İlk vitesli motor için CF Moto 650 MT ve kafa karışıklığı
Reklamlar
-
Herkese merhaba,
Biraz kafam karışık, fikir almak istiyorum sizden. Yaklaşık 4000 kilometredir 150cc scooter kullanıyorum (RKS Freccia). Nihai hedefim NC750X DCT almak ama onu da minimum 2021 model almak istiyorum ve tak diye çıkarıp 300 bin TL vermek istemiyorum şu anda.
Bu yüzden ara bir motor almak istiyorum bir müddettir. Daha büyük scooter mı yoksa küçük cc'li vitesli motor mu vs diye çok düşündüm. Normalde vitesli bir motor kullanmak istemiyorum. DCT tercihim de bu yüzden. Fakat ehliyetimi A2'den A'ya yükseltmek için kursa giderken MT-07 kullandım. A2 sürecinde Bajaj, Mondial vs kullandığım için vitesli motor kullanmak DELİLİK gibi geliyordu ama MT-O7 fikrimi biraz değiştirdi. Motor kendi kendine gidiyor gibi geliyor. Bu yüzden acaba vitesli motoru düşünsem mi demeye başladım.
Bu esnada da CF Moto 650 MT dikkatimi çekti. 500cc'lik alternatiflerinden (Benelli TRK, Voge 500DS) daha hafif ve daha güçlü bir motor. Marka algısı da daha iyi. Fiyatı 190 bin TL ve vade farksız 9 taksit yapıyorlar. (Peşin 150 bin gibi bir fiyat oluyor bence) Bu benim için bayağı önemli çünkü cebimden peşin para çıkmadan motoru alabilirim, scooter'la birlikte bir müddet kullanabilirim. Eğer anlaşamazsak da zararına katlanıp satabilirim.
Sorularım şöyle:
1-Sadece sürücü kursunda vitesli motora binmiş birisi 650 MT ile başlarsa çok mu büyük risk olur. 37 yaşında aklı başında bir insanım
2-Sabah akşam 20 km E5 trafiği düşünüldüğünde scooter'dan vitesliye geçtiğimde büyük bir konfor kaybım olur mu?
Yaz gibi 650 MT'yi satıp NC 750X DCT'ye geçerim diye düşünüyorum.
Reklamlar
-
Sıfır 650mt fiyatına 2018-2020 kasa çok güzel nc750x dct alabilirsiniz.Satmak istediğinizdede çok daha rahat ve hızlı satarsınız.
2018 kasası yükseklik,heybet,konfor,yakıt olarak 2021 kasadan daha üstün ve daha yakışıklı.
-
blueway2 adlı üyeden alıntı
Sıfır 650mt fiyatına 2018-2020 kasa çok güzel nc750x dct alabilirsiniz.Satmak istediğinizdede çok daha rahat ve hızlı satarsınız.
2018 kasası yükseklik,heybet,konfor,yakıt olarak 2021 kasadan daha üstün ve daha yakışıklı.
hocam 200 bine nc750x dct var tabii ama birinde bu ay cebimden 200 bin çıkacak, diğerinde 20 bin. öyle bir fark var.
-
650 Mt sizin kullanmakta olduğunuz motosikletten epey iri ve kuvvetlidir. Muhtemelen kursta kullandığınız Mt07'de de ufak bir oynama yapılarak gücü düşürülmüştür. Haliyle Mt07'den de iri ve kuvvetli olduğunu varsayabiliriz.
650 Mt ile güzel bir kapalı alan hakimiyet eğitimi alırsanız adaptasyon süreciniz kısalır, eğitim almadan girişirseniz zorlanırsınız, hele yanda çantalar takılıyken E5'te ekstra dikkatli olmanızı tavsiye ederim.
-
tommygun adlı üyeden alıntı
650 Mt ile güzel bir kapalı alan hakimiyet eğitimi alırsanız adaptasyon süreciniz kısalır, eğitim almadan girişirseniz zorlanırsınız, hele yanda çantalar takılıyken E5'te ekstra dikkatli olmanızı tavsiye ederim.
eyvallah hocam. eğitim almadan binmeyi düşünmüyorum dediğiniz gibi. yan çantaları da uzun yol yapacak olursam takarım herhalde. hatta koruma demirlerinde bile modifikasyon yapmak gerekebilir belki. çok geniş çünkü.
bir de bu konu altında quickshifter sorumu sorayım belki cevap veren olur. bmw, triumph gibi markaların orijinal quickshifter'ları hem vites büyütme hem de düşürme için kullanılıyor videolardan gördüğüm kadarıyla. ama jenerik quickshifter'lar (healtec falan) vites büyütmek için genelde. cf moto'ya uyumlu hem vites büyütme hem de düşürme yapabilen quickshifter çözümü var mı? amacım zaman kazanmak vs değil, debriyajı kullanmamak.
-
Ben ilk sorunuzda problem yaşayscağınızı düşünmüyorum, insan eğer elinin altındaki gaz ayarını bilmiyorsa 200cc motorla bile ölebilir. Bilinçli kullanmak gerekli sadece. Fakat büyük motorla trafikte pek rahat edebileceğinizi düşünmüyorum, trafikte daha kolay manevralı, daha kompakt bir makine daha iyi iş görür gibi geliyor. Yaza da cf yi satmakta zorlanabilirsiniz ama vade farksız ödeme seçeneği çok cazip gerçekten. Sıfır bir araca binmenin de verdiği keyif ve haz bambaşka, belki hiç satmak istemezsiniz 🤷*♂️ bol şanslar
-
İkinci sorunun yanıtı senden başka kimsede yok.
Scooterın sahip olduğu rahatlıkları herhangi bir motosiklette bulmak mümkün değil, ama bu başka alanlarda da işin tam tersi olmayacağını söylemiyor. Kullanıp kendin karar verebilirsin buna. Dümdüz E5'te ise yolunun çoğu, soldaki boşluğun uygun olduğu bir E5 bölümü ise Goldwing falan olmadıkça ne sürüldüğünün çok bir önemi yok, herhangi bir motor orada zaten rahatça gider. Ha ben RS'le oradan giderken belim ağrıyor mesela zira bu motorda yavaş ve sabit hızda gitmek en yorucu şey, ama normal bi doğru düzgün motosiklette bu olmaz.
Benim tahminim, E5'in yanındaki kısımda NC'nin daha rahat bile olabileceği. Ama E5'ten çıkıp işyerine eve varırken çok feci sıkışık yerlerden geçiyorsan scooter'ın eline kralı gelse su dökemez. Bu kısım az ise veya girdiğin trafik çok bet değilse NC ile de yürünür. Çok bet trafikten kastım ne? Mesela bazı akşamlar Bağdat Caddesi öyle bir yoğunlaşıyor ki arabalar şerit arası falan bırakmaz hale geliyor, scooter ile ilerlenemeyen durumlar oluşabiliyor. Böylesine bir sıkışma varsa scooter'ı ararsın.
İlk kısma gelince..
NC750X 43kW 69nm, CF650MT 45kW 55nm. Türkiye sitesinde 43kW diyor anlamadım onu.
Özetle NC'ye hazırlık için CFMT650 almanın bir anlamı yok, durduk yere cincik Japon'una binmek varken CF ile niye uğraşasın? Dominar 400 falan dersen ok orası biraz antreman km'si katabilir ama CF gerçekten bir anlam ifade etmez.
150cc scooterdan sonra 650cc motosiklete geçmeden önce ara model olmalı mı? Bence kesinlikle olmalı ve temel sebep de güvenlik değil, senin aklı başında olmanla elemine edilecek bir ihtiyaç değil bu yani, hatta fazlaca aklı başında sakin biriysen ekstra ekstra gerekli bence;ama bu daha önce 650 defa tartışılmış şimdi girsek bir 650 sayfa daha edecek bir konu, karar senin olacak. Evet en sakin büyük motorlardan biri NC bu açıdan daha kolay olacağı da kesin, ona itirazım yok.
-
Cf alirsaniz goze alacaginiz riskler:
-servis kalitesizligi riski
-Ariza riski
-Arizanin cozulememe riski
-yedek parca olmama riski
-2. elde zarar riski
Yani simdi bu kadar riski ben almam alamam. Karar sizin. 2. el Nc kovalamak en mantiklisi.
-
vites kullanmayı sevmiyorsan vitesli motorda konforun azalır.e5 de gidip gelceksen büyük ve agır motor yerine 150-160kglık naked al daha iyi.tercihen 250-500cc bir naked.debriyaj kullanımı hem arabada hem motorda buyuk önem taşıyor.yavaş dönüşlerde,kısa manevralarda falan burdan yazması zor.illa nc750 istiyorsan ve vitesli istiyorsan şimdilik ufak bir naked al.ncyi sonra alırsın
-
İki marka arasında Honda'yı tercih ederdim. Skuteri de İstanbul trafiğinde kullanırdım.
-
kendisi sıfır, 3 yıl garantili hele hele kdv si işletme için finansman sağlayacak üstüne üstlük taksitli satılan bir motor mu yoksa 2. el bir motor mu?
197 lik motor finansal olarak 150 ye geldi. mayıs 2023 alışı ile.
evet 2. eli kötü lakin satmayı düşünmüyorum ki. mis gibi kaçıyor meret. deli deli geziyorum
şehir içinde (çantalar olmasa dahi) olumsuz yönü ağır olması ve ağırlık merkezinin de yukarıda olması.
-
Konu artık güncelliğini yitirmiş ama mt650 kullanıcısı olarak bende yorum yapıyım alacak arkadaşlar için..
Geçen nisan ayından beri kullanıyorum.alirken tereddütlerim vardı ama şimdiye kadar kronik bi sorunu çıkmadı. Seri motor ,çinli hissiyatı pek vermiyor.tabiki bir yamaha,honda değil ama tam bi fiyat ,performans motoru...
Bana gorede ağırlığı handikapı benim gibi önceki motorları naked olan biri için alışmak biraz zor oldu ne yalan söyleyeyim.ama yavaş,yavaş onuda aşıyorum.daha önce touring kullanan biri pek sıkıntı yaşamaz.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)