X max 250 kalkışta titreme
Reklamlar
-
Arkadaşlar bugün bir xmax 250 2017 model motosiklet inceledim satılık bi motosiklet almaya çok niyetliyim çünkü çok temiz ve kilometresi oldukça iyi keza fiyatıda bütçeme uygun. Ancak motorun sahibi kalkışta biraz titreme yaptığını söyledi. Ben henüz sürme fırsatı yakalayamadım ama sizce durum neden kaynaklanır ciddi bir sorunmudur ? Motosiklet 12 binde henüz. Kafama oldukça yattı ama bu ciddi bir sorunmudur veya kullanımda çok rahatsız edermi bu titreşim.
Reklamlar
-
Tahrik kayışının ortalama ömrü 5 sene civarıdır kayış sertliğinden ve özelliğini kaybettiğinden dolayı kalkışlarda titreme yapma ihtimali vardır, bir başka nedeni ise bagalar olabilir. Ortalama masrafı kullandığınız malzemeye göre 1000 tl ile 2000 tl arasında değişkenlik gösterebilir.
-
kayış filan değil
sorun debriyaj
debriyajı ve tası güzelce zımparalayın titreşim kalmaz
-
Kalkış titreşimi ve ara hızlanma konusunda Dr. Pulley baga mucize gibi işe yarayacaktır. Bende Forza 300 vardı. Dr.Pulley baga taktırmıştım. Kalkış titreşimini kestiği gibi ara hızlanmalarım sanki motora ilave beygir gücü eklenmiş gibi fark etmişti. Zaten baga değişirken kayış, debriyaj hepsine bakılacak, temizlenecek.
-
Andrei216 adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar bugün bir xmax 250 2017 model motosiklet inceledim satılık bi motosiklet almaya çok niyetliyim çünkü çok temiz ve kilometresi oldukça iyi keza fiyatıda bütçeme uygun. Ancak motorun sahibi kalkışta biraz titreme yaptığını söyledi. Ben henüz sürme fırsatı yakalayamadım ama sizce durum neden kaynaklanır ciddi bir sorunmudur ? Motosiklet 12 binde henüz. Kafama oldukça yattı ama bu ciddi bir sorunmudur veya kullanımda çok rahatsız edermi bu titreşim.
Abicim aynı motorun 2016 modeli bende mevcut, sıfır aldım 2017 yılında. titreme sorunu ilk yılın sonunda başladı. bu sorun için çözümler aradım durdum. ilk olarak daha 5 bin km deki motora setup baga ve yay seti takarak asrın hatasını yaptım. titreme ilk bir hafta geçti sonrası katlanarak devam etti. motor 10 bin km ye geldiğinde dayanılmayacak hale geldi bu sürece kadar 12v somun sökme aleti, lokma takımları vs. alarak varyatörü internetteki bütün videoları (ruhi usta başta olmak üzere) izleyerek defalarca söktüm taktım ve temizledim. Ama asla çare olmadı. motordan soğudum. en son pollinin büyük arka balata yayını (eskisi setup) aldım. balatanın içinde bulunan küçük 3 adet yayı (eskileri setup sert yaylar)orjinaliyle değiştirdim. Ön varyatöre dr pulley (eskisi setup) bagaları aldım ve taktım. daha 13 bindeki 7 yıl oldu eskimiştir diyerek 20 binde değişmesi gereken varyatör kayışını değiştirdim. motor 3 gün rahatladı sonra yine aynı. yine bu forumda arkadaşın birisi yıllar önce ön varyatöre bastım gresi düzeldi demiş. dr pulley de gressiz takılmasını öneriyor. ama kaybedecek birşey yok deyip yüksek ısıya dayanıklı gresi bastım içine. sonuç mükemmel oldu. pamuk gibi. yıllarca işkence çekmişim. motor güzel kardeşim sıkıntı çıkarmadı sıkıntıları ben kendi elimle üzerine para vererek yaptım. kars'tan istanbul'a kadar sürdüm. eşek gibi yükledim gitmem demedi. şehir içinde saklama alanları topcase takılırsa arabamdan daha fazla malzeme alıyor. sadece biraz sert o da kişiden kişiye değişir. bakımlarını kendim yapıyorum ve bunun için usta olmaya gerek yok. umarım yardımcı olmuşumdur.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:44 ----------
uakdem adlı üyeden alıntı
Abicim aynı motorun 2016 modeli bende mevcut, sıfır aldım 2017 yılında. titreme sorunu ilk yılın sonunda başladı. bu sorun için çözümler aradım durdum. ilk olarak daha 5 bin km deki motora setup baga ve yay seti takarak asrın hatasını yaptım. titreme ilk bir hafta geçti sonrası katlanarak devam etti. motor 10 bin km ye geldiğinde dayanılmayacak hale geldi bu sürece kadar 12v somun sökme aleti, lokma takımları vs. alarak varyatörü internetteki bütün videoları (ruhi usta başta olmak üzere) izleyerek defalarca söktüm taktım ve temizledim. Ama asla çare olmadı. motordan soğudum. en son pollinin büyük arka balata yayını (eskisi setup) aldım. balatanın içinde bulunan küçük 3 adet yayı (eskileri setup sert yaylar)orjinaliyle değiştirdim. Ön varyatöre dr pulley (eskisi setup) bagaları aldım ve taktım. daha 13 bindeki 7 yıl oldu eskimiştir diyerek 20 binde değişmesi gereken varyatör kayışını değiştirdim. motor 3 gün rahatladı sonra yine aynı. yine bu forumda arkadaşın birisi yıllar önce ön varyatöre bastım gresi düzeldi demiş. dr pulley de gressiz takılmasını öneriyor. ama kaybedecek birşey yok deyip yüksek ısıya dayanıklı gresi bastım içine. sonuç mükemmel oldu. pamuk gibi. yıllarca işkence çekmişim. motor güzel kardeşim sıkıntı çıkarmadı sıkıntıları ben kendi elimle üzerine para vererek yaptım. kars'tan istanbul'a kadar sürdüm. eşek gibi yükledim gitmem demedi. şehir içinde saklama alanları topcase takılırsa arabamdan daha fazla malzeme alıyor. sadece biraz sert o da kişiden kişiye değişir. bakımlarını kendim yapıyorum ve bunun için usta olmaya gerek yok. umarım yardımcı olmuşumdur.
Kısaca titreşim sorunu hepsinde var belli aralıklarla varyaörü temizlemek ve bakımını yapmak lazım. önemli bir sıkıntı değil aslına bakarsan arkadaşta orjinal parçalarını değiştirmediyse küçük bir temizlikle mis gibi olur.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)