ybr zaten bana hiç yaramamıştı
Reklamlar
-
yaşlıveacemi adlı üyeden alıntı
Öncelikle kazasız belasız sürüşler dilerim.
Hayırlı olsun ama sizin için endişelenmeye başladım.
Siz hız yapmaya meyilli gibisiniz böyle güçlü motorda bu meyilliniz umarım problem olmaz.
allah korusun diyelim. güç meyili gereksiz hız ve makastan ziyade güce bir ihtiyaç hissediyorum istemsiz. boş yollarda 100 ile gitmektense o boş araya değerlendirip 120-130 ile gitmeyi tercih ederim tamamen boş ve makul bir an ise anlık 140-150 ile giderken sollamayı kurallar dahilinde tercih ediyorum. diğer türlüsünde kalbim tın tın tın 100 ile gitmeyi kaldırmıyor. hız bence saçma sapan makas atıp işi tehlikeli boyuta getirmediğin müddet tehlike değil.
benim kendimde en korktuğum şey filtre ve sağdan geçmeler. bunlar zaten olmasa ve çok bariz sıkıntı olmayan filtrelerle sadece sürsem zaten gayet iyi olacak benim için. saçmalık tamamen gereksiz acelecilik moduna giriyoruz çoğu motorcu olarak. aman dur sağdan geçeyim arkada şeridimde bekleyerek sürecek olsam araba sürerdim gibi bir kafa yapımız var herhalde.
Reklamlar
-
natijax adlı üyeden alıntı
allah korusun diyelim. güç meyili gereksiz hız ve makastan ziyade güce bir ihtiyaç hissediyorum istemsiz. boş yollarda 100 ile gitmektense o boş araya değerlendirip 120-130 ile gitmeyi tercih ederim tamamen boş ve makul bir an ise anlık 140-150 ile giderken sollamayı kurallar dahilinde tercih ediyorum. diğer türlüsünde kalbim tın tın tın 100 ile gitmeyi kaldırmıyor. hız bence saçma sapan makas atıp işi tehlikeli boyuta getirmediğin müddet tehlike değil.
benim kendimde en korktuğum şey filtre ve sağdan geçmeler. bunlar zaten olmasa ve çok bariz sıkıntı olmayan filtrelerle sadece sürsem zaten gayet iyi olacak benim için. saçmalık tamamen gereksiz acelecilik moduna giriyoruz çoğu motorcu olarak. aman dur sağdan geçeyim arkada şeridimde bekleyerek sürecek olsam araba sürerdim gibi bir kafa yapımız var herhalde.
kanka benim pc çöplük gibi, nerede ne olduğu belli değil, tesadüfen masaüstünde benim gsr600 ile kısa bir sürüş videomu buldum, 45. saniyeye falan bak mesela aralara nasıl giriyorum... dominar 400 ile kalıplar yaklaşık aynı gibi bu motorla.
dangil dingil sürüşlerimden birisi bu arada, normalde daha güvenli sürerim ama şöyle bir durum var, egzoz sesi o kadar çok çıkıyor ki normalde ufak motorum ile böyle sürmüyorum çünkü görmüyorlar ve duymuyorlar bu yüzden önüme insan atlayabiliyor yada araba kırabiliyor önüme fakat bu büyük motorda egzoz sesi aşırı fazla ve 1km öteden bile insanlar fark ediyor...
hatta ışıklarda kalkış yaparken yaya geçidinden geçen bir dayı benim yüzümden depar atmıştı baya güldüm ona, motorun egzoz sesini duyunca canlandı dayı :D bir ara üşenmez isem işe git gel videolarımdan güzel bir edit yaparsam araya onu da koyacağım. hoş bir hareket değil ama dayı koşsun diye yapmadıydım orda ben.
ses hem korkutucu hem de seviliyor, tabi rahatsız olan ufacık bir kesim var, onlara da yapacak bir şey yok, bende onlardan rahatsız oluyorum zaten, varlıkları bile bana rahatsızlık veriyor.
-
yani gayet dar alandan geçtin 50. saniyeye bakınca. ama ybr malumun daha incedir karınca deliğinden bile geçiyordum ben zaten ayaklığın kaldırımın üstünden geçeceği kaldırımlarda sıfır geçiyorum o yüzden baya dar alandan geçilebiliyor. ha tabi bunu desteklemiyorum gereksiz acelecilik yapıyoruz ama allah sonumuzu hayır etsin.
dominarda tabi umarım bundan daha fazla dar alanlara girmem hem motora hem kendime yazık. ybr ile girilemeyecek alanlara da girip çok motoru çizdim ayaklığını orasını burasını. umuyorum dominarla daha temiz ve daha düz sürerim.
bu arada motorun efsaneymiş he.
edit: bir de bir şeye dikkat ettim. filtre için çok uygun dominar. sanki aynası baya dar. omuzların geçtiği her yerden geçer gibi. tabi bunu da önermiyorum ama işte bilemedim gitti ya motor varken filtresiz sürebilmek de bir meziyet
-
dominarı aldım bugün. 10 km falan eve sürdüm. bir ara geri gelmem lazımdı galiba düz yol. geri gelemedim başta bir afalladım. ileri geri yaptık hallettik.
ama şunu da fark ettim bunun gidon dönüş aralığı çöp ötesi. tam sol yapıp ybr ile çok rahat döndüğüm yerden 2 defa ileri geri yaparak anca döndüm.
biraz ağırlık vs zorladı. manevra vs aslında rahat ama ağırlık ve debriyaj kavrama noktasına alışamadım. hele benim eller küçük en uzakta kavrıyor debriyaj. zaten benim parmak o en uzağa zar zor yetişiyor.
neyse ilk 10 km tecrübem bu.
1-2 hafta düzenli sürmek lazım alışmak için. ilk kalkana kadar biraz heyecan yaptım ağır ve baya geniş. ybr hafif ve ince bir motor.
dominarın deposu öküz gibi. neyse alışırız elbet.
-
natijax adlı üyeden alıntı
dominarı aldım bugün. 10 km falan eve sürdüm. bir ara geri gelmem lazımdı galiba düz yol. geri gelemedim başta bir afalladım. ileri geri yaptık hallettik.
ama şunu da fark ettim bunun gidon dönüş aralığı çöp ötesi. tam sol yapıp ybr ile çok rahat döndüğüm yerden 2 defa ileri geri yaparak anca döndüm.
biraz ağırlık vs zorladı. manevra vs aslında rahat ama ağırlık ve debriyaj kavrama noktasına alışamadım. hele benim eller küçük en uzakta kavrıyor debriyaj. zaten benim parmak o en uzağa zar zor yetişiyor.
neyse ilk 10 km tecrübem bu.
1-2 hafta düzenli sürmek lazım alışmak için. ilk kalkana kadar biraz heyecan yaptım ağır ve baya geniş. ybr hafif ve ince bir motor.
dominarın deposu öküz gibi. neyse alışırız elbet.
Ohhooo dur daha 10 km ne ki? Hele Domi'ye alış Ybr'nin yüzüne bakmazsın Hayırlı olsun tekrardan.
-
tommygun adlı üyeden alıntı
Ohhooo dur daha 10 km ne ki? Hele Domi'ye alış Ybr'nin yüzüne bakmazsın
Hayırlı olsun tekrardan.
abi sağ olasın aynen öyle yeni başladık biraz heyecanlıydı ama alışacaz
-
natijax adlı üyeden alıntı
abi sağ olasın aynen öyle yeni başladık biraz heyecanlıydı ama alışacaz
Lastiklerin tırttır muhtemelen, aman en kısa sürede yenile.
-
tommygun adlı üyeden alıntı
Lastiklerin tırttır muhtemelen, aman en kısa sürede yenile.
pek deneyemedim vallah ybrde anlastı. bu sefer michelin düşünüyorum. memnun kalmazsam öyle yapıcam
-
natijax adlı üyeden alıntı
pek deneyemedim vallah
ybrde anlastı. bu sefer michelin düşünüyorum. memnun kalmazsam öyle yapıcam
Benimde valla 202km oldu nmaxe göre dönüş açısı banada çok dar geliyor,aynı şekilde geri geri getirmekte ancak illa ki alışır zamanla.Bende lastik olarak Tourneo sport tercih etcem herhalde öyle gözüküyor.Hayirli olsun sizede
-
denizz1 adlı üyeden alıntı
Benimde valla 202km oldu nmaxe göre dönüş açısı banada çok dar geliyor,aynı şekilde geri geri getirmekte ancak illa ki alışır zamanla.Bende lastik olarak Tourneo sport tercih etcem herhalde öyle gözüküyor.Hayirli olsun sizede
dönüş açısı maalesef dar ona öyle alışacaz.
geri geri gitmeye alışacağımızı sanmıyorum. sadece ona göre sürüşümüzü değiştirmek lazım. tek fark ettiğim şey denge oldu. ybrde öyle bir denge hakimiyeti kurmuşum ki dominarı alır almaz hiç ayağımı yere koyasım gelmedi. yine aynı denge kabiliyeti devam ediyor ışıklarda ama debriyaj öyle değil. bağırta bağırta apaçi gibi sürdüm motoru.
sana da hayırlı uğurlu olsun. videolara baktım ses ne yalan söyliyim bu kadar iyi çıkacağı aklıma gelmezdi. ses falan şekil şukulları sevmem de bir an gerçekten orgazm olabilirdim o derece iyiydi.
vallah kazasız belasız hepimiz güzel güzel sürelim. en iyilerini alalım tek temennim bu.
güzel lastik yağmurda akıp gidiyor.
ama dominarın lastiğine çok da kötü değil diyorlardı. hele kuru yolda ama düzenli yağmur sürdüğüm için ben de değiştiricem. yağmurda kötüymüş.
-
Filtering 40 kmh altında hızlarda olur. Harici apaçilik kılıfı olur.
-
Hayırlı olsun hocam kazasız belasız sürüşler nasip olsun. Ne yalan söyleyim Ybr ile yaşadıklarınızı okumak zevk vermiyor değildi .
-
natijax adlı üyeden alıntı
dominarı aldım bugün. 10 km falan eve sürdüm. bir ara geri gelmem lazımdı galiba düz yol. geri gelemedim başta bir afalladım. ileri geri yaptık hallettik.
ama şunu da fark ettim bunun gidon dönüş aralığı çöp ötesi. tam sol yapıp ybr ile çok rahat döndüğüm yerden 2 defa ileri geri yaparak anca döndüm.
biraz ağırlık vs zorladı. manevra vs aslında rahat ama ağırlık ve debriyaj kavrama noktasına alışamadım. hele benim eller küçük en uzakta kavrıyor debriyaj. zaten benim parmak o en uzağa zar zor yetişiyor.
neyse ilk 10 km tecrübem bu.
1-2 hafta düzenli sürmek lazım alışmak için. ilk kalkana kadar biraz heyecan yaptım ağır ve baya geniş. ybr hafif ve ince bir motor.
dominarın deposu öküz gibi. neyse alışırız elbet.
o öyle kanka, bende bir ara fazla alıştım diye evimizin önünde sokakta U dönüşü yapayım derken deviriyordum motoru, keskin döneceğim diye motoru yatırdım ama gidon açısı yetmeyince "merkez kaç kuvveti" yetersiz kaldı ve son derece kuvvetli olan sol ayağım ile 186 kg motorun devrilmesini engelledim... ayıptır söylemesi Tvs Apache olan diğer motorumu kucağıma almışlığımda vardır, tvs apache 136 kg. bende 2 gün önce tartıldım 53 kg yim anasını :D
birde trafikte aralardan gitme mevzusunda başkaları bana göre çok daha cesaretli, ben korkuyorum, genelde motorlar vızır vızır aralardan gidiyor ama ben araçların arkasında fermuar dizilimi şeklinde sollamadan seyir ediyorum hatta bazen geçebileyim diye yol veriyorlar ama ben sollamak istemediğim için hızlanmıyorum ve arabadaki kişiler acaba "geçsene ...na ...uğum" diye sövüyorlar mıdır acaba? diye düşündüğüm oluyor bazen.
Ha gsr ile aralara girmekten pek korkmuyorum çünkü egzoz sesi inanılmaz şekilde yüksek çıkıyor, formula1 araçları gibi sanki, videodan belli olmuyor ama şöyle söyleyeyim ara sokağın birinde motoru park edeyim derken bir tane arabanın alarmı ötmeye başladı, halbuki 4 bin devirlerde falandı motor, yani gaza basmadığım halde yüksek desibelin verdiği titreşim ile arabanın alarmı ötmeye başladı... zaten ana yolda çok uzakta olan araçların bile yol verdiği oluyor, belki de gazlamamı istiyorlar egzoz sesi duymak için, yada bana çarpmasında başka bir yere uçup gitsin maksadıyla yol veriyordur.
edit: @zzf söylemiş, filtreleme düşük hızla olur, 80 ile giderken yapılan şeyin adı filtreleme değildir bence de ve ben yapmaktan çekiniyorum ve yapanlara da eğer sesli egzozu yok ise salak gözüyle bakıyorum açık konuşmak gerekirse, özellikle Türkiye de tehlikeli bir şey bu çünkü aynaya bakmadan dönenler çok oluyor.
-
Hazır konu tazeyken,ben şuan 300km ye geldim arka taraftan deli gibi kapı gıcırtısına benzer ses geliyor,frene basayım basmayayım yavaş hızlarda özellikle mevcut bu ses,başta alışıyor falan filan düzelir dedim ancak hâlâ devam edince bugün servise götürdüm.Başta diskin yamulmasından şüphelendim ancak diskte bir yamukluk yoktu serviste baktırdığımda.Balataya baktıklarında ise balatanın yüzeyinin pürüssüz ve parlak olduğunu normalde böyle olmamasını gerektiğini söylerek zımpara yaparak düzelttiğini söyledi sonra da ayağını sürekli fark etmeden arka frende tutuyor olabilir misin dedi,ancak ayak pegine bile parmak uçlarıyla bastığım için imkansız bu,bugün ses yine devam etti ve yanık kokusu var.Ben başta motor sıfır olduğu için ısınan parçaların şasi vb.üzerindeki boyaları yaktığını düşündüm ama arkadaşıma bahsetmememe rağmen yanık balata kokusu geliyor diyince acaba montajla alakalı bir sıkıntı mı diye düşünmeye başladım,arka frenin basmamama rağmen takılı kalıyor olma ihtimali mevcutmudur?Ama böyle birşey de olsa stoplar yanıyor olmaazmıydı sürekli?
-
denizz1 adlı üyeden alıntı
Hazır konu tazeyken,ben şuan 300km ye geldim arka taraftan deli gibi kapı gıcırtısına benzer ses geliyor,frene basayım basmayayım yavaş hızlarda özellikle mevcut bu ses,başta alışıyor falan filan düzelir dedim ancak hâlâ devam edince bugün servise götürdüm.Başta diskin yamulmasından şüphelendim ancak diskte bir yamukluk yoktu serviste baktırdığımda.Balataya baktıklarında ise balatanın yüzeyinin pürüssüz ve parlak olduğunu normalde böyle olmamasını gerektiğini söylerek zımpara yaparak düzelttiğini söyledi sonra da ayağını sürekli fark etmeden arka frende tutuyor olabilir misin dedi,ancak ayak pegine bile parmak uçlarıyla bastığım için imkansız bu,bugün ses yine devam etti ve yanık kokusu var.Ben başta motor sıfır olduğu için ısınan parçaların şasi vb.üzerindeki boyaları yaktığını düşündüm ama arkadaşıma bahsetmememe rağmen yanık balata kokusu geliyor diyince acaba montajla alakalı bir sıkıntı mı diye düşünmeye başladım,arka frenin basmamama rağmen takılı kalıyor olma ihtimali mevcutmudur?Ama böyle birşey de olsa stoplar yanıyor olmaazmıydı sürekli?
Mekanik bir sıkışma varsa stop lambaları yanmaz. Hiç arka fren kullanmadan biraz sür ve çıplak elinle diske dokun bakalım ısınma var mı, ısınıyorsa balatalar diske sürtüyor demektir
-
hulk94 adlı üyeden alıntı
Mekanik bir sıkışma varsa stop lambaları yanmaz. Hiç arka fren kullanmadan biraz sür ve çıplak elinle diske dokun bakalım ısınma var mı, ısınıyorsa balatalar diske sürtüyor demektir
bunu yarın deneyeceğim o zaman bide ilk 100-120km de arka frene basınca gerçekten ısırdığını hissediyordum ancak şuan o hissiyatta yarı yarıya azalmış durumda mevcut durumla bir alakası varmı bilmiyorum ama bunuda ekleyeyim.
-
Motoseverrr adlı üyeden alıntı
Hayırlı olsun hocam kazasız belasız sürüşler nasip olsun. Ne yalan söyleyim Ybr ile yaşadıklarınızı okumak zevk vermiyor değildi
.
umarım dominarla daha güzel anlarım olur. ybrnin bana garezi vardı ama feci motordu. tam bir manevra manyağı aslında bakarsan şehir içinde azıcık trafikte çok iyi akıp giden aletti. aslında imkan olsa ybrnin bir 180cc hali olsa ve 2. motor olarak bulundurabilsem şehir içinde tartışmasız en iyi motor olurdu. dominara binince bunu daha iyi anladım. neyse artık domi bakalım
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:13 ----------
fatih.met adlı üyeden alıntı
son derece kuvvetli olan sol ayağım ile
bir an kendimi okuyorum sandım. bu tarz yorumları o kadar çok yazdım ki bu forumda. kusursuz güçlü bacaklarım gibi şeyler.
-
denizz1 adlı üyeden alıntı
bunu yarın deneyeceğim o zaman bide ilk 100-120km de arka frene basınca gerçekten ısırdığını hissediyordum ancak şuan o hissiyatta yarı yarıya azalmış durumda mevcut durumla bir alakası varmı bilmiyorum ama bunuda ekleyeyim.
Belki balataların alışma süreci diyebiliriz, ilk takıldıklarında alışana kadar bir sürtme durumu oluyor aslında
-
bu arada yüksek hızda filtreleme olayında haklısınız. olmaması gerekir ve tehlikeli. sonuçta araba da kullanan biri olarak arada direksiyonun çok rahat sağa ve sola kaydığını biliyoruz. bir şekil arada kaynıyor çok az sağa veya sola kayıyor böyle bir durumda motor filtre yaparken arada tost olma ihtimali yüksek.
buna rağmen nadiren de olsa yapmışlığım var yaptığım oldu. bunun tersini diyemem. yanlış.
makas olayına gelirsek. arabada makasa tamamen karşıyım çünkü hem hoş bulmuyorum hem de hak yemek olarak görüyorum. arkadan adam makas ata ata geliyor önüme geçiyor.
ama motorda bu kafada olamıyorum. önümde araba var yanda da araba var ama araları boş. çok rahat makas ata ata gidiyorum. öyle ya da böyle. önerilir veya önerilmez apaçiliktir veya değildir. gerçekler bunlar. yapmayan varsa ne diyeyim ama ben yapıyorum.
filtre olayında ise soldaki veya sağdaki araba tam olarak yanındaki arabayı geçeceği an aralarından geçiyorum çünkü tam o an sağa veya sola kıramaz ve daha rahat bir alan, daha güvenli bir alan doğuyor bize.
şahsen benim gerçeklerim bunlar. yine tekrar ve tekrar yazmış olayım. ciddi ciddi kendi şeridinde usulca süren sürücüleri kutluyorum benim nezdimde büyük bir başarı. ben araba sürerken sinirden küfürler ediyorum o trafikte beklemekten. yaptıklarımın doğru olmadığı apaçık ve yaptıklarımı ne şov amaçlı ne de başka amaçla yapıyorum. trafikteki tek amacım ulaşım ama arabadan daha hızlı ulaşım.
-
Güncelleme olarak belirteyim,yaklaşık 10-15km gerçek anlamda 1 kere bile arka frene basmadan sürmem sonrasında diske dokunduğumda sıcaklık vardı ancak tahminim o sıcaklıkta egzozun sıcaklığının yansıması olarak düşünüyorum.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)