Motor Yağının Köpüklenmesi
Reklamlar
-
Merhabalar, Honda CBR250R 2014 model motorumu çalıştığımdan dolayı haftada bir gün veya iki haftada bir gün çalıştırıyorum. Son yağ değişimimin üzerinden 3000 kilometreye yaklaştı. Şu an mevcut motor yağı Motul 7100.
Sorum şu, görseldeki gibi motor yağının köpük yapması normal bir şey midir? Şüphelenip, ustaya götürmem gereken konu var mı?
Herkes işini yaparsa insanlık var.
Reklamlar
-
Bir çok farklı sebebi olabilir.
-Soğuk havada,motor ısınmadan çok fazla gaza yüklendiyseniz,sürekli kısa mesafe kullanıyorsanız
-Yağ kaliteli değilse yada sahte ise,başka kalınlıkta yağ ile karışmışsa
-Yağ seviyesi çok yüksek ise
-Yakın zamanda motor bloğu açıldıysa va bazı parçaların montajı yanlış yapıldıysa yada hiç yapılmadıysa.
-En kötü ihitmal yağa su karışıyorsa
Köpüklenme yapabilir.
-
Thracian adlı üyeden alıntı
Bir çok farklı sebebi olabilir.
-Soğuk havada,motor ısınmadan çok fazla gaza yüklendiyseniz,sürekli kısa mesafe kullanıyorsanız
-Yağ kaliteli değilse yada sahte ise,başka kalınlıkta yağ ile karışmışsa
-Yağ seviyesi çok yüksek ise
-Yakın zamanda motor bloğu açıldıysa va bazı parçaların montajı yanlış yapıldıysa yada hiç yapılmadıysa.
-En kötü ihitmal yağa su karışıyorsa
Köpüklenme yapabilir.
Bildiklerimi söyleyerek sizden tekrar bir geri dönüş almak istiyorum.
Yakın zamanda motor bloğu açılmadı. Kısa mesafeden çok orta mesafe yapmaya gayret ettim çalıştırdıktan sonra. Motor ısınmadan motora yüklenmedim.
Yağın sahte olup olmaması konusunda çok araştırarak almıştım ama tabii net bir şey diyemeyeceğim. Sahte olsaydı bu kilometreye gelene kadar bir şey olabilirdi diye düşünmekteyim.
Yağ seviyesi çizgilerin ortasında yani olması gerektiği gibi.
Su karışma meselesini nasıl kontrol edebilirim bilmiyorum ama şöyle bir durum var, üstü örtülü şekilde muhafaza ediyorum ve yaklaşık 2 aydır yağmurda veya ıslak zeminde kullanmadım, bu sorunu da yeni fark ettim o yüzden su karışmamıştır diye avutmak istiyorum kendimi.
-
karyabla adlı üyeden alıntı
Bildiklerimi söyleyerek sizden tekrar bir geri dönüş almak istiyorum.
Yakın zamanda motor bloğu açılmadı. Kısa mesafeden çok orta mesafe yapmaya gayret ettim çalıştırdıktan sonra. Motor ısınmadan motora yüklenmedim.
Yağın sahte olup olmaması konusunda çok araştırarak almıştım ama tabii net bir şey diyemeyeceğim. Sahte olsaydı bu kilometreye gelene kadar bir şey olabilirdi diye düşünmekteyim.
Yağ seviyesi çizgilerin ortasında yani olması gerektiği gibi.
Su karışma meselesini nasıl kontrol edebilirim bilmiyorum ama şöyle bir durum var, üstü örtülü şekilde muhafaza ediyorum ve yaklaşık 2 aydır yağmurda veya ıslak zeminde kullanmadım, bu sorunu da yeni fark ettim o yüzden su karışmamıştır diye avutmak istiyorum kendimi.
Evde yapabileceğiniz pek bir şey yok.Radyatör su deposu su seviyesini kontrol edin.Suda yağ varsa ve su seviyesi azalmışsa büyük ihtimal motor conta yakmış motora su karışıyordur.
Bir de motora üstteki yağ ekleme kapağını açıp bakın,kapağın iç kısmında köpüklenme yada kapağa yapışan yağın kıvanımda bir farklılık var mı?Rengi farklı,kıvamı balçıklanmışsa radyatör suyu motora karışıyordur.
En başta dediğim gibi belki soğuk havada birden çok gaz vermektende olabilir.Bazen bazı yağlar bazı motorlarda sebepsiz yere köpüklenme yapabiliyor. ondan da olabilir.Sorunun kesin ne olduğunu çözmeden bence motoru çalıştırmayın.Varsa tanıdığınız iyi bir ustaya danışın.
Özgürlüğün en büyük düşmanı halinden memnun kölelerdir.
-
Motor yağınız köpüklenmemiş, hava kabarcıkları oluşmuş. bir şişe yağı alın çalkalayın aynızı olacaktır. 1-2 saat bekleyin normale dönecektir. endişe edecek bir durum yok. yağ doldurma kapağını açıp içine baktığında beyazımsı sabun köpüğü gibi bir köpük yokda devam.
-
karyabla adlı üyeden alıntı
Bildiklerimi söyleyerek sizden tekrar bir geri dönüş almak istiyorum.
Yakın zamanda motor bloğu açılmadı. Kısa mesafeden çok orta mesafe yapmaya gayret ettim çalıştırdıktan sonra. Motor ısınmadan motora yüklenmedim.
Yağın sahte olup olmaması konusunda çok araştırarak almıştım ama tabii net bir şey diyemeyeceğim. Sahte olsaydı bu kilometreye gelene kadar bir şey olabilirdi diye düşünmekteyim.
Yağ seviyesi çizgilerin ortasında yani olması gerektiği gibi.
Su karışma meselesini nasıl kontrol edebilirim bilmiyorum ama şöyle bir durum var, üstü örtülü şekilde muhafaza ediyorum ve yaklaşık 2 aydır yağmurda veya ıslak zeminde kullanmadım, bu sorunu da yeni fark ettim o yüzden su karışmamıştır diye avutmak istiyorum kendimi.
Motordaki yağa su karışması yağmurda ya da ıslak zeminde kullanmaktan olmaz, motorun içinde contalarda sorun olursa motor soğutma suyu o contalardan motor yağının olduğu yere sızar, yağa su karışmış olabilir denirken bunu demek istiyorlar.
Sizdeki görünüm çalkalanmaktan hava kabarcığı yapmış, çok bir sorun değil gibi, köpüklense daha çok belli olurdu. Yağ seviyesi de normal görünüyor, soğutma suyunda da eksilme yoksa sorun yoktur. Ama yağ değişim zamanlarını aksatmayın, zamanında değiştirin.
-
Thracian adlı üyeden alıntı
Evde yapabileceğiniz pek bir şey yok.Radyatör su deposu su seviyesini kontrol edin.Suda yağ varsa ve su seviyesi azalmışsa büyük ihtimal motor conta yakmış motora su karışıyordur.
Bir de motora üstteki yağ ekleme kapağını açıp bakın,kapağın iç kısmında köpüklenme yada kapağa yapışan yağın kıvanımda bir farklılık var mı?Rengi farklı,kıvamı balçıklanmışsa radyatör suyu motora karışıyordur.
En başta dediğim gibi belki soğuk havada birden çok gaz vermektende olabilir.Bazen bazı yağlar bazı motorlarda sebepsiz yere köpüklenme yapabiliyor. ondan da olabilir.Sorunun kesin ne olduğunu çözmeden bence motoru çalıştırmayın.Varsa tanıdığınız iyi bir ustaya danışın.
Söylediklerinizi kontrol edip tekrar konuyu canlandıracağım. İlginiz ve bilginiz için teşekkür ederim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:04 ----------
temperantia adlı üyeden alıntı
Motor yağınız köpüklenmemiş, hava kabarcıkları oluşmuş. bir şişe yağı alın çalkalayın aynızı olacaktır. 1-2 saat bekleyin normale dönecektir. endişe edecek bir durum yok. yağ doldurma kapağını açıp içine baktığında beyazımsı sabun köpüğü gibi bir köpük yokda devam.
Teşekkür ederim, sizin yorumunuz içime su serpti.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:10 ----------
espresso adlı üyeden alıntı
Motordaki yağa su karışması yağmurda ya da ıslak zeminde kullanmaktan olmaz, motorun içinde contalarda sorun olursa motor soğutma suyu o contalardan motor yağının olduğu yere sızar, yağa su karışmış olabilir denirken bunu demek istiyorlar.
Sizdeki görünüm çalkalanmaktan hava kabarcığı yapmış, çok bir sorun değil gibi, köpüklense daha çok belli olurdu. Yağ seviyesi de normal görünüyor, soğutma suyunda da eksilme yoksa sorun yoktur. Ama yağ değişim zamanlarını aksatmayın, zamanında değiştirin.
İlk motorum olduğu için biraz cahilim kusura bakmayın. Bazı konularda da fazla telaştan mantık dışı şeyler üretebiliyorum. Umarım söylediğiniz gibi normal bir durum olup motorumu sağlıklı bir şekilde sürerim. Teşekkür ederim.
Herkes işini yaparsa insanlık var.
-
temperantia adlı üyeden alıntı
Motor yağınız köpüklenmemiş, hava kabarcıkları oluşmuş. bir şişe yağı alın çalkalayın aynızı olacaktır. 1-2 saat bekleyin normale dönecektir. endişe edecek bir durum yok. yağ doldurma kapağını açıp içine baktığında beyazımsı sabun köpüğü gibi bir köpük yokda devam.
Bu arkadaşıma katılıyorum, o köpürme sorun değil.
-
hulk94 adlı üyeden alıntı
Bu arkadaşıma katılıyorum, o köpürme sorun değil.
Bu hafta sonu eve döndüğümde çalıştırmadan önce söylediğinizi özellikle kontrol edeceğim. Teşekkür ederim.
Herkes işini yaparsa insanlık var.
-
Normal hocam bu bir problem değil.
-
Motor yağı içindeki deterjan ya da çözücü maddelerin etkisiyle de olabilir. Bence korkulacak birşey yok.
-
Bazı üstadlarımın önerisini üzerine motor yağı doldurmak için tıpayı açtım içeride hiç köpük, baloncuk vb. bir şey göremedim. Resim ekleyeceğim, sorun yaşandı.
Teşekkür ederim ilgi ve bilginiz için.
Herkes işini yaparsa insanlık var.
-
karyabla adlı üyeden alıntı
Söylediklerinizi kontrol edip tekrar konuyu canlandıracağım. İlginiz ve bilginiz için teşekkür ederim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:04 ----------
Teşekkür ederim, sizin yorumunuz içime su serpti.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:10 ----------
İlk motorum olduğu için biraz cahilim kusura bakmayın. Bazı konularda da fazla telaştan mantık dışı şeyler üretebiliyorum. Umarım söylediğiniz gibi normal bir durum olup motorumu sağlıklı bir şekilde sürerim. Teşekkür ederim.
sen yine iyi cahilsin, ben ilk motorumda motora yağ konulduğunu bilmiyordum, yağsızlıktan silindir piston şişti kaldı yolda. tamirciye götürdüm ve yıllar sonra anlıyorum ki adam sadece motora yağ koyup geri vermiş bana... bense sanıyorum içini söktü, bir şeyleri değiştirdi tamir etti verdi sanıyorum.
varya bu ülkede ya çok paran olacak yada kendin usta olacaksın, öbür türlü her halükarda üzüyorlar insanı.
bu arada konuya güldüm biliyor musun, aga yağda hiç bir şey yok, durduk yere yağ seviyesinin resmini niye çekip paylaştın şimdi :D
hava mı atıyorsun? benim 2007 model motorumun yağ göstergesi de öyle camekanlı yani, öyle tıpayı açıp çubuğun seviyesine bakmak gibi taş devrinden kalma işler ile uğraşmıyoruz bizde.
edit: hatta benimkinde "full" ve "low" olarak yazı ile belirtilmiş birde, hani salağa anlatır gibi yazmışlar üzerine.
-
hava kabarcığı o.sıcak havalarda oluyor,uzun yol yapınca oluyor.oılluyorda oluyor sıkıntı yok.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)