Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Kaza sonrası kasko süreci

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    30 Ağustos 2018
    Merhabalar 25.10.2022 tarihinde 21 model mt 09 motosikletim ile giderken arka lastiğin kayması sonucu ufak bi kaza yaşadım. Kazanın şokunu atlattıktan sonra motoru servise çektim ve kaskodan karşılanması için dosya açıldı. Servisin raporuna göre motorda şuan 96Bin liralık bir hasar mevcut bu hasarın 34bin lirası egzoz. Kasko yaptırırken poliçeme aksesuar olarak egzozuda ekletmiştim. Servisten ekspere iletilen bilgi motorun onarımı yapılırsa sonrasında daha fazla hasar çıkma ihtimali çok yüksek. Eksper gelip motoru inceledi sonrasında değişmesi gereken parçalar ve oluşan hasarın tutarı kasko şirketine iletildi. Fakat bugün kasko şirketi kazayı şaibeli bulduğu için bir araştırma görevlisi benimle görüşüp kaza anını anlatmamı istedi. Kazayı yaptığımda poliçemin bitmesine 2-3 gün vardı. Görüşme sonucu araştırma görevlisi ikna oldu ve herhangi bir sıkıntı yaşanmayacağını söyledi. Kendisine motorun pert mi yoksa onarım mı olacağını sorduğumda bana onarım olur diye bir yanıt verdi. Benim merak ettiğim bilgili arkadaşlar bundan sonraki sürecin nasıl ilerleyeceği neler yapmam gerektiğini belirtirse çok sevinirim. Çünkü 1 aydır bekliyorum motor pertmi olacak onarım mı olacak hala belli değil. Bugünkü arkadaşın dedikleri kafamı çok karıştırdı sonuç olarak kimse 96 bin lira hasar kaydı olan bir motor bineceğini düşünmüyorum ve motorun tamirat sonrasında dikiş tutacağınıda düşünmüyorum.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    96 k masraf olan motosikleti bence tamirat yoluna gitmezler piyasa araştırması yapıp sovtaj çalışması yapıp sana parayı verir motosikleti o şekilde satar cebinden 96 k çıkmadan işin içinden sıyrılır

  3. #3
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Bildiğim kadarıyla pert işlemi için %60-70 üzeri bir hasar maliyeti olması lazım.

    280k değerinde bir motor için sigorta şirketinin vereceği bir karar, bence egzos kısmını da düşersek 60k için perte cıkarmayacaklardır.

    Dogruya dogru kimse bu kadar yüksek hasar kayıtlı aracı almaz, ama süreç cok değişiyor. Mesela su an 4 sene önce yaptıgı kazada 5 bin lira hasar kaydı olan aracları "amann 5bin lira basit bişidir" diye alıyor ancak 4 yıl önce r25 bile 15 k idi. enflasyona göre değerlendirmiyorlar.

    5 yıl sonra senin 90k'da anlamsız kalacak bence.

    Ancak umarım perte cıkarma kararı alırlar. Şase de sıkıntı var mı, hangi parçalardan dolayı bu beden cıktı*


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)