Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Akü Hk.

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Gorkem.IX - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 650F
    Merhabalar,

    BS marka ytz10s-bs 12v akü kullanıyorum motorumda. Geçtiğimiz hafta motosikletimin birkaç saniye geç marş almasından dolayı şarj etmek için akümü söktüm 10 saat kadar şarja koydum şarjdan çektiğim an 13 volt civarını görmüştü akü. Ertesi gün baktığımda 12.4v’a inmiş tekrar birkaç saat şarjın ardından 12.9v falan gördüm çıkardığım an aküde fakat aradan 1 gün geçti akü tekrar 12.4’e inmiş. Aküm 4.5 yıllık bir akü acaba daha gideri olur mu bu akünün 12.4’e inmesi bana sıkıntı çıkarır mı?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Ufak ufak miyadını doldurmaya başlamış. 12,4 yaklaşık %70-75 kapasite demek. Artık tam şarj tutmuyor... Taze aküler şarj hemen sonrasında henüz yüklenmemişken 13,6V'a kadar gösterebiliyorlar. (Yüklendikten sonra mantıklı seviyelere iniyor...)
    espresso bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    23 Kasım 2020
    Şehir
    ist/bahcesehir
    Motosikleti
    symphony200
    Sarjdan cekinde gordugunuz deger yuzey geriliminin bir oyunu. Hicbir anlami yok. omenli olan ertesi gun verecegi deger.

    zayif aku ile motosiklet kullanmak, statoru zorluyor. Bos aku statorden cok yuksek akim cekecektir. uzun sureli yuksek akim her devreyi zorlar, isindirir ve bir sure sonra yakar. Heleki zaten motor blogunun sicagi da var. O yuzden stator narin bir eleman.

    Birde bu aku canlandirma isi zaten ölüyu diriltmek gibi. Hicbir zaman tam randiman vermiyor. Hani diyelim ki akunun yuzde 50 kapasitesi oldu. Yuksek voltaj ile sarj ediyorsun, sulfatlasmayi cozuyorsun.

    Ancak bu sefer de yuksek voltaj plakalara zarar verdigi icin aku kapasitesini kaybediyor

    Yani velhasil al yeni bi aku. Hem sarj angaryasindan kurtul, hemde motoruna zarar gelmesin.
    bursalıali ve espresso bunu beğendiler.

  4. #4
    Gorkem.IX - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 650F
    Cevaplarınız için teşekkür ederim. Asterion marka yeni bir akü aldım 12.8v veriyor kafam en aşağı 4 sene rahat eder umarım akü açısından

  5. #5
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    Siz yeni akü almışsınız ama ben yinede bilgilendirme amaçlı yazıyorum, akü durgun halde 12,4 - 12,6 V arası bir değerde durur bu normaldir. Eski aküdede yeni aküdede bu voltajları okursunuz, eski veya bozuk bir aküyü tespit etmek için marş anında kaç volta düştüğüne bakılması lazım.

    Motora soğuk havada marş yaparken akü voltajı 10,5 V altına düşüyorsa o akü gidici demektir, 9 V lara kadar marş basabilir diye düşünüyorum ama voltaj dahada düştüğü zaman marş yapmayacaktır. Yılı dolmuş veya bir şekilde bozulmuş aküleri kurtarmak zor iştir, yenisini almak en iyisi youtube takılanlar bilir desülfatör diye bir alet var bu alet akü derin deşarj olduğu zaman tekrar şarj almasını ve eğer ömrü varsa onu tamamlamasını sağlar. Akünün ömrünü uzatmaz.

    Derin deşarj olmuş aküleri normal şarj cihazı ile şarj edemezsiniz desülfatör gereklidir.

  6. #6
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    29 Haziran 2020
    Şehir
    zonguldak
    Motosikleti
    duke 390
    Akunun omru zaten 3-5 sene.sonrasinda dusunmeden degistirin

  7. #7
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    Desülfatör cihazı ile akünüzde oluşan sülfat kırılırsa akünüz kullanılabilir hale gelir video yardımcı olacaktır

    https://youtu.be/z4PH9Yx72kU


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)