motosikletimin arka çantası tolantideyken titreşim yapıyor. hareket edince kesiliyor. ilk baş bagaj demiri ile çanta arasından geliyor sandım ama çanta kapağını açınca ses kesildi. kapak titreşim yapıyor bu konuda tavsiyesi olan var mı?
motosikletimin arka çantası tolantideyken titreşim yapıyor. hareket edince kesiliyor. ilk baş bagaj demiri ile çanta arasından geliyor sandım ama çanta kapağını açınca ses kesildi. kapak titreşim yapıyor bu konuda tavsiyesi olan var mı?
Çantanın markası nedir maxem sl45 veya 40 ise alt tabladan çıkarmak için kırmızı bir düğmesi var oda ses yapabiliyor.
Maxem çanta kullanıyorum.
Çantanın üzerindeki rüzgarlığın arasından geçirip tablaya kancaları takılacak şekilde bagaj lastiği kullanıyorum. Böylece kapaktan kaynaklanan tıkırtı gitti.
Çok hafif kilit mekanizması tarafından tıkırtı geliyordu. Bir arkadaşımdada aynı dert varmış. O tablayla çanta arasına keçe koyarak çözmüş sorunu.
Ben baloncuklu ambalaj malzemesi koydum. Ses kesildi.
Maxem çanta kullanan birini bulmuşken sorayım.
Abi çantadan mennun musun? Ben de benim xmax'a çanta bakıyorum, orijinal yamaha çantalar çok pahalı. Maxem fiyatı çok uygun görünüyor. maxem sl45 diye bir modeli güzel göründü ama webden fotolardan pek anlaşılmıyor. Aslında benim xmax'a yalnız gezerken çanta pek ihtiyacım olmuyor ama artçı ile çok rahat değil, artçı rahat etsin yaslanacak yeri olsun diye çanta düşünyorum bir de artçı olunca taşınacak eşya da çoğalacak bu yüzden sırt dayama parçasına masraf edene kadar çanta alırım diyordum. Maxem internette çok gördüm, geçen aylarda parketmiş bir pcx üzerinde görmüştüm fena görünmüyordu dıştan bakınca ama motorun sahibi yoktu, ben de ellemedim.
Ben Maxemden memnunum. Hatta satıcıya iki montaj tablası istiyorum şartı koşmuştum.
Şimdi istediğim motoruma rahatça takabiliyorum
Ben yaslanacak yer için çanta tavsiye etmem.
Artçının hayatını o küçücük kilit mekanizmasına teslim edemem.
Dersenki çantayı tablaya, dolayısıyla motora vidalayacağım, çanta hep sabit kalacak,
o zaman olabilir.
45 litrelik model biraz fazla büyük. Elbette avantajı çok.
Bilgisayardı, alet edavattı (işle ilgili) vs bütün ıvır zıvırımı çantaya koyup yola çıkıyorum.
Gittiğim yerde bilgisayar ve alet edavatı alıp, çantaya,
kaskımı, montumu, dizlikleri, eldivenleri, belliğimi, lastik tamir spreyini koyup gidiyorum.
Bu 45 lt çantayşla büyük avantaj.
Fakat çanta büyük olduğu için bazı motorlarda kafa sallamaya sebep olduğunu okumuştum.
Senin motorda bu çantayı kullanan birisinden kafa sallama konusunda bilgi alman faydalı olur.
45lt yerine, eğer sık kullanılmıyorsa 34-38lt civarını tavsiye edebilirim. Teoride fark küçük gibi görünse de motosiklet üzerinde ciddi fark yaratıyor.
Kafa sallamayı yapıyor, o yüzden ne kadar küçük çanta, o kadar stabil sistem demek çok da yanlışi olmaz. Bagaj verimi için ise mümkün mertebe yan çantaları öneririm, kafa sallama sorununu en aza indiriyor ama bir topcase olamıyor.
Eğer artçı için ise belirli bir kuvvetle kırılabilir sırtlığı tercih ederim. Kaza durumunda sırt dayama çok sağlam bir malzeme ise deforme olmayarak tüm darbeyi artçıya iletecektir. Bu durumda belirli bir kuvvetle kırılabilen bir ünite kanımca daha güvenlidir. Bunu bir otomobilin jantı gibi düşünürsek; kaza esnasında ezilmeyen çelik jantlar darbeti olduğu gibi kabine doğru iletip riski arttırırken aluminyum jantlar darbe etkisiyle ezilerek kuvveti sönümler. Bu, üreticilerin güvenlik standardını arttırmak için kullandıkları en basit yöntemlerden biri.
Biraz da bu yüzden yolda denk geldiğim, motosiklete artçı için doğrudan sırtlık takan arkadaşlara biraz düşünceli bakıyorum. Sanırım kimse bunu fark etmiyor. Adam eğilmesin bükülmesin diye parmak kalınlığında demirden yapıyor. Bir darbe söz konusu olduğunda adamın beli kırılıyor/zarar görüyor. Hatta tıp okumamış biri olarak dahi bu tip bir durumun felç. riskini arttırabileceğini ön görebiliyorum. Yerine göre bazen zayıf malzeme iyidir
...
Yorumuna katılıyorum. Aslında çok gerekli değilse arka çanta hiç kullanılmamalı.
Hatta artçıda alınmamalı.
Bu konuda ciddiyim. Turdada söylemiştim.
Motosiklet özgürlük demek. O makinanın üstünde sürücüden başkası olmamalı.
Tabi bu hobi kullanım için geçerli.
Ben artçı almıyorum, mümkün olduğuncada arka çantasız kullanıyorum. Motor kafa sallamasa bile, dinamiği değişiyor. Çantasız haliyle kullanırken, çok daha fazla keyif alıyorum.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)