planlı eskitme ve motosiklet ilişkisi
Reklamlar
-
Psyduck adlı üyeden alıntı
Alüminyum tamir edilemez bir malzeme olduğu için onu saymış. Edilemez demeyelim de edilmemesi gereken diyelim. Çünkü alüminyum tamir edildiği taman eski mukavemetini yakalayamıyor. Bunun yanında dökme demir ve çeliğe göre daha yumuşak bir malzeme. Özellikle arabalarda efsane olmuş motorlara bakarsan çoğu blok dökme demirdir.
Hatta zamanında şöyle bir videoya rastlamıştım. Çelik ve alüminyum kasanın farkı diye. Her me kadar motor bloğu üzerinden konuşulmasa da farkı bence güzel ortaya koyuyor.
https://m.youtube.com/watch?v=ox71UK...3s&pp=2AF7kAIB
İyi de alüminyum kullanımının planlı eskitmeyle ne alakası var? Planlı eskitme genelde üretimde ucuza kaçılarak yapılan bir şey. Alüminyum öyle değil ki...
https://bikerestart.com/engine-block-materials/
Şimdiki arabamın kaputu neredeyse iki metre uzunluğunda ama küçük parmağımla kaldırabiliyorum.
Reklamlar
-
Planlı eskitme ile hem ilgili hem değil ilgili çünkü aliminyum blokta çatlat olursa bloku komple değiştireceksin Avrupa da sanmam uğraşmazlar atarlar arabayı çöpe yenisini ikinci elden alır daha ekonomiğe gelir .. planlı eskitmenin zaten amacı bu değil mi elindekini belli bir süre kullanıp satıp atıp yenisini Alman ..
İlgili değil çünkü alüminyum planlı eskitmeden öncede motor bloklarında kullanılıyordu yiğenimde 3.28 var e36 97model 3.2 swaplı o blokta misal alüminyum.. bu araçta yeni nesil pek çok aracın kaputuda alimyum kaput yırtılırsa geçmiş olsun yenisini takıcaksın eski saç olsa her şekil kurtarılıyor çekiçleme ekleme falan Çek macunu yola devam .. tabii bu arada aliminyum ham madde kalitesi de var ben eski 90 lı yıllardaki ham maddelerle şu andakilerin aynı kalite olduğunu düşünmüyorum ucuza gelsin diye şu andakilerin muhteviyatına içeriğe bir şeyler katıyorlardır ..
-
fatih.met adlı üyeden alıntı
amerikadan nefret ediyorum, kapitalizm deyince aklıma amerika geliyor, çökmesi lazım o ülkenin.
İyi yanları da var be Fatih:
Türkiye'ye göre ayrımcılık çok daha az. Nepotizm yok gibi. İnsanlar çok daha dürüst. Yargı güçlü. Kurumlar ve güçlerin dağılımı iyi. Üniversiteler güçlü. Hür teşebbüs iyi.
Üstelik çökse yerine hangi ülke gelecek? Çin ve Rusya daha mı iyi?
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:01 ----------
logaritma adlı üyeden alıntı
tabii bu arada aliminyum ham madde kalitesi de var ben eski 90 lı yıllardaki ham maddelerle şu andakilerin aynı kalite olduğunu düşünmüyorum ucuza gelsin diye şu andakilerin muhteviyatına içeriğe bir şeyler katıyorlardır ..
Jelibon katıyorlarmış
Bırak alüminyumu, blok ve kafada magnezyum, sübapta titanyum kullanıyorlar. Bunlar da tamir olmuyor. Ama hafifler. Hafifliğin ne kadar zor, pahalı ve önemli olduğunu gözden kaçırıyoruz.
Şimdiki motosikletimin blok alüminyum. Kafa magnezyum. Depo plastik. Gel gelelim plastik depo çelikten iki misli daha pahalı. Çünkü benzinle etkimeye girmeyen plastik üretimi pahalıymış. Şase çelik. Ama trellis çelik şase alüminyumdan daha hafif ve üretimi daha pahalı. Büyük lokmaların hemen hemen hepsinin içi oyulmuş hafif olması için. Sonuç: 1300cc motosiklet 250cc Inazuma'dan sadece 15 kilo daha ağır.
Yüksek performanslı motosikletlerde güçten ziyade hafifliğe para ödüyorsunuz.
Planlı eskitme tabii ki var. Ama her şeyi buna bağlamak da cahillik yahu.
-
Yahu bu öyle çok kompleks veya üzerine komplo teorisi yazılacak bir şey değil ki.
Bu kapitalizmin, daha doğrusu neo-kapitalizmin çok doğal bir sonucu. Planlı eskitme "planlamaları" yapılırken de öyle kapalı kapılar ardında tapınak şovalyeleri gibi gizli gizli işler yapmıyorlar. Günümüzde çok spesifik alanlarda çalışan bir kaç firma hariç tamamının birinci önceliği hissedar karlılığıdır. Bütün planlamalar, maliyet analizleri, fiyatlandırma çalışmaları bunun üzerine yapılır. Bunu etik açıdan tartışabiliriz elbette ama geçerliliğini tartışamayız, birincil öncelik hissedar karlılığıdır.
Çin Dünya'nın üretim merkezi olurken önce fiyatlar mı düştü karlılık mı arttı? Çok çok kabaca bir mal ABD'de üretilirken $5'e satılıyordu, üretim Çin'e kaydığı zaman fiyat $2'ye inmedi, ama gel gelelim tekrar ABD'ye üretim kaydırılması durumunda veya bir Çin üretiminin karşısına ABD üretimi ürün çıktığında "burada işçilik pahalı o yüzden $10" deniyor, zira üretim Çin'e gittiğinde elde edilen karlılıktan vazgeçilmek istenmiyor. Siz 50% brüt karla sattğınız bir üründe bu kar 70%'e çıktıktan sonra geri 50%'ye düşsün ister misiniz? Üretim Çin'e gittiği zaman buradaki tasarrufun çok önemli bir kısmı firmanın karlılığına yazılır, sonra daha pahalı bir yerde üretim yapılması gerektiğinde karlılık mümkün olduğunca düşürülmez ve bu maliyet artışı ürün fiyatına daha çok yansıtılır. Bu kadar basit.
Hissedar karlılığında süreklilik sağlamanın bir numaralı yolu da düzenli büyümedir. Büyüme ne demek? Dün 10 tane sattığın şeyden bugün 15 tane satman gerekmesi demek. Şimdi ilk mesajdaki örneğe gidelim, bırakın 2500 saati oraya linki verdim, 1901'de ABD'de bir itfaiye istasyonuna takılan ampül hala yanıyor, aynı flamanla.(4W gücünde bir gece lambası performansına düşmüş durumda ama yanıyor) Dünya'daki bütün ampullerin buna yakın dayanıklılıkta üretildiğini düşünün? Kulağa hoş gibi geliyor ama şimdi de o fabrikada çalıştığınızı düşünün? Öyle kapitalizmin Allah belasını versin demekle gemi yürümüyür, bindiğimiz bütün motosikletler de kapitalizmin ürünü, bu satırları yazdığımız bilgisayarlar da, yazdıklarımızı gönderdiğimiz bu forum da. Kapitalizm olmasa sen kimsin de keyfinle ilgili şeyler yazmak için lityum falan kazılacak işlenecek sana bilgisayar denilen şeyi verecekler.. Peh peh Bilgisayarlarda var mı planlı eskitme? Tabii ki var, planlı eskitmeyi de "t zaman geçince patlasın" diye bir saatli bomba düşünmeyin, belirlenen bir çalışma frekansı ve süresi oluşturuluyor tasarım sırasında. Bu forumu canlı tutan sunucudaki CPU ile brnim laptopumdaki CPU'nun aynı ömürde olmalarını beklemenin bir anlamı yok.
Bunu öyle şöyle bir ürünüm vardı falan diye düşünerek deneyimlemeye de gerek yok. Temel ekonomi ve sosyoloji konusuna biraz kafa patlatınca zaten düşünerek belirli gerçeklere ulaşmak mümkün, tabi burada bu düşüncelere zemin hazırlayacak bilgileri hangi kaynaktan öğrendiğimiz de önemli, ayrı konu. Bunların dışında ben işim gereği 100'e yakın üretim firmasına danışmanlık vermişimdir, bu düşünce sistematiğinden uzak olan bir firma var zannetmeyin. Herkesin ürettiği ürünün bir felsefesi var. Japon mallarının dayanıklı olması Japonların terbiyeli insanlar olmasından falan kaynaklanmıyor, adamların bu ürünleri satmaktaki ekonomik yaklaşımı bu.
-
F54 adlı üyeden alıntı
şuan kullanılan ağaçlarda yaramaz kaliteli değil dönüyor atıyor yamuluyor tabiri caizse 8 oluyor
Dostum eskiden kullanılan ağaçlar doğal ormanlardan kesilen ağaçlardı. Doğal ormanlar bitince endüstriyel ormanlar kuruldu.
Bu da yatırımın bir an önce paraya dönüşmesi demek. Bunun içinde daha hızlı büyüyen ağaç demek. Biz tarlamıza pavlonya ektik acayip hızlı büyüyor fakat gel gör tabiri caizse mantar. Neredeyse 7 / 8 senede kesime geliyor ama sobalık odun bile olmaz.
Artık eski ağaçlar / keresteler hatıralarda kaldı.
-
Bu konu ile ilgili bir olay da eskiden üretilen malların mühendislik kalitesinin düşük olması denebilir. Bir üretim yerindeki mühendisin işi istenen kalitede ürünü olabildiğince ucuza üretimini sağlamaktır. Yani mühendisin görevi ömür boyu bozulmayacak ürün ürettirmek değildir, eğer ürün istenen ömründen daha uzun sürede bozulmadan çalışıyorsa mühendis hesap hatası yapmıştır, daha maliyetli bir ürün çıkmıştır ortaya. Mühendislik hesapları da bunca yılda gelişti, artık bir ürünün ömrü 10 yıl biçiliyorsa ona göre kalitede üretiliyor ona göre maliyet düşük oluyor.
Yukarıda bir arkadaş demiş, firmaların birinci görevi hissedarlarına kar ettirmektir, bu her yıl dağıtılan kar payı da olabilir ama günümüzde kapitalizmin finans-kapital çağında bu daha çok hisse değerleri artması olarak ortaya çıkıyor. Yani Bir firmanın ortağı olduğunuzda onun vereceği kar payına çok bakmazsınız, daha çok 100 liralık hisse alayım seneye 150 liraya satabileyim kar edeyim dersiniz, firmaları yönetimi de haliyle öncelikle sahiplerini dinleyecğei için mühendislere bu malı öngörülen kullanım ömrü içinde yeterince sağlam şekilde üretin ama gerektiğinden daha sağlam üretip de maliyeti arttırmayın, karlılık ve haliyle firmanın değeri büyüsün diye talimat verecektir.
-
30-40 yıl önce bir üretim yapılıyordu sonra malzeme , mühendislik , lojistik giderleri toplanıp ne çıktıysa üzerine kâr eklenip satış fiyatı belirleniyordu , şimdi önce bir satış fiyatı belirleniyor sonra şu ürünü yapın ama kârda edelim diyorlar..olayın özeti budur.
-
Eski ve yeni ürünlerin kalite farki konusunda gözden kaçırılan bir nokta da fiyat farki... 40 yıl öncesinin müzik seti, televizyon ve beyaz eşya fiyatları ile bu ürünlerin güncel fiyatları çok farklı. 40 yıl önce deri koltuklar acaip pahalıydı. Şimdi neredeyse her fiyata deri koltuk var... İyi de bu nasıl mümkün? Tabii ki aynı kalitede değiller:
1. Tam ful deri
2. üst deri (enine kesilmiş derinin üst tabakası)
3. Yarma deri (enine kesilmiş derinin iç parçası)
4. "Bonded" deri (sentetik malzeme üzerine yapıştırılıp parlatılmış gerçek deri lifi)
5. Sentetik (sahte) deri
Birincisi ömürlüktür, ama fiyatı da ona göredir. Diğerleri kalitesine göre 3-5 yıl sonra değişim ister... Soru: Kaçımız aldığı koltuğu 15-20 yıl kullanıyor, ya da kullanmak istiyor?
Şahsen doktora öğrencisiyken aldığım ikinci el gerçek deri koltuk sadece benim elimde 15 yıl dayandı. 4 yıl önce gidip yine kaliteli bir takım aldım, araba fiyatına neredeyse... Hala yeni gibiler. Türkiye'ye bakıyorum. Habire koltuk takımı değiştirip duruyor insanlar...
Bilindik bir kundura markası acaip kaliteli bir ayakkabı modeli çıkardı. Süper rahat ve sıhhatli. Astar yok, ful deri, taban dahil (makosen). Fiyatı pahalı ama maliyeti daha da pahalı belli. Söylemesi ayıp 4 farkli renkte 6 çift aldım. Daha ucuz modellerinden daha az kar yaptıklarına eminim. Çünkü bu modelde kullanılan deri miktarıyla en az beş çift normal gerçek deri ayakkabı yaparlar...
Velhasıl değişiklik sevenler için hesaplı bir seçenek değil dayanıklı ürünler... Madalyonun bir yüzü de o ki biz ne istiyorsak onu üretiyor firmalar.
-
hasmet adlı üyeden alıntı
İyi de alüminyum kullanımının planlı eskitmeyle ne alakası var? Planlı eskitme genelde üretimde ucuza kaçılarak yapılan bir şey. Alüminyum öyle değil ki...
https://bikerestart.com/engine-block-materials/
Şimdiki arabamın kaputu neredeyse iki metre uzunluğunda ama küçük parmağımla kaldırabiliyorum.
Planlı eskitmeyle alakası döküm demir kadar sağlam olmaması. Daha çabuk hasar alabilmesi. Tamirinin olmaması. Aslında planlı eskitmeden çok, hafiflerken ömürden feragat etmek diye biliriz buna. Eskilerin ömürlük, şimdikilerinse eskiler kadar uzun ömürlü olmamasının sebebi bu. Daha yüksek dayanımlı ve tamir edilebilir döküm blok yerine, daha hafif ama tamir edilemez alüminyum blok/şasi/ekipman kullanılması ister istemez ömrü etkiliyor. Bu da kısalan ömür sebebiyle planlı eskitme altında işlenebilecek bir durum.
Aynı şey telefonlar için de geçerli. Eskiden sağlam, küçücük, hafif, şarjı bitmeyen ama özellik olarak fakir telefonlar üretilirken, şimdi hepimiz cebimizde şarjı 1 gün giden(bazısı gidemeyen) kocaman ekranlı bilgisayarlar taşıyoruz. Daha çok özellik bizi, sağlamlık, hafiflik, küçüklük ve uzun şarjdan feragat etmemiz için zorluyor.
-
Psyduck adlı üyeden alıntı
Planlı eskitmeyle alakası döküm demir kadar sağlam olmaması. Daha çabuk hasar alabilmesi. Tamirinin olmaması. Aslında planlı eskitmeden çok, hafiflerken ömürden feragat etmek diye biliriz buna. Eskilerin ömürlük, şimdikilerinse eskiler kadar uzun ömürlü olmamasının sebebi bu. Daha yüksek dayanımlı ve tamir edilebilir döküm blok yerine, daha hafif ama tamir edilemez alüminyum blok/şasi/ekipman kullanılması ister istemez ömrü etkiliyor. Bu da kısalan ömür sebebiyle planlı eskitme altında işlenebilecek bir durum.
Aynı şey telefonlar için de geçerli. Eskiden sağlam, küçücük, hafif, şarjı bitmeyen ama özellik olarak fakir telefonlar üretilirken, şimdi hepimiz cebimizde şarjı 1 gün giden(bazısı gidemeyen) kocaman ekranlı bilgisayarlar taşıyoruz. Daha çok özellik bizi, sağlamlık, hafiflik, küçüklük ve uzun şarjdan feragat etmemiz için zorluyor.
Bence olayin planli eskitmeyle uzaktan yakindan hic bir alakasi yok.
Sadece daha performansli ve pahali bir parcanin tamirinin zorlugu gibi bir dezavantaji mevcut. Soru:
Aluminyum bloklu araba kullananlarin kaci blogunu tamir ettirmek zorunda kaldi?
Aluminyum bloklu araba kullananlarin kaci daha hafif motorun sagladigi yakit tasarrufu ve surus zevkinden faydalandi?
Eski araclarin bir suru sorunu vardi yahu... Rektifiye ve revize bunun icin vardi. Artik bunlara gerek kalmadi, cunku asinma cok daha az; toleranslar cok daha dusuk, uretim kalitesi daha yuksek, modern yaglar cok daha etkili, vs. Son 15 yilda uretilen tipik bir Honda ve Toyota aracin motoru 180 bin km boyunca sadece yag ve filtre degisimi disinda mekanik bakim istemiyor yahu. Eskiden boyle miydi?
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Bence olayin planli eskitmeyle uzaktan yakindan hic bir alakasi yok.
Sadece daha performansli ve pahali bir parcanin tamirinin zorlugu gibi bir dezavantaji mevcut. Soru:
Aluminyum bloklu araba kullananlarin kaci blogunu tamir ettirmek zorunda kaldi?
Aluminyum bloklu araba kullananlarin kaci daha hafif motorun sagladigi yakit tasarrufu ve surus zevkinden faydalandi?
Eski araclarin bir suru sorunu vardi yahu... Rektifiye ve revize bunun icin vardi. Artik bunlara gerek kalmadi, cunku asinma cok daha az; toleranslar cok daha dusuk, uretim kalitesi daha yuksek, modern yaglar cok daha etkili, vs. Son 15 yilda uretilen tipik bir Honda ve Toyota aracin motoru 180 bin km boyunca sadece yag ve filtre degisimi disinda mekanik bakim istemiyor yahu. Eskiden boyle miydi?
Kısaca kurşungeçirmez(bullet proof) efsane olmuş motorlara bakarsak dökme demir olduklarını ve sadece bloğun hiç açılmadan milyon kilometrelere ulaşabildiğini görebiliyoruz. Bozulanlar genelde aksesuarlar oluyor. Özellikle Mercedes w124ün motorları m103 ve m104 olmak üzere, özellikle Bmw efsanesi olmuş m50 blok, toyotanın A serisi motor bloğu, yine toyotanın 2l ve 3l motorları, nissanın rb kodlu motoru, mitsubishinin 4g63 kodlu motoru, hani o efsanelere çok girmek istemiyorum ama yine toyotanın yüklenebildikçe yüklenebilen Jz kodlu motoru dökme demir alaşımıdır.
Şunu da söyleyeyim, ben de alüminyuma geçişin planlı eskitme amacıyla olmadığını düşünüyorum ve biliyorum. Maliyetleri düşürmek adına dökme demirden daha düşük sıcaklıklarsa eriyebilen, daha hafif, döküm maliyeti daha düşük malzemeye geçildiğini biliyorum. Ancak bu kadar avantajının yanında dezavantajları da yok değil. Bunlar da döküm demir kadar sağlam olmaması, daha düşük sıcaklığa toleranslı olması. Bu da bir yerde eskimeyi kolaylaştırıyor. Özellikle düşük maliyetli binek arabalarda. Yoksa adamlar VR38DETT gibi alüminyum bloklu motorlar da üretebiliyor.
Edit: yazım yanlışları
-
Psyduck adlı üyeden alıntı
Şunu da söyleyeyim, ben de alüminyuma geçişin planlı eskitme amacıyla olmadığını düşünüyorum ve biliyorum. Maliyetleri düşürmek adına dökme demirden daha düşük sıcaklıklarsa eriyebilen, daha hafif, döküm maliyeti daha düşük malzemeye geçildiğini biliyorum.
Yanlış biliyorsunuz, alüminyum blok bariz daha pahalı. Zaten saf alüminyum kullanılmıyor, daha güçlü alaşımları kullanılıyor, ve daha da güçlendirmek için ısıl işlem görüyor. Yukarıda verdiğim linkten:
Cost of Manufacturing:
Aluminium alloys are costlier than Gray Cast Iron. Add to it, the complex casting process that aluminium requires for the engine block manufacturing. The cost can easily be 2 to 3 times of a cast iron block.
Earlier, the sand casting of an aluminium engine block was a laborious task since aluminium alloys react in the air to form aluminium oxides.
However, as the years have progressed, the casting technology has improved vastly to carry out aluminium casting easily now.
Still, the casting process of an aluminium engine block remains to be an expensive process when compared to the easy and low-cost manufacturing of cast iron engine blocks.
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Yanlış biliyorsunuz, alüminyum blok bariz daha pahalı. Zaten saf alüminyum kullanılmıyor, daha güçlü alaşımları kullanılıyor, ve daha da güçlendirmek için ısıl işlem görüyor. Yukarıda verdiğim linkten:
Cost of Manufacturing:
Aluminium alloys are costlier than Gray Cast Iron. Add to it, the complex casting process that aluminium requires for the engine block manufacturing. The cost can easily be 2 to 3 times of a cast iron block.
Earlier, the sand casting of an aluminium engine block was a laborious task since aluminium alloys react in the air to form aluminium oxides.
However, as the years have progressed, the casting technology has improved vastly to carry out aluminium casting easily now.
Still, the casting process of an aluminium engine block remains to be an expensive process when compared to the easy and low-cost manufacturing of cast iron engine blocks.
Hammadde olarak alüminyumun daha pahalı olduğunu biliyorum. Benim bahsettiğim konu işleme kısmı. Eskiden arabalarda çok fazla güvenlik ekipmanı olmadığı için ağırlık bir problem olmuyordu. Şimdilerde ise c sınıfı bir hatchback bile 1300-1400 kilolara ulaşabiliyor. Hammadde maliyeti artsa da kolay işlenebilir alüminyuma geçmek her anlamda araba üreticisinin işine geliyor.
Casting aluminium is easier than casting steel because of aluminium’s lower melting point. Aluminum isn’t as rigid as cast iron, so it’s more subject to warping when it’s put under stress and heat.
-
en çok telefonlarda belirgin şekilde yapılıyor bu.
xiaomi telefonum var. 2019'da aldım. son 1 yıldır kafayı yedirtecek şekilde kasmalar donmalar oluyordu. tahmin edilemeyecek kadar sinir bozucu durumlara düşüyordum.
geçen hafta komple sistemi silip google pixel telefonlarının rom'unu(işletim sistemi) yükledim. yemin ederim o kasan donan telefonun sorunları %95 oranda kesildi. telefon resmen akıyor gidiyor.
neden en çok telefonlarda yapıldığı bariz aslında. telefonlarda hareketli bir parça yok. en fazla batarya değiştirir devam edersin ki benim batarya hala orjinal 1 günü çıkarıyor. adamlar mecburen işletim sistemini yavaşlatıyor kasıtlı olarak ve en fazla 2 android güncellemesi veriyor ki yeni telefon alsın. android 10'dan yukarı çıkmaz denen telefon şu an yeni romla beraber android 13'ü cayır cayır çalıştırıyor mesela.
aslında ikiyüzlülük şurada başlıyor; çevre duyarı kasan, ağacı kesmeyin fosil yakıtlardan uzak durun, elektrikli araba alın diye dayatan sistemden tek bir tane bile planlı eskitme karşıtı grup çıkmıyor. noldu çevre duyarlılığı falan? tüketimi azaltsan zaten çevre kirliliğini kökten yokedersin ama bu aynı zamanda sistemin çarkına çomak sokmak olacağı için tüketimi azaltmak değil de emisyon azaltılmaya çalışılıyor ki akan para kesilmesin.
işte böyle de iki yüzlü sistem.
-
-ZERO- adlı üyeden alıntı
en çok telefonlarda belirgin şekilde yapılıyor bu.
xiaomi telefonum var. 2019'da aldım. son 1 yıldır kafayı yedirtecek şekilde kasmalar donmalar oluyordu. tahmin edilemeyecek kadar sinir bozucu durumlara düşüyordum.
geçen hafta komple sistemi silip yeni pixel telefonlarının rom'unu(işletim sistemi) yükledim. yemin ederim o kasan donan telefonun sorunları %95 oranda kesildi. telefon resmen akıyor gidiyor.
neden en çok telefonlarda yapıldığı bariz aslında. telefonlarda hareketli bir parça yok. en fazla batarya değiştirir devam edersin ki benim batarya hala orjinal 1 günü çıkarıyor. adamlar mecburen işletim sistemini yavaşlatıyor kasıtlı olarak ve en fazla 2 android güncellemesi veriyor ki yeni telefon alsın. android 10'dan yukarı çıkmaz denen telefon şu an yeni romla beraber android 13'ü cayır cayır çalıştırıyor mesela.
aslında ikiyüzlülük şurada başlıyor; çevre duyarı kasan, ağacı kesmeyin fosil yakıtlardan uzak durun, elektrikli araba alın diye dayatan sistemden tek bir tane bile planlı eskitme karşıtı grup çıkmıyor. noldu çevre duyarlılığı falan? tüketimi azaltsan zaten çevre kirliliğini kökten yokedersin ama bu aynı zamanda sistemin çarkına çomak sokmak olacağı için tüketimi azaltmak değil de emisyon azaltılmaya çalışılıyor ki akan para kesilmesin.
işte böyle de iki yüzlü sistem.
Bende de aynı sorun var (Mi A2). Bu ROM'u nereden buluyoruz yüklüyoruz?
-
Cyan adlı üyeden alıntı
Bende de aynı sorun var (Mi A2). Bu ROM'u nereden buluyoruz yüklüyoruz?
https://download.pixelexperience.org/jasmine_sprout/
rom burada ama romu atmadan önce yapman gereken işlemler var onun için youtube videosu
https://www.youtube.com/watch?v=0j9Srl6frG4
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:04 ----------
bu arada başka rom yükleyecek varsa siteden kendi telefonuna uygun rom seçmesi gereklidir.
-
Psyduck adlı üyeden alıntı
Hammadde olarak alüminyumun daha pahalı olduğunu biliyorum. Benim bahsettiğim konu işleme kısmı. Eskiden arabalarda çok fazla güvenlik ekipmanı olmadığı için ağırlık bir problem olmuyordu. Şimdilerde ise c sınıfı bir hatchback bile 1300-1400 kilolara ulaşabiliyor. Hammadde maliyeti artsa da kolay işlenebilir alüminyuma geçmek her anlamda araba üreticisinin işine geliyor.
Hammadde ve üretim dahil alüminyum motor bloğunun demirden bariz daha pahalı olduğu bilgisine basit bir Google aramayla ulaşabilirsiniz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:44 ----------
-ZERO- adlı üyeden alıntı
en çok telefonlarda belirgin şekilde yapılıyor bu.
Bir önceki telefonum Samsung S8+'ydı. 4.5 yıl geçmesine rağmen telefon halen sağlam, şarjı hâlâ çok iyiydi. Öyle olunca gittim yeniden Samsung aldım. 5.5 yaşında S8+'ı oğlum kullanıyor. Şarjı hâlâ kötü değil. Telefon halen düzgün çalışıyor. Hâlâ orijinal pilini kullanmasına rağmen.
Aynı şekilde neredeyse yirmi yıldır ThinkPad serisi laptop kullanırım. IBM'den Lenovo'ya geçtiğinde kısa süre tökezleseler de kısa sürede kendilerine geldiler. Şimdiye kadar hiç bozulduğu için laptop yenilemek zorunda kalmadım. Yeni teknolojilere göre yavaş kaldığı için değiştirdiğimde eski laptop çalışıyor oldu hep.
Diyeceğim o ki beni memnun eden firmayı ben de memnun ederim. Benim paramı planlı eskitmeyle beni enayi yerine koyan üretici değil, beni memnun eden üretici alır.
Yarın yeni ev için musluk, tuvalet vs. seçeceğiz. Bugünden araştırdım. Görünen o ki elin Japon Toto'suna bi ton para gömeceğiz muhtemelen...
-
Motor blokları özelinde aluminyuma geçişin planlı eskitme ile bir ilgisini kurmak biraz zorlama olur yalnız.
Hasmet'in dediği gibi aluminyum daha ucuz falan da değil. Planlı eskitme veya hızlı tüketim noktası arayacaksak otomobillerde, yüzlerce nokta var bloğa gelene kadar. Kaç otomobil ömrünü blok hasarı nedeniyle erken tamamlıyor?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)