Sanırım japonlarda zincir değişimi çok daha uzun.
Nissan Almera 2015 model.
10 yıl kullandım. Bakımları hep yetkili serviste yapıldı.
Triggeri zincirliydi.
260.000 km deyken arkadan çarpan bir taksi nedeniyle öne sekti. Arka ve ön farları kırıldı. Perte çıkardı sigorta şirketi.
Zincirin 260.000 km boyunca hiç değişmediğini çok iyi biliyorum çünkü bir akraba çalışıyordu yetkili serviste.
Toyota'la triger zincirli sistem ve o zincir motorun ömrü kadar deniyordu. Bakıma götürdüğüm ustada daha motoru açılmamış ama 1 milyon km yapmış toyotalar vardı. Yaris motoru 3 silindirli, küçük ve diğer toyota motorları kadar dayanıklı değil ama onda da motoru açılırsa bakılır gerekiyorsa o zaman değişir denmişti. 200bin de çok sayılmaz toyota için.
Fren diskleri + balatalar, 40-50bin km'de bir debriyaj balatası seti değişimi vb. gibi sarf malzemelerin değişimi dışında sorun çıkarmayan fakir dostu bir arabaydı yaris de. Hem şehir içinde az yakıyordu, 5.5 litre/100km ile gayet iyiydi ama çocuklar büyüyünce uzun yolda gitmeme sorunu ve bagajın küçük olması yüzünden mecburen kocaman bagajı olsun otomatik vites olsun diyerek değiştirmek zorunda kaldık. Şimdiki arabamdan da memnun sayılırım ama toyota'dan sonra çok fazla ufak tefek sorunlar çıkıyor, çok pahalı tutmuyor ama işte hemen hemen 2 ayda bir sanayiye uğramak gerekiyor, önceden yılda bir bakım için uğrardım.
Bu eski model. Aslına bakarsan eski modellerinde yağ kaçağı olmuyor ve daha dayanıklı, muhtemelen bu motor ya hor kullanılmış ya da yaşı gereği böyle bir arız vermiş olabilir. Şu anki motorumdan önce 4 sene kadar TVS Apache RTR 150 cc kullandım HİÇ problem yaşamadım motorla ilgili. Zaten ona güvenerek son modelini almıştım. Hatta 2016 da çıkmasına rağmen yıllarca Türkiye'ye gelmesini bekledim ve ilk alanlardan oldum. Ama işin komiği yeni modellerin yapılan ar-ge çalışmalarıyla daha sorunsuz olması gerekirken sıfır motorda yağ kaçağı olması ve onca kullanıcı şikayetine rağmen aynı kasanın yeni üretimlerinde de sorunun giderilmemiş olması çok komik.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:30 ----------
Kesinlikle öyle. Adamlar pazardan meyve sipariş etmiyor ki! Gelecek modellerin bütün özelliklerini çok iyi biliyorlar ama cevap vermiyorlar çünkü art niyetliler. Alırsan dediğim problemlere hazırlıklı ol. Ayrıca tek kanal ABS mi çift kanal ABS mi olduğunu da söylemediklerine göre tek kanal ABS gelecek %90. Yağ kaçağı vida sıkmayla geçmiyor. Motorun sökülüp keçelerinin değişmesi gerekecek. Sıfır aldığın motoru söktürmek istiyorsan hayırlı olsun. 200 cc Çin malı motorlar bile bu fiyat bandındayken TVS yi bu fiyattan satmalarının tek nedeni gelecek modelde bir şaibe olmasından kaynaklı diye düşünüyorum.
dürüst biri hata yaptığını farkederse ya hata yapmayı bırakır ya da dürüst olmayı..
Şimdi suyun rengi değişti işte Hokka kardeşim. İyi haberler vermedin Yağ sorununu bende duydum maalesef. Fiyatın düşük olması benimde çok kafamı karıştırıyor. Ayrıca motoru aldıktan sonra servis problemini hangi firma üstlenecek , nerden aldıysan ona git mi denilecek , şüpeler sorular...
İlk gelen postadan almak herzaman risk aslında , bikaç kullanıcının forumlara düşmesini beklemek lazım. FAkat öte yandan bu fiyatıda kaçırmış oluyoruz..
Biraz komplo teorisi gibi olmuş. Ticaret dünyasında cin fikirlerin çok makbul olduğu bir zamanda "öyle şey yapmazlar" diyemem. Zontes markasının akibetini hatırlamakta fayda var. Düşünelim. UMA bu TVS partisinden kar eder mi? Eder. TVS'nin uzun yıllar boyunca bıraktığı iyi izlenim sayesinde gelen motorlar satılır mı? Satılır. Bu satışlar sonunda TVS markası zarar görünce bu fiyat aralığının müşterisi Mondial markası için bir potansiyel oluşturur mu? Oluşturur. Birileri kazan-kazan derken diğerleri sabır-sabır der mi? Der...
Umarım komplo teorisidir...
Belki de ucuz vermelerinin amacı kullanıcı sayısını arttırıp servis fiyatlarını fahiş yapıp oradan kâr etmektir. CF motonun da distribütörü UMA mesela. O motor Türkiye'de ilk satışa çıktığında 6 bin civarı bir şeydi sonra bir anda 12 binlere falan çıktı. CF moto kullanıcısı da her zaman parça fiyatlarının fahişliğinden bahseder durur mesela.
Valla yorumlarım kimseye mani olmasın. Eğer çift kanal ABS'liyse frenler 10 numara kaç kere ölümün kıyısından aldı beni. Ama son hızı TVS 150 den bile düşük bi kere tokatlamıştı trafikte beni eski kasa apacheli biri. Hız takıntım olmadığı için dert etmedim. Bir de üzerindeki TVS lastikler de çok iyi iş görüyor nylon olmasına rağmen . Hiç değiştirme gereği duymadım. Hatta olur da memnun kalmayıp değiştirecek olan olursa ben talibim çıkan lastiğe
Burda sadece başıma gelenleri yazdım. Hatta Türkiye ye gelir gelmez ilk alan bendim kendi forumunda ilk görüşleri ben yazdım yağ kaçırma problemini hemen yazmamıştım mesela kimsede önyargı oluşturmasın demiştim belki sadece benim motora has bir şeydir demiştim. Ama baktım ki sonradan kullananların da başına geliyor o zaman yazdım kronik problem olduğu bilinsin diye.
Tek kanal ABS ile çift kanal ABS arasında ne fark vardır bilmiyorum. Fakat, yağ kaçağını kabul etmek imkansız. Hiç kimse yeni aldığı motoru açtırmak istemez. UMA konuyla ilgili soru işaretlerini giderirse ciddiye alınır bir distribütör olduğunu gösterir. Umarım "almayacaklar tezgahın önünü kapamasın" manasında bir tutum görmeyiz.
Anladığım şu ; Uma , Hindistanda elde kalan 2020 modelleri 2022 olarak getirip satmak icin TVS ile anlaşmıs. Atıyorum elde kalan 250 tane motor var, bunların satın almıs, satacak ve alana ne halin varsa gör diyecek.
Gercek 2022 ( Euro 5 ) modellerlede İsotlar anlaşma yapmıs. Uma nın satışları bittikten sonra İsotlar yeni motorları getirip satışlara devam edecekler. Uma nın ucuz fiyattan TVS'leri piyasaya sokup Bajaj ile rekabeti kızıştırması planlanıyor.
Neticede UMA stoklardaki motorlardan , İsotlarda Euro 5 lerle bunun ekmeğini yiyecek.
2022 model olduğu ön kafa ve far tasarimindan 50mt öteden bile anlaşilir.far komple led.
Çift kanal veya tek kanal hakkinda bir yorum yapamam.
Anlamanin tek yolu,yan muhafaza kapagini söküp ABS beynindeki çıkış rekorlarinin sayisina bakmak lazim.(arka kalipere doğru bir baglanti hatti mevcut mu)
Arkadaşlar bu euro 4, euro 5 mevzusunu çözebilen oldu mu? Şimdi satışta olan modeller iyi mi kötü mü ben anlamadım. Resmi Tr sitesinde e-broşüre bakıyorum bu ingilizce broşürde euro 4 motor olduğunu, çift kanal abs kullanıldığını yazmışlar. Güncel durum nedir kafam karıştı açıkçası .
https://www.tvsmotor.com/api/Downloa...8-46136eb88354
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:55 ----------
Bu arada broşürde yer alan ön amortisörler kyb olarak gösterilmiş fakat ilanlara baktığımda sıfır ürünlerde showa ön amörtisör görüyorum fotoğraflarda kafaları biraz daha karıştıran bir mevzu daha geldi benim açımdan
uzun süredi takipte olduğum bi model.
özellikleri gayet iyi.
lakin aktif kullanıcılarının var olduğu bir facebook grubu var.
çok acaip sorunlar yaşayanlar var.
mesela tps sensörü arızası, akünün çok erken kilometrelerde ölmesi ve buna bağlı olarak sabah çalıştırmalarda sıkıntı yaşayanlar (1000 km'ye gelmeden), zincirin şasideki bi alana çarparak ciddi sesler yapması, blokta terlemeler çok fazla yaşanan sıkıntılar.
bununla birlikte montaj hatasıyla birlikte kolaylıkla düzelecek ama 0 motorda olunca can sıkacak pürüzler var. örneğin dün facebook grubunda gördüm, motosikletin ön dişliyi tutan vidaları takılmamış.
velhasıl motosiklet iyi gibi. fakat uzun vadede ne tür sürprizlere gebe, distribütör ne kadar arkasında durur, parça lazım olunca kolay tedarik edilir mi işte bunlar hep muamma.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)