Debriyaj balatası değişimi
-
Merhaba Arkadaşlar,
Motorun kilometresinden mütevellit sık sık servise gidip gösteriyorum. Nedeni ise bazen vites atarken ve debriyaj kavramalarında gerekli ivmelenmeyi yakalayamaması. Bunun için bağcılar yüzyıldaki MotoREF'e 2 kez götürdüm. Adamlar ısrarla motoru bakıma almadı. Diyorum ki "kardeş motor yüksek devirlerde düşük yağ basıncı simgesi yakıyor. Şu müşüre bir baksana. Değişicekse siz değişin. Yetkili servissiniz." Almadı servise. Müşür arızalanırsa getirirsin dedi. Motorda zaten yağ var canını sıkma dedi. Eee dedim peki kavrama olayı. Onun da daha var dedi. İleride değişiriz dedi. Ben kafayı takarım böyle şeylere. Değişeccekse değişirim. Size sorum şu sadece. Bende bunların hepsini değiştiricek alet ekipman takım var. Ben bunları "debriyaj balatası(çokomelli), gaz teli, debriyaj teli" değişebilir miyim ? 2. sorum ise motoru alırken esenler de ada motora verdim bakım için. Ama filtreyi değişip değişmediklerine emin olamıyorum malum şu "düşük yağ basıncı simgesi" sorunu. Filtreyi çıkarsam sadece kontrol için geri taksam yağı yine de değiştirmeme gerek var mı ? Yağ da var elimde. Teşekkür ederim şimdiden.
Reklamlar
-
YouTube de gerekli bir çok video var ordan izleyip değişim yapabilirsiniz, bir çok aparat var diyorsunuz debriyaj tasını sökmek için aparatınız var mı o önemli ve debriyaj kısmını açmış iken mecburen yağ değişimi yapacaksınız, gaz teli debriyaj teli değişimi basit zaten, filtre derken yağ filtresi mi hava filtresi mi yağ filtresi ise motoru diğer tarafa hafif yatırım veya birisi biraz yatık bir şekilde tutsun ama tüm malzemenizi hazırlayın söküp yeni filtreyi basit bir şekilde değişim yapabilirsiniz yağı tekrar değişmenize gerek kalmaz hava filtresi ise depo falan sökülüyor yaparsınız yani. 50 100ml yağ ekleyip bir deneyin bazen az olup bu uyarıyı da verebiliyor veya fazla ise.
-
hava filtresi takmak için depoyu sökmek mi ? böyle düşünmemiştim. Hava filtresi dediğimiz öndeki ızgaranın altında değil mi ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:31 ----------
evet doğru depo sökülüyor. O kadar sökmüşken herşeyini değişirim artık.
-
Hava filtresi ve yağ değişimini rahatça yaparsınız fakat debriyaj balatasına bana kalırsa dokunmayın çünkü balatanın yönü tersi düzü var, bir balata bir sac sırası var, balatalar yağa yatırılıp bekletiliyor ayrıca modele göre balataları sökmek için özel aparat gerekebilir, ilk değişimi bilen birine yaptırın siz de izleyin.
-
Ncanpolat adlı üyeden alıntı
hava filtresi takmak için depoyu sökmek mi ? böyle düşünmemiştim. Hava filtresi dediğimiz öndeki ızgaranın altında değil mi ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:31 ----------
evet doğru depo sökülüyor. O kadar sökmüşken herşeyini değişirim artık.
Şu hataya düşmeyin önce depo grenajını sökeyim sonra ana depoyu sökeyim demeyin, grenaj depo üzerinde kalacak şekilde sökün, ön maşa birleşme yerinde 1 vida ön amortisör arasında 10 anahtarlı 2 vida ve oturduğun seleyi çıkardığın zaman deponun sağ sol kısmında 12 veya 13 anahtarlı 2 vida var sök depo yukarı kaldır gelecektir.
-
bu nasıl bir yazı ayarlama biçimidir
az daha kalın yazın böyle dikkat çekemiyo
-
Bende değiştirecektim debriyaj balatasını motorcu bir sefer değiştirdi dedim kolaymış açtım kapağı özel anahtarı var onu aldım somunu çevirince motor dönüyor olmadı,ben orta sehpayı açıp denedim de birde yan ayakta deneyeceğim araştırdım soruşturdum cevap bulamadım doğru dürüst aklıma geldi yan ayakta deneyeceğim motor 1. viteste olacak arka fren pedalı sağ tarafta zaten tek elimle ona basıp tek elimle anahtarı çevireceğim, yağı da boşaltmayı unutmamak lazım yağ yeni ise geri koyacağız eski ise yeni yağ koyacağız.
-
yawuz58 adlı üyeden alıntı
Bende değiştirecektim debriyaj balatasını motorcu bir sefer değiştirdi dedim kolaymış açtım kapağı özel anahtarı var onu aldım somunu çevirince motor dönüyor olmadı,ben orta sehpayı açıp denedim de birde yan ayakta deneyeceğim araştırdım soruşturdum cevap bulamadım doğru dürüst aklıma geldi yan ayakta deneyeceğim motor 1. viteste olacak arka fren pedalı sağ tarafta zaten tek elimle ona basıp tek elimle anahtarı çevireceğim, yağı da boşaltmayı unutmamak lazım yağ yeni ise geri koyacağız eski ise yeni yağ koyacağız.
Vidayı sıkma yönünde açmanız gerek, sıkarkende açma yönünde sıkacaksınız yani ters işlem uygulayarak işlem yapacaksınız normal bir vida sökme takma gibi değil.
-
Öndeki ızgara dediğiniz kısım radyatör hocam. Belli ki teknik konusunda yeterli bilgiye sahip değilsiniz. Bir usta veya başka bir serviste motorunuza baktırın. Yüksek devirde yağ ışığı yakıyorsa motor sıkıştırma esnasında doğru şekilde yağlamıyor demektir. Eksik yağ olabilir. Motor yağ yakıyor olabilir. Sensör arızalı olabilir. Kesin bir şey demek mümkün değil. İşinin ehli bir usta veya servise götürün.
-
kdiner adlı üyeden alıntı
Vidayı sıkma yönünde açmanız gerek, sıkarkende açma yönünde sıkacaksınız yani ters işlem uygulayarak işlem yapacaksınız normal bir vida sökme takma gibi değil.
Usta speratör anahtar ile sökülen hem debriyaj hemde başka yer var debriyajı sökmek için orayı sökmem gerekiyor du onu normal sola çevirince açıldı ama debriyaj açılmadı sola doğru, acaba sadece debriyaj mı sağa doğru açılıyor sadece
-
yawuz58 adlı üyeden alıntı
Usta speratör anahtar ile sökülen hem debriyaj hemde başka yer var debriyajı sökmek için orayı sökmem gerekiyor du onu normal sola çevirince açıldı ama debriyaj açılmadı sola doğru, acaba sadece debriyaj mı sağa doğru açılıyor sadece
Yönü belki farklı olabilir ama genelde ustalar bunları tabanca ile söküyorlar ekipman yetersizliğide sökmenize mani oluyor olabilir, söküm videosu veya kitapçıkta bu konu hakkında bir bilgi varsa oraya bakarak yapmanız daha sağlıklı olur.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler