-İdeal rölanti ayarı kaç olmalı. Yazları 1k kullanıyordum ama kış ayına gelince sabahları çalıştırdığımda ısınmasını beklerken stop ettiğini gördüm ve 2k ya çıkardım.
Rölanti ayarı karbüratörlü motorlarda motor sıcakken yapılır. Motor ısındıktan sonra, biraz dinleme usülü yağlamaya zarar vermeyecek kadar yüksek, motoru bağırtmayacak kadar düşük bir devir ayarlamanız yeterlidir. Kışın rölantiyi daha yüksek, yazın alçak yapmakta fayda var, hem kolay çalışır hem de stop etmemiş olur. Enjeksiyonlu motosikletler gibi sabit bir ayar mekanizması yok, sıcaklığa göre arasıra düzenlemekte fayda var.
-Soğuk havalarda cikle ayarını açmadan çalıştıramıyorum. Açıp çalıştırıyorum, bu şekilde sürersem stop ediyor. Bu ayar ne zaman kapatılmalıdır?
Cikle dediğimiz zaten bunun için var, zengin karışım yakıt vererek motorun kolay çalışmasına vesile olur. Motoru çalıştırdıktan sonra birkaç dakika jikle ile çalışmalı, motorun sesinin bir süre sonra değiştiğini farkedebilirsiniz, bu artık jiklenin kapanması gerektiği anlamına gelir. Jikle açıkken motor sürmek bujilerinizi ıslatır, fazla yaktırır ve tavsiye edilmez. Karbüratörlü motosiklere özelikle kışın kendilerine gelmeleri için birkaç dakika vermek gerek.
-15-20 dklık bir sürüşün ardından kısa bir mola verip(5dk maks) çalıştırdığımda geç marş alıyor. Bu durum yaz ve kış mevsimi için geçerli.
Direkt önerebileceğim birşey yok ama profilinizde MH125 kullandığınızı görüyorum, motosikleti sıkıştırıyorsunuz muhtemelen, bu yüzden motor şişiyor olabilir, Bunlar dışında yürür aksam ile alakalı bir probleme işaret ediyor olabilir, aklıma ilk gelenler bunlar, daha bilgili ve yetkin kişiler muhtemelen öneride bulunacaklardır.
-Motorun sesinden kaynaklanan bir sorun nasıl tespit edilir? sürüş esnasında gaz açtıkça bir hırıltılı ıslık sesi duyuyorum. Bu yeni mi oldu yoksa daha önceden var mıydı pek emin değilim. Elbette sesi duymadan yorum yapamazsınız fakat aksi bir durum ise video çekip yükleyebilirim.
Açıkcası motorunuzu tanımak bu yüzden önemli, yolda giderken mutlaka motorunuzu dinleyin, herşey yolundayken nasıl çalıştığını bilin. Bu her motor için böyle. Bir motorda arıza olduğunda en kolay belirtiyi yakıttan anlarsınız, Bu yüzden her yakıt aldığınızda tripmetreyi sıfırlayıp bir depo ile ne kadar gittiğinizi takip edin. Hırıltılı ıslık sesi bana ilk egzozu hatırlattı, motor bloğundan itibaren bir lamba yardımıyla gözlemleyin bakalım, gevşemiş bir vida, delinme vs. var mı.
-Yine sürüş esnasında aynalar inanılmaz titriyor. Arkamda bir cisim olduğunu görebiliyorum fakat cismi seçebilmem için gazı kesmem gerekiyor. Aşağıda belirtilen sorundan kaynaklılığı vardır diye yorumluyorum.
125 CC ve tek silindir motosiklerde doğal bir durum bu. Ancak her zaman olduğundan daha fazla titreme var ise bir soruna işaret ediyor demektir.
Diğer soruları da peyderpey bir başka arkadaş yanıtlayacaktır