiklet/araba motora zarar vermeyeceğini anlatamıyoruz. zaten sen gazladığın zaman vitese de motora da pistona da kat kat fazlasıyla güç biner motor çok daha fazla aşırın... motoru sürmek motora zarar veriyor o zaman kulanmayalım.. hey allahım ya...
    espresso bunu beğendi.

  7. #27
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Alıntı natijax adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    fren her zaman ve her daim şart dik yokuşlarda. istediğin kadar motor freni yap yine yetmeyecek yokuşlar var. artı fren kaydırmaz. bunu da anlamıyorum.
    yokuşa girmeden yokuşta ne kadar fren gerekeceğini anlayabilirsiniz ve daha yokuşa başlamadan frene başlayabilirsiniz veya anlamıyorsanız frene biraz daha fazla basarak girip gittikçe hızınızı fren düşürerek istediğiniz hıza getirebilirsiniz.

    çok dik yokuşlardan bahsediyorum.

    ayriyetten bu çok fren kullanımında frenlerin tutmama olayı motosiklette ve bizim kişisel arabalarımızda oluyor mu yav?
    arabada ben trafikli yokuşta boşta inerim misal. yol zaten zar zor ilerlediği için fren bas bırak bas bırak metodu. duran trafik bildiğin boşta inip sadece fren kullanırım. zamanında sorup soruşturmuştum bizim şahsi arabalarda vs böyle bir şey olmaz kanısına varmıştım.
    Tabi ki olur. Ama düşük hızda olmaz. Zaten viteste inmenin mantığı budur.

    Nevşehir Aksaray arasında dik bi rampa var mesela. Kamyonla ordan inerken yüküm 4-5 ton ise 8. viteste frene basa basa inerim. Yüküm 10 tondan fazlaysa 6. Vites civarında öyle inerim. 20 ton filan varsa 4. viteste inerim. Hepsine frene basarak tabi ki. Ara ara basarak yani. Yoksa sadece motorun gücü o arabayı yavaşlatmaya yetmez. Şoförlükte kanundur kaçıncı vites ile çıktıysan o vitesle inmen gerekir. Otomobillerde bu çokda geçerli değil. Çünkü yeni nesil güçlü arabalar var rampada tıkanmadan çıkıyor.

    Yani bu işler şehiriçinde filan çok önemli değil. Mesela bi Erzurum yolunda sakaltutan geçidinde arabayı boşa atıp frene basa basa inemezsin. Bi süre sonra fren ısınır ve tutmaz.

    Ben dayımın yanında öğrendim şoförlüğü. Bu fren işini iki elini sürterek anlatmıştı. İki elini birbirine yavaşça sürttü. Ne kadar sürtersen sürt yavaşken ısınmaz. Ama hızlı şekilde sürttüğünde el ısınıyor. Balata ve kampana/diskde bu şekilde. Düşük hızda frene basmanın sakıncası yok. Zaten gerekli olan odur. Ama misal uzun bi rampa inişinde boşa sallayıp sadece frene basarak yavaşlatırsan hangi vasıta olursa olsun fren ısınır. Disk frenli araçlar daha geç ısınır. Yani aslında ısınır ama karşıdan gelen rüzgarla soğur. Kampanalı olanlar daha yavaş soğur.

    Freni ısınmış arabayı durdurmanın yolu bilinçli şekilde kaza yapmaktır. Şoförlüğe ilk başladığımda dayım öğretmişti bunuda. Usta şoförler bilir zaten bu meseleyi. Hiç unutmam "Bir gün fren ısınır tutmazsa kemerini tak kamyonu hafifçe yoldan çıkarıp devir, fren olmadan arabayı durduramazsın. Gidip birine vurup başkasının canını ve kendi canını yakma" demişti. Bunun ne derece önemli olduğunuda bikaç ay önceki katliam gibi kazada gördük. Freni ısınmış tır bi yere daldı bi sürü insan öldü. Bi yere vurup dursaydı sadece tır zarar görürdü. Bundan 4 sene kadar önce benim yanımda çalışan şoför Erciyesden inerken freni ısıtmış. Orda gördüğü bikaç şeye (duvar, dibek taşı vs) vura vura durdurmuştu kamyonu. Eğer öyle yapmasa iyice hızlanacak ve uçurumdan kamyonla uçacaktı. Haberlere çıkan freni patlayan tır kamyon vs dedikleri bu işte. Fren patlamaz ısınır. Zaten ağır vasıtalarda fren sistemi hava ile çalışır. Hava tesisatında bi kaçak patlama vb durumlarda araç frenlerini kilitler. Ama ısınmanın çözümü yok. Ön düzlük ise kendi soğur zaten ama rampa devam ediyorsa tek çözüm yatırmak. Ha bi diğer çözümde bazı yerlerde kaçış rampası olur. Oraya girmekte bi çözüm. Ama o her yerde yok.

    Elim boş gevezeliğim tuttu. Yani fren işi sıkıntılı.
    espresso, natijax, DickName ve 1 diğerleri bunu beğendiler..
    İster düşün... Kendini ister hayale kaptır...Uzar uzar, çünkü hiç sonu yoktur yolların.
    Bakarsın aldanmışsın, gördüğün bir seraptır. Sevimli bir hayale açılırken kolların.

  8. #28
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı Ekarademir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tabi ki olur. Ama düşük hızda olmaz. Zaten viteste inmenin mantığı budur.

    Nevşehir Aksaray arasında dik bi rampa var mesela. Kamyonla ordan inerken yüküm 4-5 ton ise 8. viteste frene basa basa inerim. Yüküm 10 tondan fazlaysa 6. Vites civarında öyle inerim. 20 ton filan varsa 4. viteste inerim. Hepsine frene basarak tabi ki. Ara ara basarak yani. Yoksa sadece motorun gücü o arabayı yavaşlatmaya yetmez. Şoförlükte kanundur kaçıncı vites ile çıktıysan o vitesle inmen gerekir. Otomobillerde bu çokda geçerli değil. Çünkü yeni nesil güçlü arabalar var rampada tıkanmadan çıkıyor.

    Yani bu işler şehiriçinde filan çok önemli değil. Mesela bi Erzurum yolunda sakaltutan geçidinde arabayı boşa atıp frene basa basa inemezsin. Bi süre sonra fren ısınır ve tutmaz.

    Ben dayımın yanında öğrendim şoförlüğü. Bu fren işini iki elini sürterek anlatmıştı. İki elini birbirine yavaşça sürttü. Ne kadar sürtersen sürt yavaşken ısınmaz. Ama hızlı şekilde sürttüğünde el ısınıyor. Balata ve kampana/diskde bu şekilde. Düşük hızda frene basmanın sakıncası yok. Zaten gerekli olan odur. Ama misal uzun bi rampa inişinde boşa sallayıp sadece frene basarak yavaşlatırsan hangi vasıta olursa olsun fren ısınır. Disk frenli araçlar daha geç ısınır. Yani aslında ısınır ama karşıdan gelen rüzgarla soğur. Kampanalı olanlar daha yavaş soğur.

    Freni ısınmış arabayı durdurmanın yolu bilinçli şekilde kaza yapmaktır. Şoförlüğe ilk başladığımda dayım öğretmişti bunuda. Usta şoförler bilir zaten bu meseleyi. Hiç unutmam "Bir gün fren ısınır tutmazsa kemerini tak kamyonu hafifçe yoldan çıkarıp devir, fren olmadan arabayı durduramazsın. Gidip birine vurup başkasının canını ve kendi canını yakma" demişti. Bunun ne derece önemli olduğunuda bikaç ay önceki katliam gibi kazada gördük. Freni ısınmış tır bi yere daldı bi sürü insan öldü. Bi yere vurup dursaydı sadece tır zarar görürdü. Bundan 4 sene kadar önce benim yanımda çalışan şoför Erciyesden inerken freni ısıtmış. Orda gördüğü bikaç şeye (duvar, dibek taşı vs) vura vura durdurmuştu kamyonu. Eğer öyle yapmasa iyice hızlanacak ve uçurumdan kamyonla uçacaktı. Haberlere çıkan freni patlayan tır kamyon vs dedikleri bu işte. Fren patlamaz ısınır. Zaten ağır vasıtalarda fren sistemi hava ile çalışır. Hava tesisatında bi kaçak patlama vb durumlarda araç frenlerini kilitler. Ama ısınmanın çözümü yok. Ön düzlük ise kendi soğur zaten ama rampa devam ediyorsa tek çözüm yatırmak. Ha bi diğer çözümde bazı yerlerde kaçış rampası olur. Oraya girmekte bi çözüm. Ama o her yerde yok.

    Elim boş gevezeliğim tuttu. Yani fren işi sıkıntılı.
    Çok güzel anlatmışsınız. Elinize sağlık.
    Ekarademir bunu beğendi.

  9. #29

    Üyelik
    17 Eylül 2020
    Motosikleti
    domicik 400 ug
    Alıntı Ekarademir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tabi ki olur. Ama düşük hızda olmaz. Zaten viteste inmenin mantığı budur.

    Nevşehir Aksaray arasında dik bi rampa var mesela. Kamyonla ordan inerken yüküm 4-5 ton ise 8. viteste frene basa basa inerim. Yüküm 10 tondan fazlaysa 6. Vites civarında öyle inerim. 20 ton filan varsa 4. viteste inerim. Hepsine frene basarak tabi ki. Ara ara basarak yani. Yoksa sadece motorun gücü o arabayı yavaşlatmaya yetmez. Şoförlükte kanundur kaçıncı vites ile çıktıysan o vitesle inmen gerekir. Otomobillerde bu çokda geçerli değil. Çünkü yeni nesil güçlü arabalar var rampada tıkanmadan çıkıyor.

    Yani bu işler şehiriçinde filan çok önemli değil. Mesela bi Erzurum yolunda sakaltutan geçidinde arabayı boşa atıp frene basa basa inemezsin. Bi süre sonra fren ısınır ve tutmaz.

    Ben dayımın yanında öğrendim şoförlüğü. Bu fren işini iki elini sürterek anlatmıştı. İki elini birbirine yavaşça sürttü. Ne kadar sürtersen sürt yavaşken ısınmaz. Ama hızlı şekilde sürttüğünde el ısınıyor. Balata ve kampana/diskde bu şekilde. Düşük hızda frene basmanın sakıncası yok. Zaten gerekli olan odur. Ama misal uzun bi rampa inişinde boşa sallayıp sadece frene basarak yavaşlatırsan hangi vasıta olursa olsun fren ısınır. Disk frenli araçlar daha geç ısınır. Yani aslında ısınır ama karşıdan gelen rüzgarla soğur. Kampanalı olanlar daha yavaş soğur.

    Freni ısınmış arabayı durdurmanın yolu bilinçli şekilde kaza yapmaktır. Şoförlüğe ilk başladığımda dayım öğretmişti bunuda. Usta şoförler bilir zaten bu meseleyi. Hiç unutmam "Bir gün fren ısınır tutmazsa kemerini tak kamyonu hafifçe yoldan çıkarıp devir, fren olmadan arabayı durduramazsın. Gidip birine vurup başkasının canını ve kendi canını yakma" demişti. Bunun ne derece önemli olduğunuda bikaç ay önceki katliam gibi kazada gördük. Freni ısınmış tır bi yere daldı bi sürü insan öldü. Bi yere vurup dursaydı sadece tır zarar görürdü. Bundan 4 sene kadar önce benim yanımda çalışan şoför Erciyesden inerken freni ısıtmış. Orda gördüğü bikaç şeye (duvar, dibek taşı vs) vura vura durdurmuştu kamyonu. Eğer öyle yapmasa iyice hızlanacak ve uçurumdan kamyonla uçacaktı. Haberlere çıkan freni patlayan tır kamyon vs dedikleri bu işte. Fren patlamaz ısınır. Zaten ağır vasıtalarda fren sistemi hava ile çalışır. Hava tesisatında bi kaçak patlama vb durumlarda araç frenlerini kilitler. Ama ısınmanın çözümü yok. Ön düzlük ise kendi soğur zaten ama rampa devam ediyorsa tek çözüm yatırmak. Ha bi diğer çözümde bazı yerlerde kaçış rampası olur. Oraya girmekte bi çözüm. Ama o her yerde yok.

    Elim boş gevezeliğim tuttu. Yani fren işi sıkıntılı.
    kralsın iyi ki de elin boşmuş öğrenmiş olduk. çok sağ ol.
    ancak aynı zamanda akan rampada boş viteste frenle gitmek çok enteresan geldi. ayriyetten bu kadar yüklü tır şoförleri böyle bir hatayı nasıl yapar o da ayrı enteresan olaymış.

    hepsi demek ki fren patladı derken aslında çok iyi biliyorlar suç kendilerinde. yaaaa abi fren patladı ama ben ne yapayım diyorlar
    neyse bugün de aydınlandık.
    espresso ve Ekarademir bunu beğendiler.

  10. #30
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Alıntı natijax adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kralsın iyi ki de elin boşmuş öğrenmiş olduk. çok sağ ol.
    ancak aynı zamanda akan rampada boş viteste frenle gitmek çok enteresan geldi. ayriyetten bu kadar yüklü tır şoförleri böyle bir hatayı nasıl yapar o da ayrı enteresan olaymış.

    hepsi demek ki fren patladı derken aslında çok iyi biliyorlar suç kendilerinde. yaaaa abi fren patladı ama ben ne yapayım diyorlar
    neyse bugün de aydınlandık.
    Aslında sadece boş viteste gidince olmaz bu. Yüksek vitestede olur o. Verdiğim örnekteki gibi. Mesela rampayı 4. vitesle 20 sürat ile çıkmışım. İnerken ona göre inmem lazım. 8. Viteste 70 80 frenleyerek gidersem ısınır ve az sonra tutmaz. Hatta balataların kırmızılığını camdan çıkınca görebilirim. Dahada uğraşırsam alev alır. Böyle yanan çok araç oldu. Halada oluyor ne yazık ki. Önceki mesajımda bi araçta gördüğümden bahsetmiştim.

    He birde dip not yazayım. Isınmış balataya asla su dökülmez. O zaman çatlar ve değişmesi gerekir. Soğutmanın yolu yol müsait ise ilerlemektir. Yani diyelim ki rampa bitmiş inmişiz ama balatalar çok sıcak. O şekilde durulmaz. Karşıdan gelen rüzgar ile soğuması gerekir. Durursak el frenini çekince balata kampana veya diske yapışır kalır. Bi daha yürümeyebilir.Yada o şekildeyken bazı akıllılar su dökerek soğutuyor. Oda çatlatır ve daha büyük probleme yol açar. Yolda giderken yavaşlamak için frene basılır ve o çatlak kapar fren kilitler. Tek bi tekerin fren kilitlemesi demek arabayı bi tarafa atar veya takla bile attırır.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:22 ----------

    Aslında bu tır şoförlerinin hatasının temeli şöyle.

    Eskiden ağır vasıta şoförü olmak için yıllarca muavinlik yapmak lazımmış. Yeterince usta olunca direksiyona geçilirmiş. Her önüne gelen büyük araç süremezmiş. Biz aileden nakliyeciyiz. Benim ilk sürdüğüm araç kamyondu. Dedemin kamyonuydu 8 yaşındaydım. Onların yanında yetiştim şükür.

    Ama şimdi durum değişti. Ehliyet alan direksiyona geçiyor. Canlı yayın film vs açıp karşısına koyuyor telefonu. Otomobil sürer gibi tır sürünce böyle kazalar kaçınılmaz oluyor. Tır zaten çok başka Dünya. Ben kamyoncuyum. Tırın durumu dahada başka.
    espresso ve natijax bunu beğendiler.
    İster düşün... Kendini ister hayale kaptır...Uzar uzar, çünkü hiç sonu yoktur yolların.
    Bakarsın aldanmışsın, gördüğün bir seraptır. Sevimli bir hayale açılırken kolların.


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)