Araba motorsiklet her neyse bu geri çağırmalar neden oluyor mühendisler var kalite kontrolcular var bazen hatalar çok basit oluyor insanoğlu bu her zaman hata yapar misali mi
Araba motorsiklet her neyse bu geri çağırmalar neden oluyor mühendisler var kalite kontrolcular var bazen hatalar çok basit oluyor insanoğlu bu her zaman hata yapar misali mi
Üretim hataları genelde tedarikçi firmaların vadettiği kaliteyi tutturamamasından kaynaklanıyor , mesela Bmw Valeo dan debriyaj balatası satın alıyor , önce onlarca rastgele numune alınıp inceleniyor test ediliyor , bir kaç parti sonra Valeo dan sıkıntılı ürün çıkıyor bu da bize kadar yansıyor , Bmw tek tek tüm motosikletlerine çok uzun bir kalite kontrol süreci uygularsa arızalı ürünü tespit edebilir ama bu üretimi ciddi yavaşlatıp maliyeti artıran bir süreç , bunun yerine topu servislere atıp çok büyük çaplı başına bela olacak arızalı parçaları değiştiriyor..
çünkü üreticiler sizin benim karşılaşabileceğimiz sorunları gerçekte hiç önemsemezler,onların derdi birim üründe daha fazla kazanabilmektir.Eğer sorunu dile getirmezsek hakkımızı aramazsak hiç bir üretici "yaa ben kusurlu mal üretmişim,vicdanıma sığmadı,getirin ürünü bir hatası var" filan demez.
onlar dilsiz ,sessiz tüketiciden kazanır.Ha bir de markayı babasının malını savunurmuş gibi motor öven sersemlerden.
Esasen direk üreticiye ulaşabilseniz sorununuz hallolur ve bu sorunla ilgili bir araştırma başlatılır , ama bizim muhatabımız servisler garanti işlerinden pek para kazanamadığı için umursamaz davranıyorlar , ta ki ana üretici bir geri çağırma düzenlemişse o zaman ilgili parçayı sorgusuz sualsiz değişirler , diğer türlü o servisin ya yıllardır müşterisi olacaksınız yada servis müdürü enteresan biri olacak..
Üreticiler yan sanayi firmalarına yani tedarikçilere hangi malzemeden ne şekilde parça üreteceklerini söylüyorlar. Bütün piyasa bu adamlara civata, plastik, kumaş, cam vs parça yapıyor. Fabrika bunları bir araya getirip aracı ortaya çıkarıp satıyor. Sonra bakıyor ki hep camdan içeri su alıyor. Kapı fitillerini yapan firmaya gidip parti parti hangisinde sorun olduğunu buldutturuyor. Sonra hangi araçlara bu kapı fitilinden takıldıysa marka-model-yıl olarak ilan ediyor, geri çağırıyor. Bu kararı vermek firma için gerçekten güç. Her arızalı ürünü geri çağıramıyor. Ortada gerçekten yan sanayicinin de kabul edeceği bir üretim hatası olması ve bunun sorunlara yol açması gerekiyor.
Topladığı kapı fitillerini yan sanayicinin kafasına atıyor, yenisini ürettiriyor. Tonla tazminat-ceza falan derken yan sanayici ağır darbe alıyor. Güç bela toparlanırsa üretime devam ediyor.
Otomobil gibi ana sanayiye parça vermek prestijli, kazançlı ama zor bir iş. Ciddi kalite kontroller yapılması lazım.
“Bir delil ile 40 alimi yendim; ama 40 delil ile bir cahili yenemedim.” Mevlana
Üretim hataları daha çok yeni modellerde yada makyajlama yapıldığında genelde ortaya çıkan bir olay.Tabi günümüzde kasa değişimi ve makyajlı kasa olayı sık olduğu için bu sorunlar daha çok ortaya çıkıyor.
Misal RTX 3000 serisi kartlar ilk çıktığında sorunlu modelleri vardı V1 V2 V3 gibi güncellemeler aldı.Yine RTX 4000 serisinde benzer sorunlar var kablo eritiyor.
Bende de olan HP G2 VR mesela AMD işlemcilerle sorun yaratıyor diye V2 çıkardılar kabloyu falan güncellediler.
Motorlu taşıtlarda da durum bunun gibi.Mesela Honda CBF150 çok sorun yaratmaz ama yeni çıkan bir modelde bu daha çok olabilir.
O yüzden yeni çıkan model araba yada pc doananımı hemen alınmaz biraz beklemekte fayda var.
Öz_Musti bu dediğin sadece otomobil sektörünle ilgili değil.Çalıştığın firmanın büyüklüğünle alakalı.
Biz ambalaj üretiyoruz.Satmış olduğumuz firmanın kalite kontrolü girdi kontrolü yapıp teslim alıyor.Tespit edemediği bir sorun olursa ambalajdan kaynaklı.O zaman bize ambalajı içine koyduğu ürünü nakliyesini depolamasını falan fatura ediyor.
bence 4k serisi nin sebebi tamamen mühendisliğin yanlış planlanması normalde bir senede bu kadar fazla fps güç yüklemesi yapmazlardı amd ye fark atıcam diye getirdikleri onca güzel şey kablo erimesi gibi gerçektende büyük bir risk haline dönüştü kablo erimesinden daha kötü sonuçlarda doğurabilir düşünsenize bütün sistem yanıyor
Birden fazla sebebi var.
Birincisi, evet, insanoğlunun tasarladığı hiç bir şey mükemmel değildir ve bu bindiğimiz motosikletleri oluşturan milyonlarca parça için de geçerli. İçten yanmalı motor tek başına oldukça kompleks bir ürün ve bunun etrafına şekillendirilmiş bir kompleks yapı daha var. Bunların tasarlanması sırasında da hata olabilir, bu tasarlanan ürünlerin üretilmesi sırasında da hata olabilir, bunların montajı sırasında da hata olabilir. Tasarımda yapılan hata hızlıca ortaya çıkan akut bir sorun da olabilir, zaman içerisinde ortaya çıkacak dayanıklılık sorunu türünde bir sorun da olabilir ki bu ikincisi için üreticiler pek parmak kıpırdatmazlar.
Ayrıca artık satılan bir çok otomobil ve motosiklet karmaşık elektronik sistemler eşliğinde çalışıyor; tamamen farklı bir hata alanı daha. Hatasız bir kod yazılamayacağı için de bu ihtimal her zaman yine hata olasılığı olarak karşımızda duruyor.
İkincisi ise son yıllarda daha da hızlanan bir şekilde işin ekonomik boyutunun değişmesi. Bütün bu yukarıda saydığım hataya açık noktalar uçaklar için de geçerli. Ama eğer McDonnel Douglas'la başlayan Boeing'e sıçrayan ahlaksızlık girdabının içinde değilseniz, havacılığın katı kuralları bu potansiel hataların büyük bir kısmının ürün pazara sunulmadan önce giderilmesine, farkedilemeyenlerin de daha sonra çok daha ciddi bir şekilde ele alınmasına imkan veriyor. Otomobillerde sektörün böyle bir "ciddiyeti" yok, çünkü otomobiller uçaklar kadar büyük maliyeterlere sahip değiller, çok daha yüksek adetlerde üretilip satılıyorlar ve ürünlerin ömür beklentisi de daha düşük. Bunlar bir araya geldiği zaman hissedarına karşı sorumluluğu olan otomobil/motosiklet firmaları da işleri hızlandırmak amacıyla çalışmalarına yön veriyorlar. "Hisse değeri"nin her şeyden yüksek olduğu bir ortamda bundan farklı bir şey de beklenemez zaten. Bir çok ürünün uzun dönem dayanıklılık testleri ürün pazara sunulduktan sonra da devam ediyor ve bazı problemler bu aşamada fark ediliyor. Öte yandan ürün pazarada sunulduktan sonra kullanıcıların yaşadığı problemler de bu geri çağırmalara ışık tutuyor, sorduğun soru bunu daha önceden kendi içlerinde bulup bulamayacaklarıydı. Elbette bulabilirler, ama buna ayırdıkları zaman ve bütçeyi, kendi hissedar karlılıklarından değil de ürün fiyatından çıkartacakları için, o şekilde üretilen ürünü de sen ben alamayız.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)