Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Bu kazanın sebebi nedir?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    https://www.instagram.com/reel/Ckuv_...d=YmMyMTA2M2Y=

    Üstatlari yoruma davet ediyorum.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    ero__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2005
    Lastik hava basıncı, ağırlık transferi sonucu ön tekerin hafiflemesi (yere basma kuvveti kaybı), rüzgar sebebiyle motosikletin önünün hafiflemesi ve sürücüsünün bunun farkında olmayıp buna izin vermesi ve bunlar gibi etmenler olabilir.

  3. #3
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    Alıntı ero__ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Lastik hava basıncı, ağırlık transferi sonucu ön tekerin hafiflemesi (yere basma kuvveti kaybı), rüzgar sebebiyle motosikletin önünün hafiflemesi ve sürücüsünün bunun farkında olmayıp buna izin vermesi ve bunlar gibi etmenler olabilir.
    Tank slapped dedikleri şey olabilir mi?

  4. #4
    tecrube0 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2021
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    ns 160, Dominar 400 Tur Versiyon
    Aynı şeyden basediyorsunuz esasında teker havalanıyor ve tokatlamaya başlıyor.Yoldaki kasisler ,çizgiler , hız , rüzgar, lastiğin havalanması ,sürücünün müdahalesi derken gol oluyor.

  5. #5
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    Alıntı tecrube0 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynı şeyden basediyorsunuz esasında teker havalanıyor ve tokatlamaya başlıyor.Yoldaki kasisler ,çizgiler , hız , rüzgar, lastiğin havalanması ,sürücünün müdahalesi derken gol oluyor.
    Çok kötü düştü ama..

  6. #6
    -Black- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2005
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Suzuki DL650 2014
    Ben kaşıntı diye biliyorum.
    Cyan, pea ve recaip bunu beğendiler.
    Sentis ad medullis!
    Dengeliyorum.com
    youtube.com/we2strom

  7. #7
    CRF - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ağustos 2022
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    CRF 250 L
    motosiklet kaşınanı kaşır

  8. #8
    sallami - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kymco Downtown350i/Dominar 400/Suzuki GSX-8S
    1. aşırı hız
    2. fazla sürat
    3. tank slapperda gidonu tutmaya çalışmak.
    Genelde bu durumda gidonu serbest bırakınca kendini topluyor.
    iptaluyelik02 bunu beğendi.

  9. #9
    ero__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2005
    Alıntı hokahey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tank slapped dedikleri şey olabilir mi?
    Zaten dediklerim oraya varıyor. Gidon amortisörü denen meret bunun için icat edildi. Benim motosikletimde standart donanımda var. Çok basit düzen ama var ve mesela istemsiz kısa süreli tek tekere gelme durumunda yere iner inmez rayda gidermiş gibi yoluna devam ediyor alet. Sonralarında sertlik ya da geri sekme hızı ayarlıları gibi şeyler de çıktı sanırım. Bu demek değil ki gidon amortisörü var ve asla bu hareketi yapmayacak. Sonuçta şansı fazla zorlamamak lazım.

  10. #10
    Siluet... - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2018
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    MT-25
    Zafer Akçay'ın bu konuya değindiği bir video
    https://www.youtube.com/watch?v=IM3G9I5wcP4

  11. #11

    Üyelik
    21 Ekim 2022
    Gidonu serbest bıraksaydı bunların hiçbiri yaşanmayacaktı

  12. #12

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Gidonu bıraksaydı bir şey olmazdı ezberi çok doğru değil. Mesela ben eski motorumda iki yerde (iki hızda) gidonu bıraktığımda kafa sallamaya başlıyordu. 80 civarı ve 50 civarı, yani 120 ile giderken gidonu bıraktıysam 90'a kadar güzel geliyor, 80'e doğru sallamaya başlıyordu, sebebi topcase sandık değilmiş lastik değişince anlaşıldı da.. Ben o sallamalar sırasında gidonu serbest bıraksam o motor yerdeydi

    Böyle videodan kesin bir şey anlamak zor, mesela videonun başında sola açılıp tekrar içeri girerken daha da gaz mı açıyor yoksa motor yattığı için mi devir yükseliyor kestiremedim. Genel olarak bir ciddiyetsizlik hakim gibi, bundan kaynaklı da sanki motor kafa sallarken hududu hududu goy goy yapıyor gibi.. Korkudan ananı ananı da diyor olabilir tabi ama hani eldiven yok otobanda 200 gitmek falan?

    Hareket başlarken motor ciddi şekilde hız kaybediyor, kaybettikçe sallantı artıyor gibi. Gaz açsa kurtarırdı gibime geliyor ama o anda olanı bitteni hissiyatı bilmeden 100% bundan demek de zor.

  13. #13
    sallami - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kymco Downtown350i/Dominar 400/Suzuki GSX-8S
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gidonu bıraksaydı bir şey olmazdı ezberi çok doğru değil. Mesela ben eski motorumda iki yerde (iki hızda) gidonu bıraktığımda kafa sallamaya başlıyordu. 80 civarı ve 50 civarı, yani 120 ile giderken gidonu bıraktıysam 90'a kadar güzel geliyor, 80'e doğru sallamaya başlıyordu, sebebi topcase sandık değilmiş lastik değişince anlaşıldı da.. Ben o sallamalar sırasında gidonu serbest bıraksam o motor yerdeydi

    Böyle videodan kesin bir şey anlamak zor, mesela videonun başında sola açılıp tekrar içeri girerken daha da gaz mı açıyor yoksa motor yattığı için mi devir yükseliyor kestiremedim. Genel olarak bir ciddiyetsizlik hakim gibi, bundan kaynaklı da sanki motor kafa sallarken hududu hududu goy goy yapıyor gibi.. Korkudan ananı ananı da diyor olabilir tabi ama hani eldiven yok otobanda 200 gitmek falan?

    Hareket başlarken motor ciddi şekilde hız kaybediyor, kaybettikçe sallantı artıyor gibi. Gaz açsa kurtarırdı gibime geliyor ama o anda olanı bitteni hissiyatı bilmeden 100% bundan demek de zor.
    Ama senin bahsettiğin şeyin tank slapperla alakası yok. Bozuk balanstan bahsediyorsun sen. Belli devirlerde bozuk balans titreme yapar. Nerede frekans bozuluyorsa orada titrer.
    ''Bir adam hangi yolda gidiyorsa, o yol onun kendi seçimidir.'' İp Man

  14. #14

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı -Black- adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben kaşıntı diye biliyorum.
    Çok doğru

    Uzun bacaklı, 19" (veya varyanta göre 21") jantlı, ağırlık merkezi oldukça yukarda olan bir adventure motosiklet ile 200km/s süratlere çıkmak son derece gereksiz. Azami 150-160 neyine yetmiyor? Yetmiyorsa motosiklet tarzını değiştirmek gerekir gibi...


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)