Motosiklette vites aralıkları
Reklamlar
-
Arkadaşlar Selam
Merak ettiğim birşey var.
ns200 kullanıyoru, kaba tabir ile vites aralıkları bu sekilde (ortalama devir ile kullanım)
1-15 km 1. vites
15-30 km 2. vites
30-55 km 3. vites
55-75 km 4. vites
75-90 km 5. vites
90-150 km 6. vites.
Vites aralıkları cok dar, yani grup sürüşünde yüksek cc'ler hızlı gitmese bile vites atıp onlarla denk gitmek için sürekli ugrasıyorum.
Merak ettiğim şey şu; kullandıgım birkaç modelde de benzer bir durumda idi. 250 cc max motosikletlerde (tip fark etmez) vites aralıgı daha geniş olan modeller var mıdır?
Motoru almak için değil bilgi amaclı soruyorum, çin hint japon fark etmez bu nedenle
Reklamlar
-
Motor torkuna bağlı bir durum. Yüksek torklu olan bir motosiklet her viteste uzayabilir. Üreticinin vites oranı seçimleri de önemli. Yada benim gibi skuter kullanacaksın. Vites değiştirmeden top speed görürsün
-
arndiol adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar Selam
Merak ettiğim birşey var.
ns200 kullanıyoru, kaba tabir ile vites aralıkları bu sekilde (ortalama devir ile kullanım)
1-15 km 1. vites
15-30 km 2. vites
30-55 km 3. vites
55-75 km 4. vites
75-90 km 5. vites
90-150 km 6. vites.
Vites aralıkları cok dar, yani grup sürüşünde yüksek cc'ler hızlı gitmese bile vites atıp onlarla denk gitmek için sürekli ugrasıyorum.
Merak ettiğim şey şu; kullandıgım birkaç modelde de benzer bir durumda idi. 250 cc max motosikletlerde (tip fark etmez) vites aralıgı daha geniş olan modeller var mıdır?
Motoru almak için değil bilgi amaclı soruyorum, çin hint japon fark etmez bu nedenle
Bu üreticiden üreticiye değişir, vites dişli oranlarına göre ve motorun torkuna göre değişiklik gösterir.
Genelde uzun yol grup sürüşleri 90-130km arasında seyrediyor kendi tecrübem, 6. viteste rahatça dolaşabilmeniz lazım aslında.
Nasıl bir hız dalgalanması oluyor da sürekli yetişmek zorunda kalıyorsunuz tam kavrayamadım.
-
Vites oranları üreticinin bir araca biçtiği kullanım senaryolarına göre belirlenen birşey. NS200'ün temel kullanım alanı uzun ve nispeten tempolu şehirler arası yollar olmadığı için buralarda rahatsız hissettirmesi, muhtemelen yep yüksek devirde kalması çok normal.
Bir kaç sene önce bir Skoda Fabia kiralamıştım, sanırım 1.0 motorlu falandı, şehirlerarası yolda tam bir eziyet, 120kmh ile giderken 3500-4000rpm arasında çalışıyor, safi gürültü. Çünkü bu aracın kullanım senaryosun şehir içinde pratik şekilde sağa sola gitmek üzerine, kısa vites aralıkları düşük torklu motorun zayıflığını da gizleyerek düşük hızlarda fırt fırt kolayca hızın ayarlanabilmesini sağlıyor.
Ben de mesela kendi kullanım senaryoma göre RS 660'ın viteslerini kısaltmayı düşünüyorum. Otobanda uzun şehirler arası yolda kullanım için negatif olacak bu da, ama benim kullanımımda az olduğu için de umursamıyorum.
-
teknik özellik değil de model merak edıyorum aslında denemek için.
-
gsr600 kullanıyorum,
000-120 arası 1. vites
120-200 arası 2. vites
şaka bir yana 50km hızdan sonra 6. vites iş görüyor. yani dur kalk trafiğine girmedikçe 6. vites rahat.
tvs apache rtr 150 sürerken 70km den sonrası 5. vites yetiyor fakat tork az olduğu için seri hızlanma amacıyla 4. vitese düştüğüm oluyor... 4. viteste 105 falan yapıyor ve 5. viteste 120 civarı. tvs apache rtr 150 ile grup sürüşü mümkün olmaz o zaman. rüzgarda yada hafif yukarı eğimli yolda 110km hızı geçemediği oluyor ve yavaş çıkıyor o hıza zaten.
1. vites 9 bin devirde 38km
2. vites 9 bin devirde 58km
3. vites 9 bin devirde 80 ile 90km arasıydı galiba
4. vites 9 bin devirde 102km yada 105 km falandı
5. vites 9 bin devirde 120km
-
arndiol adlı üyeden alıntı
teknik özellik değil de model merak edıyorum aslında
denemek için.
Yağ soğutması için görüşün neydi hatırlamıyorum ama 5 vites doğal olarak daha geniş aralıklı olacaktır. (Pulsar 250)
6 vites 250cc 'nin tamamı kısa aralıklarda olmak durumunda.
Belki top speed'i yüksek olan modellerde veya 6. vitesi daha yüksek hızda değiştirmek durumunda olduğun modellerde, motoruna kıyasla daha olumlu bir fark görebilirsin.
Biraz torklu makinalarda deviri yükselttikten sonra vites de atlayabilirsin. (1'den 3'e toparlamaz belki ama, 2. vites dolu ise 4 rahat toparlar.)
Sentis ad medullis!
Dengeliyorum.com
youtube.com/we2strom
-
Ne kadar yüksek motor hacmi, o kadar az vites değişim ihtiyacı.
-
Size en az 600cc crusier motosiklet lazım, vites değişmeden heryere gidebilirsiniz .
-
30 Aralık 2022, 21:05
#10
Pulsar N250 vites oranları güzel
1.vites 44km
2.vites 73km
3.vites 98km
4 ve 5 i deneyemedi eleman
Ama hep devir kesicide vites atıyor
Benim motorda rodaj da o yüzden ben basamıyorum ama
5. Vites 5.000dd de 78km hız yapıyor
-
30 Aralık 2022, 21:50
#11
birbilent adlı üyeden alıntı
Ne kadar yüksek motor hacmi, o kadar az vites değişim ihtiyacı.
70 le 6.vites giden nc
-
30 Aralık 2022, 22:29
#12
Motosikletlerin vites araları geniş olsa bir üst vitese geçmek için sürekli red line a kadar çıkmak gerekecektir , mesela 5000 devirde 4 e attık motor 3500 e düşecek ve çekmediği için tekrar 3 e almak zorunda kalacaktık , ama vites araları dar olunca küçük devir değişimleriyle motorun üzerine fazla yük bindirmeden yürüyebiliyoruz , hacmi arttıramıyorsak veya turbo gibi aşırı besleme kullanmıyorsak geriye tek seçenek kalıyor o da vitesleri mümkün olduğunca birbirine yaklaştırmak..
-
31 Aralık 2022, 08:53
#13
cb250r 6. viteste soyle oluyor;
5bin devir---80 km
6bin devir---95 km
7bin devir---110 km
-
Mr.wind adlı üyeden alıntı
cb250r 6. viteste soyle oluyor;
5bin devir---80 km
6bin devir---95 km
7bin devir---110 km
Aynen. 6bin devirde benim gözlemlerim (1,2 7bin deviri görmüş olabilir);
6 da 90-100 km/s
5 te 80-90 km/s
4 te 70-80 km/s
3 te 55-70 km/s
2 de 30-55 km/s
1 de 0-30 km/s.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)