Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Yavaş gidemiyorum

    REKLAM ALANI
  1. #41

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Ne pistle işim olur ne başka bir şeyle iyi yemek yapan yer varsa fizanda olsa giderim sabaha karşı Bartın’a motorlarla gittiğimizi bilirim muhabbet bile saçma sapandı sabahın 3 ünde Beşiktaş iskele meydanda cafeler vardı şimdi kaldırdılar motorcular herkes oraya giderdi buluşmalar orda olurdu..

    Sabahın üçünde kayıntı yapalım dedik ne yiyelim gözleme döner çorba kelle paça derken konu ordan burdan döndü bir ara mantıdan açıldı bir arkadaş Bartın mantısı meşhurmuş dedi ordan telefona bakarsın falanca böreği filanca köftesi de meşhurmuş falan derken kendimizi 5 motorcu Bartın yolunda bulduk … şimdi kalmadı böyle muhabbetler birde benzer muhabbetle bodruma gitmişliğimiz var 3 motorcu hiç hesapta yokken bir anda kendimizi Bodrum yolunda bulduk …
    tommygun ve espresso bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42

    Üyelik
    04 Temmuz 2019
    Insanlar kanaatkar degiller, olsalar piste de girerler benzinciye de rahat rahat giderler..

    Goruyorum misal Starbucks lar hep dolu, AVM ler insan kaynıyor.

    Bak USA'de yasayanlara.. Hep kanaatkar olduklarından rahatca piste giriyorlar.

  3. #43
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Gece karanlığında trafik azken E5 daha beter tehlikeli. Sarhoşu da var makasçı serserisi de var, normal sürmek ble tehlikeli. Zorunda kalındığında da sürekli aynalardan etrafı kontrol edip hangisinden nasıl kaçsam diye diye sürerken de kafa yoruluyor. E5'in trafik sıkışık hali bile daha güvenli.

    Eğer geceye kalacak olursanız yolu uzatın tem otoyoluna çıkın daha rahat olur.
    GoGi bunu beğendi.

  4. #44
    retox70 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Nisan 2006
    Şehir
    KOŞUYOLU-İSTANBUL
    Hiç ciddi kaza geçirmediğini varsayıyorum, insan vücudunun ne kadar kırılgan olabildiğinin farkına varman gerekiyor. Tüm samimiyetimle temennim bunu yaşayarak öğrenmemen. Limitlerin üzerinde gittiğin sürece hata yapmamak zorundasın, hergün bu şekilde sürmeyi alışkanlık haline getirirsen istatistik olarak zaten bir gün bir olay yaşama ihtimalin yüksek, umarım bu gerçekleşmez ya da sadece senin yüreğini biraz ağzına getirerek geçer. Aman dikkat.
    And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.

  5. #45
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Alıntı logaritma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ne pistle işim olur ne başka bir şeyle iyi yemek yapan yer varsa fizanda olsa giderim sabaha karşı Bartın’a motorlarla gittiğimizi bilirim muhabbet bile saçma sapandı sabahın 3 ünde Beşiktaş iskele meydanda cafeler vardı şimdi kaldırdılar motorcular herkes oraya giderdi buluşmalar orda olurdu..

    Sabahın üçünde kayıntı yapalım dedik ne yiyelim gözleme döner çorba kelle paça derken konu ordan burdan döndü bir ara mantıdan açıldı bir arkadaş Bartın mantısı meşhurmuş dedi ordan telefona bakarsın falanca böreği filanca köftesi de meşhurmuş falan derken kendimizi 5 motorcu Bartın yolunda bulduk … şimdi kalmadı böyle muhabbetler birde benzer muhabbetle bodruma gitmişliğimiz var 3 motorcu hiç hesapta yokken bir anda kendimizi Bodrum yolunda bulduk …
    Serbest meslek mi, gençlik mi, emeklilik mi?
    May the Force be with McLaren Mercedes

  6. #46

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Alıntı watercolours adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Serbest meslek mi, gençlik mi, emeklilik mi?
    Serbest gençlik daha emekli olamadık

  7. #47

    Üyelik
    20 Temmuz 2020
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    250r
    Alıntı logaritma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Serbest gençlik daha emekli olamadık
    Millet şimdi adım atarken düşünüyor. Bizim makine çok yakmıyor da, kafam nispeten rahat.

  8. #48
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı xtrafrozen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Insanlar kanaatkar degiller, olsalar piste de girerler benzinciye de rahat rahat giderler..

    Goruyorum misal Starbucks lar hep dolu, AVM ler insan kaynıyor.

    Bak USA'de yasayanlara.. Hep kanaatkar olduklarından rahatca piste giriyorlar.
    Aynen. Herkes süper kanaatkar burada. Starbuckslar bomboş. Kimse gereksiz alışveriş yapmıyor. Arabalar, evler, her şey kutu gibi.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:54 ----------

    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ha bir de benim RS'te Rosso Corsa 2'ler 8500km'yi devirdi. 3 ya da 4 tam pist günü dahil bu kullanıma. Bir günde lastik bitirmek için ya inanılmaz hızlı olmanız lazım da ya da ayarsız amortisör ve yanlış lastik basıncı ile çıkmak.
    Bu bana da garip geldi... Hadi slick kullansa diyeceğim, onlar bile 300km dayanıyor, ki çoğunluk bildiğin tipik spor lastik kullanıyor.

  9. #49

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ...
    Bu bana da garip geldi... Hadi slick kullansa diyeceğim, onlar bile 300km dayanıyor, ki çoğunluk bildiğin tipik spor lastik kullanıyor.
    Doğrudur, benim bahsettiğim biraz daha profesyonel takılan ekipler içinmiş. Amatör piste çıkanlar için değilmiş. Okuduğum makale biz fanilere yönelik değilmiş yani. My bad.

    Yine de amatör kullanım için bile lastikler 10-12 track day için dayanır deniyor...
    espresso bunu beğendi.

  10. #50
    sharkspeedr2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2018
    piste çık neyin ne olduğunu anlarsın o zaman
    pistte senin motosikletinin cc ayarında birisi seni geçince ve sende yetisemeyince diyeceksin haaaaaoo bu işler harbi sıkıntılı ve çok deneyim eğitim istiyor

    sen pistte 150 ile giderken önündeki sürücü motosikleti tam yatık halde ön frenle beraber teker teker vites düşürürken ve misal sen bu ve bunun gibi viraja çabuk yaklaşma ve dalma tekniklerini bilmezken ve bunları yavaş yavaş öğrenmeye başladıkça
    trafikte 150 ile makas atma arabaların arasından çok hızlıca geçmenin ne kadar saçma birşey olduğunu anlayacaksın
    Cyan, gurcanozturk ve killingroad bunu beğendiler.

  11. #51

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Evet benim lastiğin gidiş hızına bakarsak sanıyorum 10 pist günü görmezdi.
    Bir de tabi ecnebilerin bir track day'i bizim buradaki tam 2 güne mi 3 güne mi denk geliyor orası da var.

    Yani pist tabii ki lastik ve frenlerde bir tüketim artışına neden oluyor, ama öyle anında bitme gibi bir durum da söz konusu değil.

  12. #52

    Üyelik
    24 Haziran 2022
    Metrobüs uygunsa ona bin o kadar km yi e5 te ben yapmam yapamam içimden bir ses şunu dedi yakında haberlere çıkar

  13. #53

    Üyelik
    07 Eylül 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    N/A
    Zamanında bende öyleydim yardır yardır gidiyordum hatta otobanda yine öyleyim fakat şehir içinde özellikle giriş çıkışlarda süratini minimuma 30-50kmlere düşürüp sürmeye başlayınca emin ol çok daha fazla tatmin oluyorsun ve doğru birşeyi yaptığın için kendinle gurur duymaya başlıyorsun altındaki motorun kanıtlayamacağını sen kendi canınla kanıtlamaya çalıştıktan sonra geçte olsa anlarsın tavsiyem motosikletini büyüt kendinin farkında ol ondan sonra sakin sürmeye başlarsın zaten merak etme
    espresso bunu beğendi.

  14. #54
    caglar48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW S1000R
    moruk senin problemin çok basit. Altında elle tutulur bi güç olmadığı için sürerken temponu korumak ıcın hep tapagaz gitmek zorunda kalıyorsun o yuzden 80lık yerde 120 130 gidiyosun. Aslında elinin altında bi 100 beygir olsa hem bileğin hem kafan rahatlar sürerken. Her aracın bi sürülme amacı vardır yaptığın iş clio ile durmadan gazlayıp makas atmaya calısmak kadar saçma , göze hitap etmeyen ve güvensiz bi sürüş. Demek istediğim para varsa yancıkta hesabı
    espresso bunu beğendi.

  15. #55
    Se-ZeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Nisan 2017
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Honda Shadow Vt 750 C4
    Alıntı Şükrü Çelik adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ...
    Çokca yazılmış çizilmiş, sadece bir cümle söyleyeceğim, benim hayat felsefem, umarım senin de hız tutkunu besler,

    "düz yollar hızlı motosikletler için, virajlar hızlı sürücüler içindir."

    Dümdüz bir yolda en aptal sürücü bile 200+ gidebilir, zira tek yapması gereken gaz açmak ve gidonu tutmaktır. Düz tutmasına bile gerek yok, zaten ivme ile Gidon kendini sabitler, direksiyonu sıkıp tank slapper riski oluşturmak dışında dışında bir riskte oluşturmaz. Ama virajlar...

    Virajlar kabiliyet gerektirir, hız tutkun var ise güzel rotalari forumdan öğrenip bu tutkunu o yollarda test edebilirsin. Bakalım 140-150 ile ucmakdere virajlarindan, narlı yolundan geçebiliyor musun
    tommygun, espresso ve DickName bunu beğendiler.

  16. #56

    Üyelik
    17 Eylül 2020
    Motosikleti
    domicik 400 ug
    Alıntı Se-ZeR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çokca yazılmış çizilmiş, sadece bir cümle söyleyeceğim, benim hayat felsefem, umarım senin de hız tutkunu besler,

    "düz yollar hızlı motosikletler için, virajlar hızlı sürücüler içindir."

    Dümdüz bir yolda en aptal sürücü bile 200+ gidebilir, zira tek yapması gereken gaz açmak ve gidonu tutmaktır. Düz tutmasına bile gerek yok, zaten ivme ile Gidon kendini sabitler, direksiyonu sıkıp tank slapper riski oluşturmak dışında dışında bir riskte oluşturmaz. Ama virajlar...

    Virajlar kabiliyet gerektirir, hız tutkun var ise güzel rotalari forumdan öğrenip bu tutkunu o yollarda test edebilirsin. Bakalım 140-150 ile ucmakdere virajlarindan, narlı yolundan geçebiliyor musun
    bu virajlar fazla mı abartılıyor acaba? sadece bakış ile yapabileceklerin haddi hesabı yok.
    korkmayacaksın, bakış yapacaksın kontrayı vereceksin zaten kullanıcıların belki de %90ınından daha iyi yatmış oluyorsun. örnek vermek istemiyorum ama bu da bir gerçek.
    yani işin sırrı korkmamak.
    korku düşürür.

    artı olarak şu kafa da yanlış.
    düz yollarda herkes sürer, virajda hızlı sür bakalım diyerek kimseyi motive edemeyiz hatta vazgeçiremeyiz. adamın zaten sevdiği bu. adam şehir içinde hızlı sürmeyi. ne bileyim araçlar arasında akıp gitmeyi seviyor olabilir? virajdan zevk almak zorunda değil ki. şehir içi sürüşü ile viraj sürüşleri çok farklı şeyler. dümdüz yolda tapa gaz sürmek çok farklı şeyler.
    üçü de birbirinden farklı.

    böyle şeylerle motive edemeyiz herkesin zevki farklı.
    bir şey bulabilmek lazım kendini frenleyebilmek için. aklıma gelmedi maalesef ama bunun olmadğı kesin.
    korkak olmayan ve motosiklette kendine güvenen her insan çok rahat viraj yapar. öğrenir kapar. bu kadar basit.
    sadece okuduklarıyla ve kendi kendine bakış denemeleri ile bile birçok sürücünün önüne geçeceği kesin korkmayan adamın.

    ne bileyim aklıma gelmedi ama ikna yöntemleri şöyle bir şey olmalı.
    en iyi sürücü dede olarak, yaşlanarak motosiklet sebebiyle ölmeden hayat boyu kullanan kişidir. o yaşlara gelemeyen hiçbir sürücü de iyi sürücü değildir. dersek belki daha motive edici olabilir.
    yani şu an en baba sürücüyüm diyen de eğer öyle ya da böyle 50li yaşlarında motordan vefat ediyorsa bunu yerine getirememiştir.

    kısaca hepimiz en iyi olmak için sürelim.
    virajmış falan çok abartılıyor.
    korkak sürücü ne viraj yapabilir ne doğru anda fren yapabilir ne başka bir şey.
    bunu tartışmaya gerek dahi bulmuyorum

  17. #57

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Virajların fazla abartıldığını fazla abartıyorsun bence de

    Evet temel prensip doğru; korkmamak birinci kural. Ondan sonra da motor kabiliyetleri yerindeyse ve biraz da fizik biliyorsa insan virajda belirli bir seviye üstüne çıkmak da çok zor değil. Ama bu düzlüklerin hızlı motosikletler için, virajların hızlı sürücüler için olduğu gerçeğini de değiştirmiyor. Bir de işin teorisi fiziği belli tamam da, belli sürücülerden hızlı olursun seviyesine geldiğin zaman iş bitmiyor.

    Bu bir yavaşlama motivasyonu sağlar mı? Orası çok değişken, herkesin farklı motivasyonu var farklı konuları var farklı hazları var. Viraj dönmekten gram hazzetmeyen insan da biliyorum ben, veya öte yandan ben otobanda motor sürmekten nefret ediyorum mesela.


    ****

    Benim de önerdiğim güçsüz bir scooter al önerisiyle ilgili de değişik duygular var kafamda, yaklaşık 1,5 aydır ben de benzer bir süreçteyim, Vespa aldım bir tane, işler çok karışık. Trafikte bişeylerden kurtulmak için elimin altında olan güç artık yok, çok daha farklı bir sürüş mantalitesi barındırmak zorundayım ve bu bazen iyi oluyor bazen o kadar iyi olmayabiliyor Bu süreçte de RS'i hiç kullanmadım, sadece geçen hafta Çarşamba artık kaşıntıma yenildim ve Şile'ye gittim, bu Pazar piste gidebilirim, onun dışında yine RS'i kullanma diye kendime öğüt veriyorum. Scooter benim için çok korkutucu bir şey, bunu bir eğitime dönüştürmek için uğraşıyorum bakalım

    Ama şurası çok net, kesinlikle düz bir reçetesi yok bunun, herkesin motivasyonu farklı ve herkesin hızlı gitmekten anladığı da farklı. Şehir içinde trafikten çok daha yüksek süratte ilerlediği için de kendini yavaşlatmak isteyebilir bir insan, bomboş düz yollarda çok gereksiz sürat yaptığı için de isteyebilir, virajlarda çok risk aldığı için de bunu isteyebilir.

  18. #58

    Üyelik
    13 Haziran 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    falcon flash 100
    Alıntı Se-ZeR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bakalım 140-150 ile ucmakdere virajlarindan, narlı yolundan geçebiliyor musun
    Ben ve motosikletim geçemiyoruz ve bir eziklikte hissetmiyoruz

  19. #59
    ero__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2005
    Duvara kafa atınız. Zaten maçamız yemeyeceği için çok yavaş olacaktır o kafa, sonra o şiddeti 300-500 ile çarpıp biraz hayal gücünüzü kullanınız. Hah işte asfalt o kadar sert Belki hız tutkusunu tamamen geçirmez ama illaki bir miktar törpüleyecektir...

    Asfalt sert... hem de ÇOK SERT!

  20. #60
    sallami - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kymco Downtown350i/Dominar 400/Suzuki GSX-8S
    Ben araba ve motor kullanırken bir sıkıntı yok. Ama ne zaman go-kart'a biniyorum, şeytan çıkarma ayini gibi içimdeki şeytan dışarı çıkıyor. İstanbul'da bütün go-kart pistlerine resmimi astılar girmesi yasak diye. Olabilir bir şekilde bir şey tetikleniyor galiba. Bir kerede MG arabaya bindiğimde oldu bu durum. Yere çok yakın olunca ortaya çıkıyor sanırım. Kontrol edemediğim için go-karta binmiyorum artık.
    tommygun bunu beğendi.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)