Debriyaja basınca hışırtı gelmesi
Reklamlar
-
Merhaba saygı değer arkadaşlar,
Motisikletle aşağı yukarı 200 kilometreyi devirdim deviricem. Henüz bir vukuatım yok. Umarım da olmaz. Yalnız şöyle bir derdim var.
Mesela trafikteyim. Araçlar yavaş yavaş ilerliyor. Arkanızdaki taksi sizin önünüzde biraz boşluk açılsa hemen kornaya basıyor. Mecbur bende ilerliyorum. Yarım debriyaj gitmeye alıştım sayılır. Konu şu; Debriyaj balatasını her sonuna kadar sıktığımda ön tekerden(yani oradan gibi geliyor ses) hışırtı geliyor. Yokuş inerken debriyaja basarsam hışırtı daha yüksek oluyor. Bunun sebebi nedir sizce ?
not: Fren balatası yeni.
Reklamlar
-
Bana kalırsa sizin sorununuz yağsız ve ayarsız kalan zincir gibi geliyor (Bunu dediğiniz için ve karşılaşılcak en basit durum için böyle yorumladım."Yokuş inerken debriyaja basarsam hışırtı daha yüksek oluyor."), eğer ön taraflardan geliyorsa göbek rulmanı arızalanmış olabilir başka bir ihtimallerde debriyajınız veya içerlerde bir rulmanda veya içerdeki dişlilerde bir sorun olabilir sorununuzun daha net anlaşılması için kilometresini ve ses kaydı atabilirseniz çözüm açısından çok daha yardımcı olabiliriz.
-
Sorunu bulmuş bulunmaktayım. Ön diskim ya yamuk ya da jant yamuk. Çünkü ön tekeri kaldırıyorum. Çeviriyorum ve dediğim ses geliyor. Bunu kendim çözebilir miyim bilmiyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:10 ----------
Şöyle de bir durum var. Bu sorunu uzun zamandır yaşıyorum. Balatalardan olduğunu düşünüyorum niye derseniz. Disk yamuk olsa çevirdiğimde çıkıntılı olan kısma sürtünür ve her ay ı noktaya geldiğinde gözle görülür bir yavaşlama görülürdü. Ama bunda diskin tüm yüzeyinde aynı sesi veriyor. Fren balatasını çok sıkma gibi birşey olabilir mi ?
-
Fren balatasının diske sürtünme sesi ise normaldir , arkayı duyamazsın ama dikkat kesilirsen önün sesi duyulur..
-
O halde bunun normal olduğunu kabul edip devam mı edeyim yoksa çok sıkılan bir yer varsa gevşetip diski rahatlatayım mı ?
-
Ncanpolat adlı üyeden alıntı
O halde bunun normal olduğunu kabul edip devam mı edeyim yoksa çok sıkılan bir yer varsa gevşetip diski rahatlatayım mı ?
Tekeri yerden kes birkaç kez fren manetini çek bırak ve hemen elinle çevir teker serbestçe dönüyorsa yada fasılalı hareket etmiyorsa herşey normaldir..
-
Deneyip yazacağım teşekkür ederim ilginiz için.
-
Debriyaj basılı durmak iyi olmaz. Araçlarda debriyaj bilyasını bozar. Ek bilgi olsun buda.
-
Konu hakkında bilgim yok haklı olabilirsiniz. Ama şöyle bir senaryo oluşturun kafanızda. Bu benim günlük yaşadığım bir olay. Sıkıcı bir İstanbul trafiği. Acemi olduğum için kenarlardan kaçamıyorum ne kadar geniş olursa olsun ama şeridimi de ortaliyorum. Yol benim diyorum yani. Neyse konuya gelirsek önümde trafik biraz açıldı mecbur arayı kapatmam lazım yoksa korna çalıp sinir edecekler. Attım 1. Vitese ilerledim. Yine ileride sıkıştı trafik. Frene basıp motorun hızını düşürsem hemen motor öksürmeye başlıyor beni debriyaj sıkmaya itiyor. Muhtemelen debriyaj balatamın degısme zamanı geldi de 3000 TL istiyor yetkili servis.
-
Ncanpolat adlı üyeden alıntı
Konu hakkında bilgim yok haklı olabilirsiniz. Ama şöyle bir senaryo oluşturun kafanızda. Bu benim günlük yaşadığım bir olay. Sıkıcı bir İstanbul trafiği. Acemi olduğum için kenarlardan kaçamıyorum ne kadar geniş olursa olsun ama şeridimi de ortaliyorum. Yol benim diyorum yani. Neyse konuya gelirsek önümde trafik biraz açıldı mecbur arayı kapatmam lazım yoksa korna çalıp sinir edecekler. Attım 1. Vitese ilerledim. Yine ileride sıkıştı trafik. Frene basıp motorun hızını düşürsem hemen motor öksürmeye başlıyor beni debriyaj sıkmaya itiyor. Muhtemelen debriyaj balatamın degısme zamanı geldi de 3000 TL istiyor yetkili servis.
Ben de aralardan çok kaçamıyorum, bazen avrupa yakası sıkışık trafikte E5'de en sağ şeridin sağından arkadan gelen motorlar geçip gidiyor, boşluk çok fazla değilse şerit çizgilerinden gitmeye çekindiğim için onların geçtiği araya yeterince geniş değilse dalmıyorum trafikte araba gibi bekliyorum.
Trafikte şeritte giderken şeridi sahiplenmek için şeridi ortalamayın. Arabalar şeridi ortalar, şeritte çukur falan bir şey varsa arabalar onu ortalar bu yüzden öndeki arabanın sağ ya da sol teker çizgisini hizalayıp gidin. Yani şeritte tam ortadan sürmeyin, ya sağında ya solunda olun. Ben en sol şeritte gidiyorsam sola kaçmaya yer olsun diye şeridin sağından gidiyorum, en sağdaysam da genellikle şeridin solunda gidiyorum ki önüme kıran olursa sağda kaçmaya yerim olsun, orta şeritte yolun ve trafiğin durumuna göre şeridin sağında ya da solunda gidiyorum.
Bunu hakimiyet eğitiminde hoca öğretmişti, yoksa ben de şeridi ortalayıp giderdim.
-
Notunu aldım. Bu şekilde yapacağım. *Nikkfurie nin dediğini uyguladım. Balata spreyi uygulaması da yaptım. Ses yine aynı kaldı. Fren balataları baskı uyguluyor. Biri de değil ikisi de baskı uyguluyor. Şimdi önümde iki seçenek var: 1. fren balataları sürtünmeye devam etsin ve ilgili yerleri eriyene kadar dokunmayacağım ve temas eden yerler biraz daha sürtününce ses kesilecek. 2. Fren balatalarını iten pistonlar disk ile balata arasındaki fark azaldıkça itmeye devam eder ve ses hiç kesilmezse gevşetmem gerekiyor.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)