Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Kask için siyah vizör

    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    04 Temmuz 2019
    Vizörler elime gecti arkadaslar.

    50% olan - Bildigin şeffaftan bir iki tık koyu gibi .. Çok şaşırdım . (Tak gece , fıldır fıldır gez )

    80% olan - Koyu füme .. Öyle simsiyahlık bir durumu yok..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    okanbagiscan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul Kartal
    Bende iridyum gol vizör var.Tüm arkadaşların dediği gibi gündüz süper gece çok sıkıntılı.Benim şeffaf vizör kask kılıfında topcase de duruyor.Geceye kalırsam değiştiriyorum.
    xtrafrozen bunu beğendi.

  3. #23

    Üyelik
    19 Ocak 2016
    Motosikleti
    Yamaha MT-25
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Niye? Mekanizma yanda, peki vizor kaldirildiginda nereye kayboluyor zannediyorsunuz? Vizor 1-2mm, ama yuvasinin o kadar ince olmasi mumkun mu? Icten gunes vizorlu kasklarin alin kismindaki kabuk tabii ki daha ince olmak durumunda. En son baktigimda icten gunes vizorlu ve SNELL sertifikali kask yoktu, muhtemelen de bu yuzden. Bunun icin Arai kask disina monte edilmis, Shoei de kolormatik gunes vizoru gelistirdi.
    Snell sadece tek vizörlü ve kapalı kaskları değerlendirmeye alıyor. Diğer kaskları test etmiyor. Bunun sebebi bu. Ayrıca polikarbon kasklarda bile yüksek puanlı sertifika alanlar var. Sadece "Snell yok bunda" demek yanlış. Örneğin Snell yoktur, Sharp iyidir vs. Burada güneş vizörlü kaska güvensiz demek yanlış olur.

    Alıntı ryangt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    düşünceniz tamamen yanlış ve de mantıksız. Dahili güneş vizörünü oraya koymak için hem dış kabuk hem de iç epc traşlanıyor ve inceliyor,bu da kati bir güvenlik zaafiyeti doğuruyor. Aynı markanın dahili güneş vizörlü modeli ile vizörsüz modeline bire bir bakılında görünen %30 dış kabul traşlanmış görülmeyen epc kimbilir ne kadar.

    n87 gibi sadece güneş vizörlü olan modellerin bile dış kabuğunun vizör giren kısmının incecik olduğu görülebiliyor. Getirdği ekstra ağırlık cabası.
    Hocam %30 demek 1/3 oranında inceltilmiş bir kabuk demek. Asla olmayacak birşey. Kimse böyle birşey yapamaz, yapanı görmedim. Dahili vizör koydum diye kabuk incelttim çok çok iddalı ve hatalı. Siyah vizör çoğu durumda hatalı bir tercih. Güle güle iyi günlerde kullanın.

    Alıntı joshua adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arai markasında içten açılır kapanır güneş vizörlü kask modeli bulamazsınız, güvenli bulmadıkları için üretmiyorlar.
    Arai üretmiyor olabilir, diğer markalar üretip testlerden yüksek puanla geçebiliyor. Arai otoritelerinden de böyle birşey okumadım hiç.

    İmza;
    espresso bunu beğendi.
    “Bir delil ile 40 alimi yendim; ama 40 delil ile bir cahili yenemedim.” Mevlana

  4. #24

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660




    ‘A much asked question is however, why Arai did not use a build in sun visor. There are three good reasons not to use a build in sun visor:

    • No reduction in thickness of the EPS inner shell is needed. When the visor is build in, the space for it is created by making the EPS liner thinner
    • No weakening of the outer shell. The air space needed for a build in visor and the lack of bonding between the outer shell and the inner EPS liner will weaken the outer shell
    • No operating mechanism needed. The operating system will also need space that is not available for the EPS liner any more. Furthermore it often contains metal parts within the EPS liner that could be dangerous in case of impacts..


    xtrafrozen bunu beğendi.

  5. #25
    ryangt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Kasım 2006
    Arai'nin dahili vizörlü kask üretmemesi bence üretim kapasitesi ile alakalı daha çok, adamlar 20 yıldır %110 üretim yapıp hala yeterli talebi karşılayamıyorlar. Hazır bu kadar üretim yetersizliği varken yeni macera aramıyor olabilirler. Ben olsam ben de çıkarmam

    Online listeyi bulamadım ama bulursam eklerim ancak ya hollanda ya da ingiltere pist günlerinde; tek parça tulum, bileklik korumalı deri eldiven, double-d bağlama kask zorunluluğu olduğu gibi (istanbul park için de geçerli bunlar- serbest track dayste çift parça tulum ok olabiliyor ayrı konu), dahili güneş vizörü bulunan kask kullanmak yasak.

    Anladığım kadarıyla siz para verip aldığınız güneş vizörlü kaskın korumasının az olmadığını kendinize telkin etmek için burada insanları yanlış yönlendiriyorsunuz. Güneş vizörünin hareket alanı ve onun mekanizmasının ihtiyaç duyduğu boşluğu yaratmak için kabuğu ve epc'yi inceltmek dışında bir şansları yok.



    xtrafrozen bunu beğendi.

  6. #26

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı ryangt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arai'nin dahili vizörlü kask üretmemesi bence üretim kapasitesi ile alakalı daha çok, adamlar 20 yıldır %110 üretim yapıp hala yeterli talebi karşılayamıyorlar.
    1 saat kadar önce Tokyo'daki en popi Arai shop'tan RX7X alamadık (Arkadaşım orada)
    Maze modelinden iki tane var koca dükkanda, biri benim istediğim Medium beden, o da hiç istemediğim renkte. Hay tedarik zinciri kere...

    Bu arada EPS'yi ya da dış kabuğu inceltmekten ziyade, problem aradaki boşluk. Boşluk neden problem? Onu da merak eden bulsun =))

  7. #27

    Üyelik
    04 Temmuz 2019
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1 saat kadar önce Tokyo'daki en popi Arai shop'tan RX7X alamadık (Arkadaşım orada)
    Maze modelinden iki tane var koca dükkanda, biri benim istediğim Medium beden, o da hiç istemediğim renkte. Hay tedarik zinciri kere...

    Bu arada EPS'yi ya da dış kabuğu inceltmekten ziyade, problem aradaki boşluk. Boşluk neden problem? Onu da merak eden bulsun =))
    RX7V den farkı nedir ? Baktım ama bulamadım.

  8. #28
    doberman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Kasım 2022
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2010 Dyna Wide Glide
    %80 olan sabah bile zorluyor mesela tünele girince vizörü açmak zorunda kalıyorsunuz kurtköy-pendik bağlantısındaki tünel toz toprak dolu oluyor motor kask bile pisleniyor birde vizör açık düşünün güneş vizörlü kasklar da emniyetten ödün veriyor, zor bir seçim yani ayrıca karanlık vizör çok güzel duruyor.

  9. #29

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı xtrafrozen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    RX7V den farkı nedir ? Baktım ama bulamadım.
    Japonya'daki adı o ya =)

    ECE'si yok JIS var sadece, o da işte regülasyon konusu. Benim tercih etme sebebim Japonya'da kabukların daha yuvarlak tasarlanıyor olması, benim kafa da Moğol kafası mı mongol kafası mı ne biraz daha yuvarlak, o yüzden japonya'dan almaya çalışıyorum. Eskiden amazon Japonya'dan alınıyordu, hatta bu forumda da konusu var sanırım, sonra Arai bütün kanalları yasakladı, Japonya'dan dışarıya kask sattırmıyor. Fiyatı da çok daha düşük, bundan olabilir. Globalshopping gibi uluslarası alışveriş>kargo çözen firmalardan fiyat aldım, kaskın kendisi 10bin tl gibi bir şeye geliyor, 10binden fazla handling parası istediler :D

    Aslında hazır oradan daha uyguna almışken RX7-Racing de alınabilir diye düşünmedim değil. FIM homologasyonlu olanı, ama bunu arkadaş tükandan çıktıktan sonra düşünmem pek işe yaramadı :D

  10. #30

    Üyelik
    04 Temmuz 2019
    Alıntı doberman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    %80 olan sabah bile zorluyor mesela tünele girince vizörü açmak zorunda kalıyorsunuz kurtköy-pendik bağlantısındaki tünel toz toprak dolu oluyor motor kask bile pisleniyor birde vizör açık düşünün güneş vizörlü kasklar da emniyetten ödün veriyor, zor bir seçim yani ayrıca karanlık vizör çok güzel duruyor.
    50% olanı gorseniz verdiginiz paraya acırsınız.. Clear olanın bir tık koyusu abartmıyorum. Çizilme, temizlik vb. konularda iridyum irite etti okuduklarım sebebiyle.. O yuzden 80% de karar kıldım. İridyum goruntu olarak cok hoş o ayrı.. Özellikle gri kaplama olanı.

  11. #31

    Üyelik
    19 Ocak 2016
    Motosikleti
    Yamaha MT-25
    Hhhhaah, işte bu.

    Herhangi bir iç veya dış kabuk inceltmeye gerek yok demiş adam.

    Sonuç: Herhangi bir güvenlik açığı yok.

  12. #32

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı Öz_Musti adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hhhhaah, işte bu.

    Herhangi bir iç veya dış kabuk inceltmeye gerek yok demiş adam.

    Sonuç: Herhangi bir güvenlik açığı yok.
    Kim demiş?

  13. #33
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı doberman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    %80 olan sabah bile zorluyor mesela tünele girince vizörü açmak zorunda kalıyorsunuz kurtköy-pendik bağlantısındaki tünel toz toprak dolu oluyor motor kask bile pisleniyor birde vizör açık düşünün güneş vizörlü kasklar da emniyetten ödün veriyor, zor bir seçim yani ayrıca karanlık vizör çok güzel duruyor.
    Karanlık vizör hiç güzel durmuyor. Giyene güzel duruyordur belki ama gören mantıklı birisi "yazık, görüntü için güvenlikten feda edecek kadar tuhaf galiba" diyordur.

  14. #34

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Karanlık vizör hiç güzel durmuyor. Giyene güzel duruyordur belki ama gören mantıklı birisi "yazık, görüntü için güvenlikten feda edecek kadar tuhaf galiba" diyordur.
    Ben de böyle düşünen birine "yazık galiba işi gücü yok" diyebilirim?
    İzmir'e gideceğim Ağustos vakti, hangi vizörle gitmek daha güvenli acaba? Ayrıca şeffaf vizörle gitmek isteyen de şeffaf vizörle gider. İnsanların tercihlerine bu kadar esmeye, bu kadar basit ve sıkıntılı olmayan tercihlere tuhaflık yapıştırmaya gerek yok sanki. Yakında scooter dışında motor sürenlere "yazık akli dengesi yerinde değil galiba, otomatik vites varken uğraşıp duruyor" demeye gidecek gibi iş.

  15. #35
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben de böyle düşünen birine "yazık galiba işi gücü yok" diyebilirim?
    İzmir'e gideceğim Ağustos vakti, hangi vizörle gitmek daha güvenli acaba? Ayrıca şeffaf vizörle gitmek isteyen de şeffaf vizörle gider. İnsanların tercihlerine bu kadar esmeye, bu kadar basit ve sıkıntılı olmayan tercihlere tuhaflık yapıştırmaya gerek yok sanki. Yakında scooter dışında motor sürenlere "yazık akli dengesi yerinde değil galiba, otomatik vites varken uğraşıp duruyor" demeye gidecek gibi iş.
    Güzel fikir verdiniz.
    Otomatik vitesli scooter varken yazık uğraşıp duruyorlar diyeyim motosiklet kullanan arkadaşlarıma.

    Karanlık vizör gündüz vakti bile tünel gibi ortamlarda görüşü engeller, tehlike yaratır, gece zaten çok tehlikeli. Yalnızca gündüz motosiklet kullanıyorum olur da geceye kalırsam ayrıca şeffaf vizör taşırım uğraşırım diyen varsa onları garip karşılamam, hem güvenliğinden ödün vermiyor hem de gündüz güneşten koruyor kendini deyip takdir ederim. Ama otomatik vitesli scooter varken hala bu devirde manuel vitesle uğraşıyorlar bir de üstüne zincir yağlamak falan gibi dertleri var hem en ufak yağmurda paçaları çamur oluyor diye yazık diyeyim mi? diyeyim.
    killingroad bunu beğendi.


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)