Trafikte motor nerede durmalı ?
Reklamlar
-
Merhaba arkadaşlar, motoru aldığimdan beri 750 km olmuş. Bu aynı zamanda benimde tecrübe kilometrem. Şu 750 km de dahi 2 kere kaza girişimi oldu. Bir tanesi Kale Center yakınında trafikte yavaş süratte seyreden transitin birden durması ve geri vitese takarak üzerime gelmesi yokuş aşağı olduğu için geri kacamamam sonucu on maşayı çizmesi. Motor yatmasin diye bayağı ugrasmıştım. Diğeri de yine aynı lokasyonda moto punto Güngören in yukarisinda ışıklarda beklerken bir transitin arkadan gelip arka çantaya vurarak beni devirmeye calisması. Tabii ki yine motoru bırakmadım. Yan bir şekilde çarpan kişiye geri gitmesi i rica ettim. Siz trafikte konumunuzu nasıl ayarliyorsunuz ? Bu şekilde önünü görmekten aciz kişilere nasıl bir yol izliyorsunuz ?
Reklamlar
-
Ncanpolat adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaşlar, motoru aldığimdan beri 750 km olmuş. Bu aynı zamanda benimde tecrübe kilometrem. Şu 750 km de dahi 2 kere kaza girişimi oldu. Bir tanesi Kale Center yakınında trafikte yavaş süratte seyreden transitin birden durması ve geri vitese takarak üzerime gelmesi yokuş aşağı olduğu için geri kacamamam sonucu on maşayı çizmesi. Motor yatmasin diye bayağı ugrasmıştım. Diğeri de yine aynı lokasyonda moto punto Güngören in yukarisinda ışıklarda beklerken bir transitin arkadan gelip arka çantaya vurarak beni devirmeye calisması. Tabii ki yine motoru bırakmadım. Yan bir şekilde çarpan kişiye geri gitmesi i rica ettim. Siz trafikte konumunuzu nasıl ayarliyorsunuz ? Bu şekilde önünü görmekten aciz kişilere nasıl bir yol izliyorsunuz ?
Yokuş yukarı büyük araçların arkasındaysanız, her an durabilir, geri gelebilir, lap diye sağa sola dönebilirler. Bunları göz önünde bulundurarak mesela ilk kazanızdaki olayda ben olsam şoför aynasından beni görebileceği bir yerde konumlanırdım, aramda takip mesafesi bırakarak ilerlerdim ve transit durduğu anda arkasında benim olduğumu görmesi veya anlaması için kısa kısa bir iki kere korna çalardım ki ona göre hareket etsin.
Böyle büyük araçlara yakın gitmek veya sizi göremeyeceği şekilde arkasında konumlanmak yaşadığınız gibi kazalara sebebiyet verebilir. Şükür ki size bir şey olmamış, ufak tefek atlatmışsınız.
Ben trafikte, iki şerit ortasında konumlanarak yol alıyorum, ne şeridin sağında ne solunda. Arkadan gelen araçların sıkıştırmaması için sürekli arkayı aynalardan kontrol ediyorum. Gerektiğinde; sizi geçmek için can atan tipler olacaktır, eğer yol müsaitse biraz sağa kayıp size zarar vermeyecek şekilde geçmelerine izin verebilirsiniz, arkanızda bir manyağın takip etmesindense geçmesi iyidir bence.
Zafer Akçay'ın dediği gibi herhangi bir kazada arabanın içerisindekine bir şey olmuyor, bütün zarar motorcuya oluyor.
-
İlk kazada kendimi suçladım. Araç üzerime gelirken sogun kanlı davaranamadim. Kornaya dahi basamadim. Arkamdaki araçların kornasıyla durdu transit. Sağ sol aynasında beni görebiliyor olsaydı. Daha iyi olacaktı.
-
Geçmiş olsun.
Onlarca farklı senaryo için onlarca farklı anlatım yapılabilir, ben özet olarak trafikteki diğer tüm objelerden uzakta durmaya çalışıyorum. Dümdüz önüm ve arkam sürekli açık olsun, sağım solum da mümkün olduğunca boş kalsın diye uğraşıyorum.
-
Her zaman arabalardan uzak duruyorum ya da duruma göre kaçış yeri olan yerde durmalisin
-
Trafikteki duran ya da hareket eden her cismin eblek, mal, denyo olduğunu farz ederek sürmek ve de hangi aracın kör noktasında kaldığımızı bilebilmek çok önemli. Motosikletin trafikte güvenli bir şekilde sabit durabileceği bir alan yok. Mutlaka ne zaman yer değiştirmeniz gerektiğini bilmelisiniz. Sizin kaza yaptığınız Merter, Güngören, Bağcılar bölgesi hakikaten İstanbul'un g.t deliklerinden biri, diğeri de Esencılıs. Bu bölgelerde full dikkatli olmalıyız.
-
her zaman aynadan görülecek şekilde durulmalı. böyle durulursa hem öndeki araç sizi görür hem de velev ki görmedi kaçma şansınız çok fazla şekilde var. hep planlı sür.
bak örnek dediğim şeyde 2. plan da var. sen aynadan görünürüm diyorsun ama görmezse de çok rahat kaçabilirsin zaten öndeki arabanın en kenarındasın.
3. ihtimal de baktın kaçacak yer yok amaaan motoru bırak kaç. kebap. bırak aşağı uçsun yokuştan.
-
Anlattıklarına göre şimdilik garajda durması gerekiyor.
-
harcanıyorsunuz buralarda.
-
Öndeki aracın aynasından şöförle göz kontağı kurabilecek şekilde konumlanmaya çalışıyorum. Bir aksilik olursa kaçabilecek kadar mesafe bırakmaya gayret ediyorum ama arkadan gelecek hanzoları iyi kontrol etmek gerek. Durduğumda hiç bir zaman vitesi boşa atmıyorum her an hareket edebilecek şekilde bekliyorum.En iyisi bu tip araçların arkasında kalmadan durum müsaitse filtreleme yapmak.
-
Şerit çizgisine yakın duruma göre hıza göre biraz içerde yada çizgiye iyice yakın olabilir. Bu durumda kaçmak kolay oluyor ve öndeki de aynadan görebiliyor. Ben genelde sol şeritte sağ çizginin bir karış solunda gidiyorum ama dediğim gibi hıza göre duruma göre de değişir bu
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler