Mazot ile motor içi temizleme
Reklamlar
-
Nette dolaşırken şöyle bir yazıya denk geldim:
"Yeni yağı eklemeden önce aracınızın motor yağı bölümüne kapasitesinin yarısı kadar mazot ekleyin. Aracınızı mazot ile 30 saniye, maksimum 1 dakika kadar çalıştırın. Bu çalışma sayesinde mazot motor yağının ulaştığı tüm kısımlara ulaşacak ve eski motor yağı kalıntılarını uzaklaştıracaktır"
Bu mevzu ne derece doğru, uygulanabilirliği nedir; üstatlardan yorum bekliyorum.
Reklamlar
-
Bana hurafe gibi geliyor. 14 senelik 95000 km.de motor kullanıyorum, en son düşündüğüm şey eski motor yağının kalıntıları..Gudik bilgi birikimim ve tecrübem bana benzinli motora mazot koymamayı söylüyor.
-
Düşük devirli dizel motorlarında biz bunu yapıyoruz ama yüksek devirli benzinli bir motorda denemedim , özellikle çok uzun süre çalıştırılmamış motorlarda mutlaka yapın ama rölanti devrinden yukarı kesinlikle çıkmayın..
-
diyelim ki mazot ile eski yağdan kalanları temizlenebileceğine ikna olduk.peki o mazotun tamamını boşaltabilecek miyiz?30 saniye 60 saniye'de o mazot üst kapağa,motorun bilumum karanlık ,köşeli yerlerine ulaşacak.yeni yağ koyup mazot kalıntısını temizlemeye niyetlensek bile %100 temizlenmesi mümkün mü?değil.o mazot bir yerlerde kalacak.mazot güzel bir yağ çözüdür.Motor yağı seçiminde hassasiyet gösteriyoruz.içeride o yağı bozabilecek kalıntı olduğunun aklına gelmesi;ürkütücü o mazotun 60sn dahi olsa silindire verebileceği hasarı katmıyorum bile.Nispeten ucuz yağ koyup ,onunla son bir temizlik yapmak?Olabilir.Daha önce jeneratör ve traktör için tamircilerin aklına uyarak,yaptırdım.1 yıllık mazot sponsorum ol yine öyle bir çılgınlık yapmam
-
motosikleti azıcık ısıtın açın alt tapayı akan yağ aksın geri kalan bence kalması gereken yağdır eğer öyle olmasaydı honda bunu da düşünürdü emin olun
mazotla temizleme işi komple yeniden toplanan motosikletler için geçerli bir temizleme metodu olabilir ama hiçbir sıkıntısı olmayan motosikletin içine mazot koymam
üst kapak sübab conta takımı vs 50 60 k lık olmaya gerek yok
-
Bikac sene onceki bi animi anlatayım
Karbüratör kaynaklı bi arızadan dolayı gece sabaha kadar motora benzin sızmış.
Sabah çalıştırdım tekleyerek duman ata ata gidiyo motor. Karburatorden sandım yine.
En son egzozdan benzin atınca stop ettim ama bu arada 10 km yol yaptım.
Yağı bosalttigimda 2.5 lt benzin-yag karışımı cıktı kartepeden.
Yağ kapasitesi 1 lt.
Motora hiç de bisey olmadı senelerdir.
Tecrübemden dolayı söylüyorum 30 sn mazotla çalıştırmaktan hiç bisey olmaz.
-
Yağı değiştirmeden önce yağ tapasına mıknatıs yapıştırırdım, motor ısınıncaya kadar rölantide çalıştırıp tapayı öyle sökerdim. Böylece metalik kir ve artıklar varsa yağ dönerken tapaya yapışır ve temizlenirdi
-
3-4-5-10 sene yatmış bir araç için bu iş belki düşünebilir ama gündelik kullanılan veyahut yilda 1000km yol yapan bir makine için gereksiz bir şey gibi geliyor zaten yağ seçiminde dikkat ediyoruz ne gerek var kalıntı temizlenmesine
Hadi bu mazot işlemini yaptık diyelim illaki bir yerde mazot kalacak yag koyup çalıştırcaz o yağı tekrar çöpe atmamız gerekecek çünkü içerideki kalan mazotla temas edecek külliyen zararlı duruyor bu iş
-
mazot oring ve keçelerin bollaşmasına sebeb oluyor,üstünde unutup mazotla yıkadığım parçaların oringlerini yeniden almak zorunda kaldım
-
18 Aralık 2022, 23:05
#10
Motor içi temizleyici ürünler var özellikle Castrol engine shampoo ürününü öneririm alın kullanın mazota falan gerek yok şişenin 3 te 1 ini kullanın 3 yağ değişimi götürür
-
18 Aralık 2022, 23:38
#11
Alisilin adlı üyeden alıntı
Bikac sene onceki bi animi anlatayım
Karbüratör kaynaklı bi arızadan dolayı gece sabaha kadar motora benzin sızmış.
Sabah çalıştırdım tekleyerek duman ata ata gidiyo motor. Karburatorden sandım yine.
En son egzozdan benzin atınca stop ettim ama bu arada 10 km yol yaptım.
Yağı bosalttigimda 2.5 lt benzin-yag karışımı cıktı kartepeden.
Yağ kapasitesi 1 lt.
Motora hiç de bisey olmadı senelerdir.
Tecrübemden dolayı söylüyorum 30 sn mazotla çalıştırmaktan hiç bisey olmaz.
aynı olay benim başıma geldi... 2002 model kawasaki er5... 1,5 litre fazla yağ çıktı... motor yağını fazla koydular sandık ama yağı boşalttığımda kokusundan ve yağın inceliğinden anladık, içine benzin karışmış... normalde bu benzinin motor bloğuna tek karışma yolu, piston sekmanlardan geçmesi lazım... bu olay motorun piston sekmanlarının aşınmış oldugunu mu gösteriyor acaba...
4 teker gövdemi ,2 teker aklımı alır...
-
19 Aralık 2022, 02:32
#12
ferhatkars adlı üyeden alıntı
...piston sekmanlarının aşınmış oldugunu mu gösteriyor acaba...
Sıfır km motorun silindirinede benzin dök iki dakika sonra aşağıya iner , motorin dök beş dk , motor yağı dök bir hafta , şanzuman yağı bir ay ;)
-
19 Aralık 2022, 13:21
#13
Biz bunu arabalarda yapıyoruz. Hatta cbf 150 ybr. 125 gibi motorlarıma yaptığım zamanlar oldu ama ucuz marka bir yağ koyup 2-5 dk gibi çalıştırıp boşaltarak
-
19 Aralık 2022, 14:00
#14
Motorunda herhangi bir sıkıntı mı var
-
19 Aralık 2022, 14:36
#15
Ramazan Can adlı üyeden alıntı
Biz bunu arabalarda yapıyoruz. Hatta cbf 150 ybr. 125 gibi motorlarıma yaptığım zamanlar oldu ama ucuz marka bir yağ koyup 2-5 dk gibi çalıştırıp boşaltarak
En çok uygulanan yöntemde esasen budur yani motorin yerine ince yağ ile 5-10 dk rölantide çalıştırılır , çok uzun süre çalıstırılmamış yahut kartere su inmiş makinaları mutlaka motorin ile çalıştırıp temizlik yapmak elzemdir..
-
19 Aralık 2022, 14:56
#16
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
En çok uygulanan yöntemde esasen budur yani motorin yerine ince yağ ile 5-10 dk rölantide çalıştırılır , çok uzun süre çalıstırılmamış yahut kartere su inmiş makinaları mutlaka motorin ile çalıştırıp temizlik yapmak elzemdir..
Kesinlikle öyle o yüzden benim motorun yağı hep temiz dir
-
19 Aralık 2022, 17:03
#17
Rahmetli babam dizel arabasının yağını kendi değiştirirdi. Yağı boşalttıktan sonra mazot ( motorin ) koyar çok kısa çalıştırırdı. Bende ondan görürdüm.
Neyse rahmetli olunca benim 74.000 km de dizel golfüm vardı. Bende aynısını yapayım dedim artık neyi yanlış yapmışsam motoru yedim.
74.000 km de komple motor yaptırdım.
Siz siz olun böyle abidik gubidik işlere bulaşmayın.
125 cc Honda ace nin 125 sayfa kullanım ve bakım kılavuzu var tek satır böyle bir şey yok. Adamlar jantı bile nasıl yıkayacağını yazmış demek böyle büyük olunuyor.
-
19 Aralık 2022, 17:25
#18
yaşlıveacemi adlı üyeden alıntı
Rahmetli babam dizel arabasının yağını kendi değiştirirdi. Yağı boşalttıktan sonra mazot ( motorin ) koyar çok kısa çalıştırırdı. Bende ondan görürdüm.
Neyse rahmetli olunca benim 74.000 km de dizel golfüm vardı. Bende aynısını yapayım dedim artık neyi yanlış yapmışsam motoru yedim.
74.000 km de komple motor yaptırdım.
Siz siz olun böyle abidik gubidik işlere bulaşmayın.
125 cc Honda ace nin 125 sayfa kullanım ve bakım kılavuzu var tek satır böyle bir şey yok. Adamlar jantı bile nasıl yıkayacağını yazmış demek böyle büyük olunuyor.
Üstad rahmetli babanın mekanı cennet yattığı yer nur olsun , büyük ihtimalle mazotu yağ kadar aynı seviye koydunuz , piston kolları yamulur , burda yazıyoruz ama detayları var her işte olduğu gibi , deneyecek arkadaşlar aman diyeyim mazot fazla koyulmaz ! atıyorum motor 2 lt yağ alıyorsa yarım litre falan mazot koymak lazım..
-
19 Aralık 2022, 18:19
#19
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Üstad rahmetli babanın mekanı cennet yattığı yer nur olsun , büyük ihtimalle mazotu yağ kadar aynı seviye koydunuz , piston kolları yamulur , burda yazıyoruz ama detayları var her işte olduğu gibi , deneyecek arkadaşlar aman diyeyim mazot fazla koyulmaz ! atıyorum motor 2 lt yağ alıyorsa yarım litre falan mazot koymak lazım..
Bence bu işler sizin gibi belirli bir seviyenin üzerinde olan kişiler için.
O yüzden bizin gibiler hiç denememeli. Sonuçları ağır oluyor.
-
21 Aralık 2022, 00:06
#20
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Sıfır km motorun silindirinede benzin dök iki dakika sonra aşağıya iner , motorin dök beş dk , motor yağı dök bir hafta , şanzuman yağı bir ay ;)
eyvallah abicim... anladım şimdi...
4 teker gövdemi ,2 teker aklımı alır...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)