Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Chopper Uzun yol

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    04 Ocak 2023
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Superlight 200
    Merhabalar

    Bende 2016 Superlight 200 var. Daha yeni aldım sayılır. 1000km anca yol yapmışımdır.
    Havalar güzel olduğu bir vakit 700 km yol yapma niyetim var.

    Yola çıkmadan önce nelere dikkat etmeliyim ve yanıma neler almam gerekir Yardımcı olabilecek var mı


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    700 km yolu aynı günde yapacaksanız kolay değildir bilginiz olsun. Öncesinde daha kısa mesafelerde pratik yapmanızı tavsiye ederim.

    Yine de her uzun yola gidecek sürücü için uygun hava şartlarına göre ekipman seçimi, kulak tıkacı kullanımı, güneş gözlüğü kullanımı, lastik havalarının uygun basınçta olmalarını, motosikletin bakımlı olması tavsiye edilir. Tabi ki saat başı ya da 100 km.de bir gibi mola vermenizi, mola esnasında su içmenizi ve de kültür-fizik hareketleri yapmanız da sağlıklıdır.

    Uzun yolda rüzgar adamı çok yorar, rüzgarın etkisini azaltacak önlemler sizi rahat ettirir, daha geç yorulmanızı sağlar. Uygun bir tur camı ve kulak tıkacı burada önem kazanır. Bir de motosikletinizdeki titreşim çok yorucu olur ve tehlike yaratır. Bu titreşimin daha az hissedilmesi mümkündür ama yine de sıfırlayamazsınız.

    Bakımlı her motor, her yere gider. Burada sürücünün fiziksel ve zihinsel dayanıklılığı da önemlidir. Bir çok kazanın da varış noktasına 40-50 km kala yapıldığını hatırlatır, asla acele etmemenizi öneririm.
    Ugur S., SonyaDor113, Voltaren ve 8 diğerleri bunu beğendiler..

  3. #3

    Üyelik
    04 Ocak 2023
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Superlight 200
    Teşekkür ederim

  4. #4
    Merdo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2015
    Superlight'ı 3000 KM civarı sürdüm. Titreşim olmadan en fazla 80 - 90 km/s ile gezebiliyorsun. Daha hızlı olunca, titreşim ile bir hayli zorlanırsın. her tarafın uyuşur. Bazen tırları veya kamyonları da sollayamayacaksın, hepsinin birleşimi ile 700 KM'yi molalarla birlikte herhalde 12-15 saatte gidersin. Ucuz yollu bi işkence olur. 1 günde giden birileri vardır eminim ama senin yerinde olsam 2 günde giderdim.
    SonyaDor113 ve espresso bunu beğendiler.

  5. #5
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    29 Haziran 2020
    Şehir
    zonguldak
    Motosikleti
    duke 390
    Yolda et ye protein al anlik enerji verir.sekerli sivilar ic.mumkunse iki gunde yap yolu.tek gunde yapicaksan 350km bitince 3-4 saat uyu
    SonyaDor113 bunu beğendi.

  6. #6
    Kerem34_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mt-25 ABS
    Superlight ile günde 500'den fazlası işkence olur. 2'ye bölmek mantıklı seçenek.
    espresso, SonyaDor113 ve -Black- bunu beğendiler.

  7. #7
    erensel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2019
    Şehir
    Artvin
    Düşük cc bir motosiklet için uzun bir mesafe
    Ama tabi ki gidilebilir.
    Bolca mola vermeli ve acele etmemelisiniz.
    SonyaDor113 bunu beğendi.

  8. #8
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Malesef ön camsız hafif cruiser uzun yol için kötü bir seçenek. Rüzgar itiyor, el bilek kol omuz boyun savaş veriyor. Yarım saat sonra sıkıntı başlıyor.

    Naked'ta ön cam olmasa bile pegler aşağıda olduğu için hafif öne eğililip rüzgarı dengeleyebiliyorsunuz. Ama pegler önde olunca o da mümkün değil.
    SonyaDor113 bunu beğendi.

  9. #9
    -Black- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2005
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Suzuki DL650 2014
    En önemlisi önce daha kısa bir mesafeyi tecrübe etmen. 400-500km yol bile o motor için oldukça uzun bir yol sayılır.
    SonyaDor113 bunu beğendi.
    Sentis ad medullis!
    Dengeliyorum.com
    youtube.com/we2strom

  10. #10
    AzÇok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    Kuba Superlight 200 ile uzun yol sürüş içeriklerini youtube'da bulabilirsin. Görünüşe bakılırsa bizim insanımız bu motorla çatır çatır uzun yol yapıyor. Önemli olan sizin buna hazır olup olmadığınız. Bunu yapacak deneyime sahip olup olmadığınız. Uzun yol sürüş deneyiminiz varsa sorun olmayacaktır. O motorla kışın kesinlikle tavsiye etmem. Hasta olabilirsiniz. Motorun bakımları, yanınıza alacağınız ekipmanlar konusunda forumda fazlasıyla bilgi mevcut. Kazasız belasız sürüşler.

    Kuba Superlight 200 İle İstanbul-İzmir
    SonyaDor113 bunu beğendi.

  11. #11
    salih dalkıl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ocak 2021
    Şehir
    mandalina city Erzin
    Motosikleti
    Bajaj Dominar 250
    Hocam ben daha önce sizin motorunuzla aynı bloğun 150 cc sine sahip olan ve kasa yapısı benzer olan motorla günlük 300 km git 300 km gel yol yaptım 150 170 km gittiklerimi saymıyorum bile size tavsiyem mümkün oldukça 7000 rpm geçmeyin motor karakteristiğinden dolayı 7000 devir üstü uzun süre gider iseniz yakıt epey artıyor ve motor aşırı yoruluyor ve bunuda hissediyorsunuz 700 km yol yapılır sabah erken çıkılırsa gidilmeyecek yol değil yola çıkmadan önce yağ değişimi yapın çünkü kendi gözlemlerime göre cg ve türevi bloklar uzun yolda yağı daha çabuk eskitip bozuyor ( motorunuz yağ soğutmalı biliyorum ama yinede dediğimin arkasındayım ) size tavsiyem eğer eliniz anahtar tutuyorsa siz yapın yapamam derseniz bir ustaya yaptırın motor saplamalarının arasına fiber veya kauçuk malzemeden pula benzer körüğümsü yapıda pullar var titreşimi müthiş şekilde azaltıyor ayrıyetten sürekli son viteste seyir etmeyin uzun süre tek vites gidildiğinde malzeme kalitesinden dolayı dişlilerde eğrilme veya sıradan kayma görülüyor buda vitesten atma olarak geri dönüyor bu motorlarla neredeyse 50000 km tecrübem vardır aklınıza takılan bir soru olursa bana ulaşabilirsiniz
    SonyaDor113 bunu beğendi.

  12. #12
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Motorunuzun konfor ve cc dezavantajları yazılmış , bol molalı ve yavaş sürerek bertaraf edebilirsin , uzun yolda en kötü hadise lastik patlamasıdır , lastiği söküp takabilmek gerek zira normal lastikçiler motosiklet lastiğini söküp takamıyorlar..
    SonyaDor113 bunu beğendi.

  13. #13

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Su, kredi kartı, sigara, powerbank, lastik tamir köpüğü, şarjlı lastik pompası, kulak tıkacı.

    Neden 650 değil 700?

  14. #14

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Yazın gidiceksen günden kazan misal hava ışımaya sökülmeye başlarken çok misal sabah 5 gibi en azından 1-2 saat gündem karın olur 10 saatlik yolu 8 saatte gitmiş gibi olursun ..
    O motorun selesi nasıl bilmem konforsuzda altına kilim yada yumuşak bir şey ser zaten normal de de sık sık molanı ver acele etme .. uykunu iyi al uykum gelirse uzan Selen’in üstünde dinlen çekinme . Yolu bitirirsem diye hırsa girme ..

    Genelde Cruiser motorla tek başına yol yapanlar sırt çantalarını falan arka artçı kısma koyarlar çanta ayrıca onlarada sırt dayama olur ..

  15. #15

    Üyelik
    04 Ocak 2023
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Superlight 200
    Fark eder mi :D 650 700 olması?

  16. #16
    4strings - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mayıs 2010
    Bajaj v15 ile 1 günde 1000, 6 günde 3600 km yol gezmiş biri olarak tavsiyem;
    Bakımları yaptırın. Yanınıza gevşeyebilecek vidaları sıkmaya uygun anahtar alın. Kendinize bir hedef koyup oraya ulaşıp mola vereceğim diye inat etmeyin. Kendinize bir seyir hızı belirleyin, gaz için yaklaşık %25 lik bir rezerviniz olsun. ( Örneğin 90km/h) Sollamalar haricinde bu hızı hiç geçmeyin. Motorunuzu sık sık dinlendirin. Kimseyi geçmek için veya belli hızlara çıkmak için inat etmeyin. Kendinizi psiklolojik olarak belli bir hıza hazırlarsanız çok keyifle ve güvenli bir şekilde gezinizi tamamlarsınız.
    SonyaDor113 bunu beğendi.

  17. #17

    Üyelik
    04 Temmuz 2019
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Malesef ön camsız hafif cruiser uzun yol için kötü bir seçenek. Rüzgar itiyor, el bilek kol omuz boyun savaş veriyor. Yarım saat sonra sıkıntı başlıyor.

    Naked'ta ön cam olmasa bile pegler aşağıda olduğu için hafif öne eğililip rüzgarı dengeleyebiliyorsunuz. Ama pegler önde olunca o da mümkün değil.
    Her naked icin olmuyor o dediginiz, keşke olsa.. Veya bende sıkıntı var. Hayretler icinde izliyorum bazı Youtuber ları nakedlarla roll yapıyorlar otobanda 200 + .. Sele alçak depo yukarda olursa evet diyecegim ama ı ıhh o da yatmıyor kafama..

  18. #18
    Zato - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mayıs 2015
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    xvs 650 dragstar
    Superlight 200 ve uzun yol.. çok elzem değilse böyle bir maceraya hiç girmemeli bence

  19. #19
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı xtrafrozen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Her naked icin olmuyor o dediginiz, keşke olsa.. Veya bende sıkıntı var. Hayretler icinde izliyorum bazı Youtuber ları nakedlarla roll yapıyorlar otobanda 200 + .. Sele alçak depo yukarda olursa evet diyecegim ama ı ıhh o da yatmıyor kafama..
    Naked la 200km üstü hızda uzun süre kullanabilmek için ciddi yatık olmak lazım herhalde. Yoksa en azından boyun ağrısı kaçınılmaz.

    Ama 130km hızla saatlerce rahatlıkla kullanmak mümkün.

    Burada bir sorun, eğer far ve gösterge paneli önündeki kısım kask çevresine hava akımı yollarsa kask çevresinde oluşan türbülans ciddi rahatsızlığa sebebiyet verebiliyor. Tabi bu motosiklet yanında sürücünün boyuyla da alakalı.
    xtrafrozen bunu beğendi.

  20. #20

    Üyelik
    11 Kasım 2020
    hayırlı olsun öncelikle,
    çok yakın bir arkadaşımın vardı superlightı ve uzun süre beraber gezdik. genel olarak yola çıkarken bir lastik tamir kiti vs bir şeyler edin dostum.
    ayna, -varsa- ön cam vs basit civatalar için mümkünse düşük mukavemetli bir loctite ile sık, yüksek mukavemet iyidir deyip alma ısıtmadan sökemezsin sonrası nanay :D titreşim çok ciddi seviyede o yüzden takabiliyorsan bir gidon yükseltme döküm malzeme olduğu için titreşimi ellerinde azaltacaktır.
    yine titreşim kaynaklı far ampulün vs patlayabilir uzun yolda başımıza geldi, 5-10lira bişeydir ayna, cam vs için yanına aldığın 2-3 anahtarın yanına onu da sıkıştır ve ek bir elektrik tesisatı eklemesen de -eklersen mutlaka araya bir güvenlik rölesi tarzı bir şey attır- yanına yedek sigorta al. o da 5-10lira bişeydir.

    çinli bir motora bindiğini unutma malzeme kalitesi iyi değil. gaz debriyaj tellerini vs yağla. kolay kolay şişmiyor motor yağ soğutmalı zaten. güzel bir yağ koy içine çevir gazı devam
    SonyaDor113 bunu beğendi.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler