arkadaşlar konu balata spreyinden araba temizliği zincir dişli bakımına kadar gelmiş ken 2 kelime etmeden geçemeyeceğim
zincirinizi mazot ile temizlemeyin özellikle belli bir zaman sonra oringler çatlayıp düşüyor zincir boyun veriyor yani bozuluyor zinciri temizlemek yerine sürekli yağlayın pislik akıp gidecek zaten
temizlik konusuna gelince sarı güç baya işe yarıyor hatta hatta acayip etkili kakao lu dondurma vişne vb lekelerde çok etkili her yerde kullanıyorum
ustaya napıyosun oraya sıkılırmı demeye kalmadan boca etti spreyi. arka maşayada geldi alt merkesin üzerinede heryere. maşada cilayı kaldırdı siyah renk griye döndü hemen silsemde.
dikkatli kullanılması gerekli. çok aşındırıcı bir madde.
Benelli TRK502 - Hyosung GV250 - Regalraptor SPT350 - Kanuni Caracal200 - Kanuni Windy125 - Kawasaki GPZ500 - Kawasaki EN500 - Aprilia MANA850 - Regalraptor Spyder250 - Honda VT600 - Zealsun ZS150-19
Zincire neyin sürülüp neyin sürülemeyeceğine harcadığımız vakitle çay demlesek daha iyi olur. Bunu da 50 çeşit yağ, 10 çeşit temizleme yöntemini denemiş bir o kadarını araştırmaya "çalışmış" biri olarak söylüyorum, benim de bu konuda uzun uzun postlarım vardır belki ama gerçekten manyaklık artık.
Araştırmaya çalıştım diyorum zira adam gibi bir bilgi bulmak da mümkün değil.
Yamaha'nın kitapçığına bakıyorsun, kerosene vur geç diyor. Sonra Yamaha'nın üstünde gelen zinciri üreten DID'in kitapçığına bakıyorsun, zinhar kerosene vurma diyor.
Bunu test eden bağımsız biri var mıdır diye bakıyorsun, Kanadalı çıkıyor balona WD-40 sıkıyor diyor ki patladı :D Tamam elimzide malzeme bilimi var da, oring'lerde kullanılan malzemelere de her zincirde ne kadar hakimiz?
Balata spreyi ile zincir temizlenir mi? Temizlenir. Spreyin ucunu getirip oringlerin arasına sokup kırk saat basma yeter, oring'in arkasına geçerse kaş yaparken göz çıkarmaya döner iş, ama o olsa bile zincir ertesi hafta çöp mü olur? Hiç sanmıyorum. Her hafta sağanakta sürmek zorunda kaldığım dönem her akşam eve gelince zinciri WD40'ladım ıslak kalmasın diye,yine 30bin gitti zincir ve bu WD40'lı dönemin üstüne de 1,5 sene falan kullanıldı. e WD40'ı da balata spreyi için dediğim gibi dibine dibine sokarak sıkmadım, çapraz bir şekilde zincirde sağda solda kalan suyu itsin diye sıktım. Sıktıktan sonra da bezle sildim.
Şuanda da zinciri temizleyip motoru yıkıyorum/yıkatıyorum, sonrasında zincire bir şey sürmeden eve geliyorum. XCP'nin sıvı yağını almıştım, şırıngayla iki taraftan oring bağlantılarına çok hafifçe sürüp devam.
bana göre cok mucizevi icat.. balata spreyinin onemini ben motosiklette degil ama arabada cok net anlamistim.henuz bu spreyin varligindan haberdar degilken arabanin frenleri az tutuyor diye 2 defa arabanin on balatalarini degistirtmistim.
megerse sorun disklerin yaglanmis, pis olmasiymis..bir ustada disklere balata spreyi sikmayi akil edememisti.en sonunda ben deneyip cozumu bulmustum..
simdi iki uc ayda bir hem araba hem motosiklete bol bol kullaniyorum..
Benim motorda yağ kaçağı olduğu zamanlar karenajları söküp gazyağı ile motor bloğuna girişmektense balata spreyi kullanarak temizlik yapmak bana daha kolay geliyordu. 404'ten çok memnun kalmadım ama Würth'ün spreyi güzeldi.
plakama zincir yağı sıçramıs ( nasıl becermisse ) bi tutam balata spreyi sıkıyımda temizlim dedim. oda nesi ? siyah harfler bembeyaz oldu. ne nalet şeymis. aklınızda bulunsun :(
en ucuzu olmuş 27 lira eskiden 4 liraya alıyorduk. Garajda taban beton yağ emiyor değişimde damlarsa. Bir kutu sıkardım neredeyse temizlemek için.
Bir kutu Balata spreyi bir kutu wd40 bir kutu sıvı gres ile tamirhane servis bile açabilirsin
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)