57Bindeki NS200 120 KM/H'yi geçmiyor
Reklamlar
-
2015 model Bajaj Pulsar motosikletim var. Motosiklet bakımlı 57bin km'de herhangi bir yağ yakma vs bir durumu yok. Sadece debriyaj tası inceden ötüyor fakat herhangi bir kaçırma yok zaten bu sese takıp değiştirdiğimde bajajlarda kronik 10bin km sonra yine ötecek dediler ki öyle de oldu sorunum şu;
-Motosiklet soğukken biraz zor marş basıyor marşı aldığında yoğun bir kara duman atıyor sonra normale dönüyor.
-Isınana kadar sabit ve düşük devirlerde özellikle 5000 6000 arasında motor tekliyor zorlanıyor.
-Motosiklet gaz vermeden çalışmıyor, enjeksiyonlu motor marşa dokununca çalışması lazım.
-Son sürat 120 zorlarsam 130 km civarında 6. viteste 7000 devirde kalıyor canı bitiyor motorun vites düşürmek bir işe yaramıyor.
-Zorlarsam yakıt 100 km'de 5.8'lere kadar çıkıyor gaza dokunursam 3.5 altına düşmüyor.
Şüphelerim, sübaplar, yakıt pompası ya da enjektör. Isınıca düzelmesi sübaplara işaret ediyor fakat diğer seçenekler de son sürate geldiğinde motosikletin darboğaza girdiğinin göstergesi. Hintli forumlarda dolandığım kadarıyla karbüratörlü pulsarlarda benzer sorunu yaşayan çok. Karbüratör iğnesinin bozulmasından oluyor fakat enjeksiyonluda bilemyiyorum.
Hangi ustaya sorsam açıp bakmam lazım diyor söylediğim her parça için ayrı ayrı 2000 TL işçilk istiyor. Yok motor inecekmiş bilmem ne, zaten motoru indirmek için önce depoyu sökmek gerekiyor neden ona da ayrı para istiyorsun?
Ustaların hiçbiri sorundan emin değil deneme yanılma yöntemiyle ilerleyecekler bana bir ton masraf açacaklar ki ben zaten olası sorunları söylüyorum kendim makine mühendisiyim. Kendim dağıtsam yeterince alet edevat yok bir yerde tıkanıp kalacağım. Motoru yakmak üzereyim artık.
Böyle bir sorunla karşılaşan var mıdır bana bir yol göstersin?
Reklamlar
-
Bujiler, hava filtresi, debriyaj sistemi kontrol edilmeli. Ki o kilometredeki bir 200ns in normal şartlarda 30 35 bin gibi debriyaj balataları değişmeli, bujileri ise 2 kez değişmiş olmalı. Motosikletin bakım durumu ve en son ne zaman ağır bakım gördüğü çok önemli.
-
Selamlar,
Hava filtresi, buji, debriyaj gibi temel durumlar kontrol edildikten sonra. Motor bloğunu söktürtmeden önce serviste bilgisayara bağlayıp hata kodları ve genel duruma baktırtmanızı tavsiye ederim.
Koluna Taktığın Kask Kafanı Korumaz...
İlker ALTUNTAŞ
-
1-Yakıt pompasının debisi yetersiz.soketlerı çıkarıp temızlemek lazım,olmuyorsa fiat araçların pompası uyumlu,mevcut pompa ile oto parçacıları dolaşmak daha makul yöntem.
2-Oksijen sensoru sorunlu,motor belliki zengin karısımda çalışmakta(tüketim değerleri bunu gösteriyor)
BİR İHTİMAL KONJEKTORE DE BAKILABILIR
-
Cevaplar için teşekkürler, öncelikle ilk cümlede belirttiğim gibi motosiklet dediğim gibi bakımlı 2000'de bir yağ değişiyor 55binde sübapları ayarlandı 50binde tüm bujiler ve yakıt dahil tüm filtreler değişti(10binde bir değişiyor)debriyajın değiştiğini de söylemiştim zaten.
Oksijen sensörünü de listeye ekliyorum, mantıklı. Motosiklet herhangi bir hata kodu vermiyor alete bağladık. Kompresyon testi yapacak alet bulursam en azından sübapları aradan çıkartıp doğrudan yakıt sistemi ile ilgili sorunlara yöneleceğim fakat küçük bir ilçede yaşadığım için kimse elini sürmek istemiyor ayrıca söylediğim aletler kimsede yok hepsini kendim almam gerekiyor. Motosikletin OBD2'yi araba için olandan kendim çevirdim.
Ayrıca ısınınca motosikletin çalışmayla alakalı söyeldiğim şikayetleri düzeliyor tek sorun son sürat kalıyor.
Konuyu açma sebebim daha önceden böyle bir sorunla karşılaşan biriyle denk gelebilmek.
-
Bujilerden biri takılırken porseleni çatlamış olabilir , sıcakken pek hissettirmesede soğukta artan nem nedeniyle düzgün ateşleme yapamaz , anladığım kadarıyla titiz bir kullanıcısın bakımları aksatmamışsın , 50binde kompresyon kaybı ancak bakımsız hor kullanılmış motorda olur , belki yapılan işlemlerde bir hata olabilir mesela subap ayarı yanlış özellikle egzozlar sıkı ayarlanmış , buji tırnak aralığı hatalı , koyduğunuz yağ bile viskozitesi kalın ise soğuk iklimlerde bir miktar performans kaybı yaşatabilir , en basitinden arka lastiğin hava basıncı biraz fazla basılmışsa son hız 10-15 km düşer..
-
Distribütör Kuralkan’ın sayfasında azami hız 129km/h yazıyor, belli bir devirden sonra kesiciye giriyor olabilir mi?
-
joshua adlı üyeden alıntı
Distribütör Kuralkan’ın sayfasında azami hız 129km/h yazıyor, belli bir devirden sonra kesiciye giriyor olabilir mi?
İmkansız,bende 2016 Model vardı orjinal 156 da kesiciye giriyordu, motosiklette arıza var.
-
Evet ben de 140a kadar rahat çıkıyordum sonra yavaş yavaş hızlanıyordu. Şimdi anca bayır aşağı 135 görüyorum.
-
Benim xmax da 120'ye zor ulaşıyordu, yokuş aşağı zar zor 130'u görür gibi oluyordu. Kayış değişti, varyatör bagaları dğeişti, debriyaj yası temizlendi ama düzelmedi. En son würth marka benzinli motor yakıt sistemi temizleyi katkıdan bir depoya 2 kapak olacak şekilde koydum, 2 depo benzini bu şekild ekullandıktan sonda düzeldi.
Bendeki sorun motor uzun süre yattı, 2 yıl yarım depo benzinle durdu, sonra tık demeden marş bastı ama sanırım depoda çok duran benzin yüzünden yakıt sisteminde bir yerlerde akışı etkileyen bir şeyler oldu, katkı bunları temizleyince de düzeldi sorunum.
-
aberforthx adlı üyeden alıntı
2015 model Bajaj Pulsar motosikletim var. Motosiklet bakımlı 57bin km'de herhangi bir yağ yakma vs bir durumu yok. Sadece debriyaj tası inceden ötüyor fakat herhangi bir kaçırma yok zaten bu sese takıp değiştirdiğimde bajajlarda kronik 10bin km sonra yine ötecek dediler ki öyle de oldu sorunum şu;
-Motosiklet soğukken biraz zor marş basıyor marşı aldığında yoğun bir kara duman atıyor sonra normale dönüyor.
-Isınana kadar sabit ve düşük devirlerde özellikle 5000 6000 arasında motor tekliyor zorlanıyor.
-Motosiklet gaz vermeden çalışmıyor, enjeksiyonlu motor marşa dokununca çalışması lazım.
-Son sürat 120 zorlarsam 130 km civarında 6. viteste 7000 devirde kalıyor canı bitiyor motorun vites düşürmek bir işe yaramıyor.
-Zorlarsam yakıt 100 km'de 5.8'lere kadar çıkıyor gaza dokunursam 3.5 altına düşmüyor.
Şüphelerim, sübaplar, yakıt pompası ya da enjektör. Isınıca düzelmesi sübaplara işaret ediyor fakat diğer seçenekler de son sürate geldiğinde motosikletin darboğaza girdiğinin göstergesi. Hintli forumlarda dolandığım kadarıyla karbüratörlü pulsarlarda benzer sorunu yaşayan çok. Karbüratör iğnesinin bozulmasından oluyor fakat enjeksiyonluda bilemyiyorum.
Hangi ustaya sorsam açıp bakmam lazım diyor söylediğim her parça için ayrı ayrı 2000 TL işçilk istiyor. Yok motor inecekmiş bilmem ne, zaten motoru indirmek için önce depoyu sökmek gerekiyor neden ona da ayrı para istiyorsun?
Ustaların hiçbiri sorundan emin değil deneme yanılma yöntemiyle ilerleyecekler bana bir ton masraf açacaklar ki ben zaten olası sorunları söylüyorum kendim makine mühendisiyim. Kendim dağıtsam yeterince alet edevat yok bir yerde tıkanıp kalacağım. Motoru yakmak üzereyim artık.
Böyle bir sorunla karşılaşan var mıdır bana bir yol göstersin?
Buji yağlanıyor olabilir, subap ayarını tekrar kontrol ettirin, benzin pompasını ölçtürün yeterli basınç olmayabilir, rolanti sensörünü oksijen sensörünü temizleyip takın deneyin, birde denge sensörünü de kontrol ettirin varsa tanıdık değişim yaparak deneyin.
-
[/COLOR]
espresso adlı üyeden alıntı
Benim xmax da 120'ye zor ulaşıyordu, yokuş aşağı zar zor 130'u görür gibi oluyordu. Kayış değişti, varyatör bagaları dğeişti, debriyaj yası temizlendi ama düzelmedi. En son würth marka benzinli motor yakıt sistemi temizleyi katkıdan bir depoya 2 kapak olacak şekilde koydum, 2 depo benzini bu şekild ekullandıktan sonda düzeldi.
Bendeki sorun motor uzun süre yattı, 2 yıl yarım depo benzinle durdu, sonra tık demeden marş bastı ama sanırım depoda çok duran benzin yüzünden yakıt sisteminde bir yerlerde akışı etkileyen bir şeyler oldu, katkı bunları temizleyince de düzeldi sorunum.
Bunu deneyeceğim şu an en hızlı deneyebileceğim şey bu sanıyorum. Benim de motosikletim kışın yatıyor, Ekim ayı gibi depoyu fulleyip yaza kadar marş basmıyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:19 ----------
kdiner adlı üyeden alıntı
Buji yağlanıyor olabilir, subap ayarını tekrar kontrol ettirin, benzin pompasını ölçtürün yeterli basınç olmayabilir, rolanti sensörünü oksijen sensörünü temizleyip takın deneyin, birde denge sensörünü de kontrol ettirin varsa tanıdık değişim yaparak deneyin.
Rölanti sensörü yeni 52binde aldım. Oksijen sensörüne kesinlikle bakacağım çok göz önünde zaten bir şeyi sökmeme gerek yok. Benzin pompasının değerinin ne olması gerekiyor bilginiz var mıdır?
Herhangi bir duman atma yok kompresyon testi için alet bulursam bujinin oradan bir iki damla yağ atıp ringlere bakacağım basınç artıyorsa üst silindir gitmiştir artık.
-
aberforthx adlı üyeden alıntı
Evet ben de 140a kadar rahat çıkıyordum sonra yavaş yavaş hızlanıyordu. Şimdi anca bayır aşağı 135 görüyorum.
Bakım eksikliği yok gibi görünüyor. Yakıt, yol ve istikamet aynı mı? Rakım ve mevsim farkı ne kadar? Siz kilo almış olabilir misiniz?
Ya da:
-
aberforthx adlı üyeden alıntı
...Benzin pompasının değerinin ne olması gerekiyor bilginiz var mıdır?
Herhangi bir duman atma yok kompresyon testi için alet bulursam bujinin oradan bir iki damla yağ atıp ringlere bakacağım basınç artıyorsa üst silindir gitmiştir artık.
Benzin pompası değeri 3 bar idi yanlış hatırlamıyorsam.(ya 3 ya da 3,5 idi ama 3 bar diye hatırlıyorum).
Kompresyon testi için Ankara'da iseniz bende basınç test aparatı var, kullanabilirsiniz. Başka ilde iseniz yapabileceğim birşey yok ne yazık ki.
-
zannetmiyorum ama oksijen sensöründe çıkarsa sorun tee 3 sene önce 1000tl idi. pejo 206 oksijen sensörüyle birebir çalışır bu da benden bi kıyak olsun sana denendi onaylandı :D
https://www.akakce.com/elektrik-aksami/en-ucuz-peugeot-206-1-4-1-6-2-0-oksijen-sensoru-bosch-fiyati,837462281.html
bosch marka olacak ona göre https://www.otoyedekmarket.com/urun/peugeot-206-oksijen-sensoru-ust-delphi-1 ben bu siteden almıştım ama markası değişmiş uyadabilir bilemiyorum o kadarını. ama 2 ay oksijen sensörü bozuk gezdim farkedemezsin farkı senin derdin o sensör değil bence
-
nacizane bir miktar pulsar tecrübem var,
- 3 buji champion marka orijinali ile değişecek,
- rölanti aktüatörü içi açılarak detaylı temizlenecek,
- map sensörü temizlenecek,
- motor soğuk iken supap ayarı yapılacak. (emme 0,05, egzoz 0,08)
- yakıt pompası filtreden önce manometre ile ölçülecek. 2.5 bar üzeri okumak gerekiyor. üzerindeki orijinal pompa 3 bar.
- filtreden önce okuma sebebim, filtreden sonra yakıt depo içindeki basınç regülatörüne girer. doğru basınç filtreden önce okunuyor (adres servis manüeli)
- ölçüme göre pompa orijinali ile değişecek. (yan sanayi 2 ayda bozuldu. corsa c için bosch 3.5 bar taktım 1 yıl gitti)
temizlik malzemeleri ile birlikte yukarıda yazdıklarımı 3500 tl ye yaparsınız. işçilik size ait. sıradan lokma ve bits uç takımı ile yukarıdakilerin hepsi yapılır. ilk marş uzaması devam ederse, rölanti aktüatörünü değiştirirsiniz. orijinal olmalı.
bunun dışında map sensörü, oksijen sensörü, yakıt enjektörü arızalı ise, piyasadaki harcıalem otomobillerin parçaları uyuyor. sorarsanız yazarım. örn: oksijen sensörü peugeot 206 ile aynıdır.
sonra azcık iş bilen bir motorcuya aşağıdaki işlemleri yaptırırsınız. çiçek gibi binersiniz.
- egzantrik zinciri değişecek (mutlaka orijinal olmalı. borgwarner üretimi morse marka)
- egzantrik otomatik gergisi değişecek (advik marka)
- debriyaj balatası, debriyaj tası, debriyaj tası burcu değişecek. ölçmeye bile gerek yok kronik.
-
Bu makinenin hava filtresi illet bi yerde depoyu falan sökmen gerekiyor. Kimse o topa girmediği için kendim değiştiriyordum. Tavsiyem filtreyide bir gözden geçirin
-
ulkerhan adlı üyeden alıntı
nacizane bir miktar pulsar tecrübem var,
- 3 buji champion marka orijinali ile değişecek,
- rölanti aktüatörü içi açılarak detaylı temizlenecek,
- map sensörü temizlenecek,
- motor soğuk iken supap ayarı yapılacak. (emme 0,05, egzoz 0,08)
- yakıt pompası filtreden önce manometre ile ölçülecek. 2.5 bar üzeri okumak gerekiyor. üzerindeki orijinal pompa 3 bar.
- filtreden önce okuma sebebim, filtreden sonra yakıt depo içindeki basınç regülatörüne girer. doğru basınç filtreden önce okunuyor (adres servis manüeli)
- ölçüme göre pompa orijinali ile değişecek. (yan sanayi 2 ayda bozuldu. corsa c için bosch 3.5 bar taktım 1 yıl gitti)
temizlik malzemeleri ile birlikte yukarıda yazdıklarımı 3500 tl ye yaparsınız. işçilik size ait. sıradan lokma ve bits uç takımı ile yukarıdakilerin hepsi yapılır. ilk marş uzaması devam ederse, rölanti aktüatörünü değiştirirsiniz. orijinal olmalı.
bunun dışında map sensörü, oksijen sensörü, yakıt enjektörü arızalı ise, piyasadaki harcıalem otomobillerin parçaları uyuyor. sorarsanız yazarım. örn: oksijen sensörü peugeot 206 ile aynıdır.
sonra azcık iş bilen bir motorcuya aşağıdaki işlemleri yaptırırsınız. çiçek gibi binersiniz.
- egzantrik zinciri değişecek (mutlaka orijinal olmalı. borgwarner üretimi morse marka)
- egzantrik otomatik gergisi değişecek (advik marka)
- debriyaj balatası, debriyaj tası, debriyaj tası burcu değişecek. ölçmeye bile gerek yok kronik.
Cevap için teşekkürler. Rölanti sensörünü yeni aldım rolanti tutmuyordu. Sensör değiştikten sonra bir süre tekrar tutmadı yetkili servis üst kapaktan yapıyor motor yapılacak dedi 6700 lira masraf çıkardı. Ben de yaptırmadım kapağı taşlatmak varken ne diye 4000 lira üst kapağa vereyim? Sonrasında, motor kendi kendine rolanti tutmaya başladı.
Motosiklete bu halde 37bin lira veren biri var fakat satsam ne alacağım? Baştan sona her şeyini dağıtıp kendim bakacağım sanırım, küçük ilçede yaşadığımdan kimse elini sürmek istemiyor. Motorun yağ yakması vs yok her köşesini kurcalasam 10bin liraya işin içinden çıkarım diyerek satmaktan vazgeçtim. Ama bu soruna acayip takmış durumdayım yakıt da fazla motordan soğuttu beni anlayan adam olsa bırakıp işime bakacağım ama o da yok.
-
Hangi şehirdensin illerde bazı tamirciler youtuber bak konuşmalarına yaptıkları tamirlere mantığına yatıyorlarsa tamir ettir
-
hocam aynı sorun bende var şuanlık motoru yatırıyorum , arızalı şekilde satmak bana göre çözüm degil her şeyini yaptırıp güzelce binicem artık ne kadar tutarsa
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)