Düşük Yağ basıncı ışığı yanıyor
Reklamlar
-
Merhaba arkadaşlar, yine ben ve yine NS200 benden para istiyor. Motorun 59 bin de olması mı sebep bilmiyorum ama motor ilk açışta düşük yağ basınç ışığı yakmıyor. Yüksek devirlerde yakıyor. Bir kere yandı mı stop edene kadar da sönmüyor. Motor da şuan full sentetik kaliteli sayılabilecek bir yağ var. Yağdan olduğunu düşünmüyorum. Ama artık bu masrafları karşılamak değil de sorunları tek tek yaşamak bunalttı beni. Muhtemelen yağ pompası satın alacağım. Şuan motoru satıp yenisini almayı düşünüyorum ne yazık ki. Bu konu hariç motorda hiçbir sorun bulunmamakta. Ama yaşı gereği sanki bir yerinden daha sorunlar çıkaracak diye motoru korkarak kullanıyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:13 ----------
konuyu hortlatmak için söylemiyorum. Ama yukarıdaki husus motor için sakıncalı mıdır motor kitler mi bu durumda ?
Reklamlar
-
dukelerde vardı kronik sorun.sensor eskiyordu yenisini almak lazım.ucuzsa sensor değiştir dene
-
ne 59000 bin km mi ölmüş o motor kaldır çöpe at
-
-
F54 adlı üyeden alıntı
ne 59000 bin km mi ölmüş o motor kaldır çöpe at
ironini anlıyorum.
-
Yağ pompası gidici olabilir. Servise götür baksınlar, komple motoru ele alma ihtimalin var bu şekilde kullanmaya devam edersen.
-
arıza tespitinde basitten başlanır, yağ sensörü (müşür?) bir kontrol edin, yağ pompası mekaniktir kolay kolay bozulmaz.
-
Fazla yag konulmus olmasin? Arkadasimin duke200 ü ayni sekilde yag basinc isigi yakiyordu. Sonradan anlasildi ki usta olacak şahıs fazla yag koymus. Fazlasi alininca isik sondu.
-
Tespitini nasıl yapacagım ?
-
Abicim sıkıntı full sentetik yağ kullanmanda olabilir. Senin motorun için bajaj yarı sentetik yağ tavsiye etmiş, sen full sentetik koymuşsun. Bence tek sorun bu. Bu durum motora da zarar verir. Motul 5100 koy dene bence sorun çözülür.
-
öyle mi diyorsunuz ? motoru almadan yağda almıştım. 5100. değiştireyim o zaman.
-
Evet sorunu çözmüş bulunmaktayım. Bir arkadaşın dediği gibi fazla yağ konmuş motora. Düz bir zeminde dahi göstergeye baktığımda motorda yağ yerinden bile oynamıyor yani referans aralığını geçmiş ve ağzına kadar doldurmuş.
-
yarı sentetik ya da mineral yağ tavsiye edilen motora tam sentetik yağ koymanın bir zararı olmaz.
tam sentetiğin zararlı olduğunu iddia edenler deneyimleriyle mi yazıyorlar, uyduruyorlar mı bilemiyorum.
ben iki motorumda da tam sentetik kullanıyorum yıllardır, gayet iyi gidiyor.
Biri 92 model olduğundan, o zamanlar sadece mineral yağ vardı, başka ne tavsiye edebilirlerdi ki...
-
Evet saygı değer arkadaşlar sorunu çözemedim. Halen motor devirlenince bu düşük yağ basıncı simgesini yakmaya devam ediyor.
Yaptıklarımı söyleyeyim. İçindeki full sentetik yağı aldım motoru pür-u pak yaptım. Yağ tapasını açtığımda bir de ne göreyim. Yağ süzgeci yok. Neyse dedim "adi usta" koymamış. Gittim bajaj'a bir tane süzgeç aldım. Neredeyse filtre parasına ittirdiler bana. 70 tl. Geldim garaja. Kutusundan çıkardığım süzgeci, yeni filtreyi ve motul 5100 yağını koydum. Motorun sesi bile değişti. Ama gel gelelim yüksek devirde bu ışığı yakıyor. Artık geriye tek şey kaldı "MÜŞÜR". İçinden çıkan filtre de şu şekildeydi. Muhtemelen bakım için verdiğim usta sadece yağ koymuş geçmiş. Sağolsun. Esenler Ada motors arkadaşlar. Tavsiye etmem.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:26 ----------
Gozukmedigi için tekrar canlandırıyorum
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)