Bajaj'ın yaptığını Honda ve Yamaha neden yapmıyor?
Reklamlar
-
Arkadaşlar malumunuz bajaj 200 ile 400 cc segment arasında şakır şakır peynir ekmek satar gibi motor satıyor. Bunun en büyük nedeni ekonomi. Orta sınıf insanlar bu şartlarda 250 bin lira verip motor alamaz. Peki honda ve yamaha bir yan ürün çıkarsaydı, mesela "fukuşima" diye bir marka; düşük segment cc'lerde 200 olsun 300-400 cc olsun ucuz ve kaliteli mal satsaydi olmaz miydi? Neden yapmadı da piyasayı bajaja bıraktı sizce?
Reklamlar
-
En başta bajaj ın yaptığı bir şey yok ..
bajaj Hindistan piyasasına oranın koşullarına halkın ordaki yaşam tarzına göre motor üretiyor ..
Ve şu anda o ürettiği motorlar Türkiye koşullarına da tam uyum sağlıyor .. az yakıyor ortalama bir kaliteye sahip parça tamir fiyatları ucuz .. sarf malzemesi ucuz millet rahat yürütüyor ..
Honda yada Yamaha yada başka bir Japon marka öyle bir şeye niye ihtiyaç gerek duysun ki yan marka açmaya .. ortak Ar-Ge yaptıkları yada ellerindeki bazı blokları üretim kullanım patent haklarını sattıkları markalar var zaten biliyoruz işte bu modelde eski honda bloku varmış şu firma suzuki ile geliştirmiş bu bloku şu blok orijinalde Virago 250 bloku falan diyoruz ..
Yeni marka demek yeni fabrika demek yeni tasarımlar yeni bloklar arge demek on milyonlarca dolar hatta belki logistik hattını işin içine koyarsak her kıtada çalışanı personeli depoları montaj üstleri yüzmilyonlarca dolar para harcamak demek niye böyle bir şeye ihtiyaç duysunlar ki ..
-
hokahey adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar malumunuz bajaj 200 ile 400 cc segment arasında şakır şakır peynir ekmek satar gibi motor satıyor. Bunun en büyük nedeni ekonomi. Orta sınıf insanlar bu şartlarda 250 bin lira verip motor alamaz. Peki honda ve yamaha bir yan ürün çıkarsaydı, mesela "fukuşima" diye bir marka; düşük segment cc'lerde 200 olsun 300-400 cc olsun ucuz ve kaliteli mal satsaydi olmaz miydi? Neden yapmadı da piyasayı bajaja bıraktı sizce?
Aynı ya da benzer kaliteyi kimse daha pahalıya almak istemez. Eğer öyle bir şey yaparsa asıl markanın satışlarını da aşağı çeker.
-
Bu işe en önemlisi Türkiye merkezli bakmak büyük hata olur zira Türkiye dünya motor satış rakamları sıralamasında yanlış hatırlamıyorsam 2021 satış rakamlarında bayağı alt sıralardaydı dünya genellemesinde yani Türkiye öyle motorsiklet markaları için devasal bir pazar değil ..
-
hokahey adlı üyeden alıntı
Peki honda ve yamaha bir yan ürün çıkarsaydı, mesela "fukuşima" diye bir marka; düşük segment cc'lerde 200 olsun 300-400 cc olsun ucuz ve kaliteli mal satsaydi olmaz miydi? Neden yapmadı da piyasayı bajaja bıraktı sizce?
FukuShima'nın markasını geç bayrağı bile var.
KukuShima olursa belki ama Fukushima çok tehlikeli. Satmaz.
-
Adamlar Türkiyeyi ne yapsın. Yaptıkları malları yurt dışında peynir ekmek gibi satıyorlar fiyatından.
-
TIGERSHARK adlı üyeden alıntı
Adamlar Türkiyeyi ne yapsın. Yaptıkları malları yurt dışında peynir ekmek gibi satıyorlar fiyatından.
Katılıyorum. Türkiye pazarını zerrece önemsemiyorlar. Yoksa Yamaha FZ250'nin fiyatı Bajaj Dominar250'den ucuz. Suzuki Gixxer 250'nin fiyatı Dominar 250'ye çok yakın. Bunlar basit, sağlam ve ekonomik makinalar. Yani tam bizim ilacımız. Gelse çok rağbet görür. Getirirler mi? Hayır. Bizdeki tüketici kitlesi bunları hak edecek uyanıklıkta mı? Hayır. Millet yemez içmez R25 alır.
-
DickName adlı üyeden alıntı
Kukuşima olsun, kulağa hoş geliyor
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:28 ----------
Hani bazi beyaz esya markalari yan marka yaratıp satış yapıyorlar ya onun gibi demek istedim.
-
Bak bu modelleri bende ilk defa gördüm. Özelikle yamaha nın fiyatı pulsarla hemen hemen aynı ve yakışıklı motor. Bunları Türkiye ye getirseler ns200 e büyük rakip olur üstelik halk tarafından tutulur da. Belki de mt250 nin önünü kesmemek için getirtmiyorlardır.
Dört Silindirin Gücü Adınaaaa
......!
-
TIGERSHARK adlı üyeden alıntı
Bak bu modelleri bende ilk defa gördüm. Özelikle yamaha nın fiyatı pulsarla hemen hemen aynı ve yakışıklı motor. Bunları Türkiye ye getirseler ns200 e büyük rakip olur üstelik halk tarafından tutulur da. Belki de mt250 nin önünü kesmemek için getirtmiyorlardır.
Hindistan'da NS200,N250,F250 fiyatı gibi satılıyor. FZ250 Türkiye'de bu şekilde satılsa kimse Bajaj'a bakmaz.
-
AzÇok adlı üyeden alıntı
Hindistan'da NS200,N250,F250 fiyatı gibi satılıyor. FZ250 Türkiye'de bu şekilde satılsa kimse Bajaj'a bakmaz.
Kesinlikle katılıyorum
-
Ağalar, Hindistan'da satılan bu Fz 250 ve Gixxer 250'ler Euro normlarını karşılıyor mu? Yanlış biliyorsam düzeltin, Fz 250 bu haliyle Avrupa'da satılmıyor ama Brezilya'da satılıyor diye biliyorum.
-
tommygun adlı üyeden alıntı
Ağalar, Hindistan'da satılan bu Fz 250 ve Gixxer 250'ler Euro normlarını karşılıyor mu? Yanlış biliyorsam düzeltin, Fz 250 bu haliyle Avrupa'da satılmıyor ama Brezilya'da satılıyor diye biliyorum.
İkiside BS6 Normunda yani euro bölgesi normlarını karşılıyor.
Kaynak :
https://autos.maxabout.com/bikes/suz...xer/gixxer-250
https://autos.maxabout.com/bikes/yamaha/fz/fz250
-
İhtiyaç duymuyorlar. Öyle bir şey olursa Yamaha yerine gidip o markayı alırım yine JAPON sorun yok diye.
-
Öyle hissetmesek de Avrupa bölgesi ülkesiyiz.
Başka sebebi yok. Ha bir de cücük kadar bir motosiklet pazarımız olması.
-
Çünkü kategorileri farklı.
Adamlar kaliteye oynuyor ve karşılığını alıyor.
-
29 Ağustos 2023, 10:57
#17
Bende Bajaj F250 kullanıcısıyım güzel sıkıntısız motor ama biri Volkswagen biri Mercedes. Mercedes in ekonomik araç yaptığını varsayıyorum marka değerini düşürür. Mecbur kalitesinden ödün vermiş olacak. Mercedes bir ara CLA ve A serisini harıl harıl satıyordu markanın imajını bozdu bence. E serisine alternatif kendine göre C serisi çıkardı zaten daha da altı başarılı olmadı. Aynı mantık Yamaha Honda markalar içinde geçerli diye düşünüyorum.
-
29 Ağustos 2023, 11:28
#18
Olay büyük olasılıkla servis ve bayi karlılığından ibaret. Yoksa Hindistan'da, Endonezya'da Japonlar'ın ucuz modelleri var, fiyatları da Bajaj'a yakın.
Honda için konuşayım. Mevcut durumda, yemeksepeti'nden ya da kuryelerden sıra kalırsa bakım yaptırabiliyorsunuz. Onda da 2000 liradan filan başlıyor. Ucuz motor alan adam bu ücreti vermez, zaten servis de daha yağlı müşteriler varken bu motorlara bakmaz. Honda ucuz olsun diye bisikletçiden bozma servis de açmaz. Bu yüzden ucuz motor gelmez
-
29 Ağustos 2023, 11:46
#19
ozgurofly adlı üyeden alıntı
Bende Bajaj F250 kullanıcısıyım güzel sıkıntısız motor ama biri Volkswagen biri Mercedes. Mercedes in ekonomik araç yaptığını varsayıyorum marka değerini düşürür. Mecbur kalitesinden ödün vermiş olacak. Mercedes bir ara CLA ve A serisini harıl harıl satıyordu markanın imajını bozdu bence. E serisine alternatif kendine göre C serisi çıkardı zaten daha da altı başarılı olmadı. Aynı mantık Yamaha Honda markalar içinde geçerli diye düşünüyorum.
En başta küçük bir kaç yanlışı düzelteyim.Mercedes araçlarını seri değil "Class" yada "Klasse" yani "Sınıf" olarak adlandırıyor.C sınıfı E sınıfına alternatif olarak çıkmadı.C sınıfı D segment araçtır ve BMW 3 serisi,VW Passat,Audi A4 gibi araçlara rakip yada alternatif olarak çıkmıştır.E sınıfı ise E segmen araçtır,BMW 5 serisi,Audi A6 ve benzeri E segment araçlara alternatiftir.C ve E sınıfı birbirine rakip yada alternatif değildir.
Konumuza gelirsek...Honda öyle abartıldığı gibi ultra süper prestijli marka değil.Başta Honda olmak üzere hemen hemen bütün Japon markalarının 2.ve 3. dünya ülkelerinde pazar sahibi olmak için ürettiği türlü çeşit daha düşük kaliteli ve fiyatlı motosiklet var.Mesela şimdi tam hatırlamıyorum ama Dominar 400 bir ülkede Kawasaki markası adı altında satılıyor.Hatta Triumph ve Harley gibi son derece prestijli markalar Hint pazarından daha fazla pay almak için tek silindirli 400 cc modeller üretti.İkisinin de fiyatı Dominar 400'ün fiyatına yakın.Ama bu bahsettiğim modellerin hiç biri Euro standartlarından dolayı ülkemizde satışa çıkamıyor.
-
29 Ağustos 2023, 13:48
#20
motor konusundaki fikrine katılıyorum ancak araç konusundakine katılmıyorum. Sınıf farkında ekonomik olması amacıyla değişiklikler ve ekonomik çözümler mevcut. E serisi Mercedes motoru kullanırken C sınıfı Renault motoru kullanır. Birinde maun ağacı döşeme kullanılır diğerinde dış budak. Diğer bahsettiğin araçlar için haklı olabilirsin ama örnek verdiğim Mercedesde durum farklı.
Segmentlerin ortaya çıkışı boyutsal sınıflandırmadır. Ancak son yıllarda konfor, kalite, teknoloji vb. etkenlerde dahil olmuş ve her biri arasında kalite farkı vardır. Segment başlangıçta tamamen boyutsal olarak çıkmış ancak evrime uğramıştır.
"Otomobiller, fiziksel olarak ilk bakışta uzunluklarına göre sınıflandırılıyor. Ardından kullanım amaçlarına bağlı olarak sürüş konforu, performans, yakıt tüketimi ve teknolojik donanım gibi özellikler de devreye giriyor. Bu doğrultuda araçların kapasite ile teknik özellik ayrımlarını yapmak ve kolay bir kıyaslama unsuru yaratmak, otomobillerin segmentlere ayrılmasının temel nedenini oluşturuyor."
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)