Merhaba sabah motora baktığımdq sağdaki ön amortisör bacağında yağ vardı sildim yola çıktım fotoğraftaki gibi oldu patlak mı yoksa kir mi
https://www.hizliresim.com/ma72uob
Merhaba sabah motora baktığımdq sağdaki ön amortisör bacağında yağ vardı sildim yola çıktım fotoğraftaki gibi oldu patlak mı yoksa kir mi
https://www.hizliresim.com/ma72uob
Merhaba yağ sızdırmaya başlamış zamanla artar yerde damlalar görürsün...
Ne yapmam gerekiyor keçeyi değiştirmem yeterli olacakmıdır
Ns200 kullanırken bende de çok nadir oluyordu yıllarca bir sorun çıkmadı silip geçmiştim
Her iki keçeyi de (toz + yağ) değiştirmek gerekir. Bunlar genelde sağlı sollu takım satılır; madem vakti gelmiş, el değmişken her iki tarafın da birden amortisör yağını ve keçelerini değiştirin.
Bu şekilde kullanmanızı tavsiye etmem.
r25 2020 model için ortalama ne kadar masraf çıkar bilgisi olan var mı fazla para vermek istemiyorum
yeni sızdırmaya başladıysa keçe değişimine gerek kalmadan ve amortisörleri sökmeden sızdırmayı %90 önlemen mümkün.bunun için satılan aparatlar var
rontgen filminden,cam filminden bile yapabilir.yaptığın aparatla keçenin temas eden yüzeyini temizleyerek sızıntıları engelleyebilirsin.
Selam , bu işlem bana pek sağlıklı görünmedi , yağ sızdırmaya sebep olan keçenin arasına giren parçacıklar o aparatı araya soktuğunuzda amortisörün içine itilmiş olacak , keçe değişiminde esas olan amortisörü komple dağıtıp içini tertemiz yapmak ve yağınıda yenilemektir , kaçağı geçici kesebilirsiniz ama bir müddet sonra hasssas nikelajlı kısım ile yağ içinde çalışan subap ve piston takımı zarar görürse tamir edilemez hale gelip komple değişim gerekebilir..
Değiştirin geçin en sağlıklısı o... Elinizden iş geliyorsa zevkle yaparsınız. Teknik servis kılavuzunuz varsa daha da kolay olur... Şehir yakınsa yardımcı olabilirim...
Yağ kacağı var. Yağ azaldıkça amortisör yumuşar. Viraj alma ve ani manevra güvensiz bir hal almaya başlar. Amortisör fazla dalma yapacağı için ön frende dengeniz bozulabilir. Motora bir şey olmaz. Fakat size olabilir.
yağ değişimi 30dk , keçe değiştirmek 90dk,üstelik ustada uygun takım yoksa keçelerin montaj sırasında bozulma ihtimali de var.
Yağ değiştirmek için keçe değiştirilmesi bana mantıklı gelmiyor.Çoğunlukla keçeler sorun çıkarana kadar yağ değiştirilmediği için ikisi bir arada yapılmaya çalışılıyor.keçenin temas eden yüzeyi temizlediğinde nikelajlı kısmı neden zarar görsün?Arkadaşın motorunun amortisörünü bilmiyorum,üstte piston varsa kapalı sistemdir, yağı ayrıdır.öyle olmasa bile zarar verebilecek miktarda içeri pislik girebiliyorsa aynı şekilde yağ dışarı çıkabilir İlaveten söylediğiniz gibi aslında pislikleri içeri itmiyorsunuz.Aparatın şekli düz değil uç kısmı daha ince araya yapışan pislikleri çekip alıyorsunuz.Bu önerdiğim yöntem bozuk keçeler için veya periyodik yapılabilecek uygulama değil.Toz keçesi incelendiğinde yağ keçesinin durumu hakkında ipucu verir.toz keçesi çatlamış ,yırtılmışsa iç kısımda pislik varsa tek çözüm yolu değişimdir.Özetle bu yöntem kelliğe çare değil,gür saçlar vaat etmiyor.
Greyhorse' un bahsettiği yöntemle benim problem çözüldü. Yoksa Ankara'daki Ruhi ustaya gidecektim. Bu arada plastik aparatı peynir kutusundan kendim yaptım.
kendi motorlarımın hem ön hem arka amortisör keçelerini defalarca değişmiş biri olarak ne kadar sürede yapılacağını biliyorum ayrıca yağ değiştirmek için keçe değişimi gibi bir şey yazmadım amortisörden yağ sızıyorsa keçenin de yağında değişim vakti gelmiştir , siz 50bin km deki bir amortisörün içinden çıkan yağı hiç gördünüz mü ? görünce adam doğru yazmış dersin emin ol.. o aparatı keçe ile boru arasına soktuğunuzda keçenin dudaklarında biriken tüm pislikler içeri girecektir , o anlık keçenin dudağı temizlendiği için kaçak kesebilir ama içerideki yağ daha çok kirlenmiş olacak..
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)