2 Motosikletden hangisini almalıyım ?
Reklamlar
-
Merhaba değerli arkadaşlar, bugün kısmetse 2,5 yıldır kullandığım X Max motosikletimi satıyorum, geçmek istediğim tarz nduro ve bu bağlamda yaşadığım şehir ve yakın çevresinde bulduğum 2 ilan arasında kaldım, aralarında fiyat farkı yok denecek kadar az avantaj-dezavanj konusunda kararsız kaldım ve yarına kadar karar vermem lazım, siz olsaydınız tercihiniz ne olurdu merak ediyorum, cevap yazan arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim.
İki aracında son fiyatı 300.000 TL
1- 2019 Afrika Twin 1000 cc Dct 23.120 km hatasız, boyasız( ARKA ÇANTA-YAN ÇANTA-SİS FARLARI-KORUMA DEMİRLİ )
https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-honda-2019-africa-twin-1000-dct-1044703753/onaydetay/
2- 2021 Ducati Multistrada 950s 6.100 km hatasız, boyasız ( ARKA ÇANTA-KORUMA DEMİRLİ )
https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-ducati-2021-gp-white-dusuk-km-1049792572/onaydetay/
Reklamlar
-
Afrika ile kafan rahat olur, Ducati ile tarzın o biçim olur. Kararını sen ver
-
Muhtemelen zevk için alacağınız bir araç.
Zevkler ve renkler tartışılmaz misali. Buna karar verecek olan sizsiniz. Biz sizin adınıza neye, nasıl karar verelim?
-
yaşlıveacemi adlı üyeden alıntı
Muhtemelen zevk için alacağınız bir araç.
Zevkler ve renkler tartışılmaz misali. Buna karar verecek olan sizsiniz. Biz sizin adınıza neye, nasıl karar verelim?
Sadece zevk değil hocam, ben aracı hem ulaşım hemde geziler için kullanıyorum, 2,5 yılda x max ile 30.000 yaptım, hem cc yükseltme hemde bu tarza geçmek için alacağım, benim adıma karar değil sizce hangisini almam mantıklı olur sorusuydu bu, teşekkürler.
-
İki motor da çok güzel. Bu multistrada'nın desmo bakımı artık yok sanırım. Ama artık ben şöyle düşünüyorum. Servis ücreti pahalı diye daha fazla beğendiğiniz motoru almamazlık yapmayın. Zaten bu motorlara bakıyorsanız belirli bir geliriniz var demektir. Yaşayacağınız zevkten de bakım masrafı biraz fazla diye geri durmayın sakın. Bence burada hangisinin tipi hoşunuza gidiyosa onu tercih edin. Ben öyle yapardım. İkisi de dolu dolu motorlar. Honda'da apple car play var beni çok cezbeden bir şey. Belki size hitap etmez. Fakat dct var ve o ne kadar işinize gelir onu bilemiyorum. Scooter'dan geldiğiniz için yadırgamayabilirsiniz ama ben mesela alışık değilim ve istemem. Bunun dışında amortisörler hangi motorda ne kadar ayarlanabiliyor? Africa twin elektronik süspansiyonlu olan mı mesela ? Bunlar tercihlerinizi etkilemeli. Bunu dışında Honda-Yamaha gibi markalarda artık servis randevusu bulmak çok dert. 2-3 hafta sonrasına veriyorlar çünkü inanılmaz derecede paketçi scooterları geliyor servislere. Her yer scooter olmuş. Ducati'de bunu yaşamazsınız. Daha rahat olursunuz diye düşünüyorum. Sonuç olarak iki motor da üzmez. Hangisinin tipi hoşunuza gidiyorsa onu seçin. Motora bineceğiniz zaman ayaklarınızın geri geri gideceği, ya da ''Güzel, sağlam motor ama tipi o kadar da iyi değil'' diyeceğiniz motora para vermeyin. Çünkü bu iş keyif işi.
-
2016 africa var bende.
kuzende ducati ms 1260.
Yaldır yaldır yaz kış binenlerden değiliz. Tatlısu motorcusuyuz.
Multistrada performans anlamında acayip önde benim africaya göre. Ağırlık yakın diye hatırlıyorum, buna rağmen ducatinin kontrolü biraz daha dengeli biraz daha rahat geldi. Frenleme, ön frenleme hele ki bayağı iyi ducatide. Belki de africa kafası kadar dalmadığından da böyle hissettiriyor olabilir.(benim africanın amortisörleri yumuşakta kullanıyorum ben. bu da etkiliyor olabilir.)
Africanın otomatik avantajı var.
Bu seçim arasında genelde şehiriçi kullanacak olsam, offroad ile işim olmasa ducati alırdım ben.(africa ile de hardoffroad ne kadar yapılabilir o ayrı.)
Km'nin düşük olması da bu seçimimi ducatiye yönlendiriyor.
Desmo bakımları konusunda, servis ağı konusunda bilgim yok.
-
Desmo v4 multistradalarda yok 950 lerde var diye biliyorum. Ben olsam afrika'yı seçerdim bu ikisinin içinden. Dct olması da avantaj scooter dan geçiş yapınca.
-
zanyoscar adlı üyeden alıntı
İki motor da çok güzel. Bu multistrada'nın desmo bakımı artık yok sanırım. Ama artık ben şöyle düşünüyorum. Servis ücreti pahalı diye daha fazla beğendiğiniz motoru almamazlık yapmayın. Zaten bu motorlara bakıyorsanız belirli bir geliriniz var demektir. Yaşayacağınız zevkten de bakım masrafı biraz fazla diye geri durmayın sakın. Bence burada hangisinin tipi hoşunuza gidiyosa onu tercih edin. Ben öyle yapardım. İkisi de dolu dolu motorlar. Honda'da apple car play var beni çok cezbeden bir şey. Belki size hitap etmez. Fakat dct var ve o ne kadar işinize gelir onu bilemiyorum. Scooter'dan geldiğiniz için yadırgamayabilirsiniz ama ben mesela alışık değilim ve istemem. Bunun dışında amortisörler hangi motorda ne kadar ayarlanabiliyor? Africa twin elektronik süspansiyonlu olan mı mesela ? Bunlar tercihlerinizi etkilemeli. Bunu dışında Honda-Yamaha gibi markalarda artık servis randevusu bulmak çok dert. 2-3 hafta sonrasına veriyorlar çünkü inanılmaz derecede paketçi scooterları geliyor servislere. Her yer scooter olmuş. Ducati'de bunu yaşamazsınız. Daha rahat olursunuz diye düşünüyorum. Sonuç olarak iki motor da üzmez. Hangisinin tipi hoşunuza gidiyorsa onu seçin. Motora bineceğiniz zaman ayaklarınızın geri geri gideceği, ya da ''Güzel, sağlam motor ama tipi o kadar da iyi değil'' diyeceğiniz motora para vermeyin. Çünkü bu iş keyif işi.
Değerli yorumunuz için teşekkür ederim, Afrika bir önceki kasa L1 modeli, elektronik ssüspansiyon ve apple car play yok ve km farkı var, tekrar teşekkürler.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:26 ----------
ufuk-*- adlı üyeden alıntı
Desmo v4 multistradalarda yok 950 lerde var diye biliyorum. Ben olsam afrika'yı seçerdim bu ikisinin içinden. Dct olması da avantaj scooter dan geçiş yapınca.
Haklısınız desmo bakımı var, dct avantaj şahsım adına, öte yandan multide quick shifter var.
4 teker bedenimi 2 teker ruhumu taşır.
-
2 ayrı motor rakipte değiller.araziye girilcekse afrikadan başka seçenek yok zaten.yok ben asfaltta sürücem diyorsan multi daha zevkli daha kaliteli gelicektir.ben senede 15k binerim falan diyorsan bu sefer honda daha mantıklı gelicektir.otomatik motor sevmediğim için manuel olanlara şahsen bakardım.birde 950cc bloğunu sürdüm ve hiç sevmedim çok titriyor alt devir sevmiyor istemiyor.v2 modelinde belki çözmüşlerdir bu işi o çok pahalı ama.şahsen asfalt da binicem gazlıcam turlicam diyorsan tracer900 yeni kasa bakardım.bu 2 modelden seçim yapamadım dct olması eski tip l2 950 olması zorluyor.ama honda alıp pişman olursan sevmezsen satmakta hiç bir sorun yaşamazsın o yüzden honda diyorum
-
26 Aralık 2022, 13:49
#10
fark yok diyorsunuz ama ciddi fark var, africa tel jantlara sahip 90/90 21 inç arazi için uygun, multistrada asfalt sürüşe uygun süspansiyonları da farklı elektronik süspansiyona sahip, ikisi arasında ağırlık farkı da var.
-
27 Aralık 2022, 10:52
#11
şu versusta gözünü kapta ve multi al :D africayı çok seviyorum ama gezi vs amaçlı kullanıcaksan o multi 950s bide quickshifterlı falan çok güzel anarsın beni daha desmoya da var + motoru temiz kullanırsan güzel bakımlı vs ki km de düşük yani desmodan o kadar da korkma. çok çok daha keyifli bir motosiklet
-
27 Aralık 2022, 11:40
#12
Teknik kısımları arkadaşlar yorumluyor zaten ancak söyle bir örnek vereyim.
Bu sene gittiğim 2 motosiklet festivalinde onlarca africa gördüm. artık kızılay dağıtmış gibi duruyor.
Eğer görünüş ve farklılık diyorsan kesinlikle ducati derim.
-
27 Aralık 2022, 15:56
#13
At al geç derim başkada bir şey demem ..
-
27 Aralık 2022, 16:13
#14
Beklenti nedir?
Ben Multistrada tercih ederim.
Bu sınıfta bir motor bakıyorsam ben ciddi uzun km'ler yapacağım demektir ve bunun önemli bir kısmı da otoyol veya performans sürüşüne izin veren açık yollar olacaktır. Bu sürüşler sırasında daha dengeli ve daha keyifli olacaktır Multistrada. Orta şekerli arazi sürüşü de yapılabilir, abartılmadığı müddetçe.
Arazi git gide daha fazla olacaksa, mesela Multi'yi aldıktan 2 sene sonra bu kıvama geçerim diye tahmin yürütüyorum, o zaman Africa avantajlarını ortaya koyacaktır.
İkisiyle de kısa da olsa bir sürüş yapabilmek en güzeli ama yani ben de eski motorumu satarken test sürüşü yapmak isteyenlere hayır diyordum.
* ilandaki motorlara bakmadım, genel olarak AT ile Multistrada arasındaki yorumum.
-
27 Aralık 2022, 18:02
#15
ducatide önde 120 arkada 170 lastik var.afrikada önde 90 lastik var.o kadar ağırlıgı 90 tabanlı lastikde taşımak saçma asfaltta.ben olsam ducatiyi alırım.90 tabanlı ön lastikde 200 kilo taşımam tam emin değilim ama ön frenlemede yada baska bi pozizyonda ön lastik tutmayabilir gibi korkarım.bilenler aydınlatır. ayrıca ducati alt korumasıyla yarı asfalt lastigiyle enduraya da uygun
https://www.motorcyclespecs.co.za/mo...strada_950.htm
-
27 Aralık 2022, 21:56
#16
Arkadaşlar tüm yorumlar için ayrı ayrı teşekkür ederim, sizlerden aldığım dönüşler, genel kanı ve sürüş dinamiğimi göz önüne alarak Ducati de karar kıldım, yarın kısmet olursa alımı gerçekleştireceğim, ardından burda da paylaşırım, tekrardan fikirleriniz ile yol gösterdiğiniz için teşekkür ederim.
-
28 Aralık 2022, 17:43
#17
MR.BERK adlı üyeden alıntı
Merhaba değerli arkadaşlar, bugün kısmetse 2,5 yıldır kullandığım X Max motosikletimi satıyorum, geçmek istediğim tarz nduro ve bu bağlamda yaşadığım şehir ve yakın çevresinde bulduğum 2 ilan arasında kaldım, aralarında fiyat farkı yok denecek kadar az avantaj-dezavanj konusunda kararsız kaldım ve yarına kadar karar vermem lazım, siz olsaydınız tercihiniz ne olurdu merak ediyorum, cevap yazan arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim.
İki aracında son fiyatı 300.000 TL
1- 2019 Afrika Twin 1000 cc Dct 23.120 km hatasız, boyasız( ARKA ÇANTA-YAN ÇANTA-SİS FARLARI-KORUMA DEMİRLİ )
https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-honda-2019-africa-twin-1000-dct-1044703753/onaydetay/
2- 2021 Ducati Multistrada 950s 6.100 km hatasız, boyasız ( ARKA ÇANTA-KORUMA DEMİRLİ )
https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-ducati-2021-gp-white-dusuk-km-1049792572/onaydetay/
Herkesin kendisine göre bir tarzı, istekleri vardır. Ben kendiminkini anlatayım. Belki sizin için de bir fikir olur.
2014 Honda İntegra 750D ve 2017 Honda CRF 250L ABS motosikletlerim vardı. Özellikle CRF çok güzeldi, asla satmam diyordum. Ancak kızımla yaptığımız gezilerde;
Sürekli gaz vermekten bileğim yoruluyordu. Hız sabitleyici,
Yollarda gördüğüm bazı yaylalara çıkmak istiyordum. İntegra ile bu mümkün olmuyordu. CRF ile de uzun yola gidilemiyordu. Enduro,
300-500 km'de bir zincir yağlamak, toprak yollarda zincirin kuruması, 1000 km'de bir zincir temizliği ihtiyacından dolayı şaftlı,
Otoban gibi trafiğin çok sıkışık olmadığı, tehlike arz etmeyecek yollarda 140-150 ile rahat gidebilmesi,
Sele konforunun olması,
Çekiş kontrol sistemi gibi ihtiyaçlarımdan dolayı her iki motorumu da satıp 2015 Yamaha Süper Tenere XT1200ZE aldım. Şehir içinde kullanmak için de SYM Symphony 200i aldım.
Velhasılı sizin motordan ne istediğinize bağlı. Şimdiden hayırlı olsun.
-
28 Aralık 2022, 21:03
#18
Hayirli olsun, kazasiz belasiz Korlas`tan uzak surusler =))
-
29 Aralık 2022, 11:15
#19
Desmo bakımının sizi zorlamayacağını düşünüyorsanız, bence de doğru seçimi yapmışsınız. Diğer arkadaşlarımızın dediği gibi herkesin ihtiyacı farklı olduğundan tercihler değişiyor normal olarak. Mesela bende Pulsar 200Ns var. 2018 de almıştım ve pandemi zamanında 23 km uzaklıtaki işyerime gidip gelmek için mükemmel bir seçenek oldu bana. Her gün tam olarak giyinip gitmek beni hiç zorlamadı. Ama şimdi il merkezine tayin oldum ve çocukların okula götürülmesi ve takım elbise binme zorluğu gibi nedenlerden artık gözüm X Max 250 ve bu tarz motosikletlerde. Zamanla değişiyor ihtiyaçlar.
Yeni motosikletiniz hayırlı olsun. Yakın zamanda fotoğraflarını görmek isteriz.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler