Bizim forumdaşları bir konu altında bu meseleyi tartışırken gördüm ve başlık açmaya karar virdim. Evet virdim.
Bana göre vites göstergesi elzemdir zira yolda giderken bir anda "ulan kaçıncı vitesteyim ben" soru işareti oluşuyor kafada.
Bizim forumdaşları bir konu altında bu meseleyi tartışırken gördüm ve başlık açmaya karar virdim. Evet virdim.
Bana göre vites göstergesi elzemdir zira yolda giderken bir anda "ulan kaçıncı vitesteyim ben" soru işareti oluşuyor kafada.
Değildir.. belki motora ilk vitesli başlanılırsa o şekilde alışıldığı için ihtiyaç haline geliyor isteniyor olabilir. bana bir artısı yok vites göstergesi olmasının ki zaten şuan kullandığım motorda da yok
Bence değildir. Virago ile başladım vitesli motora ve vites göstergesi yoktu. Hızlı alıştım, uzun yolda giderken mesela kaçıncı viteste olduğumu unuttuğumu varsayalım, gaz verdiğimde motor çekmiyorsa, vites düşürüp çekişi tekrar sağlayabilirsiniz. Tabi çok üstünkörü basit bir örnek oldu ama motoru kullandıkça zaten hangi hızda, hangi viteste nasıl bir ses verdiğini biliyorsunuz kafanızda bir tablo oluşuyor. Ona göre sürmeye devam ediyorsunuz.
Şuan ki motorumda da vites göstergesi mevcut, çok çok nadir bakıyorum, yüksek süratlere sürekli çıkmadığımdan, motoru zorladığımda şu viteste ne kadar zorlanıp hızlanabildiğini görme amaçlı bakıyorum ara sıra o kadar.
Ben o aşamayı garibanlıktan kurtuldum, kullandığım motosikleti toplarken ne göstergem vardı nede kontağım vardı parayı denkleştirene kadar bir süre kontak takıp bindim onuda gidona cırtlayıp kullanıyordum. Kimi zaman başka güzel motosikletlere binerken vay be şunun göstergesi var veya ne güzel sorunsuz biniyorlar diye iç geçerdim ama şimdi oda olmayınca büyük boşluğa düştüm keşke halen dursaydıda yolda bıraksaydı keşke garip garip arızalar verseydi keşke ayak marşı ile çalıştırıp bir kaç tur atıp geri dönseydim. Vites göstergesinin yokluğu elzem değildir elzem olan şey kendisidir.
Değildir. hatta olmaması gerekir.
Dikkat dağıtır, motorun sesini dinlemeyi ögrenmeni zorlaştırır.
Benim motorda vites, devir ve yakıt göstergesi yok.
Örümcek hislerim ile sürüyorum
Olsa hoş olabilirdi diye düşünüyorum ama çokta yokluğunu aramıyorum.
Değildir. Öyle olsa her modelde olurdu. Ama çok güzel bir şeydir.
Acemiler için elzemdir. Sürekli göstergeye bakar hangi viteste olduğunu anlamak için göstergeye baktığı için yola bakamaz ve gider bir yerde patlar. Mt 25'de vardı vites göstergesi şimdiki motorumda yok. Aramıyorum hiç. Dolu dolu gösterge de iyi değil bence sonra yola bakmayı unutuyor insan.
Benim için elzemdir sırf bu yüzden sıfır pulsar almaktan vazgeçtim
Eski topraklar umursamaz bile yeni nesil arıyor çok olmazsa olmaz .. benim için gram önemli değil ..
2013 yılıncaki ikinci motorum kawasaki ninja 250r dı
vites göstergesi yoktu ama o ara acemi olduğum halde zorluk çekmemiştim
olsada olur olmasada olur
Bana görede olmalı,
Herif Manyak Yüzünden Belli,
Vites göstergesine ihtiyaç yok olsa olur ama olmasada olur. devire bakarsın hıza bakarsın hangi vitestesin anlaman 1 saniyeni almaz. Acemi değilseniz o da.
Motosiklete gore degisiyor bu bence.
Eski cruiserimda degil vites, devir gostergesi bile yoktu, acikcasi cok gerek te yoktu. Cunku tork yuksek, vites araliklari uzun (bir vitesi digerinden ayirmak zor degil), ki zaten 4 vitesti.
Ama vites araliklari kisa olan, belli bir hizdayken bir kac vites secenegi sunabilen modeller icin faydali ve gerekli bence.
Ozellikle elektronigin bu derece yaygin oldugu bu devirde konmamasi komple ucuza kacma bence. Cunku ECU zaten biliyor vitesi. Dogru duzgun masrafi yok bu ozelligi eklemenin.
Bu arada CB1000R'i tekrar bir gomeyim firsat bulmusken... Koskoca Honda, 2017 yilinda, vites gostergesi bile olmayan 1000cc naked satti ya la...
Benim için elzemdir. Motoru ışıklarda kaç kez 2. viteste kaldırmaya çalıştım bilmiyorum. Debriyaj balatası kokusu seleye sindi.
Kamyon şoförüyüm. 9 ileri 2 geri vites var. Motosikletim 5 ileri. Arabada 5 ileri.
Hiç vites kaçta diye baktığımı hatırlamıyorum. Farklı araçlarda dahi bakmam. Sadece ilk bindiğimde vites dizilişine bakarım. Kamyonlarda bu iş karışık. Aktarmalı çarpmalı takviyeli vs çeşit çok.
Gösterge olarak sadece hararet gerekli bence. Onu giderken duyarak yada hissederek bilemiyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:43 ----------
O şekilde durunca debriyaj bilyası bozulur.
Vitese takıp çalıştırmak ağır vasıtada imkansız gibi zaten. Çalışmadan hava dolmaz. Hava dolmadan debriyaj basmaz. Ufak araçlarda da çok zararlı bu. Özellikle soğuk havada.
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)