Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

3 yıldır çözemediğim sorunum :)

    REKLAM ALANI
  1. #1
    tecrube0 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2021
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    ns 160, Dominar 400 Tur Versiyon
    Herkese selam,

    Yaklaşık 2,5 yıl önce motosiklet kullanmaya başladım.2021'de ns160 aldım ve arkasına bir çanta taktım.Bu çantanın şasi ile bağlantılı olduğu yerlerden birindeki civata ile başım yıllardır dertte Bazen sıkı bazen aşırı bol duruyor .Ustaya gittim ustam bu civata tutmuyor şuna bir bakar mısın diye usta baktı baktığında sıkı durduğu zamana denk geldi bu civata sıkılı duruyor dedi durumu anlattım kendi kendine sıkılı olmaz hocam civatada sorun yok dedi.

    Öyle kullanmaya devam ettim ama ses yapıyor.Yuvaya tutmuyor sıkma sıkılmıyor olduğu yerde dönüyor uzununu aldım olmadı kısası ise demiri tumuyor çıkıyor .Bi kalınını aldım olmadı.Normal vidası olduğu yerde dönüyor sabit durmuyor çözemedim :D

    Böyle saçma sapan birşey de ancak benim başıma gelebilirdi Çözüm önerisi olanlara şimdiden teşekkürler .


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    nzm75 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2015
    Şehir
    İZMİT
    Motosikleti
    SYM WOLF 250Nİ,,KAVASAKİ KLE 500
    Heilcoil at
    doberman, tecrube0 ve Dxsec bunu beğendiler.

  3. #3
    OnixsyS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ekim 2020
    Şehir
    Sakarya
    Motosikleti
    Honda Cbr 500R
    Alıntı tecrube0 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Herkese selam,

    Yaklaşık 2,5 yıl önce motosiklet kullanmaya başladım.2021'de ns160 aldım ve arkasına bir çanta taktım.Bu çantanın şasi ile bağlantılı olduğu yerlerden birindeki civata ile başım yıllardır dertte Bazen sıkı bazen aşırı bol duruyor .Ustaya gittim ustam bu civata tutmuyor şuna bir bakar mısın diye usta baktı baktığında sıkı durduğu zamana denk geldi bu civata sıkılı duruyor dedi durumu anlattım kendi kendine sıkılı olmaz hocam civatada sorun yok dedi.

    Öyle kullanmaya devam ettim ama ses yapıyor.Yuvaya tutmuyor sıkma sıkılmıyor olduğu yerde dönüyor uzununu aldım olmadı kısası ise demiri tumuyor çıkıyor .Bi kalınını aldım olmadı.Normal vidası olduğu yerde dönüyor sabit durmuyor çözemedim :D

    Böyle saçma sapan birşey de ancak benim başıma gelebilirdi Çözüm önerisi olanlara şimdiden teşekkürler .
    vida dişleri yalama olmuş arasında boşluklar oluşmuş olabilir 1 üst diş çekilip sorun çozülebilir ama yeterli et kalınlıgı varmıdır

    bu bajajların çanta sevmemesi ama sahiperinin topcaseden vazgeçememesi beni bitiriyo (mühendisi bile takarlar diyip düşünmemiş çanta demirleri yada şases kırılıyo yavrucagın bide 100k km gider diye konu açıyolar daha çanta takınca sağlam durmuyo şasileri hahahahah)
    tecrube0 bunu beğendi.

  4. #4

    Üyelik
    18 Mart 2019
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Yamaha mt25
    Kankam civata yapıştırıcıları var 43 lük ve 70 lik vardı 70 liği sürme kaynaklı gibi oluyor 43lük tam sana göre farklı markalarda var ama kırmızı şişeli olandan kullanmıştım o senin işini kurtarır
    tecrube0 bunu beğendi.

  5. #5
    lordmayros - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2022
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Kawasaki Z500SE 2024 - Honda Activa 125 2024
    Hocam arkaya somun atsan olmuyor mu uzun civara ile beraber
    tecrube0 bunu beğendi.

  6. #6
    tecrube0 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2021
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    ns 160, Dominar 400 Tur Versiyon
    Alıntı lordmayros adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam arkaya somun atsan olmuyor mu uzun civara ile beraber
    Somun ile denedim olmadı . Çok enteresan usta sıkı duruyor bu deyip ellemek istemedi sıkıydı o gün ama şimdi yine boşta şasiye zarar verirse diye çekiniyorum olmadı bin km sonra yine ustaya gidecek bakım için o zaman hallettireceğiz bir şekilde ikna edip :D Bajajın ek sıkıntısı bu sanırım ustayı ikna etmek :D

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:58 ----------

    Alıntı OnixsyS adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    vida dişleri yalama olmuş arasında boşluklar oluşmuş olabilir 1 üst diş çekilip sorun çozülebilir ama yeterli et kalınlıgı varmıdır

    bu bajajların çanta sevmemesi ama sahiperinin topcaseden vazgeçememesi beni bitiriyo (mühendisi bile takarlar diyip düşünmemiş çanta demirleri yada şases kırılıyo yavrucagın bide 100k km gider diye konu açıyolar daha çanta takınca sağlam durmuyo şasileri hahahahah)
    100 bin üzeri kullanan çok fazla insan var kolaçan 'ın videosu da var .Zaten motosikletlere , bisikletlere, arabalara vs sonradan aksesuar eklemeyi seven bir milletiz Bisikletler de normalde tek kişi için üretilmiş araçlardır ama çocukken ekstra peg takardık , arkadaki telli yeri yolcu koltuğu gibi kullanırdık sonra da jantlar kırılınca suçu bisiklete atardık :D İstanbul gibi bir yerde yaşıyoruz kaskı koyacak yer lazım kilidi sırt çantasında taşımak riskli kilitsiz de gidemezsin topcase şart bir yerde

  7. #7
    furkantrojka - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ağustos 2021
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar NS200
    Selamlar. Kilit pulu ve locktit kullanın. Büyük ihtimalle çözülür probleminiz.
    tecrube0 bunu beğendi.

  8. #8
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    sakarya ya gel bende loctite var sürüp yapalım daha da hiç gevşemez veya yol uzak diyorsan bundan al sürüp sık gitsin bak bakalım daha gevşiyor mu
    benimde dişli saplamaları gevşiyordu bundan sürdüm sıkıntı kalmadı

    https://www.n11.com/urun/ems-force-t...civatahirdavat
    tecrube0 bunu beğendi.

  9. #9
    tecrube0 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2021
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    ns 160, Dominar 400 Tur Versiyon
    Hocam sakarya yakında ns160 ile yol uzun sürüyor
    Heilcoil olayını inceledim benim yapabileceğim birşey değil Bu yapıştırıcı olayına daha yakınım bi deneyelim bakalım
    Zaman ayırıp cevap veren herkese teşekkür ederim.

    Alıntı F54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sakarya ya gel bende loctite var sürüp yapalım daha da hiç gevşemez veya yol uzak diyorsan bundan al sürüp sık gitsin bak bakalım daha gevşiyor mu
    benimde dişli saplamaları gevşiyordu bundan sürdüm sıkıntı kalmadı

    https://www.n11.com/urun/ems-force-t...civatahirdavat

  10. #10
    tecrube0 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2021
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    ns 160, Dominar 400 Tur Versiyon
    Herkese Merhaba

    Yine aynı konu üzerinden devam etmek istedim e43 dediğiniz sabitleyiciden aldım fakat artık hiç tutacak yer yok sanırım civata yerinde durmuyor takınca kuyruk plastiğini açıp şaseye bakmam gerekiyor :( bunu nasıl yapabilirim bilen varsa ve yönlendirirse sevinirim alt taraftaki plastik sanki kuyruktan ayrı gibi ama emin olamadım şasenin içinde civatanın takıldığı yerde somun gibi birşey var sanırım onu değiştirebilirsem veya sabitlersem sorunu çözebilirim gibi geliyor.

    Birinci fotoğrafta işaretli yeri açıp ikinci fotoğraftaki yeri kontrol etmek istiyorum açıkçası tecrübeli kişiler varsa yardımcı olursa sevinirim .

    https://imgyukle.com/i/QS2Vyj
    https://imgyukle.com/i/QS2E48



  11. #11
    tecrube0 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2021
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    ns 160, Dominar 400 Tur Versiyon
    Bugün artık dayanamayıp arka taraftaki plastiği çıkarttım civatanın girdiği yuvaya bakmak için.Somunun kaynakları koptuysa yerine yeni somun koyarım vs diye garip bir manzarayla karşılaştım.Bendeyken hiç civata kırılmadı .Önceki mesajlarda da belirttiğim gibi aldığımdan beri yaşadığım bir sorundu bu vida sorunu .

    NEyse açıp baktığımda kafasız bir civata ile karşılaşım. Bu hintli lavuklar heralde montaj sırasında civatayı kırıp daha sonra farklı bir civata ile devam etmişler.Somunun neredeyse yarısına kadar boşluk var takılan civataları o kısım tutuyordu belkide her civatanın ucu bozuluyordu.
    yarımcivatayı çıkaramadığım için eski haline çevirdim motoru ama bir yolunu bulup o yarım civatayı da çıkartacağım ordan




  12. #12
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    ben mevzuyu pek anlamadım ama gevşeyen somun için garanti çözümü söyleyip gideyim,

    tij ucuna tek somun koyar iseniz o zamanla gevşer bu yüzden tij ucuna 2 somun koyacaksınız ve ilk somunu dilediğiniz kadar sıktıktan sonra ikinci somunuda sıkmaya başlayacaksınız fakat ilk somunu anahtar ile sabit tutar iken diğer somunuda başka bir anahtar ile sıkacaksınız...

    yani 2 somun bir birini kilitleyeceği için gevşeme olmayacak...

    ben Tvs Apache motorumda arka kampana fren tertibatını komple öyle yaptım, mahallenin yaramaz çocukları arka kampana frenin somunlarını falan hep çalmışlar ve nalburdan yeni tij ve somunlar uydurmuştum ama gevşiyordu ve somunları çifter olarak atınca problem kalmadı.

    bu kadar.

  13. #13
    tecrube0 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2021
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    ns 160, Dominar 400 Tur Versiyon
    Alıntı fatih.met adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben mevzuyu pek anlamadım ama gevşeyen somun için garanti çözümü söyleyip gideyim,

    tij ucuna tek somun koyar iseniz o zamanla gevşer bu yüzden tij ucuna 2 somun koyacaksınız ve ilk somunu dilediğiniz kadar sıktıktan sonra ikinci somunuda sıkmaya başlayacaksınız fakat ilk somunu anahtar ile sabit tutar iken diğer somunuda başka bir anahtar ile sıkacaksınız...

    yani 2 somun bir birini kilitleyeceği için gevşeme olmayacak...

    ben Tvs Apache motorumda arka kampana fren tertibatını komple öyle yaptım, mahallenin yaramaz çocukları arka kampana frenin somunlarını falan hep çalmışlar ve nalburdan yeni tij ve somunlar uydurmuştum ama gevşiyordu ve somunları çifter olarak atınca problem kalmadı.

    bu kadar.
    Mevzu şu çanta taşıyı demirin sele altından olan desteklerini takmak için alttaki 2 civatadan biri tam takılmıyordu sürekli sallanıyordu vs. sallanmasının sebebi yuvanın bozulması veya civatanın boşalması değil civataya tam girmediği için tutmamasıymış. bende plastiği çıkardım karşıma çıkan manzarada başı olmayan civata çıktı civatanın bir ucu içeride diğer ucu ise şaseye dayanmış.Civatanın takılı olduğu somun ise şaseye kaynaklı .

    Bir yazan yerde civatanın başı yok açamıyorum .Üstten müdahale de edemiyorum şaseye dayanmış. Tek çare delik açıp vida çıkarıcı filan gerekiyor ama ters olduğu için yapmak zor. üstten müdahale edip çıkarmanın yollarını düşünüyorumya da biğr civatanın ucuna yapıştırıcı ya da silikon sıkıp ttekrar alttan sokup açmayı deneyeceğim.

  14. #14
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    bu işi tornacı yapar o civataya diş açıp ters klavuz la onu oradan çeker alır tanıdık varsa 2 dakikalık iş ama tanıdık yoksa buna kimse el sürmez belki servise gidip yardım alabilirsin
    espresso bunu beğendi.

  15. #15
    tecrube0 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2021
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    ns 160, Dominar 400 Tur Versiyon
    Alıntı F54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu işi tornacı yapar o civataya diş açıp ters klavuz la onu oradan çeker alır tanıdık varsa 2 dakikalık iş ama tanıdık yoksa buna kimse el sürmez belki servise gidip yardım alabilirsin
    Aynen öyle bir ara somunun kaynaklarını kırıp çıkarmayı düşündüm ama şaseye zarar verirse diye cesaret edemedim.OnixsyS 'ın sözü aklıma geldi komple çanta demirini çıkarttım Bez bir çantam var yaklaşık 40 litre biyere giderken onu bağlayacağım artık



    Alıntı OnixsyS adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    bu bajajların çanta sevmemesi ama sahiperinin topcaseden vazgeçememesi beni bitiriyo (mühendisi bile takarlar diyip düşünmemiş çanta demirleri yada şases kırılıyo yavrucagın bide 100k km gider diye konu açıyolar daha çanta takınca sağlam durmuyo şasileri hahahahah)

  16. #16
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    Alıntı tecrube0 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mevzu şu çanta taşıyı demirin sele altından olan desteklerini takmak için alttaki 2 civatadan biri tam takılmıyordu sürekli sallanıyordu vs. sallanmasının sebebi yuvanın bozulması veya civatanın boşalması değil civataya tam girmediği için tutmamasıymış. bende plastiği çıkardım karşıma çıkan manzarada başı olmayan civata çıktı civatanın bir ucu içeride diğer ucu ise şaseye dayanmış.Civatanın takılı olduğu somun ise şaseye kaynaklı .

    Bir yazan yerde civatanın başı yok açamıyorum .Üstten müdahale de edemiyorum şaseye dayanmış. Tek çare delik açıp vida çıkarıcı filan gerekiyor ama ters olduğu için yapmak zor. üstten müdahale edip çıkarmanın yollarını düşünüyorumya da biğr civatanın ucuna yapıştırıcı ya da silikon sıkıp ttekrar alttan sokup açmayı deneyeceğim.
    https://i.hizliresim.com/4uijveb.JPG
    metrik 5 delik açıp ters klavuz ile çıkaracaksın, çocuk oyuncağı, fakat ihtiyacın olan aletler var işte, matkap ve matkap ucu ve bir adet ters klavuz... bende avuç taşlama da ve kurbacık var, ben o tür problemleri çözmekte hiç zorlanmıyorum, basit. kaynak makinemde var.

    yavvvvvşak tamirciler sağolsun evimi tam tekmil bir tamirhaneye çevireceğim yakında.

    edit: oraya ince demir testeresi girer, demir testeresi alıp kesmeyi deneyebilirsin, biraz zamanını alır ama öyle keserek çıkartırsın ve pense ile çevirip alırsın oradan...

    bak bende bu penseden var ve kavrama gücü çok yüksek olduğu için en sıkışmış tiji ve somunu bile söküyor...
    espresso bunu beğendi.

  17. #17
    tecrube0 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2021
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    ns 160, Dominar 400 Tur Versiyon
    Alıntı fatih.met adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    metrik 5 delik açıp ters klavuz ile çıkaracaksın, çocuk oyuncağı, fakat ihtiyacın olan aletler var işte, matkap ve matkap ucu ve bir adet ters klavuz... bende avuç taşlama da ve kurbacık var, ben o tür problemleri çözmekte hiç zorlanmıyorum, basit. kaynak makinemde var.

    yavvvvvşak tamirciler sağolsun evimi tam tekmil bir tamirhaneye çevireceğim yakında.

    edit: oraya ince demir testeresi girer, demir testeresi alıp kesmeyi deneyebilirsin, biraz zamanını alır ama öyle keserek çıkartırsın ve pense ile çevirip alırsın oradan...

    bak bende bu penseden var ve kavrama gücü çok yüksek olduğu için en sıkışmış tiji ve somunu bile söküyor...
    https://www.elektromarketim.com/knip...39770-66-O.jpg
    Demir testeresi fikri mantıklı geldi üstü kesip wd40 sıkıp alttan farklı bir civata ile itmeyi deneyebilirim . yuvanın bozulmuş olması kötü oldu oldu .Pensenin sığma ihtimali yok :/ karga burun vs belki işe yarayabilir. Teşekkürler.

  18. #18
    tecrube0 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2021
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    ns 160, Dominar 400 Tur Versiyon
    Herkese Selam bu sorunu hala çözemedim.
    Tamirci tornacıya git diyor.Ustalar uğraşmak istemiyor.Ben yapıyım diyorum olmuyor civata orda durduğu için arkaya topcase vs de bağlayamıyorum.
    Demir testeresi araya girmiyor . Kurbağa anahtar sığmıyor. Kurtulamadım . Ters kılavuz vs de benim yapabileceğim birşey değil.Iskarpela ile vs vurarak somunun kaynaklarını kırmaya çalışsam şaseye zarar verir miyim ?





  19. #19

    Üyelik
    14 Mayıs 2017
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yamaha YBR 125 ESD 2016 / Honda CB250R 2022
    Merhaba internete Kalıpçı Taşlama Uçları yazarsan karşına çıkan ürünleri matkap ucuna takarak cıvatayı çürüte bilirsin.
    tecrube0 bunu beğendi.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)