Mazot, gazyağı bollaştırır, diğer kimyasallar deforme eder. Yeter yahu, bu oring reislerin gönlünü hoş tutan bir kimyasal var mı acaba merak ettim?
Mazot, gazyağı bollaştırır, diğer kimyasallar deforme eder. Yeter yahu, bu oring reislerin gönlünü hoş tutan bir kimyasal var mı acaba merak ettim?
Gres vb madeni yağlar.
Valla sıvı gres kullanıyordum vazgeçtim ben de bastım 90 numara dişli yağını. Mis gibi oldu.
Kendimden örnek vermem gerekirse ben otomatik yağlama sistemi kullanıyor ve de zincirimi herhangi bir kimyasal ile temizleme gereği duymuyorum. Benim için bu sistem müthiş kolaylık sağlıyor. Lakin yine de zincirim 20.000 km civarı değişim istiyor. Belki bir başkası değiştirme gereği duymaz ama ben baklalarda bollaşma sıkılaşma gördüm mü ya da o zincirin gerdirme payı sona ulaşmışsa bakla eksiltme yoluna gitmeden komple zincir dişli setini yeniliyorum. Ben hart hurt gaz açan, kompresyona bindiren, ani kalkış yapan, biraz kötü bir sürücüyüm. O nedenle bence oringmiş, zincirmiş, dişliymiş esas zarar veren kullanım alışkanlıkları olabilir.
Kendimden örnek vermem gerekirse bakımdan bakıma zinciri temizliyorlar, 2-3 ayda bir de aklıma gelirse yağlıyorum. Benim için bu üşengeçlik müthiş bir kolaylık sağlıyor ama zincire de üzülmüyor değilim. Lakin yine de zinciri alalı 26.000 km civarı olmuş.
Geyik bir yana, forumca zincire gereğinden fazla kafa yoruyoruz. Yaptığımız bakımlar, temizlikler sadece içimizi rahatlatıyor, kozmetik etkisi var ve ömrüne pozitif bir etkisi yok. Aksine gazyağı, basınçlı su, metal fırça vb şeyler sadece zarar veriyor.
Benim motorun zincir geçmişi şöyle:
0 - 15700 km: İlk zincir(Honda/DID). Motoru 15000 civarında ikinci el olarak aldığım için nasıl bakıldı bilmiyorum. Büyük olasılıkla sürekli temiz tutuldu. 16 binde bitti.
15700 - 33600 km: 2. zincir(Honda/DID) Yeni motor hevesiyle sürekli temizlik, sürekli yağlama. 18 binde bitti.
33600 - 54400 km: 3. zincir (Honda/DID) Artık üşengeçlik başladı, temizlik hiç yapmadım. 21 binde bitti.
54400 - 8xxxx km: 4. zincir (Sunstar) Üşengeçlik tavan yaptı. Ne temizlik ne de yağlama var. 26 bin oldu ve az canı kaldı. 30 binde değiştiririm.
(Not: Tüm zincirler servis tavsiyesi/zincir ayarının sona gelmesi neticesiyle değişti. Hepsi zincir-dişli set olarak değişti)
bende aynısını yazacaktım , Tommy nin ya ustası çok vesveseli yada Tommy ;) otomatik yağlama ile teker yapmayan dağ bayır atlayıp zıplayamayan , senede 10 defa kuma çamura girmeyen motorun zinciri çakma marka değilse min 50k çok rahat gider , hatta arka dişli 150k yı görür..
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:43 ----------
Oringin imalatında kullanılan malzemeye göre değişir o iş , motorin devrelerinde filtrelerde kullanılan , karbüratör ve enjektörlerde kullanılan oringler onlarca yıl deforme olmuyor mesela..
Siyah oringlere wd 40 gaz yağı vs bişey yapmaz fakat benzin bir süre sonra çürütüp deforme yapıyor.
ayrıca oring sürtünmeden ısıdanda bozulur sertleşir kopar.
zincirlerdeki oringse direk zincir temizleyici sprey iponenişn hiçbirşey yapmıyor ve o sprey çok kaliteli azcık pahalı ama...
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)