Soğutma sıvısı değişimi ve temizliği
Reklamlar
-
2002 R1 malumunuz eski büyük radyatör içi pas pis dolu idi
https://youtube.com/shorts/_oi7LnFI4GU?feature=share
İlgili sorularım
1. Ben bunu bi şekilde kendim tahliye edip hortumla falan bulaşık yıkar gibi yıkasam full iyisinden antifriz koysam
Havasını almayı bilemediğimden motoru kucaklar mıyım yada antifriz eski motorda aşınmaya sebep olur mu hortumlarda vs
2. Tamirci ye gitsem bile işi bilen biri ilgili prosedürü anlatırsa sevinirim
3. Araştırmadım mı araştırdım ama eski büyük motorlara özel bir Data bulamadım çok yönlü görüş almak istediğim için konu açtım önceki konularımda çok kazanım elde ettim çünkü buradan şimdiden teşekkür ediyorum
Reklamlar
-
Riskli iş sakın tazik falan vırdurma mümkünse yeni radyatör bul würth falan temizleme sıvıları var ama onlar bile eski araçlarda sorumluluk kullanıcıya aittir der usta da 20 yaşında motora kefil olmaz bir yerden sızma çatlak delik yaparsa ..
-
Temizlemek için piyasada çok pahalı olmayan ama iş gören antifriz alıp uygun karışımı yapıp (%50 antifriz %50 saf su önerilir genellikle) belirli
periyotlarla değişimi yapılarak bloğun temizlenmesi sağlanabilir, radyatör hortumlarını bloktan ayırıp motorun üst su girişinden hortumla su verip
çalıştırıp içindeki paslı suyun tahliyesini yapabilirsiniz (çalıştırmasanızda olur) sonrasında radyatörün hortumları dışardayken radyatörün kapağından
hortumla su tutup içindeki paslı suyun tahliyesini yapabilirsiniz, bu temizleme işleminden sonra antifriz karşımı yapıp belirli periyotlarla (100
kilometrede bir kez) içindeki karşımı boşaltıp yeni karışım koymak temizlemeye yardımcı olacaktır, işlemi yaparken yeni termostat ve yeni hortumlar
alırsanız blok açısından çok daha sağlıklı olacaktır. Radyatörün havasını almak için radyatör kapağını takmadan motorun fan açmasını bekleyin (genellikle
termostatlar 90 derece civarında açarlar ama fanı beklemek daha garanti olacaktır) fan açtıktan sonra radyatörün seviyesini kontrol edin gerekirse
tamamlayın ve kapatın. Bu işlemler bir ihtimal sızma yapabilir ama 42 senelik arabada bu işlemi sadece su ile yapardım sızdırma gibi sorunlar işe
karşılaşmadım ve daha sonrasında antifriz ve su karşımı yapıp kaçak olmadan kullandık.
-
evet gelmesini umduğum cevap bu detaylılıkta idi , hemen müsait bir zamanda uygulayacağım teşekkür ediyorum
Motoseverrr adlı üyeden alıntı
Temizlemek için piyasada çok pahalı olmayan ama iş gören antifriz alıp uygun karışımı yapıp (%50 antifriz %50 saf su önerilir genellikle) belirli
periyotlarla değişimi yapılarak bloğun temizlenmesi sağlanabilir, radyatör hortumlarını bloktan ayırıp motorun üst su girişinden hortumla su verip
çalıştırıp içindeki paslı suyun tahliyesini yapabilirsiniz (çalıştırmasanızda olur) sonrasında radyatörün hortumları dışardayken radyatörün kapağından
hortumla su tutup içindeki paslı suyun tahliyesini yapabilirsiniz, bu temizleme işleminden sonra antifriz karşımı yapıp belirli periyotlarla (100
kilometrede bir kez) içindeki karşımı boşaltıp yeni karışım koymak temizlemeye yardımcı olacaktır, işlemi yaparken yeni termostat ve yeni hortumlar
alırsanız blok açısından çok daha sağlıklı olacaktır. Radyatörün havasını almak için radyatör kapağını takmadan motorun fan açmasını bekleyin (genellikle
termostatlar 90 derece civarında açarlar ama fanı beklemek daha garanti olacaktır) fan açtıktan sonra radyatörün seviyesini kontrol edin gerekirse
tamamlayın ve kapatın. Bu işlemler bir ihtimal sızma yapabilir ama 42 senelik arabada bu işlemi sadece su ile yapardım sızdırma gibi sorunlar işe
karşılaşmadım ve daha sonrasında antifriz ve su karşımı yapıp kaçak olmadan kullandık.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:41 ----------
sek antifriz koysam 100 km de bir yenilesem bir süre daha iyi olur mu su karıştırmasam
-
Temizleme işini saf su ile yap zaten pahalı değil. Motosikletin soğutma sıvısı kapasitesi 2 litreyse 4 litre fazladan saf su al 2 kez durulayınca temizlenir içerisi. Yenileme için de sek antifiriz koyabilirsin istersen ama hem soğutma performansı çok kötü olur hem de hortumlara zarar verir. Karıştırmakla uğraşamam dersen hazır karışımlardan alıp kullanabilirsin.
-
EMRER1 adlı üyeden alıntı
evet gelmesini umduğum cevap bu detaylılıkta idi , hemen müsait bir zamanda uygulayacağım teşekkür ediyorum
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:41 ----------
sek antifriz koysam 100 km de bir yenilesem bir süre daha iyi olur mu su karıştırmasam
Kısaca cevap verecek olursam sağlam yerleride çatlatırsınız.
-
EMRER1 adlı üyeden alıntı
Havasını almayı bilemediğimden motoru kucaklar mıyım yada antifriz eski motorda aşınmaya sebep olur mu hortumlarda vs
Havasini almayi ogrenin. Internette illa ki vardir bu bilgi. Ful servis kitapcigi da vardir. Havasi alinmadan tam temizleme mumkun olur mu bilemiyorum.
Linkleri ve videoyu inceleyin:
https://www.r1-forum.com/threads/bur...-system.80128/
https://www.r1-forum.com/threads/ble...-system.42302/
Video 2004-2006 yilina ait gerci... Ama arada buyuk fark olmayabilir.
Genel olarak bu tip sorulara kullandigimiz modellerin uluslararasi forumlarinda cevap bulmak cok daha kolay.
-
Arkadaşların dediği her şeyi yap 3 ay kalmaz gene antifriz yada suda pas göreceksin iddaya varım ..
-
Önce sistem temizlenmesi bakımından en az üç kere saf su ile su değişimi yapıp motorun devir dayımın çalışıp hararetin normal seviyesine çıkması lazım. Bunları yaptıktan sonra %50 %50 antifriz ve Safsu kullanmalısın. Sistemde pas çürümeye etken olacak bir Korozyon varsa büyük ihtimalle motorun arıza yapacaktır. Arızadan kastım blokdaki su kanallarının patlaması Devirdaimın bozulması termostatın bozulması gibi gibi. Motor bile ondaki alt girişten veya devir dayım kapağını söker ekten suyun tahliyesini yapabilirsin.
-
08 Aralık 2022, 10:42
#10
Radyatörün alt ucundan hortumu ayır , üstteki hortumuda motora girdiği yerden ayır ve buradan musluk suyunu bir hortumla ver , yarım saat bir saat su temiz gelene kadar açık kalsın , sonra hortumları tak bir litre antifiriz ekle üstünü suyla tamamla , termostadın takılı olduğu yerde hava alma rekoru vardır onu gevşetip havasını çıkar motoru çalıştır , fan açınca stop et aynı yerden tekrar havasını al , uzun süre antifirizsiz kullanıldıysa su kaçağı görebilirsin , belli bir süre sonra kesebilir..
-
08 Aralık 2022, 11:03
#11
işin tarifini arkadaşlar yapmışlar, zaten sosyal paylaşım sitelerinde de var.
oralardan bakarak yapabilirsiniz, işin riskli kısmı ise; yıllarca musluk suyu ile döndü ise sistem, içinde kireçlenmeler ve paslanmalar olacaktır. radyatör, blok su kanalları, termostat, devir daim ve suyun geçtiği tüm hortumlar... buralar antifrizi görünce patlak verme riski olan yerlerdir ama hemen bir günde patlamaz zaman içinde patlayabilir. buraları ve aracın su seviyesini sürekli kontrol etmek gerek sonraki aşamada, su eksilme vb var ise tüm bu parçaları kontrol etmek gerekecek, neresi patladı ise değişim şart oluyor. masraf çıkarabilir maalesef.
-
08 Aralık 2022, 11:35
#12
eğer sistemde çok pas falan varsa Allah yardımcın olsun. 97 model bir bmw aracım vardı, bir gün rahat battı bunun soğutma suyunu değiştireyim dedim. sonuçta radyatör, devridaim, tüm hortumları ve kelepçeler değişti. birde o bloğun içi kolay temizlenmiyor. eğer 1 ay sonra pas falan olmasın diyorsan blok temizlemek için kullanılan hafif asidik sıvılar var onlardan kullanman lazım.
Helal Haram ver ALLAHIM,
Menzilciler yer ALLAHIM...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)