İki kelime: Ayar yapamamışsınızdır.
Yayları ağırlığınıza, içindeki yağın kalınlığı ve hava boşluğu sürüş stilinize ve rotalarınıza uygun muydu? Vs vs. Lastiklerin havası bile etkiliyor onlarla deneme yaptınız mı? Vs vs.
Showa deyince çöp WP veya Öhlins deyince çok iyi diye bir şey yok yani. Honda'nın 1000'lik naked'ına "çöp" bir amortisör koyması çok saçma değil mi?
Çok değil. Çünkü zaten iyi bir naked değildi o kasa. Honda tek taraflı arka maşa, hidrolik debriyaj, harika bir gösterge paneli kullanarak egzotik Avrupalı görünümlü bir model denemesi yapmış anladığım kadarıyla. Zaten normal fiyatından $2000 ucuza almıştım sıfır... Aldıktan sonra süspansiyonla ilgili ne bilgi varsa yiyip yuttum resmen bir kaç ay boyunca.
Süspansiyonun kabul edilebilir hâle gelmesi için minimumda yayları ve yağı değiştirmem lazımdı. Çünkü yay sertliği 60 kiloluk birine göre ayarlı resmen. Günlük kullanımda süspansiyonun sona dayamaması için tek çözüm compression ve rebound'u sona dayamak, o da rezil bir kullanım demek. Bu arada ben de çok değil, 90 kiloydum o zamanlar...
Yay ve yağ değiştirme olayının pis tarafı, düzgün bir yere yaptırdığınızda işçilik olarak ucuz değil. Ve eninde sonunda elinize vasat ama kullanışlı bir süspansiyon geçiyor. Mevcut süspansiyonu kurcalamak yerine bir-iki misli daha fazla harcayarak çok daha iyi bir süspansiyon yerleştirmek mümkün. Gel gelelim yeni bir motosiklete o kadar masraf yaptığınızda elinizde hâlâ 2011 model, ABS'si dahi olmayan, ağır, dımdızlak bir Honda kalıyor. Bir nevi eşeğe altın semer durumu...
Velhasıl üreticiler ne yaptıklarını çok iyi biliyorlar. Hiç biri çok iyi şaseye kötü süspansiyon koymuyor, hakkettiğini koyuyor...
Bir de orta seviye ve iyi seviye süspansiyon farkı çok büyük. Mesele sadece üretim kalitesi vs. değil. Tümden çalışma prensipleri farklı. Ön çatalın sağ borusu tek başına yay, sol borusu da tek başına dampening yapıyor. Çalışma prensibi olarak ta viskoz sıvıyı küçük deliklerden zorlamak yerine çok sayıda ince çelik plakayı esnetme prensibine dayanıyorlar. Olay bayağı ayrıntılı.
Velhasıl dıştan bakınca CB1000R'ın altın rengi ters ön çatalları Öhlins gibi duruyor ama işin içi bambaşka.
CB1000R forumunda motosikletle ilgili en büyük şikayet te buydu zaten. Motor taş gibi. Ama motosikleti zevkle kullanmak isteyen çoğu insan süspansiyonu elden geçiriyordu. İngilteredeki modeller elektronik donanım olarak daha güçlü (ABS, vs.) olduğu için değiyordu biraz.
Honda'nın son birkaç yıldır yeni modellere koyduğu SFF BP USD ön amortisör de sağ sol farklı işlevler görüyor (SFF: separate function fork), ama kartuşlu (şimli) değiller. Bu arada küçük deliklerden zorlama olayı kartuşlu süspansiyonlarda da var. Merak edenler için aşağıya bir video bırakıyorum:
https://www.youtube.com/watch?v=AzI2IEns3WY
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)