Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Sıfır aldığım 50cc motorum hakkında bir kaç sorum var

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    30 Kasım 2022
    Merhaba dostlar,
    Birkaç hafta önce Arora Dazzle 50 aldım sıfır, bayiden çıkartmadan aynı gün 100 lük yaptırdım ve buna 1500 TL kadar bir fiyat ödedim, aşağıda bazı sorularım var;

    1) Motorumu 100 lük yaparken tam 2 gün bekledim, bir gün kalacak dediler, ertesi gün kapalıydı sonraki gün alabildim motoru, bu kadar uzun sürmesi normal midir 100 lük yapmak için bilemedim, bu sebepten dolayı "motorumdan parça mı çalındı?" düşüncesine girdim. Motorumdaki parçaların orjinalliğini nasıl anlarım, anlayabileceğim bir yol, yöntem var mıdır?

    2) Arkadaşımda 80 CC bir motor var markasını tam hatırlamıyorum ama onu kullandığımda çok rahat 75-80 km/h görüyorum. Kendi motorum 100 lük ama 70 yaptığımda kendini kasıyor 71 bile olmuyor limitör iptal edilmedi sanırım böyle bir şey var mı? Varsa böyle kalmalı mı?

    3) Motorumun şamandırası ayarsızdı onu yaptırdım bugün, gitmişkende iki numaralı sorumu sormak istedim ve bana şöyle bir tepki verdiler "Sen manyak mısın, motoru haşlarsın bu motor 50 lik yokuş çıkman için 100 lük yapıldı hız yapamazsın bununla 50'i geçme daha motorunun rodaj süresi var" dedi. Rodaj süresinde sanırım haklı ama ben 70 de kalmasına takıldım, motor haşlama muhabbeti var mıdır?

    4) Motorum 50 cc bir model, YouTube da birkaç video izledim büyük motorlarda motor freni gördüm. Benim motorumda da gazı bırakınca kendini yumuyor yavaşlıyor, bir süre yavaşlayıp salıyor. Bu motor freni mıdır? İyi bir şey midir?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    1) Genellikle piston silindir değişimi iyi bir ustanın elinde 2-3 saate rahatlıkla çıkar, tabi başka motosiklet yoksa.

    2) Daha motosikletiniz rodaj aşamasında bu hızlarda kalması normal ilerleyen zamanlarda daha hızı artacaktır ama 50 cc scooterlerin varyatör kısmı yükseltilmediği için yüksek hızlarda dayanamayıp kayışı kopartıyor hatta debriyaj kıranı bile var, kısacası çok sürat yapmayın.

    3) Haşlamadan kasıtları büyük ihtimal rodajında zorlamandan dolayı açabilceğiniz zararlardan bahsetmişler.

    4) Bahsettiğiniz üzere bir sorun bulunmamaktadır, gazı bıraktığınızda yavaşlatması motor frenidir devir düştükce kendini salması normaldir.

  3. #3
    Şükrü Çelik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Aralık 2020
    Şehir
    İstanbul/Avrupa
    Motosikleti
    Benelli TNT 250/ Honda Dio 110
    Alıntı Murder52 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba dostlar,
    Birkaç hafta önce Arora Dazzle 50 aldım sıfır, bayiden çıkartmadan aynı gün 100 lük yaptırdım ve buna 1500 TL kadar bir fiyat ödedim, aşağıda bazı sorularım var;

    1) Motorumu 100 lük yaparken tam 2 gün bekledim, bir gün kalacak dediler, ertesi gün kapalıydı sonraki gün alabildim motoru, bu kadar uzun sürmesi normal midir 100 lük yapmak için bilemedim, bu sebepten dolayı "motorumdan parça mı çalındı?" düşüncesine girdim. Motorumdaki parçaların orjinalliğini nasıl anlarım, anlayabileceğim bir yol, yöntem var mıdır?

    2) Arkadaşımda 80 CC bir motor var markasını tam hatırlamıyorum ama onu kullandığımda çok rahat 75-80 km/h görüyorum. Kendi motorum 100 lük ama 70 yaptığımda kendini kasıyor 71 bile olmuyor limitör iptal edilmedi sanırım böyle bir şey var mı? Varsa böyle kalmalı mı?

    3) Motorumun şamandırası ayarsızdı onu yaptırdım bugün, gitmişkende iki numaralı sorumu sormak istedim ve bana şöyle bir tepki verdiler "Sen manyak mısın, motoru haşlarsın bu motor 50 lik yokuş çıkman için 100 lük yapıldı hız yapamazsın bununla 50'i geçme daha motorunun rodaj süresi var" dedi. Rodaj süresinde sanırım haklı ama ben 70 de kalmasına takıldım, motor haşlama muhabbeti var mıdır?

    4) Motorum 50 cc bir model, YouTube da birkaç video izledim büyük motorlarda motor freni gördüm. Benim motorumda da gazı bırakınca kendini yumuyor yavaşlıyor, bir süre yavaşlayıp salıyor. Bu motor freni mıdır? İyi bir şey midir?
    Aynı şekilde bir arkadaşıma 50cc Rmg scooter alıp 100'lük yaptırdık. Motosikleti Kağıthaneden Küçükçekmeceye ben getirdim arkadaşımın tecrübesi olmadığı için. 40 geçmedim eve gelene kadar. Ustanın dediği gibi 100cc dönüşümü hızdan çok tork için tavsiye ediliyor. Çünkü aynı motoru 50cc ile kullandığımda yokuş çıkmadı. Bildiğiniz yokuşta kaldı motosiklet. Motorun şuan 5000km de hız konusunda da 70i geçmiyor arkadaşım. Çünkü 70de bile motor deli gibi bağırıyor. Size tavsiyem gazı açarken birden açmayın çünkü motor çok zorlanıyor o şekilde. Yavaş yavaş hızını yedirerek gazı açın. Mümkün olduğunca 70e bile gelmeyin 60-65 civarında seyir edin. Bu şekilde pek bir sorun yaşamazsınız. Yani umarım yaşamazsınız. Biz 60km hız ile İstanbul'dan Bursa'ya gittik herhangi bir sorun yaşamadık. Motoru dinlendire dinlendire kullanın. 35-40 km yol gidin uygun biyerde bekleyin biraz motor soğusun sonra yola devam edin. Bu şekilde 100-120 km uzaklıktaki mesafelere bile gidersiniz

  4. #4
    jonvolkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2015
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    2016 Yamaha Xmax 400 ABS
    2 yıl kadar kuba twister 50 kullandım. 100 lük dönüşümü falan da yapmadım. Rodaj sonrası dönemde düz yolda sakin sakin gaz yedire yedire 70 km/s lere 75 km/s lere hızlanabiliyordu. 50 lik olmasına rağmen ve biraz fazla gürültü çıkararak o süratlere ulaşabiliyordu. Benim köpek var. Küçük bir maltese terrier. Motosiklete binmektan aşırı keyif alır. Bazen sırf onun keyfi olsun diye bindiğim bile olur. Kucağımda otururken güzelce geziyorduk. Havalar serinleyince buna rüzgar çarpmasın diye ön cam taktırdım bir tane. İlginçtir o ön camın etkisi ile motosiklet 60 km/s hızdan sonrasına çıkamaz olmuştu. Böyle hafif bir rampa aşağı falan denk getirmek gerekiyordu süratlenebilmesi için.
    2 kişi çok dik değil ama rampa yolda 160 kg ile 25-30 km/s süratlerde de çıkabildik o motorla.
    Lakin ben o motosiklete güvenemediğim için bu 75 km/s ler falan dediğim hızları aşırı müsait yol koşullarında falan deneme amaçlı kullandım. Bu motosikletler durması da problemli, yahut denge bozucu bir taş değmesi yahut çukura girmesi gibi durumlarda dengede kalmak da sıkıntılı. O yüzden bence motosikletin çok hızlanmaması çok daha iyi olmuş. Güvenli güvenli binilir. 100 lük değişim rampalar için gerekli torkunu da sağlamış ise oh mis.

  5. #5
    CRF - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ağustos 2022
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    CRF 250 L
    Alıntı Murder52 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba dostlar,
    Birkaç hafta önce Arora Dazzle 50 aldım sıfır, bayiden çıkartmadan aynı gün 100 lük yaptırdım ve buna 1500 TL kadar bir fiyat ödedim, aşağıda bazı sorularım var;

    1) Motorumu 100 lük yaparken tam 2 gün bekledim, bir gün kalacak dediler, ertesi gün kapalıydı sonraki gün alabildim motoru, bu kadar uzun sürmesi normal midir 100 lük yapmak için bilemedim, bu sebepten dolayı "motorumdan parça mı çalındı?" düşüncesine girdim. Motorumdaki parçaların orjinalliğini nasıl anlarım, anlayabileceğim bir yol, yöntem var mıdır?

    2) Arkadaşımda 80 CC bir motor var markasını tam hatırlamıyorum ama onu kullandığımda çok rahat 75-80 km/h görüyorum. Kendi motorum 100 lük ama 70 yaptığımda kendini kasıyor 71 bile olmuyor limitör iptal edilmedi sanırım böyle bir şey var mı? Varsa böyle kalmalı mı?

    3) Motorumun şamandırası ayarsızdı onu yaptırdım bugün, gitmişkende iki numaralı sorumu sormak istedim ve bana şöyle bir tepki verdiler "Sen manyak mısın, motoru haşlarsın bu motor 50 lik yokuş çıkman için 100 lük yapıldı hız yapamazsın bununla 50'i geçme daha motorunun rodaj süresi var" dedi. Rodaj süresinde sanırım haklı ama ben 70 de kalmasına takıldım, motor haşlama muhabbeti var mıdır?

    4) Motorum 50 cc bir model, YouTube da birkaç video izledim büyük motorlarda motor freni gördüm. Benim motorumda da gazı bırakınca kendini yumuyor yavaşlıyor, bir süre yavaşlayıp salıyor. Bu motor freni mıdır? İyi bir şey midir?
    1- süreç normal servisin yogunluguna göre yapılır işler herkes sırasını bekler. Arorar'dan kim niye parça çalsın. Çok anlamsız.

    2-3 ) Her 50 cc motor yükseltme yapılsa bile 80 -100 yapamayabilir buda çok normal ayrıca 50 cc motosikletler de genelde 300 -500 yada 300-1000 Km gibi bakım aralıkları olur buna rodaj bakımı derler ve rodajda tapa gaz kullanman motosikletin ömrünü yemen demek kısa sürede yağ eksiltmeye başlar geçmiş olsun.

    4- Scooter da motor freni olmaz.(cvt)*

  6. #6
    Kerem34_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mt-25 ABS
    Sevgili Honda kardeşim, aramıza tekrar hoş geldin
    espresso bunu beğendi.

  7. #7
    CRF - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ağustos 2022
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    CRF 250 L
    Alıntı Kerem34_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sevgili Honda kardeşim, aramıza tekrar hoş geldin
    ağa be ciddi mi bu ? :D


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)