Çoğu uzman ışıklarda boş vitese atmayın diyor. Arkadan bir araç gelir kaçamazsınız diye.
Çoğu uzman ışıklarda boş vitese atmayın diyor. Arkadan bir araç gelir kaçamazsınız diye.
Yapmayin yahu. Niye? Debriyaji asilip bekleyecek miyiz hareket edene kadar? Gerci cok beklemiyorum ama, motoru calistirip, o arada kask eldiven takip oyle yola cikiyorum. En azindan yarim dakika motor kendine geliyor. Eski Hondam bostan bire "klank" diye gecerdi ama simdiki KTM'de bostan bire takinca tepki neredeyse sifir. Herhangi bir zorlama vs. hissedilmiyor hic. Farkli bir metot mu kullanmislar ki?
Devir sesine göre sürersen göstergeye gerek kalmıyor zaten. Şu da var bende bazen kendime kaçıncı vitesteyim diye soruyorum ama önemli değil
Motosiklette hangi viteste olduğunuzu öğrenmek sanırım sadece 2.viteste o da bazen gerekebilir. . viteste zaten 1. viteste olduğunuzu anlarsınız, boş malum. 2 ve 3 ddevirden anlaşılabilir, belki 4. viteste mi yoksa 5 te mi olduğunuzu merak edersiniz ama o süratte bu da gereksiz. Acemiler için ise vites göstergesi kesinlikle olmamalı, ne kadar hızlı bakarsa baksın acemi için yoldan gözünü ayırmak direk kaza sebebidir. Zaten vitesi öğrenip ne yapacaksınki? Hatırlamıyorsan tek tek düş veya yükselt geç.
aslında bu kadar uzun tartışmaya gerk yoktu marka model sana o opsiyonu verdiyse motorunda vardır yoksa ve sen olmalı abi diyosan alır takarsın mesela benim motrumda yok ama vites göstergesi için koltugun altına soket bırakmışlar tak kullan diye
Beğenilen bir motoru sırf vites göstergesi yok diye elemek yerine harici vites göstergesi takmak da bir çözüm yolu olabilir. Benim önceki 2 motorumda vites göstergesi vardı, insan ister istemez o göstergeye bakıp gözünü yoldan ayırıyor. Şu ankinde vites göstergesi yok, çok da önemli değilmiş meğer.
Benim için elzemdir.
Takıntılı olduğum şeyler var.
Motosiklette vites göstergesi, scooter dahi olsa devir göstergesi, otomobillerde de ön konsol ortasında göstergeye karşıyım. Gösterge şoför önünde olur. Ha çok istiyorsan ortaya bir tane daha koy.
“Bir delil ile 40 alimi yendim; ama 40 delil ile bir cahili yenemedim.” Mevlana
Önceki motorumda (YBR) yoktu. Bazen son viteste bi vites daha atmaya çalışıyordum. Şimdiki motorum CUB ve vites göstergem var.
Cub'tan geçtikten sonra ilk başlarda çok arıyordum. Devir saati-hız kombinasyonuyla anlıyorum artık. Tabi hala karıştırdığım oluyor.
Olsa iyi olur, olmasa da büyük bir sorun degil
Scooterda vites gösterges nasıl oluyor? CVT'de vites geçiş olayı yok ki.
Bir yıl öncesine kadar yaklaşık 12 yıl kullandığım Toyota Yaris arabamda gösterge önce direksiyonun önünde değil ortadaydı. Ona alışmıştım, arabayı değiştirince şimdi gösterge tam önümde oluyor ama tuhaf geliyor, yoldan gözü ayırmadan göz ucu ile rahatça görüyordum eskisinde, şimdikinde gözümü yoldan aşağı kaydırmam gerekiyor. Bir de direksiyonu çevirirken göstergenin görüşünü engelliyor direksiyon arkasında kaldığı için Yaris'de ne güzel orada da gözlük ve ıvır zıvır koymak için saklama alanı vardı.
Konuya geri dönersek, scooterda vites olayı yok haliyle gösterge de yok ama devir göstergesine bakıyorum arada.
Vitesli motor kullanırken sürücü kursunda kullandığım motorlarda da gösterge yoktu ama çok ihtiyaç dummamıştım, parkurda en fazla 2. vitese çıkmıştım çünkü. Ama zaten 1. vites en aşağıda değil mi? Işıklarda durunca aşağı aşağı bastırıp 1. vitese geçirmek için göstergeye gerek yoktur herhalde. Yani kırmızı ışıkta ya da trafik sıkışıklığında durduk, vitese bastır bastır gösterge olmasa bile 1. vitesi bulmak kolay, kalkışta lazım olan da 1. vites zaten, sonrası da devamı gelir, sürüs sırasında kaçıncı viteste olduğumuzun önemi yok, motor devrine göre devri aşırı yükselmişse vites büyüt, devir çok düşük ve zorlanıyorsa vites küçültünce hallolur.
direk konu baslıgına göre konuşmak gerekirse; vites göstergesi "genel" anlamda gereksizdir. Elzem yani vazgeçilmez demek değildir ki motorların büyük cogunlugunda olmaması bunun en büyük kanıtıdır.
Elzem olsa internette vites göstergesi aparatları var herkes onları alıp takardı.
Vites göstergesi "bireysel" olarak elzem olabilir zaten bu düşüncedeki arkadaşlar da ya ek parça ile ya da göstergeli motosiklet alarak isteklerini gerçekleştiriyorlar.
Vites göstergesi acemi sürücüler için faydalıdır. Devir göstergesi vites göstergesinden daha önemlidir. Eski motorum Yamaha Xcity250'de devir göstergesi yoktu. Devir göstergesi olmadığı için şehirlerarası sürüşlerde motoru zorlayıp zorlamadığımı hararet ibresindeki oynamalardan takip etmek zorunda kalıyordum.
Düşündüm, elzem olduğu bir senaryo bulamadım.
Kişisel tercihtir olsun isterim ya da olmasa da olur demek, ama ihtiyaç açısından bir gereklilik durumu bulamadım açıkçası. Eski motorumda yoktu, en fazla 6'dayken vites büyütmeye çalışıyordum, RS'te de oldu aynısı. Durup durup vitesin kaçta olduğuna bakmanın pek bir anlamı yok, zararı kısmı bin kere konuşulmuştur ona girmeye gerek yok
Bence elzemdir. Fakat hayati öneme sahip değildir. Abs hayati öneme sahiptir mesela.
Bence üzerinde benzin göstergesi hariç bir şey olmasa da olur, bana lazım değil
Aşklar biter yollar bitmez dedim, ne aşk bitti ne de yollar..
Bende benzin göstergesi yok, çeyrek depoya düşüldü mü ışık yanıyor. Komik gelecek ama benzin göstergesinin olmayışına bile insan alışıyor. Tripmetreyi her benzin alışımda sıfırlıyorum, aldığım benzinle aşağı yukarı kaç km gideceğimi zaten bildiğimden gösterge olmasa da olur diyebiliyorum ama tabi ki modern dünyada benzin göstergesinin olması iyi olur.
benim ilk motorun benzin göstergesi bozuktu. önemsemiyordum.
sonra yolda kaldım, küfrü bastım. Daha sonrasında kaza yaptım gösterge kırıldı. 50 liraya yeni gösterge taktım.
benzin kısmı calıstıgı için nasıl bir rahatlık çöktü anlatamam.
şimdi ns200 e biniyorum, benzin tek diş kaldıgında 5/2'si dolu oluyor deponun. anlamadım gitti :D
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)