hayırlı olsun.
vites pedalı yumuşamaya başlayınca hemen servis yolunu tutun. oradaki yay kırılıyor. birkaç liralık parça ama işçiliği fazla. benimki 10 bin küsür km'lerde kırılmıştı.
arkaya çanta takmayın şase yırtılabiliyor. hangi çanta demiri olursa olsun yırtılıyor. destekli-desteksiz. iki ya da üç defa yırtmıştım. kaynak tutmuyor, tutmuyor, tutmuyor...
motoru yumuşak kullanın çünkü üst kapak aşırı dayanıksız. subap yakalarsınız. ben yakaladım ki benden önceki sahibi 6 bin km'de garantiden üst kapak değiştirmiş. ben de iki defa üst kapak yaptırdım. 29 bin km'de 3 defa üst kapak yapıldı yani.
kesintisiz şekilde sürekli üst devirde uzun yol yaparsanız krank bilyası dağılabiliyor. ben dağıttım.
asla ama asla her bajaj tabelası olan yetkili servise güvenmeyin. gitmeden önce araştırın öyle gidin. çoğu eski bisiklet ya da çin malı motor tamircisidir.
benim motora 29 bin km içinde 3 defa yarım motor (silindir-piston vs.) yapıldı ve 3 defa da üst kapak yapıldı. yani anlayacağınız sert kullanma karşısında çok ama çok dayanıksız bir motor bloğu var.
kesinlikle yumuşak kullanmaya çalışın.
içinizi karartmış gibi olmayım. bunlar sadece daha kötü durumlara düşmeyin diye eski bir pulsar kullanıcısı olarak uyarılarımdır.