https://www.instagram.com/reel/Ckuv_...d=YmMyMTA2M2Y=
Üstatlari yoruma davet ediyorum.
https://www.instagram.com/reel/Ckuv_...d=YmMyMTA2M2Y=
Üstatlari yoruma davet ediyorum.
Lastik hava basıncı, ağırlık transferi sonucu ön tekerin hafiflemesi (yere basma kuvveti kaybı), rüzgar sebebiyle motosikletin önünün hafiflemesi ve sürücüsünün bunun farkında olmayıp buna izin vermesi ve bunlar gibi etmenler olabilir.
Aynı şeyden basediyorsunuz esasında teker havalanıyor ve tokatlamaya başlıyor.Yoldaki kasisler ,çizgiler , hız , rüzgar, lastiğin havalanması ,sürücünün müdahalesi derken gol oluyor.
Ben kaşıntı diye biliyorum.
Sentis ad medullis!
Dengeliyorum.com
youtube.com/we2strom
1. aşırı hız
2. fazla sürat
3. tank slapperda gidonu tutmaya çalışmak.
Genelde bu durumda gidonu serbest bırakınca kendini topluyor.
Zaten dediklerim oraya varıyor. Gidon amortisörü denen meret bunun için icat edildi. Benim motosikletimde standart donanımda var. Çok basit düzen ama var ve mesela istemsiz kısa süreli tek tekere gelme durumunda yere iner inmez rayda gidermiş gibi yoluna devam ediyor alet. Sonralarında sertlik ya da geri sekme hızı ayarlıları gibi şeyler de çıktı sanırım. Bu demek değil ki gidon amortisörü var ve asla bu hareketi yapmayacak. Sonuçta şansı fazla zorlamamak lazım.
Zafer Akçay'ın bu konuya değindiği bir video
https://www.youtube.com/watch?v=IM3G9I5wcP4
Gidonu serbest bıraksaydı bunların hiçbiri yaşanmayacaktı
Gidonu bıraksaydı bir şey olmazdı ezberi çok doğru değil. Mesela ben eski motorumda iki yerde (iki hızda) gidonu bıraktığımda kafa sallamaya başlıyordu. 80 civarı ve 50 civarı, yani 120 ile giderken gidonu bıraktıysam 90'a kadar güzel geliyor, 80'e doğru sallamaya başlıyordu, sebebi topcase sandık değilmiş lastik değişince anlaşıldı da.. Ben o sallamalar sırasında gidonu serbest bıraksam o motor yerdeydi
Böyle videodan kesin bir şey anlamak zor, mesela videonun başında sola açılıp tekrar içeri girerken daha da gaz mı açıyor yoksa motor yattığı için mi devir yükseliyor kestiremedim. Genel olarak bir ciddiyetsizlik hakim gibi, bundan kaynaklı da sanki motor kafa sallarken hududu hududu goy goy yapıyor gibi.. Korkudan ananı ananı da diyor olabilir tabi ama hani eldiven yok otobanda 200 gitmek falan?
Hareket başlarken motor ciddi şekilde hız kaybediyor, kaybettikçe sallantı artıyor gibi. Gaz açsa kurtarırdı gibime geliyor ama o anda olanı bitteni hissiyatı bilmeden 100% bundan demek de zor.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)