yeni bir crf 250 rally mi yoksa xt 660z tenere mi mantıklı ?
Reklamlar
-
CRF'yi aklından tamamen çıkart senin için en ideal 250 adv ekonomik oluşuyla sağlamlığıyla şehiri içi ve uzun yol uyumuyla en mantıklı tercih olur. Alırsan kesinlikle lastiklerini değiştirip gidon yükseltme ekle çok memnun kalırsın.
Reklamlar
-
akirma adlı üyeden alıntı
Bende orta segment enduro arayışındayken forumda konu açıp tavsiyeler almış ve uzun uzun araştırmıştım. 4 Şubatta tam 1 yıllık XT660 Z Absli model kullanıcısı olucam 23 binde aldığım motor şuan 36 bin kilometrede. Bursada yaşıyorum işe gidip gelmek için ve şehir dışıda sürekli kullanıyorum. Karadeniz Doğu Anadolu ve İç Anadoluyu kapsayan 5 Bin kilometrelik bir turumda oldu 2 3 günlük küçük kaçamaklar haricinde. İşe gidiş gelişimin haricindeki kullanımların yüzde 90 ı eşimle artçılıdır. 2 3 günlük kaçamaklar ve uzun turlarda her zaman çadırlı motor yüklü şekildedir. Bu girişi şu yüzden yazdım en azından kulaktan dolma bilgilerle değil kullanıcı olduğumu bilerek ve az çok tecrübe ettiğimi düşünerek okumanı istediğim için. Öncelikle eşin var mı yok mu bilmiyorum eğer teksen ve artçısız kullanıcaksan benim tavsiyem kesinlikle CRF250 Rally kaldı ki Borçkada tanıştığımız yine Bursalı bir çift bizim turumuzdan daha uzununu artçılı 250Rally ile yapıyordu. Yapılır ama yorar vs. diyenleri zerre kadar kaale almıyorum yeri gelir nefes almakta insanı yorar hatta spor yapmakta ama karşılığında sağlayacağın fayda daha baskında kabul edilebilir. Fakat 250cc bir makine ile 660cc bir makine aynı fiyatlarda şuan o yüzden maddi anlamda pek mantıklı değil bence. Geleyim 660'a sen nerede ne şekilde çok fazla kötü yorum okudun bilmiyorum ama o okuduklarının yüzde 75'i ömründe canlı şekilde Tenereyi görmeyip şehir efsaneleriyle kulaklarını dolduran tipler olduklarına eminim. Uzun yolda 5 vites 4 binde titremede olmadan 110 km hızla gidip gayet makul bir yakıt tüketimiyle yolculuğunu yapabilirsin. Motorun gücü iyidir 250Rally ile zaten kıyaslanamaz. Ağırlık merkezinin diğer çoğu motora göre yukarıda olması bir gerçek fakat yolda giderken lap diye düşersin anlamına gelmez bu durum. Artçı selesi kısmı daha uzun olsaydı bizim için daha iyi olurdu mesela onu eleştirebilirim. Nazik narin bir motor değildir gerekli bakımlarını yaptığın takdirde zor koşullar altında bile gerekli olan tüm performansı sunar. Elektronik oyuncakların olmaması benim için güzel o yaşları geçtik artık ama bir başkası ne düşünür bu konuda bilmiyorum. Şehir içinde hantal kaldığını söyleyenler var ama bunu diyenler acaba ne süre ne kadar kilometre kullanmışlar aslında onu öğrenmek lazım ve hangi durumlarda hantal onu sormak lazım. Yüksekliği sebebiyle ayna derdi olmadan aralardan geçilebiliyor, arabaların arasından çok dar olmadığı sürece şerit atlanabiliyor bazen duran trafikte yapıyorum bunu bende ama tabiki scooter performansı beklememek lazım sonuçta 21 inç bir ön janta sahip bu güzellik. Asfalt performansı ne demek ben pek anlamıyorum sanırım racing gibi gidip scooter rahatlığı istemek gibi birşey. Beni ve gruplarımda tanıdığım birçok kişiyi asfalt ve asfalt dışı performansı oldukça tatmin ediyor. 250Rally Vstrom250 Africa Twin 1100 ve KTM 690 kullandım fakat bunlar 20 25 kilometreyi geçmemiştir o yüzden hiç yorum bile yapamam. Keşke herkes uzun süre deneyimlediği konular hakkında fikirde bulunsa... Yanlız benim özellikle tavsiyem yabancı forumlarda araştırın bu tarz konuları birde. Çünkü onlar maddi imkanlardan dolayı daha sert kullandıkları için değerlendirmeleride daha bir kriter olabiliyor. Ben motorumu gerçekten çok seviyorum evet artçılı olmasam 250Rally kullanırdım bu net yada artçı selesi daha makul olsa birkaç yıl sonra Tenere700 hedefim olabilirdi ama yaptığım araştırmalar (özellikle yurtdışı - yurtiçindede bu motorla uzun turlar yapmış youtuberler) sonucunda verebileceğim en rasyonel karar Absli Tenere660 tı ve iyikide almışım. Umarım hiçbir zaman ayrılmadan baika motorlarıda alabilecek ekonomik özgürlüğe sahip olurum. Özelden mesaj atarsanız numaramı yazarım uzun uzun görüşürüz istersenizde hatta benden çok daha eski Tenere kullanıcılarıyla görüştürürüm sizi.
Quando 696 adlı üyeden alıntı
CRF'yi aklından tamamen çıkart senin için en ideal 250 adv ekonomik oluşuyla sağlamlığıyla şehiri içi ve uzun yol uyumuyla en mantıklı tercih olur. Alırsan kesinlikle lastiklerini değiştirip gidon yükseltme ekle çok memnun kalırsın.
Ktm 250 adv nin kafa tasarımı beni motordan soğutur güzel olabilirde 1000tl olsa almam galiba buyuk konusmak istemiyorum ama tipi cidden cok cirkin geliyor
-
-
Crf Rally sahip olmuş, Crf kullanmış, Tenere7 sahip olmuş, Xtz 660 üstüne oturmuş biri olarak;
Hero Xpulse 200 4V derim...😁
Gariban dostu motor...🙂
Ciddiyim bu arada. Her işi yapıyor. Tura da gider, yokuşta vs asla bayılma yok. Deneme imkanınız varsa ve Japon olmayabiliyorsa tavsiye ederim. Dağdan atsanız , 75 bin TL gider. Size yaşatabileceği en büyük masrafın ederi bu.
-
28 Temmuz 2024, 20:50
#25
CRF ile uzun yol üzerindeki lastiklerle yapilmaz kafan şişer, öne cam takmazsan da yapılmaz rüzgardan aptal olursun. Ama lastiği değiştirir bir de siperlik takarsan uzun yol yapılır.
Depo küçük diyip duranları anlamıyorum 1 depo ile 250 km gidebiliyorsun kaç kişi Touring olmayan bir motorda hiç mola vermeden 200km + gidebiliyor ?
Kısacası depo küçük bana göre anlamsız bir ifade.
Seleye gelince benim yaşım 50+ ve CRF selesi evet rahat değil ama ben idare ediyorum o kadar da abartmanın anlamı yok
Neden ?
Çünkü BMW nin de selesi adamı pişiriyor
Uzun yolda hiçbir motorun selesi rahat değildir arabada bile kıçındaki cüzdan bir süre sonra batma yapıyor
Kısacası CRF için konuşayım
Şehir içinde sorunsuzdur hafiftir yormaz ama 500 üstü her motor trafikte yorar.
Uzun yolda dediğim cam ve lastik modifikasyonlarını yaparsanız pek sorun yaşamazsınız
100 km ye kadar titreşim şikayetiniz de olmaz ama daha yukarılarda olur.
Araziden biraz ödün verip uzun yol konforuna döneyim derseniz Vstrom 250 birçoğundan iyi bir çözümdür
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)