Nerelerde Ne Gibi Tehlikeler Var?
Reklamlar
-
Yolculuğa çıktığımız zaman hiç geçmediğimiz ve neler ile karşılaşacağımızı bilmediğimiz yollardan gidebiliyoruz veya keşfetmek için çıkıyoruz, başımıza gelebilcek yoldan dolayı veya çevresel faktörlerden dolayı can ve mal riskini arttırabilcek durumlara, belli bir konumlarda hiç ummadığımız anda karşılaşabiliyoruz, sizlerin yollardaki ettiği tecrübeler ile nerede hangi durumlar var olduğunu paylaşmanız o yol üstünden gidecek olan sürücülere rehber niteliğinde olabilir. Benim gözlemlediğim yollardaki tehlikeler şunlar:
-Armutlu Gemlik arasında yağışlı hava sonrasında yolda bir sürü taş ve ağaç parçaları bulunmaktaydı.
-Uludağ gişelerinden aşağı doğru giderken beklenmedik anlarda virajın ortalarında derin çukurlar var ve bir başka tehlike ise o yoldan geçerken karşınıza hiç ummadığınız anda kamyon ve tır çıkabilir dikkatli olmakta fayda var.
-Bandırmaya giderken Akçapınar ve Doğruca arasındaki D200 karayolunun etrafında bulunan yem fabrikaları bulunduğundan dolayı akşam vakti inanılmaz derecede yoğun bir sinek ile karşılaşıyorsunuz, o yol boyunca kasklarımız ve üstlerimiz hatta pantolunum bile sinek ölüsü çokça vardı.
Reklamlar
-
Bence en büyük tehlikelerden biri güneş. Önden vursa sen yolu göremiyorsun, arkadan vursa önündeki araç seni göremiyor. Güneşin olumsuz etkisini azaltmak için bilhassa uzun yolda polarize güneş gözlüğü kullanıyorum ama o da yerdeki ıslaklık konusunda gözümü yanıltıyor.
Görebildiğin sürece yoldaki tehlikelere karşı pozisyon alabiliyorsun ama göremiyorsan büyük sıkıntı.
-
Marmaris’e Antalya tarafından giderken, artık Marmaris’in girişine 10km kaldığında virajlı bir dağ yolu inmeye başlıyorsunuz. Ben bu yolda virajlara yata yata biraz da performanslı sürdüm. Yolda ilerlerken son virajın çıkışında birden ilçe girişi trafik ışığı vardı ve doğal olarak elim frene gitti. Yokuş boyu freni aktif kullandığımdan fren sanırım hava yaptı ve tutmadı. Motor freni ve düzgün tutmayan bir frenle kaldırıma sürte sürte durmuştum. Bu da bana ders olmuştu. Bilmediğin yolda gaza gelmeyeceksin. Az kalsın arabalara arkadan giriyordum yani. Sıkıntı
-
97 yada 98 yılında xt600 üm vardı arkadaşla offroad çıkmıştık bir yerde durduk su içmek için yanımızda koyun keçi sürüsü vardı karışık hatta geçerken çoban kardeşede selam vermiştim ne olduğunu anlamadım uçan tekme yer gibi keçi zıpladı boynuzladı beni motoru kendimi yerde buldum ) Türkiye de keçi boynuzu yiyip motordan düşmüş nadir insanlardanımdır onun dışında sürüsüne bereket araba çarptı çukura girdim düşdüm yüzlerce defa köpek sürüleri kovaladı ama onlar önemsiz orda motorcu işi bilecek işi bilirse hiç bir şey olmaz İstanbul’un her semtinde hemen hemen o neden yada bu neden bir asfaltla tanışmışlığımız vardır ..
-
Sonbaharda yokuş aşağı inerken ağaçlardan dökülmüş yapraklar fena tehlike.
Tekeri kitleyip, motorun kaymasına sebep oluyor.
-
Bursa Yalova arasındaki yolda Yalova'ya yaklaştığınızdaki veya çıkıştaki tüm virajlar frezeli
Örnek
-
tecrube0 adlı üyeden alıntı
Bursa Yalova arasındaki yolda Yalova'ya yaklaştığınızdaki veya çıkıştaki tüm virajlar frezeli
Örnek
Bu freze olayının aynısı Bursa'dan Yalova'ya (Gemlik'e gelmeden önce) giderken bir bayır geliyor o bayırın inişinde aynı şekil bu frezeler var.
Bir başka freze olayı ise yine Bursa içinde, Otobandan Görükle kavşağına girerkende bu olay var, daha önceden yoktu.
4 tekerliler için güzel ama motosiklet kullanıcıları için heleki yeni yağan yağmurda ciddi sıkıntılar verebilir.
-
Kamyonların tekerlek izlerinde ki erimiş asfalt en korktuğum şeydir , Ege Akdeniz sıcak mevsimde maalesef hemen her ilde karşılaşabilirsiniz..
-
Beylikdüzü - Beykent'den Büyükçekmece sahile inen geniş caddede kasisler var. ara ara yeni kasisler yapılıyor, her gün geçmiyorsanız o geniş caddede dik yokuştan inerken aniden yeni yapılmış bir kasis karşınıza çıkıyor, benim motorda abs'nin devreye girdiğini bir tek orada gördüm. Hız tabelaları 30 gösteriyor orada, aşırı hızlı inmemek lazım, 30'la inmek güzel oluyor, manzarası güzel bir cadde zaten, olur da gelirseniz acele etmeyin o yolda. Bir de iki şeritli yolun sağ şeridi kamyonlar ve minibüsler yüzünden asfalt ezilmiş, sağ şeritten gitmeyin sol şeridi kullanın.
-
02 Aralık 2022, 10:05
#10
İstanbul için,
Dünkü gibi sağnak yağmurlu havalarda E5 üzerinde metrobüs yoluna (sol şeride) fazla yaklaşmayın.
Yıllardır metrobüs yolunda biriken su sorunu hallolamadı.
Çok fena su atıyor.
Dün akşam sırf bu yüzden 2-3 kaza yaşandı.
-
02 Aralık 2022, 10:24
#11
Cr1Enis adlı üyeden alıntı
Marmaris’e Antalya tarafından giderken, artık Marmaris’in girişine 10km kaldığında virajlı bir dağ yolu inmeye başlıyorsunuz. Ben bu yolda virajlara yata yata biraz da performanslı sürdüm. Yolda ilerlerken son virajın çıkışında birden ilçe girişi trafik ışığı vardı ve doğal olarak elim frene gitti. Yokuş boyu freni aktif kullandığımdan fren sanırım hava yaptı ve tutmadı. Motor freni ve düzgün tutmayan bir frenle kaldırıma sürte sürte durmuştum. Bu da bana ders olmuştu. Bilmediğin yolda gaza gelmeyeceksin. Az kalsın arabalara arkadan giriyordum yani. Sıkıntı
Fren şişmez, çok nadir hava yapar ve patlamaz. Fren balatası diski sıkarken hareket enerjisini ısı enerjisine çevirerek yavaşlatır, durdurur. Bu sebepten disk ve balata arasındaki sıcaklık farkı yüksek tutulmalı. Sürekli yapılan frenlerde balata sıcaklığı ve disk sıcaklığı eşit veya birbirine yakın olur. Hareketi yavaşlatacak bir sıcaklık farkı olmaz. Frene basılır ama bomboş bir hisle karşılaşılır. Buna halk arasında fren boşalması falan denir. Yanlış frenlemeden ortaya çıkar. Ben de görüyorum adam 2-3 kilometre ayak frende gidiyor. Zaman zaman ayak frenden çekilerek diskler soğutulmalıdır.
Benim de korktuğum konular,
*İstanbul Fatih Sultan Mehmet Köprüsü tam köprü giriş ve çıkışında ızgaralar var ama aralıkları çok geniş ve uzunlamasına. Tekerim girecek diye korkuyorum.
* Yine köprü üzerinde çok fazla rüzgar olabiliyor. Hatta bazı günler valilik bile motorcu geçişlerini yasaklayabiliyor. Hatta görürsünüz motorcular otobüslerin yanından falan gider.
* Sarı damperli hafriyat kamyonlarından dökülen su, moloz ve çakıl büyük tehlike.
* Şehirlerarası yolda da karşıdan bir kamyondan çakıl taşı sekti. Taşın hızı 50 olsa bende 80 isem 130 la kaval kemiğime çakıl taşı vurdu. Motor çizmem olduğu halde acımıştı. Olmasa yaralanabilirdim.
* Kaskımın içine arı girmişti. dualar edip hemen durdum. Kaskı daha çıkartmadan kendi uçup gitti.
* Insan bazen kendinden de korkmalı. Forumun çoğu genç ama tansiyon düşmesi-yükselmesi, şeker düşmesi, susuz kalmayı fark etmezsek baş dönmesi vs gibi belki bir anlık ve geçici durumlar bile başımıza büyük işler açabilir.
“Bir delil ile 40 alimi yendim; ama 40 delil ile bir cahili yenemedim.” Mevlana
-
02 Aralık 2022, 12:43
#12
- Teke - Kandıra köyler arasındaki yollar da en son gittiğimde frezeli idi.
- Anadolu Kavağı - Poyrazköy taraflarında çok fazla balık taşıyan kamyon var. Onlardan dökülen balık yağları olabiliyor. Gölgede kalan koyu zeminlerde veya ufakta olsa herhangi bir renk değişikliğinde dikkat etmekte fayda var. Bu son saydığım yerde bir kaza atlattım.
- Vadi araları ya da açık alanlarda özellikle yağışın olduğu mevsimlerde özellikle kışsa, zemindeki ısı düşüşünden kaynaklı buzlanma olabiliyor. Gideceğimiz yol bir gezi/tur rotası ise o tarihteki coğrafi koşulları iyi araştırıp öyle yolumuzu planlamalıyız.
Bunlardan ayrı olarak:
En önemlisi yola çıkacağınız günkü psikolojimiz. Mümkünse bozuk psikoloji ile yola çıkmamak lazım. Evde kavga etmiş olabilirsiniz, mahallede esnafa kızmış olabilirsiniz vs. Eğer yol üstünde bu gibi durumlara denk geldiyseniz en iyisi müsait bir yerde durup, en az 1 sigara içecek kadar kendinize süre tanımanız. Sonrasında yola devam etmek daha iyi olacaktır.
-
02 Aralık 2022, 13:09
#13
Frezeli yolları ilk gördüğümde asfaltı yenilemek için çalışma başlattıklarını zannetmiştim. Yıllarca öyle bıraktıklarına göre yenileme çalışması yok. Bu uygulamanın akla uygun bir nedeni var mı?
-
02 Aralık 2022, 13:24
#14
Ağır yüklü araçların karda buzda yola tutunabilmesi için frezeliyorlar. Ama motosikletler hele de ince tekerliler için sorun oluyor
-
02 Aralık 2022, 13:39
#15
siyanoz adlı üyeden alıntı
Ağır yüklü araçların karda buzda yola tutunabilmesi için frezeliyorlar. Ama motosikletler hele de ince tekerliler için sorun oluyor
Ben de tamir edecekler kaplamayı yenileyecekler diye yapılıp sonra bekliyor sanıyordum.
Motosikletliler ölsün demişler düpedüz. Hiç mi bu yol yapımlarında bu işi denetleyen işi bilen mühendisler?
-
02 Aralık 2022, 14:24
#16
espresso adlı üyeden alıntı
Ben de tamir edecekler kaplamayı yenileyecekler diye yapılıp sonra bekliyor sanıyordum.
Motosikletliler ölsün demişler düpedüz. Hiç mi bu yol yapımlarında bu işi denetleyen işi bilen mühendisler?
Kışın gece seyahatlerinde tehlike zirvede oluyor. Küçük bir yanlış hareket kötü sonuçlar verebilir. Selçuk Akçay hocanın tavsiyesine uyup gece seyahat etmeyeceğim. Kış mevsimi seyahatlerini de sağlığım için yapmayacağım. İnşallah sözümde dururum
-
02 Aralık 2022, 14:52
#17
Asfaltta ki eklere dökülen siyah zift gibi madde ıslanınca berbat kayıyor.
Sağ veya sol yol ayrımlarında muhakkak son anda karar veren biri çıkıyor.
Şehir içinde tırın, kamyonun sağından geçme.
''Bir adam hangi yolda gidiyorsa, o yol onun kendi seçimidir.'' İp Man
-
02 Aralık 2022, 15:13
#18
Polarize camlı güneş gözlükler normal zamanlarda çok faydalı ama motor sürerken tehlikeli olabilir, yansımaları azalttığı için yolda yağ dökülmüş ya da erimiş asfalt ya da ıslak yerleri görmek konusunda sorun çıkartabilir, motosiklet kullanırken normal güneş gözlüğü kullanmak ya da güneş vizörlü kask kullanmak lazım, polarize gözlük bu yüzden sürüşe uygun değil.
-
02 Aralık 2022, 18:53
#19
espresso adlı üyeden alıntı
Polarize camlı güneş gözlükler normal zamanlarda çok faydalı ama motor sürerken tehlikeli olabilir, yansımaları azalttığı için yolda yağ dökülmüş ya da erimiş asfalt ya da ıslak yerleri görmek konusunda sorun çıkartabilir, motosiklet kullanırken normal güneş gözlüğü kullanmak ya da güneş vizörlü kask kullanmak lazım, polarize gözlük bu yüzden sürüşe uygun değil.
Ben de sonuna kadar polarize gözlük taraftarıyım. Hatta yazın araba sürerken ön konsola beyaz örtü bile seriyorum parlama-yansıma yapmıyor. Ama örneğin lcd ekranlar güzel okunamadığı için pilotlarda, yoldaki renk değişimlerini ve ıslaklıkları göstermediği için motor kullanırken takmıyorum. Zaten güneş vizörü çok önemli bir güvenlik ekipmanı. Güneş vizörü olmayan kask kesinlikle alınmamalı.
“Bir delil ile 40 alimi yendim; ama 40 delil ile bir cahili yenemedim.” Mevlana
-
02 Aralık 2022, 19:54
#20
Motoseverrr adlı üyeden alıntı
Bu freze olayının aynısı Bursa'dan Yalova'ya (Gemlik'e gelmeden önce) giderken bir bayır geliyor o bayırın inişinde aynı şekil bu frezeler var.
Bir başka freze olayı ise yine Bursa içinde, Otobandan Görükle kavşağına girerkende bu olay var, daha önceden yoktu.
4 tekerliler için güzel ama motosiklet kullanıcıları için heleki yeni yağan yağmurda ciddi sıkıntılar verebilir.
Tam olarak ordan bahsediyorum Haritada da gosterdim o tarafta cok fazla freze var ve hep donuslerde arabalar icin yapmislar ama yagmurlu havada cok kaygan oluyor
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:48 ----------
AzÇok adlı üyeden alıntı
Kışın gece seyahatlerinde tehlike zirvede oluyor. Küçük bir yanlış hareket kötü sonuçlar verebilir. Selçuk Akçay hocanın tavsiyesine uyup gece seyahat etmeyeceğim. Kış mevsimi seyahatlerini de sağlığım için yapmayacağım. İnşallah sözümde dururum
Selcuk u dinlemesen yine de Zafer Akcay i dinle Selcuk cok reklam yapiyor. Yag gibi yollari ozellikle yolu yaptiktan sonra frezeliyorlar karli buzlu havalarda arabalarin tutusu olsun diye halbuki araba carparsa tampon zarar görüyor ama biz kayinca kol bacak kırılıyor ve senin neden yavas gittigini anlamayan yolu gormeyen okuzlerle ugrasiyosun .Frezeli satih bozuk satih gibi levhalari koymaya da karayollari useniyor karanlikta farketmezsen olay daha eglenceli bir hal aliyor.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)