düşük cc kullandıgım için zaten az yakıyor ancak yüksek cc'ler arabadan fazla benzin harcıyor. insanları anlayabiliyorum.
aprilia bu motoru bu kişiden alsa gözümde yükselir firma
aslan besleyen yemini düşünmez
bunlar şey değilmi ya pazar günleri şileye gidip bi çay içip geri gelip kendine motorcuyum diyen tip
Kuryelik yapsa yada motosikleti ticaret için kullansa bir derece hak vereceğim.Ama bu tarz zevk için sürülen alete de lpg takmak hiç matıklı değil.LPG'nin yanma sıcaklığı zaten benzine göre yüksek.Bir de üstüne motosiklet motoru genel olarak araba motorundan daha yüksek devirli ve daha sıcak çalışan motorlar.Hele hele yazın.Araba motorunun düşük devirli ve daha serin çalışması kısmen lpgnin olumsuz etkilerini azaltıyor.Ama motosiklet motorunun canına okur.
İşin güvenlik tarafına gelirsek kaza anında saatli bomba taşıyorsunuz.Arabada simit tanklar hariç,normal lpg tankları tampondan yani kaza anında ilk çarpışma noktasında mümkün mertebe en uzağa montajı yapılır.Kaza anında çok olağan dışı durumlar dışında arabadaki lpg tankının asfalta sürtüp delinmesi gibi bir durum söz konusu değildir.Ama motosiklette birisi size gelip arkadan çarpsa ilk çarptığı şey lpg tankı.Düşüp,sürüklenseniz kaza yapanlar iyi bilir ilk motosikletten ayrılan parçalardan birisi genelde çantadır.Arka çanta da parçalandıktan sonra sevgili lpg tankımız asfalt ile baş başa kalır ve ateşli dakikalar geçirmeye başlar.Yalnız lpg tankı ile asfaltın bu şehvetli dakikaları genelde motosikleti süren sürücümüz için pek hayırlı olmaz.
LPG kullanımında silindir sıcaklığı 1%-1,5% civarında artar, buradan herhangi bir problem oluşmaz.
LPG daha kuru bir yakıt, benzinin sağladığı yağlama özelliğini taşımıyor, bu nedenle motordaki aşınmayı artırabilir. Yalnız bunun aynısı motorun ısınması için geçen sürede de geçerli, hatta aşınmanın çok büyük kısmı motor soğukken gerçekleştiği için daha çabuk ısınan LPG aslında motorun ömrünü uzatıyor da dese biri itiraz edemem; ki bunun üstüne bir daha daha temiz yandığı için yine motorun içini daha temiz tutacak olması da eklenebilir.
20 senelik 1000 cc Caponord Etv herhalde 10 lt / 100 km yakıyordur. Uzun dönem kullanımda da bir problem yaşanmıyorsa Varadero tarzı eskinin yakıt sarfiyatı fazla olan enjeksiyonlu makinelerinde denenebilir sanki.
Videoda benim dikkatimi çeken; Xmax'e lpg kiti taktırmaya gelmiş arkadaştır. Xmax ne yakıyor ki lpg takmayı düşünüyor?
bir kaza anında patlamasa bile çok fena yangın tehlikesi olan lpg tüpünü taşımaya cesaret edemezdim. Deodorant tüpünden bile çekiniyorum.
Hem xmax benim gibi hart hurt son gaz kullanana birinin bile en fazla 3.8 falan yaktırabildiği bir motor, bırakayım da o kadar yaksın derim.
Aynı miktar benzin,lpgden daha yüksek enerjiye sahiptir.Yani aslında lpg kimyasal olarak daha düşük sıcaklıkta bile yanıyor diyebiliriz.Ama 1 birim benzinin verdiği enerji verebilmek için 1.2 birim lpg tüketimi olur.Ama lpg atmosfer şartlarında kendi kendine gaz fazına geçer yani faz değiştirmesi için ekstra ısıya gerek yoktur.Benzin atmosfer şartlarında sıvı fazdadır,gaz fazına geçmek için dışarıdan bir miktar ısı alır.Bu aldığı ısı yüzünden de genel olarak benzin daha serin çalışır.Özellikle yüksek hızlarda sıcaklık farkı daha da artar.Özetle LPG arabalarda ekonomi amaçlı kullanılıp çok performanslı kullanılmadıkça abartı derecede bir fark yok.Ama yüksek performanlı yüksek ccli arabalar ve motosikletler için durum pek aynı değil.
Yeni LPG sistemleri sıralı yani ilk önce benzin ile çalıştırıp sonradan lpgye geçtiği için lpg nin kuru yakıt olması ilk çalıştırmada herhangi bir yıpranmaya sebep olmuyor.
https://www.slideshare.net/ucsp/expe...ne-performance
https://www.acemechanics.com.au/does...-engine-orcar/
https://www.a2oc.net/community/index...ratures.41026/
Capanord çok yakan bir motor değil hacim ve ağırlığına oranla kaldı ki yazılım arttırsa uzun yolda şaka diyebileceğiniz yakıt tüketimi elde edebilirdi bunu yapan arkadaş …
kaldı ki o motorda çift yağ pompası var biri o lpg yüzünden bozulursa ekonomi yaptım dediği fiyatın artık kaç misli fazlasını öder tahmin edemiyorum .. yapılan iş anlamsız riski fazla o motorda araba motoru gibi sensörler var bir arıza verirse yandı gülüm keten helva ..
Capanord fabrika verisi yanlış hatrımda kalmadıysa 6.4 dü bunun altını görenlerde vardı standart yazılımla sonradan yurtdşımda chip tunning yapan bazı firmalar capanord içinde yazılım yaptılar o yıllarda o yazılımlarla 5-5.5 lere kadar uzun yolda görenler vardı..
Lpg takılırda motor çok yakar anlarım takılır misal vfr800 adam takmış olsa anlarım motor uzun yolda bile 7-8 litre ortalamaların altına inmiyor şehir içi 10 litreleri görenleri bilirdim bende eskiden tdm 850 vardı onda da 7 -8 litrelerin altına düşmezdim 9 ları da gördüğüm olmuştur keza fj1200 ,1300 gibi motorun olur anlarım ..
Ama az yakan bir motora lpg taktırmak daha az yaktırmaz hatta bazen tam ters teper lpg de daha fazla yaktırabilir üstüne ilerde motorda oluşucak korozyon çıkabilecek masraflar cabası … güvenlik ayağı çok ayrı .. zamanında bir zat150 de patlamıştı o lpg motor param parça olmuştu ..
aprilia sahibi olarak utandım şuan. ferrariye lpg takan Türk gibi olmuş. keşke aprilia elinden alsa motoru.
Helal Haram ver ALLAHIM,
Menzilciler yer ALLAHIM...
ben bir festivalde abinin birisinin bu konu ile ilgili röportajını izlemiştim. aynı sekilde topcase'e lpg taktırmış. cantayı birden fazla yerden aşırı saglamlastırmış.
arkadan vurma , kaza anı gibi durumları sorduklarında lpg tankının patlamayı zorlaştırıcı birkaç özel aksamından, maddesinin özelliğinden ve topcase'de yaptıgı saglamlastırmalardan bahsetmişti su an inan hatırlamıyorujm ama o zaman anlatırken "vay be , böyle ise buna arkadan tır vursa patlamaz" diye muhabbet yapmıstım.
Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.
Araba arabaya arkadan çarptığında bile o baskı basınçla öndeki aracı kağıt gibi katlıyor Topcase ne kadar güvenlik yaparsan yap ne kadar güvenlikli olabilir plastik parçası neticede
Güzel reklam olmuş
Videodaki abimiz tanımıyorum ancak reklam için konuştuğu apaçık belli
Mont üstüne bile olmamış 750km önünü kapatmadan mı gitmiş acaba
Videonun sonlarına doğru ellerde doğru işlem yapılırsa problem olmuyor diyişi beni bitirdi
Firmanın adı üçel ya oraya algı operasyonu düzenlemişler
Dünyadaki Hava Kirliliğinin %50 Sebebi Araçlarda Kullanılan Kirli Yakıt Olarak Belirlenmiştir.
İtalya:*Aracına LPG sistemi taktıran araç sahiplerine teşvik için 600 Euro para ödemesi yapıyor.
İngiltere:*Kraliyet ailesi tüm araçlarını LPG'li kullanıyor. Londra'da hava kirliliğinin yoğun olduğu günlerde benzinli ve dizel araçların trafiğe çıkmasına izin verilmiyor.
Almanya:*LPG fiyatını 7 yıl sabitledi ve devlet montaj yaptırana 600 Euro teşvik olarak geri ödüyor.
Fransa:*Aracı 3 yaşın altında olmamak kaydı ile LPG montajı yaptıran araç kullanıcısı 2.000 Euro montaj bedeli geri ödenmektedir. Şirket araçlarının tümünün dönüşümü halinde dönüşüm bedellerinin tamamı vergiden düşürülmektedir. Araç muayenesinden para alınmıyor. LPG'li araçlardan otopark ücreti alınmıyor. LPG'li araçlardan oto vollarda bedel alınmıvor.
Neden Lpg ye bu kadar ön yargılıyız anlayamıyorum , Lpg temiz bir yakıttır , motor için sanıldığı gibi çok zararlı değildir , kalibrasyon hataları ciddi zarar verir , Ferrari 'ye de LPG uygulanır dizel Volvo kamyona da uygulanır , su soğutmaya sahip her türlü motosikletede uygulanır , tek sorun yakıt tankının nereye takılacağı , çantaların içine küçük tanklar sığıyor ama 150-200 km gibi bir menzil yetersiz gelebilir..
reis öyleye öyle motoru en fazla 20 derece yatırıp bide herkese çok bilmişlik filan yaparlar bak çok tehlikelisiniz öylesiniz böylesiniz diye
valla kusura bakmada şilede peg sürtücek yer değil be baba çoğu yerde görüş kapalı kalıyo açık trafik ne olacagı belli değil tamamen gereksiz risk oluyo ama tabikide senin hayatın bize karışmak düşmez
Sorun Lpg nin temizliği değil, elbette daha çevreci. Ve biliyoruz ki ekonomik olma sebebi de fiyatı. Malum aynı araç, miktar olarak Lpg yi benzinden en az %30 daha fazla yakar.
Asıl tartışılacak konu, motosiklet için buna değer mi? Lpg montajı ülkemizde pek te ucuz bir uygulama değil, hele ki işi tam kurallarına göre yaptırsanız. He, diyen çıkabilir, bizim sanayide ki falanca usta çok ucuza takıyor falan filan. Ama öyle taktım oldu işi değil bu. Bir çok hassas ayar ve uygun-güvenli parça gerektir. Yani motosiklete Lpg uygulayıp ne kadar km de amorti eder bunu önce bir hesaplamak gerekir. Motosikleti ticari amaçlı kullanıyorsanız orada belki daha haklı sebepleriniz olabilir.
Ama motosiklet deyince, işin zevk kısmı giriyor işin içine. İlk olarak performansta az bile olsa bir farklılık olacak. İkinci ve daha önemlisi ise bu kitin hacmi ve ağırlığı. Mühendisler araçları bir kaç kilo bile hafifletmek için harıl harıl çalışırken kaç kişi motorunda sürekli ekstradan bir 10-15 kilo ister ki. Ve şu an için tank genel olarak bagaja konuluyor, peki geri kalan malzemeler ne olacak, hadi onu da geçtim adam ss den bunu nereye monte etsin. Belki ileride bir arge çalışması ile bu dediklerime çözüm sunulabilir.
Bir de şu var, artık günümüz lpg tankları, merdiven altı üretim ve montaj değilse, öyle sıradan çarpma veya asfalta sürünme ile patlayacak malzeme değil. Çarptıktan sonra eğer tesisattan koparsa da otomatik valf ile gaz çıkışı da kapatılır.
Helal Haram ver ALLAHIM,
Menzilciler yer ALLAHIM...
Ben eğer doğru montaj yapılmışsa LPG den kaynaklı bir güvenlik tehlikesi oluşturacağını düşünmüyorum .Arkamda öyle çelik bir tüp taşıyor olmanın dışında.Muhtemelen arabadakinden daha az darbe alır o LPG tankı.Arabada arada sıkışma gibi kriterler var daha tehlikeli. Motorda kopup gider.İşte bu kopma anında sıkıntı yaratır bence.
Yoksa o tankların kazada patlayacak yada yerde sürtünmeyle zarar görecek gibi ince değil bayaa kalınlar ve kaçak anında gaz kesme sistemleri var.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)