Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Pirelli Rosso 4 Corsa - Deneyimleyen Var mı?

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Selamlar,

    Pirelli bu sene Rosso Corsa 2 lastiğin bir yeni modelini duyurdu, isimlendirmesinde de sıra değişti iyice kafayı karıştıralım diye

    Rosso 4 Corsa kullananlar var mıdır aramızda?

    Şu an Rosso Corsa 2 kullanıyorum, 9bin km kadar dayandı ve artık bitik haldeyken bile pisti kaldırmış lastiği emekli etmenin vakti geldi. Evde bir set Mitas Sport Force+ (ön EV) hazır var, ancak kısa ömürlü olduğunu biliyorum Mitas'ın, muhtemelen önümüzdeki bahar sonunda yeniden lastik almam gerekecek.

    Rosso Corsa 2'ye göre hamur değişikliği var Rosso 4 Corsa'da. Şöyle ki,
    RC2'de arkada 3 hamur var. Ortası yüksek silikalı bir malzeme, ortada 100% silika var ve kenarlardaki slick kısımlar tamamen carbon black.
    Rosso 4 Corsa'da ise üçlü hamurdan vazgeçip iki hamura dönülmüş, ortası artık 100% silika iken 25 dereceye yakın bir yerden itibaren tamamen carbon black'e geçilmiş. Bu ilk etapta güzel bir gelişme gibi görünse de 100% silika kısımların da dezavantajları var.

    Merak ettiğim şey lastiğin ortasında yüksek silikadan 100% silikaya geçildiği için yüksek sürat stabilitesi ve ömür konularında bir kötüleşme olup olmadığı. Yurtdışı kaynaklarda daha çok gazeteci testleri var şu an ve onlar da lastiğin test ettikleri günkü tutuşuna bakabiliyorlar en fazla.

    Aramızda kullananlar varsa özellikle bu iki konuyla birlikte deneyimlerini merak ediyorum.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    sharkspeedr2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2018
    biliyorum alakasız olacak ama lastik önermek istedim
    Bridgestone S22 hypersport bunu araştırın mümkünse bir arkadaşınızın motosıkletinde takılı ise de deneyin
    ben pirelli olarak supercorsa corsa2 rosso3 rosso2 rosso sport angel gt bir çok modelini test ettim denedim tabi buna ek metzeller racetec serisi mitas sport force serisi michelin pilot serisi power power5 power rs gibi buna benzer bir çok lastigi denedim sürdüm virajda kullandım zorladım
    açık ara Bridgestone S22 beni benden aldı böyle birşey yok uzun uzun da yazabilirim tabi ilginizi çekerse
    https://www.bridgestone.com/products.../detail/pr153/
    tommygun ve killingroad bunu beğendiler.

  3. #3

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    S22'yi biliyorum, biliyorum derken adam akıllı kullanmadım ama lastiği biliyorum, aklımda yanlış kalmadıysa M7/9RR, Rosso 3-4 gibi standart spor lastik sınıfında. Açıkçası Rosso Corsa 2 ile bu km'leri yapmadan önce bu sınıf lastik yerine normal spor lastik alırım diyordum hep ama RC2 o kadar memnun etti ki, Bridgestone bakarsam da RS10 mu baksam kafasına geldim.

    Deneyimlemiş biri varken sorayım, Bridgestone'lar genelde daha fazla yük istiyordu ısınmak için. Aynı mı durum hala?
    Bir de sert karkası sayesinde çok ağır frenlerde olduğu yere çakılıyor olması gibi bir beklentim var, o kadar var mı? Sport Force ile M7 arasında en hızlı dikkatimi çeken o olmuştu.

  4. #4
    sharkspeedr2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2018
    Bridgestone s22 lastikleri Triumph Street Triple S modelinde test ettim
    lastiğin en çok hoşuma giden özelliği motosiklet yatık haldeyken inanılmaz bir stabilite ile ilerliyor olmasıydı yani motosiklet viraj dönerken bir tren rayının üzerindeymiş gibi dönüyor kenarları o kadar yumuşak ki kaydırmak için neredeyse zorlamanız gerekiyor kenarları (omuzlar) gördüğüm en yumuşak hamura sahip caddede lastiği diyebilirim ben test ettiğimde hava 25 derece aralarındaydı yüksek yatış açısında hiçbir şekilde korkutma veya kaydırma hissettirmiyor ki gerçekten de öyle bu yanlış bir hissiyat değil omuz kısımları Pirelli rosso diablo serisine göre çok az daha agresif fakat en sağdan en sola çok hızlı bir yatış açısı elde etmek istediğinize yani kombinasyon virajlarda inanılmaz bir sağdan sola geçiş hızı var lastiklerin

    bu lastikler için iyi bir amortisöre sahip olmanız gerekecek çünkü amortisörlerin rebound ayarları bir kez olacak şekilde geri sekme oranında değilse ve fazlasına sahipler ise lastikler o kadar hızlı yön değişimine sahiplerki amortisörlerin rebound hızı buna yetişemeyebiliyor çünkü başımıza geldi aşırı hızlı yön değiştirdiğin için rebound ayarı yapılması çok uygun olur

    lastiğin arkası 5 hamur önü 3 hamura sahip ortası ön arka lastik içinde orta hamurlu diyebilirim ne sert ne yumuşak fakat yanları inanılmaz yumuşak açık ara söyleyebilirim ki
    supercorsa belki ondan daha az yumuşak olabilir bu lastikleri çok beğendiğim için Yamaha r 25 modeline de aldık 110 140 boyutunda arkadaşım aşırı memnun fakat birden fazla hamurlu olduğu için şehir içinde ani frenlemelerde ortası orta hamuru olduğu için bizim yollarımız kötü olduğu için bazen kaydırma yapabiliyor fakat biraz iyi asfaltlı yollarda zevkten dört köşe sürebilirsiniz

    27 Kasım pist gününde Yamaha r25 te soğuk hava ve soğuk kuru zeminde zorladık test ettik bu tür havalarda biraz geç ısınan bir lastik ama optimum çalışma sıcaklığa getirdikten sonra mükemmel şekilde yol tutmaya başlıyor
    mt09 sp ktm 1290 super Duke r evo ktm 690 smcr Yamaha r25 gibi bir çok motosikletimizde bridgestone s22 kullanan arkadaşlarım var hepsine sorduğum da hepsi aşırı memnun olduğunu söyledi
    benden bundan sonra sadece s22 satın alacağım zaten

    bu arada yüksek güçlü şekilde frenleme performansını test edemedim
    ona vakit olmadı

  5. #5

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    27 Kasım'da birlikteydik muhtemelen, güzel giden R25'ler vardı, slider'lar da tanıdık gelmişti )

    Çok teşekkürler detaylı yanıtların için.
    S22 ve RS10 da aklımda olsun. Ama sanırım spor bir lastik yerine Rosso Corsa veya RS10 gibi hibrit lastikler artık daha mantıklı gelmeye başladı. Rosso Corsa'dan 10bin km çıkardım neredeyse, daha kısa ömürlü olmasını bekliyordum. Resmen XJ6'daki Mitas'lar ile aynı ömrü verdi, hatta Mitas 5binden sonra hissedilir şekilde tutuş kaybı yaşıyordu, RC2 böyle sert bir düşüş de yaşatmadı.
    Evet geç ısınacak olmasını tahmin ediyorum, geçenlerde RS10 kullanan bir tanıdığım bu kadar değil demişti ama S22'de biraz daha beklemek gerektiğini biliyorum.

    Öte yandan M9RR'ı da RS'te denemeyi çok istiyorum. Gözün çıksın fakirlik.

  6. #6
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    29 Haziran 2020
    Şehir
    zonguldak
    Motosikleti
    duke 390
    S22 den sasmayin.tek rakibi metzeler m9 bide avon 3d var ama o turkiyede satilmiyor

  7. #7
    CAGRRI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2008
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Mt-09
    s22 kullandım corsa 4 değil ama rosso 4 kullandım ve hala kullanıyorum. rosso 4 gerçekten cehennem gibi ısınıyor hatta şöyle örnek veriyim yeni spor ayakkıbı alırsınız ve parke mermer gibi zeminler de cırt cırt ses gelir ya , soğukken bile lastikten öyle ses geliyor ki corsa yı düşünemiyorum.s22 ise iyi bir lastik fakat bir pirelli değil ayrıyetten benim s22 arka lastik 5000 km de bitti teller meydana çıktı ki hiç lastik yakmamama rağmen,pirellininde çok yuksek km gitçeğini sanmam ama s22 den çok daha iyi en ufak bırakma hissetmedim.corsa pist lastiği diye biliyorum piste çok girmiyecekseniz rosso 4 bence yeterli.birde bridgestone'u türkiyede bulmak pirelli ye göre daha zor.

  8. #8

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Piste girmeye devam edeceğim, tabi istediğimiz kadar girebiliyor muyuz büyük soru işareti.

    Açıkçası ben S22 / M9RR / Rosso 4 gibi spor sınıf lastik almayı düşünmüyorum bir daha, en azından bu motora, M9RR'ı denemeyi istiyorum özel olarak ama pist/spor lastikler spor lastiklerle aynı para olmuş durumda. Bu durumda pistte işime yarayabilecek ekstra tutuş cazbedici oluyor, yanındaki dezavantajları ıslakta tozda kakada daha erken bozması ama RS'i zaten öyle havalada/koşullarda kullanmaz oldum, bu durumda kullanım alanında daha yüksek performans veren lastikler daha cezbedici geliyor.
    M9'un ömrünü ayrıca ayrıca merak ediyorum, ama S22'yi 5bin km'de yemene de şaşırdım, canını çok almışsın lastik yakmasan da. Ben şimdi corsa2'leri emekli ederken güzel bi bornout yapmak istiyorum, parasını son kuruşuna kadar haketsin :D

  9. #9
    sharkspeedr2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2018
    lastikler ayakkabılar ile aynı mantıkta bence her çeşit ayakkabı markası ve modeli var kimin hangisi hoşuna giderse onu över onu yerer ama genel olarak herkesin elde ettiği bir feedback geri bildirim sabit kalır benim s22 çok hoşuma gitti mesela bunu önerdim listenizde durmasında yarar var
    her lastiğin omuz kısımlarının radius açıları farklı oluyor diablo serisi inanılmaz agresifler çok güzel bir şey sürekli viraj yapmak istiyorsun ama benim hoşuma s22 gitti daytonaya bunu takıp geçeceğim diğer sezon inşallah

    evet pistte 2 kırmızı R25 vardı o ikisi bizimdi güzel bir gündü pist kurudu soğuk zemine aldırmıyoruz zaten gazlamaya devam

  10. #10

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Rosso 3'te benzeştirdiler mi bilmiyorum ama Corsa2'nin profili ayrı idi, gerçekten hafif bir motorla birleşince resmen sağa sola fırlatmalık bir his oluşuyor. Elbette lastiğin tek işi bu değil, ama agresif radiuslu lastik gerçekten müthiş bir şey.

    Bu kadar fakir olmasak istediğimiz lastiklerden birer set alıp bir pist gününde değişe değişe denemek daha ulaşılabilir bir fantazi olurdu. :/

  11. #11
    zekeriyaimam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2016
    Şehir
    Gebze
    Motosikleti
    simson
    ben de s22 düşünüyorum yeni yılda rosso 4 te gelmiş hoş gelmiş ama r25 te çok fark hissedermiyiz bilmiyorum.Aradığım şey çevik yön değiştirme.Tutunma bu klasmandaki motorlarda pek problem olmuyor

  12. #12
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    29 Haziran 2020
    Şehir
    zonguldak
    Motosikleti
    duke 390
    valla düşük butce için mitas sport force tavsiye ederim o kadar mükemmel sürüşü var ki.r25 için ideal

  13. #13

    Üyelik
    23 Kasım 2020
    Şehir
    ist/bahcesehir
    Motosikleti
    symphony200
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Rosso 3'te benzeştirdiler mi bilmiyorum ama Corsa2'nin profili ayrı idi, gerçekten hafif bir motorla birleşince resmen sağa sola fırlatmalık bir his oluşuyor. Elbette lastiğin tek işi bu değil, ama agresif radiuslu lastik gerçekten müthiş bir şey.

    Bu kadar fakir olmasak istediğimiz lastiklerden birer set alıp bir pist gününde değişe değişe denemek daha ulaşılabilir bir fantazi olurdu. :/
    Ahah ulasilabilir de olsa, bence bu dunyanin heryerinde bir fanteziden öteye gecmez. Dunyanin en zengin ulkesinde de olsan, bu baskasinin yaninda calisilarak ulasilacak bir fantezi degil.

    Hadi parasal konuyu gectik. Harbi bos zaman lazim. Yani o bos zamana sahip olabilecek biktarda paraya sahip olmak lazim. yani parasal konuyu meger gecememisiz.

  14. #14

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı Mr.wind adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ahah ulasilabilir de olsa, bence bu dunyanin heryerinde bir fanteziden öteye gecmez. Dunyanin en zengin ulkesinde de olsan, bu baskasinin yaninda calisilarak ulasilacak bir fantezi degil.

    Hadi parasal konuyu gectik. Harbi bos zaman lazim. Yani o bos zamana sahip olabilecek biktarda paraya sahip olmak lazim. yani parasal konuyu meger gecememisiz.
    Ya şidi keyif amaçlı motosiklet binmek zaten fantezi
    Ama Maltepe yerine mesela Milano'da yaşıyor olsaydım bu fantaziyi makul bir maliyetle gerçekleştirebilirdim, şimdi denemek istediğim 4 set lastiği getirsem 40bin TL para edecek, İstanbul Park'ta hazretleri 4 saat pist girişine 2022'de 12500TL istedi, seneye olur 20bin artık.

    Rahatsız insan hareketi olur ona itirazım yok :D Ama yapılabilir olurdu.
    Mr.wind bunu beğendi.

  15. #15
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    29 Haziran 2020
    Şehir
    zonguldak
    Motosikleti
    duke 390
    tam bilgisi olan varmı.lastik ömrü 10-15bin km diyorlar ya da işaretli yere gelene kadar.benim lastik şuan 8bin km de ama o işaretli yere gelmedi bile.aldıgım gün gibi duruyor.yarı ömründemidir şuan sizce.o işaretli yere gelene kadar bekleyeyimmi

  16. #16
    sharkspeedr2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2018
    fotoğraf atarsan yakından anlayabilirim ön arka
    Atincozkan bunu beğendi.

  17. #17

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Hangi işaret?
    Benim RC2'lerin mesela orta bölgesindeki rain marklar çoktan geldi, hemzemin olup lastikler beraber erimeye başladı hatta.
    Ama kenardaki slick kısmın işaretine bakarsak daha ohoo O yüzden sokakta korkarak pistte daha rahat sürüyorum. Lastiğine de bağlı.

    Ben eski motorun üstünde gelen Dunlop'ları 20binde attığımda daaha çoook diş derinliği ömrü vardı, balkonumda duruyor bakan yeni lastik sanar :D

  18. #18
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Lastiklerin diş derinliği vb. çok da fikir vermiyor aslında.
    Lastiklerin yaşı da önemli. Ben piste girip viraj yapan biri değilim ama benim lastikler 5 yaşındayken henüz 5binkm sürmüş olmama rağmen arka lastiğin kaydığını hissediyordum bazen korkutuyodu. İlk başlarda lastiklerin dişleri yepyeni, demek lastik bu kadar tutunuyormuş diyordum, sonra lastik üretim tarihinden geçen süreye göre de iş görmeyeceğini öğrenince 7bin km'de değiştirdim, dişleri sapasağlam henüz 7bin km kullanılmış lastiklerim gitti, yenileri taktırıp yola çıkınca anladım tutuş nasılmış diye. Şimdiki lastiklerimi de alalı 1 yıl oldu, en fazla 2 yıl daha kullanırım, sonra güvenmem.

  19. #19

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Lastiklerin diş derinliği vb. çok da fikir vermiyor aslında.
    Lastiklerin yaşı da önemli. Ben piste girip viraj yapan biri değilim ama benim lastikler 5 yaşındayken henüz 5binkm sürmüş olmama rağmen arka lastiğin kaydığını hissediyordum bazen korkutuyodu. İlk başlarda lastiklerin dişleri yepyeni, demek lastik bu kadar tutunuyormuş diyordum, sonra lastik üretim tarihinden geçen süreye göre de iş görmeyeceğini öğrenince 7bin km'de değiştirdim, dişleri sapasağlam henüz 7bin km kullanılmış lastiklerim gitti, yenileri taktırıp yola çıkınca anladım tutuş nasılmış diye. Şimdiki lastiklerimi de alalı 1 yıl oldu, en fazla 2 yıl daha kullanırım, sonra güvenmem.
    Aynen işte benim Dunloplar da daha çok km giderdi ama mesela yağmur kanallarının içine bakınca çatlaklar vardı artık sertleşmekten.
    5 yıl da gerçekten iddialı bir rakam, benimkiler 3 yıllık falandı.
    espresso bunu beğendi.

  20. #20
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynen işte benim Dunloplar da daha çok km giderdi ama mesela yağmur kanallarının içine bakınca çatlaklar vardı artık sertleşmekten.
    5 yıl da gerçekten iddialı bir rakam, benimkiler 3 yıllık falandı.
    5 yılda yalnızca 7bin km kullandığıma bakarak motorun ne kadar çok kullanıldığını görebilirsiniz.
    Benim motoru işe gidip gelmek için almıştım, pandemi falan derken evden çalışmaya geçince motora binemez oldum. Şimdi de lastikleri takalı 1 yıl oldu anca 5binkm yol yapabilmişim.
    Lastik mevzusu açılınca lastiklerin yaşına da dikkat edelim diye hatırlatmak istedim. Lastikleri değiştirene kadar bu yıl konusunun ne kadar önemli olduğunun farkında değildim, ama yeni lastiklerle yola çıkınca anladım.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)