Motosiklet Parçaları Daha Dayanıklı Olarak Üretilse
Reklamlar
-
Motor parçaları bilindiği üzere belirli bir metarlurji mühendisliği kullanılarak üretiliyor. Bir tankın motor parçalarının dayanıklılığı ile bir arabanın motor parçlarının dayanıklılığının aynı olmaması gibi. Tabiki şirketler maaliyet açısından parçaları belirli bir kalitede üretmektedir. Sorum şu herhangi bir motosikletin motor bloğundaki parçalar birebir daha dayanıklı malzemeler ile üretilir ise nasıl bir sonuç ile karşılaşılır?
Reklamlar
-
Sonuç : 100.000 liralık motor 300.000 lira olur :D
-
Sonuç : Çoğu firma motor bloğu yıpranmayacağı için çok sağlam bir blok üretmek istemez. Üretilse de motosiklet uzun süre piyasada kalır ve yeni modellerin satışının önüne geçilir.
-
Yok mesela firma değil kullanıcı kişisel olarak bu parçaların değişimi sonucu ortaya çıkacak sonuç.
-
Artan maliyetler ve ağırlıklar olacaktır, şuan en hafif litrelik ss motosiklet boş ağırlığı 174 kg, bunun bloğunun ve grenajlarının saf çelikten ve sağlam olarak üretildiğini düşünürsek bana kalırsa minimum 230-240 kilo civarında olurdu ve bahsedildiği üzerede artan maliyetler olurdu. Bir başka konu ise motor içinin hafifliği piston ve krank ne kadar hafif olursa motorun devirlenmesi bir o kadar kolay olur.
-
Aradığın sorunun cevabı planlı eskitme;
ABD’nin Kaliforniya eyaletine bağlı Livermore kenti İtfaiye Müdürlüğü’nün önemli bir demirbaşı var. 1901 yılından beri sürekli yanan ve halen yanmaya devam eden bir ampul. 1895’te üretilen bu ampulün içinde yer alan ve ışık veren filaman isimli iletken teli, Adolphe Chaillet icat etti. Aslında bir zamanlar üreticiler ömrü 2 bin 500 saati bulan ampuller üretmekle övünüyorlar, reklamlarında da buna dikkat çekiyorlar*dı. Yüzüncü Yıl Işığı, genellikle planlı eskitmenin ilk kanıtı olarak kabul edilmektedir. Planlı eskime ya da eskitme, insanların sürekli olarak satın almalarını sağlamak için ürünlerin sabit bir yaşam süresi içinde bozulacak biçimde üretilmesine verilen isimdir.
-
bkz: maliyet, planli eskitme
-
Rahmetli Altın Elbiseli Adam 1990 ve erken 2000'li yılların Japon motorları için kalite ve dayanıklılık anlamında çıtayı en tepeye çıkardıklarını söylemişti.
-
Dediğin yapılmış zaten NC 750 ...🤣🤣
-
02 Aralık 2022, 17:37
#10
zamanında bu vizyonla bir araç ürettiler Delorean DMC-12 paslanmaz çelikten şase paslanmazdan dış gövde araç ogünden bu güne hala paslanam gibi bir sorunla uğraşmıyor ne güzel ama zamanında gereksiz pahalı oldugu için tutmadı şimdi r25i sana 300k ya satsalar onumu alırsın yoksa şuankinimi alırsın
Hem kullandıgımız motorlarda daha sağlamlık demek bazı ksıımlarda gereksiz ağırlığada sebebiyet verir tabi carbon kullanılabilir ama
ne kadar köfte o kadar ekmek
-
02 Aralık 2022, 20:55
#11
tommygun adlı üyeden alıntı
Rahmetli Altın Elbiseli Adam 1990 ve erken 2000'li yılların Japon motorları için kalite ve dayanıklılık anlamında çıtayı en tepeye çıkardıklarını söylemişti.
Abi zaten o dönemin her şeyi taş gibiydi, o dönemlerin piyasa anlayışı büyük ihtimal sorunsuzluk üzereydi. O dönemin arabalarında W140-W124 kasa Mercedes-Benz'ler taş gibi arabaydılar hatta o dönemde çok çok dolu arabaydılar, en basitinden W124 kasaların eksantrik zincirleri çift katlı zincir yapısına sahipti.
-
02 Aralık 2022, 22:53
#12
tommygun adlı üyeden alıntı
Rahmetli Altın Elbiseli Adam 1990 ve erken 2000'li yılların Japon motorları için kalite ve dayanıklılık anlamında çıtayı en tepeye çıkardıklarını söylemişti.
Her şeyde böyle 90 lı 2000 li yılların başına kadar üretilen Mercedes bmw lerdeki malzeme kalitesi işçilik şu ankilerde yok ..
-
03 Aralık 2022, 00:22
#13
logaritma adlı üyeden alıntı
Her şeyde böyle 90 lı 2000 li yılların başına kadar üretilen Mercedes bmw lerdeki malzeme kalitesi işçilik şu ankilerde yok ..
5-6 yil sonra yenilenecek bir arac icin kasmaya ne gerek var? Ona harcanacak miktar, daha fazla luks icin kullanilir, urunun rekabet gucu ve musteri memnuniyeti artar. "Uzun dayansin" diyen fakirler zaten Japon aliyor
-
03 Aralık 2022, 04:43
#14
hasmet adlı üyeden alıntı
5-6 yil sonra yenilenecek bir arac icin kasmaya ne gerek var? Ona harcanacak miktar, daha fazla luks icin kullanilir, urunun rekabet gucu ve musteri memnuniyeti artar. "Uzun dayansin" diyen fakirler zaten Japon aliyor
nasıl yani japon tercih ediyo diye insanlar fakir mi oluyor şuana kadarki efsane motor blokları japon değilmi yada şuan piyasası iyice çoşan eski japon arabalarımı fakir işi oluyo
şuan rb26detleri çartçurt geçtim sr20det motoru bile deli paralara satılır oldu iyice
-
03 Aralık 2022, 10:33
#15
OnixsyS adlı üyeden alıntı
nasıl yani japon tercih ediyo diye insanlar fakir mi oluyor şuana kadarki efsane motor blokları japon değilmi yada şuan piyasası iyice çoşan eski japon arabalarımı fakir işi oluyo
şuan rb26detleri çartçurt geçtim sr20det motoru bile deli paralara satılır oldu iyice
Tabii ki insanlar Japon tercih ediyor diye fakir olmuyor, ama fakir olduğu için Japon tercih ediyor. Genel için konuşuyorum tabii ki, GTR ya da LFA alan azınlık için değil. Bir de Türkiye için çok geçerli değil bu yazdığım artık sanırım, çünkü alım gücü yerlerde iyice...
Bu arada yanlış anlamayın, araba konusunda ben de Japon tercih ediyorum. Ama daha çok harcayacak olsam alacağım Alman olacak muhtemelen. Daha da çok harcayacak olsam İtalyan
-
03 Aralık 2022, 13:37
#16
hasmet adlı üyeden alıntı
Tabii ki insanlar Japon tercih ediyor diye fakir olmuyor, ama fakir olduğu için Japon tercih ediyor.
O zaman Çinli tercih edenler fakir bile olamıyor Hintli tercih edenleri düşünemiyorum bile
-
03 Aralık 2022, 15:55
#17
SElamlar arkadaşlar.Burada fayda maliyet kavramını iyi analiz etmek gerekir. Birde ekonomi politikaları eklediğinizde denklem tamamlanır. BMW ile Hondanın işletim maliyetleri çok farklıdır.Ama ülkemizde ne yapsanızda herşey çok pahalı.....
-
03 Aralık 2022, 17:10
#18
yaşlıveacemi adlı üyeden alıntı
O zaman Çinli tercih edenler fakir bile olamıyor
Hintli tercih edenleri düşünemiyorum bile
abi sen bakma bunlara hem çinli hem japon kullanıyorum şehir içinde çinli hem ekonomik hem parçası ucuz hemde alırken ucuz 5000 tl ye aldığım motosiklet ile 2.5 yıldır sarf malzemesi dışında masraf etmeden geziyorum 50 tl lik benzin alıp 110 tl lik dolmuş parasından yırtıyorum bekleme yok leş gibi ter kokusu yok istediğim zaman basıp gidiyorum
-
03 Aralık 2022, 18:04
#19
espresso adlı üyeden alıntı
Bu şimdi benimle aynı model mi?
Benden sdece 1 ay küçükmüş.
Abi daha 18 yaşında bir genç olarak bendende küçük duruyor, ama makyaj arkasını bilemem .
-
03 Aralık 2022, 21:51
#20
hasmet adlı üyeden alıntı
5-6 yil sonra yenilenecek bir arac icin kasmaya ne gerek var? Ona harcanacak miktar, daha fazla luks icin kullanilir, urunun rekabet gucu ve musteri memnuniyeti artar. "Uzun dayansin" diyen fakirler zaten Japon aliyor
Ahah japon tercih edenler fakir oluyor cümlesi sanki bizim ülkeye ait değil gibi 95 model Broadwaye yemeden içmeden 15 asgari ücret gerekiyor.
Haşmet bey "Fakirlik" ve "Japon taşıtları" kavramlarini tek bir insanda hayal edebilmek için kaç sene yurtdisinda yaşamak gerekiyor?
Benim beynimde fakirlik deyince; pazardan çürük sebzeleri toplayan insanlara, işlerindeki öğle yemeğini yemeyip eve götüren işçilere ait resimler çıkıyor.
Olmuyor yani hayal edemiyorum
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)